Status AVforum V2 - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 71 av 89 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1768
    Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var ett meget bra forum og en meget bra både salgs og kjøps plass for brukt utstyr, men det er jo ikke tilfellet lengre....
    Er en stund siden jeg har vært noe særlig inne her (pga lav aktivitet og tungvinn bruk). Prøvde og oppdatere på "min hjemmekino, men dette er enten ikke mulig eller så tungvindt at det ikke er byet verdt. Dette kan vel forøvrig sees på de profilene og sidene som ligger her også, er vel ingen som har vært oppdatert på år og dager.
    Ser også på sidene på hifi sentralen at avdelingen på surround blir mer og mer aktiv, regner med at dette har en sammenheng.
    Er det i det hele tatt noe poeng i å ha en "halvveis" side opp å gå, eller bør den legges ned?
    Håper jo på at siden vil bli fikset så det går an å bruke den igjen på normalt vis, da den var en meget bra side før alle "oppdateringene" begynte.

2. Takk Kjeksen takket for denne posten
    Liker Kjeksen har likt denne posten
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi er snart ferdig med denne runden på torget og vil da forstsette på minHjemmekino. Rent teknisk er det fullt mulig å både legge ut samt oppdatere presentasjonen din, men spesielt brukervennlig er det ikke. Dette skal vi altså forbedre fremover, men har du lyst å oppdatere presentasjonen din nå er det selvsagt bare å fyre løs med spørsmål og du trenger hjelp. I tillegg til å forbedre brukergrensesnittet skal vi snart få lagt opp hurtiglenker til kinopresentasjonene fra noen andre domener vi også eier; www.minhjemmekino.no/, minhifi.no/ samt også www.myhomecinema.com/.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da takker jeg for meg på denne siden. Etter å ha vært medlem siden 2005, har jeg i flere år nå blitt fryktelig lite aktiv. Hjemmekinohobbyen min har forøvrig ikke blitt mindre aktiv, men denne siden har jo blitt en parodi på seg selv. Og det er trist.

Så og si ALT, ja absolutt ALT, er galt med denne siden nå. Fonter, utseende, navigering...det er så lite sammenheng i noe som helst. Og hver eneste gang jeg tar en tur innom ender jeg opp med å rive meg i håret. Det er unnskyldninger på unnskyldninger, "vi jobber med ditt" "vi jobber med datt". Det er så inni granskauen bittert å se noe så positivt og livlig bli revet ned på så kort tid.

Det er på tide å bare innse det, løpet er kjørt. Jeg har ikke LYST til å tro det, men det er jo et faktum. Man kan ikke rive ned noe velfungerende på bare sekunder, for å så bruke årevis på å få det opp å gå, og det attpåtil seende dårligere ut enn hva det gjorde før. Jeg har venner som frekventerte denne siden like ofte som meg selv, men som bare himler med øynene når siden blir nevnt.

Hvem enn som våknet opp med ideen om et nytt Avforum burde holde seg milevis unna alt som heter webdesign, moderatorroller, adminroller, you name it. ALT!

Helt greit, jeg betaler ikke for denne tjenesten. Det er frivillig å være her, det er opp til meg og liker jeg det ikke så kan jeg forsvinne. Jepp, det er nettopp det jeg skal, og det har aldri vært enklere å ikke se seg tilbake. Jeg har aldri vært vitne til et så brutalt fall av en side før (rent bortsett fra MySpace). Det er så ufattelig flaut, så horribelt irriterende og lite logisk. Og det kommer nok aldri til å bli det samme som før. Det er en fin tanke, men det er for sent. I 2015 er det så og si umulig å komme tilbake fra noe slikt på Internett. Dere vet det, vi vet det, alle vet det.

Trist. Trist som faen.

Takk for meg og god helg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...er nok mye mulig du har rett, Kjeksen, all historikk for lignende tilfeller på det O store nett tilsier jo at det er en nærmest umulig oppgave å komme i retur etter såpass mye trøbbel som vi har hatt... Skulle dette kollektive AV-samfunnet (som for tiden har en litt smådrita styrmann...) imidlertid klare å snu skuta er du selvsagt velkommen tilbake når det eventuelt måtte skje!

Vi kommer uansett til å holde på å fikse på bugs og prøve å gjøre sidene enklere å bruke, så får de av våre brukere som ønsker å støtte oss gjøre nettopp det (TAKK!); og de som går lei kan vi jo ikke annet enn å også TAKKE for at har støttet oss enn så lenge!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes forum fungerer kjempefint nå, altså forumdelen. Utseende eller tid det tar å laste er også veldig fin.

AVtorget er en katastrofe da, det og minhk og minhifi burde man absolutt konsentrere seg om.

Jeg stötter AVforum helt til skuta går ned med siste mann, og finner ikke det samme andre steder på feks Hifisentralen etc.

