Status AVforum V2 - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 76 av 89 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1768
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får håpe det ordner seg, framsiden har blitt bra med siste oppdaterte tråder.
    men forumet lider nok litt av alle gruppene som har etablert seg på facebook,
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har satt enda en kar på å prøve å få fiks på manglende bilder nå, forhåpentligvis får vi fiks på det snarlig. Finner de ikke ut av det må vi jo bare utvide kapasiteten på serveren og kjøre tilbake en gammel backup og manuelt flytte bildene, men forhåpentligvis finner vi en enklere måte å fikse dette på... Uansett; fikses må og skal det selvsagt!

Når det gjelder trafikken på forumet er det uten tvil mye som nå har blitt flyttet til Facebook. Dette gjelder for de fleste forumsider innen en rekke kategorier. Facebook har definitivt sine fordeler, men greit å understreke at forumet tross alt er langt enklere å søke tilbake i samt inneholder et hav av kunnskap samlet inn opp gjennom. Problemet med Facebook er jo nettopp det; informasjonen som formidles forsvinner jo for all ettertid etter bare kort tid, og er heller ikke systematisert på et godt vis. Folk oppfordres derfor til å fortsette aktiviteten også på forumet selv om Facebook selvsagt har kommet for å bli og det blir meningsløst for AVforum å prøve å svømme mot strømmen, så ja takk begge deler tror jeg vi får angi som motto!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    @Hunsbedt ; når det gjelder hastigheten har jeg merket at det ved tider har "harket" de siste dagene. Antar dette er en eller annen midlertidig greie hos serverleverandøren, men vedvarer dette skal vi ta kontakt med webhuset som er vår host neste uke og prøve å finne ut hva som skjer...

4. Takk Hunsbedt takket for denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Når det gjelder trafikken på forumet er det uten tvil mye som nå har blitt flyttet til Facebook. Dette gjelder for de fleste forumsider innen en rekke kategorier. Facebook har definitivt sine fordeler, men greit å understreke at forumet tross alt er langt enklere å søke tilbake i samt inneholder et hav av kunnskap samlet inn opp gjennom. Problemet med Facebook er jo nettopp det; informasjonen som formidles forsvinner jo for all ettertid etter bare kort tid, og er heller ikke systematisert på et godt vis. Folk oppfordres derfor til å fortsette aktiviteten også på forumet selv om Facebook selvsagt har kommet for å bli og det blir meningsløst for AVforum å prøve å svømme mot strømmen, så ja takk begge deler tror jeg vi får angi som motto!
    Det er jeg helt enig i. Facebook er en ypperlig platform for korte og joviale temaer, men feiler totalt som fremstillingsmedium hvis man skal ha innlegg med litt dybde. Man kan jo eksempelvis ikke ha bilder inne i teksten. Og det er akkurat dette som jeg syns er problemet, man slutter å ha gode, dype faglige diskusjoner til fordel for "5 seconds of fame". At vi går mot er mer populistisk hverdag der vi ikke går i dybden på noe, virker som en generell trend i samfunnet.

Forumer, er derfor en klar arena for mer detaljerte, dypere og mer permanente temaer. Slik at etter min klare mening har forumer klart livets rett. Men problemet er å få brukere til å ville investere tid i forumer foran andre "lettere" medier som brukes daglig, f.eks. Facebook. Da må forumene gi dem noe ekstra som ikke FB gjør, og det mener jeg klart fag-forumer gjør.

Brukbarheten må være høy fordi det er stor konkurranse om vår oppmerksomhet i dagens mediebilde. Hvis man ikke klarer fange oppmerksomheten, gir folk opp og går videre. Derfor er det svært uheldig at dette forumet sliter med de problemene de har hatt. Det har veldig tydelig gjort stor skade. Et forum utgjør folkene som legger ned tid der, ikke forumet i seg selv. Jeg savner en god del av folkene som har vært her, fordi det er for langt mellom de gode diskusjonene her inne nå. Det er lenge siden jeg har lært noe her nå.

Jeg er absolutt med å slå et slag for at vi har avforum. Men jeg er oppgitt, resignert og genuint bekymret for om avforum klarer å ta seg opp igjen. Litt for mange folk har mistet tiltro til forumet dessverre.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

6. Liker Torolan, TorTorden, Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tekniske problemer har definitivt ikke vært heldig, men vi så jo at trenden var nedadgående også før lanseringen av V2. Litt av årsaken er nok at den store "hjemmekinorevolusjonen" som i stor grad utviklet seg utover 2000-tallet nå på mange måter har mistet litt av nyhetspreget. Det har også vært lite nytt på displayfronten de siste årene.

Når det gjelder strategi for forumet må nesten det bare være å fortsette utviklingen så godt vi klarer. Jeg har almass pending tasks, og for hver ting som fikses blir jo nettsiden litt bedre. Spørsmålet er vel mer om vi rett og slett rekker å gjøre siden god nok før toget har gått for hele forumet, og der er det vanskelig å gi noe konkret spådom ettersom alt fra hacking av sidene til ytterligere "Facebookisering" kan ha styrke nok til å ta unna selv et relativt oppegående forumkonsept. Hacking får vi selvsagt alltids fiks på, men nå ser jeg jo av ressursbruken at sist runde med hackemoro har kostet masse tid, penger og ressurser på noe jeg langt heller hadde ønsket å bruke krefter på videreutvikling på. Samtidig; sikkerhet online er en vesentlig del av hele opplegget, så vi får bare håpe at vBulletin (forumleverandøren) makter å holde opplegget såpass sikkert at vi slipper litt billigere unna neste gang... Ikke minst får vi håpe at det å oppgradere standardforum ikke medfører masse merarbeid slik som denne gangen med vedlegg som plutselig ikke lenger vises som jo i utgangspunktet er helt drøyt at skal skje på en av verdens mest brukte forumplattformer. Er nok ikke uten grunn av vBulletin får stadig mer kritikk, men når de samtidig mister stadig mer fotfeste der ute nettopp som følge av "Facebookiseringen" og dermed reduserte inntekter bidrar jo ikke det akuratt til ressursallokeringen.

Vi får bare stå på, vi jobber nå med minHjemmekino og minHiFi der vi bl.a. har fått opp hurtiglenkene i headingen (w w w . minHjemmekino .no/BRUKERNAVN og w w w . minHiFi .no/BRUKERNAVN samt w w w . myHomeCinema .com/BRUKERNAVN

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har den nye fyren som jobber med saken funnet bildene i god behold, og jobber med å finne ut av hvorfor de allikevel ikke vises... Antar vi finner ut at dette om ikke lenge!

9. Liker Torolan, Midas, Hunsbedt, mstrandbo har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av årsaken er nok at den store "hjemmekinorevolusjonen" som i stor grad utviklet seg utover 2000-tallet nå på mange måter har mistet litt av nyhetspreget. Det har også vært lite nytt på displayfronten de siste årene.
    Merker det godt ja. En gang i tiden skulle alle ha hjemmekino. 2000-tallet stemmer nok bra. Nå er det tydeligvis blitt mer for spesielt interesserte, og man blir sett på som litt spesiell når man holder på med dette. Det er et paradoks egentlig, fordi godt bilde og god lyd har aldri vært mer tilgjengelig for forbrukere enn nå. Du har nok rett i at det er nytt-leketøy-faktoren som er borte.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Merker det godt ja. En gang i tiden skulle alle ha hjemmekino. 2000-tallet stemmer nok bra. Nå er det tydeligvis blitt mer for spesielt interesserte, og man blir sett på som litt spesiell når man holder på med dette. Det er et paradoks egentlig, fordi godt bilde og god lyd har aldri vært mer tilgjengelig for forbrukere enn nå. Du har nok rett i at det er nytt-leketøy-faktoren som er borte.

Merker dette godt selv jeg også. For noen år siden var vi flere kompiser som hadde eget "film" rom. Vi testet utsyr og gutta var mer på hugget. Nå er de fleste falt av lasset og sitter der med 50" tv og lydplanke. Himler med øynene til meg som fortsatt har fult oppsett i eget rom. Her i huset har vi fått en boost i bruken av rommet etter at junior har kommet i en alder der han gjerne er med og ser film. Dette er artig både for han og kompisene,å far koser seg også når man kan dra på litt med bassen.

Som flere nevner lenger opp her er dette med facebook bare en ting vi må regne med,men problemet er at det blir mye svada når man lurer på noen og hadde håpet på et litt fagelig svar. Har selv spurt litt rundt dette med Atmos i det siste da jeg ønsker og bytte ut min receiver,de fleste svaren er av typen "kjøp toppmodellen den støtter alt" "den dyreste er best" osv-blæh.

Savner også den god feelingen som eksisterte på avtorget. Masse gode kjøp,stort sett bare hyggelige selger og generelt topp stemning. I disse dager er det dessverre finn man finner mest utstyr,bakdelen med dette er useriøse selger å ikke minst useriøse priser.

Jeg savner det glade 2000 tallet…….
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33 Vis post
    Jeg savner det glade 2000 tallet…….
    Det er nok mange grunner til at det har avtatt:
    - Vanlige TV-er er blitt mye større, billigere og med mye bedre bildekvalitet
    - Lydplanker har kommet som et alternativ (før var eneste alternativ "ekte" hjemmekino)
    - Billige 5.1-løsninger finnes i hopetall. At disse ikke låter bra gir folk beng i...
    - Mange andre tekniske duppeditter stjeler folks oppmerksomhet... nettbrett, mobiler, ...

På musikkfronten har ulike trådløse strømmeanlegg kommet. Før stod valget mellom et anlegg med god lyd, og et med dårlig lyd. Ellers var de i praksis like. I dag står valget mellom det samme anlegget med god lyd, og et annet med grei lyd, men med mye bedre praktiske egenskaper (strømming, trådløs overføring, estetisk utforming etc.). Det dårlige, vanlige anlegget har forsvunnet. Og da velger de fleste estetikk og praktisk nytte foran absolutt lydkvalitet.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1 Vis post
    Hvis de ikke vises skyldes det sannsynligvis samme issue som er rapportert litt lenger opp hvorpå det ser ut som oppgraderingen av forumet har fjernet en rekke bilder / vedlegg. Vi har backup og jobber med å få bildene kopiert tilbake, men det er i følge de som utfører jobben litt utfordrende å få til av en eller annen grunn...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det har blitt nevnt allerede, men hva er det som skjer med minhjemmekino egentlig?

Jeg velger i rullgardin om det er dedikert rom, prisklasse osv. og de verdiene som kommer på profilen er noe helt annet.
    Teksten jeg legger til som skal komme på toppen har ingen formatering, bare tekst etter hverandre (mellomrom er med, men ikke avsnitt).

Så profilen blir både feil, og ikke fin dessverre.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer enn tre hjemmekinoer per side under "mest populære" hadde også vært en god ide

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis Vis post
    Mulig det har blitt nevnt allerede, men hva er det som skjer med minhjemmekino egentlig?

Jeg velger i rullgardin om det er dedikert rom, prisklasse osv. og de verdiene som kommer på profilen er noe helt annet.
    Teksten jeg legger til som skal komme på toppen har ingen formatering, bare tekst etter hverandre (mellomrom er med, men ikke avsnitt).

Så profilen blir både feil, og ikke fin dessverre.
    Kan du teste om du har samme problem med Firefox? Chrome / IE ser dessverre ut til å fungere dårlig p.t., vi skal få fikset dette så snart som mulig.

Ellers har vi dessverre blitt forsinket i arbeidet med minHjemmekino da vi nå (igjen) må bruke alt av ressurser på å hente tilbake manglende bilder fra backup til ymse tråder som av en eller annen årsak har forsvunnet under en av oppgraderingene. Så snart vi har fått orden på dette skal vi fortsette å jobbe med minHK / minHiFi med bl.a. et forbedret system for opplastning og plassering av tekst / bilder.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Litt mer enn tre hjemmekinoer per side under "mest populære" hadde også vært en god ide

Skal være 6 kinoer per side her; tre i toppen og tre under: minHjemmekino - populære presentasjoner og minHjemmekino - toppliste.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    @Hunsbedt og @kenti ; vi har nå funnet tilbake til bildene som mangler og jobber med å finne et system for å automatisk tilbakeføre disse. Foreløpig må dette gjøres manuelt, og har dere spesielt viktige / trafikkerte sider som dere vil vi skal prioritere hadde der vært glimrende om dere legger ut dette her. Er utrolig kjedelig med sånne helt ulogiske feil; tar bøttevis med tid som vi egentlig har lyst å bruke på å forbedre funksjonaliteten her inne. Vi er usikker på hvordan dette kan ha skjedd, men heldigvis hadde vi liggende en litt eldre backup også da de nyeste backupene viste seg å også mangle bildene...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være 6 kinoer per side her; tre i toppen og tre under: minHjemmekino - populære presentasjoner og minHjemmekino - toppliste.
    ser man det - trodde de tre øverste var en konstant, type top tre f eks siden de hadde en annen lay out en de tre under. Rotete, men er hvertfall dobbelt så mange som jeg trodde.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    ser man det - trodde de tre øverste var en konstant, type top tre f eks siden de hadde en annen lay out en de tre under. Rotete, men er hvertfall dobbelt så mange som jeg trodde.
    Joa, kanskje ikke det ryddigste layoutet i historien, du har nok rett i det, som pending task bør det være mulig å vise type 50 presentasjoner i én enkelt liste; notert bak øret!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker at byggetråden min blir komplett med alle bilder. Lite poeng i å fikse bare noen få "viktige" sider. Det er masse snarveier på førstesiden, og disse leder til separate byggeprosjekter, alle med mange bilder. Slik det er nå er hele tråden ubrukelig bortsett fra de siste sidene.
    Hvis det skal gjøres manuelt så får dere sannelig mye arbeid, for det mangler 1445 av totalt 2042 bilder. Tråden er altså bortkastet for egen og andres del om dette ikke blir ordnet. Inntil videre blir det derfor stopp i alle bidrag her inne, til dere har fått dette opp å gå igjen, med bilder...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hunsbedt og @kenti; vi har nå funnet tilbake til bildene som mangler og jobber med å finne et system for å automatisk tilbakeføre disse. Foreløpig må dette gjøres manuelt, og har dere spesielt viktige / trafikkerte sider som dere vil vi skal prioritere hadde der vært glimrende om dere legger ut dette her. Er utrolig kjedelig med sånne helt ulogiske feil; tar bøttevis med tid som vi egentlig har lyst å bruke på å forbedre funksjonaliteten her inne. Vi er usikker på hvordan dette kan ha skjedd, men heldigvis hadde vi liggende en litt eldre backup også da de nyeste backupene viste seg å også mangle bildene...
    Er det slik at dere ønsker eksakt opplisting på hvilke vedlegg og/eller i hvilke poster som mangler i disse trådene slik at dere kan scripte innlasting? For det skal være mulig å få til. Jeg mangler forøvrig 61 bilder på min byggetråd også.

Side 76 av 89 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •