Status AVforum V2 - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 72 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1768
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akkurat like tregt i dag igjen, nesten umulig å komme inn for å få gjort noe. Fremdeles disse serverproblemene?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,490
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det gikk veldig kjapt og fint før i dag , men nå er det jo heeelt ræva
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Syns det gikk veldig kjapt og fint før i dag , men nå er det jo heeelt ræva
    Helt enig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Serverne som sliter igjen dessverre... Flere som er på saken, men jeg tror jeg har en idé om hva dette kan være selv og skal teste litt forskjellige greier i kveld...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ser en av de andre i teamet har kommet meg i forkjøpet og slått av sitemap generation for DBSEO-modulen (søkemotoroptimaliseringsmodul). Jeg tror denne sitemap-saken rett og slett har blitt for tung av en eller annen grunn, og dermed drar hele siden ned når den kjøres. Inntil videre er derfor dette deaktivert, så får vi heller leve med at vi får mindre treff på Google en periode. Beklager igjen ustabilitet, en skulle jo tro at "ferdige" moduler som DBSEO var mer robuste, men viser det seg at denne forårsaker alt dette tullet er det jo ikke helt i vater dette her. Kan se ut som hele vB(=forumplattformen)-systemet og tilhørende plugins begynner å bli relativt skakkjørte som følge av stadig dårligere oppfølging, men vi orker ikke å migrere oss til enda et nytt forum nå, så vi må nesten bare få fiks på det som er!!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,490
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker kjappere igjen nå , så noe har skjedd....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er tregt igjen nå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Men er tregt igjen nå.

...får håpe det kun er en midlertidig glitch i så fall, for DBSEO-modulen er fremdeles avslått... Har vært grei hastighet her hos meg siden i går.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel meg som er ubrukelig - men når jeg søker på noe så får jeg ikke opp aktuelle innlegg - bare tråder - og da er jeg ofte like langt. Tidligere så kom jo aktuelle innlegg opp. Noen som kan forklare?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe videre utvikling her? Fortsatt rotete torg og alt for mange kategorier under forumet, i min oppfatning

Ellers har det i det minste vært stabilt lenge

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Skjer det noe videre utvikling her? Fortsatt rotete torg og alt for mange kategorier under forumet, i min oppfatning

Ellers har det i det minste vært stabilt lenge
    Vi har pågående utvikling sirant, siste "store" greie var en kraftig (og kostbar...) oppgradering av serverne. Vi jobber også mye med SEO, altså søkemotoroptimalisering, og ser veldig gode resultater av dette nå. Dette er viktig for å verve nye brukere da vi ser at mange av de gamle traverne har falt fra gjennom periodene med ustabilitet...

Ellers jobbes det med torget nå, og i dag ble programmereren ferdig med å forenkle registrering av salgsannonser ytterligere der vi bl.a. har redusert mengden informasjon som må registreres ytterligere. Det jobbes nå med å forbedre systemet for legge ut bilder på torget, som i dag er alt for dårlig. Dette bør være klart i løpet av en ukes tid, der vi ønsker at det skal være mulig å enkelt / grafisk legge til, fjerne og flytte rekkefølgen på bilder.

Vi skal også gyve løs på minHK / HiFi og forenkle denne delen ytterligere, og det vil også jobbes med forsiden slik at den blir mer "live" enn i dag der oppdateringsfrekvensen på bl.a. "siste tråder" er alt for lav. Dette bør jo være en kontinuerlig strøm av aktivitet, ikke en statisk sak som i dag.

Selv om trafikken vår ikke er på nivå med det den var tidligere ser vi nå i det minste at den er på vei opp, spesielt da via Google og organiske søk, så det synes vi som jobber med dette i det minste er positivt. Forhåpentligvis klarer våre trofaste, aktive brukere å fenge interessen til våre stadig flere gjestebesøkende slik at den positive spiralen atter kan trå i kraft! Takk igjen til de av dere som har stått på å forblitt aktive gjennom V2-fadesen; det er dere som har reddet forumet fra den sikre undergang og bidratt til at også lille Norge beholder et AV-forum det står respekt av selv i internasjonal målestokk!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Liten update! Ting tar virkelig TID, men det jobbes flere titalls timer hver uke fremdeles og følgende er snarlig på plass:

1. Nytt system for valg og opplastning av bilder på AVtorget. Nå får en opp thumbnails av bilder en ønsker å vise sammen med annonsen og kan flytte rekkefølgen ved å dra bildene opp / ned. Foreløpig bug; når en velger ett og ett bilde vises kun det siste, en må pt. velge samtlige bilder en ønsker å laste opp samtidig som jo er logikk folk ikke er vant til og dermed må dette fikses. Jobbes med nå.