Så håper at hele forumet er knirkefritt ilöpet av året. Forumet fungerer kjempefint, men Torget og min sidene ikke helt.
    Selvom mange gamle travere er borte, så dukker det opp nye medlemmer også da...

Mange av de gamle traverne, ble jo forbannet fordi bildene og byggetrådene deres forsvant da... Dette er litt utilgivelig egentlig når man tenker på hvor mye tid og arbeid og ikke minst kroner disse folkene har lagt ned i hobbyen sin.

7. Liker saar har likt denne posten
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også med skuta til bunns,synes ikke selve forumet er så gale som folk vil ha det til. Sentralen er et bra forum som fungerer bedre men uten noe stoff/tråder om hjemmekino,prosjektorer og filmer så holder jeg meg til avforumet. Få opp å gå torget og min sidene så blir det bra.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Jeg synes forum fungerer kjempefint nå, altså forumdelen. Utseende eller tid det tar å laste er også veldig fin.

AVtorget er en katastrofe da, det og minhk og minhifi burde man absolutt konsentrere seg om.

Jeg stötter AVforum helt til skuta går ned med siste mann, og finner ikke det samme andre steder på feks Hifisentralen etc.

Så håper at hele forumet er knirkefritt ilöpet av året. Forumet fungerer kjempefint, men Torget og min sidene ikke helt.
    Selvom mange gamle travere er borte, så dukker det opp nye medlemmer også da...

Mange av de gamle traverne, ble jo forbannet fordi bildene og byggetrådene deres forsvant da... Dette er litt utilgivelig egentlig når man tenker på hvor mye tid og arbeid og ikke minst kroner disse folkene har lagt ned i hobbyen sin.
    Alle trådene ble med over, samme med presentasjonene på minHiFi og minHjemmekino. Det som gikk føyka var imidlertid bilder som ble lastet opp i en egen album-modul som ikke lenger var å oppdrive på ny forumplattform og derfor heller ikke mulig å eksportere / importere... Dette berørte ikke alt for mange heldigvis, men selvsagt veldig synd at vi ikke fikk med oss over for de som hadde benyttet seg av albumet for å laste opp bildene sine...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVForum er til tider veeeldig tregt nå. Det har vært slik de siste dagene, uten å kunne si sikkert når det begynte. Ofte mellom 20-30 sekunder venting på å få åpnet sider. Har sjekket hastigheten på fiberen, den ligger på mellom 40 og 50 Mbit, så det er ikke hos meg det lagger.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

11. Liker AndreWerdenskrieg, bircoff har likt denne posten
    Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Noe tregt de siste to - tre dagene, men foretrekker likevel AV-Forum pga langt mellom "off topic" tråder som ikke hører hjemme på et forum med fokus på audiovisuelle emner. Utrolig mye bra info å finne her og det håper jeg det kan fortsette med så lenge jeg er i stand til å bruke et tastatur.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    AVForum er til tider veeeldig tregt nå. Det har vært slik de siste dagene, uten å kunne si sikkert når det begynte. Ofte mellom 20-30 sekunder venting på å få åpnet sider. Har sjekket hastigheten på fiberen, den ligger på mellom 40 og 50 Mbit, så det er ikke hos meg det lagger.
    Enig. Det er som sirup, akkurat som å løpe i drømmene.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Enig. Det er som sirup, akkurat som å løpe i drømmene.
    Haha, bedre sammenlikning får man aldri!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedetid en søndag ettermiddag er nok ikke en god måte å bevare brukere på.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet at man sende ut melding pr epost i forkant av en nedetid? Eventuelt ha et banner som sier at "planlagt nedetid kl 2000-2100 søndag 29.3" (selv om det er dårlig tidspunkt i seg selv)? Og at man kan se dette når man går inn på siden "Beklager, AVForum er nede for vedlikehold. Forventet å komme online innen kl 2100".

Uannonsert nedetid hjelper ikke som motivasjon for å få gamle (og nye) travere tilbake til forumet...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...dette er ikke frivillig nedetid Midas, skjedde helt plutselig og vi jobber på spreng med å løse problemet!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt skjer. Lykke til!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Sånt skjer. Lykke til!
    ...skal være stabilisert nå, kjedelige greier... Skyldes en plutselig reboot av webserver som starter en ekstra seanse av nginx som har blitt liggende der fra vi kjørte både DB og WEB på samme server under en oppdatering av DB-serveren........ Nå er denne fjernet og ting bør funke igjen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er nok også dette som er forklaringen på siste tids dårlige respons på sidene... Dobbel nginx gir jo potensielt masse issuer; feil i oppkoblinger, etablering av korrupt cache osv osv, og til slutt tok altså hele opplegget kvelden. Uansett glad vi klarte å finne ut av dette, måtte til å ansette ny servermann på søndag ettan, og det skal jo faktisk litt til at vi