2. Ny heading for minHjemmekino som viser de nye hurtiglenkene fra hhv www. minHjemmekino. no / BRUKERNAVN
    og www. minHiFi. no / BRUKERNAVN (mellomrom lagt til for at ikke autoformatering skal skje). De av dere som ønsker en internasjonal URL for bruk på internasjonale fora / Facebook osv har vi også satt opp www. myHomeCinema . com / BRUKERNAVN. Alle disse tre forwardingene er allerede aktivert nå, slik at f.eks. www. myHomeCinema.com / AKTO (ta bort mellomrommene for å teste) vil lede til angitte presentasjon, riktignok på .no foreløpig siden AVforum.com jo ikke er aktiv / eksisterende... Mulig vi kan sette opp en autotranslate til engelsk på all innkommende trafikk fra myHomeCinema.com f.eks., men det får bli en gang i fremtiden.

Selve headingen med hurtig-URLen vist i presentasjonen vil være på plass i løpet av et par uker, da vi fremdeles jobber med å få fiks på bildeopplastning 1+1+1 (ett og ett bilde) på AVtorget.

Status AVforum V2-minhjemmekino-jpg

I pipelinen på relativt kort tid har vi følgende som skal gjøres:

1. Trafikken fra AVforum-gruppen på Facebook vil erstatte dagens "Siste blogginnlegg" på forsiden da bloggaktiviteten jo er temmelig laber her på våre egne sider men etterhvert ganske så aktiv på Facebook. Litt usikker på om vi også kan få vist bilder, men det hadde jo vært fett - det gjør vi om vi kan!

2. Mulighet for å poste AVtorget-annonser en legger ut direkte på Facebook samtidig som de postes. Hvis vi klarer det rent teknisk hadde det også vært en stor fordel om en kunne autopostet annonser med bilder og det hele på Finn.no samtidig som en poster de på torget her. Dette skal vi få sett på muligheten for. Har lite for seg å krangle med Finn.no, "they´re here to stay", bedre å utnytte muligheten for bedret eksponering og et best mulig system for publisering via AVforum!

3. Vi må også få fikset på interaktivteten på forsiden som tidligere nevnt. Nå er det som en ser slik at bl.a. "siste poster" har type 5-15 min. delay, noe som ikke funker overhode. Oppdateringer må selvsagt vises "live" og dette er noe vi må hente inn ny kompetanse for å få ordnet med uten at det samtidig tar helt knekken på serverne våre. Bør uansett være fullt mulig å redusere cachetiden til type 15-30 sekunder.

Det jobbed altså med ting, vi har ikke gitt opp her!!! Er masse igjen å fikse og ordne selvsagt, og visse ting må en jo tak mellom slagene utenom angitte punkter, men generelt tror vi at interaktivitet mellom sosiale tjenester og AVforum.no bør forbedres kraftig, og da i første omgang Facebook, men også andre sosiale tjenester folk brukes bør vi prøve å integrere best mulig fremover.

Torget er også svært viktig at funker som fjell. Fremdeles ikke "der", mye igjen, men det går fremover litt etter litt. Stikkordet er forenkling; jo enklere og raskere for brukerne å få solgt tingene sine - jo bedre!!
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Status AVforum V2-minhjemmekino-jpg  

13. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Der var bildeopplastningen på torget fikset. Nå kan en laste opp ett og ett bilde eller flere samtidig og bytte posisjon ved å dra bildene opp og ned. Dette systemet skal vi snarlig også få implementert på minHjemmekino / minHiFi, dagens system er håpløst tungvint.

15. Liker Willms, Torolan, AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bekalger dersom dette er tatt opp før, men jeg orker ikke lese 72 sider for å finne ut av det...

Er det mulig å endre dato formatet på en post til YYYY-MM-DD i stedet for det amerikanske formatet som er der nå? Går stadig i surr på daotene.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint det skjer ting her..

Når jeg bruker google til å søke etter ting på avforum er det stadig jeg kommer til tvilsomme sider selv om det står avforum i adressen. Hva kan være årsaken til dette?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint det skjer ting her..

Når jeg bruker google til å søke etter ting på avforum er det stadig jeg kommer til tvilsomme sider selv om det står avforum i adressen. Hva kan være årsaken til dette?
    Har skjedd med meg også, men når jeg trykker samme link etterpå kommer jeg dit jeg skal.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Oj, skjedde her også nå, blir adressert asap!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hmm, @sirant og @jakv , vi sliter max med å finne ut hva dette kan skyldes... Utvikleren i India klarer ikke å fremprovosere det samme hos seg, selv ikke via proxy til Norge. Jeg fikk heller ikke opp spam i ettermiddag, men fikk opp masse spam tidligere i dag. Kunne dere sjekket om dere får opp feilen hos dere fremdeles? Kjedelige greier!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde 10 linker via google nå, to av de kom til spam. Filshare72 eller noe sånt. den andre var noe lotterigreier.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Prøvde 10 linker via google nå, to av de kom til spam. Filshare72 eller noe sånt. den andre var noe lotterigreier.
    OK, da må vi bestille inn tyngre "skyts", kjedelige greier!

Side 72 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •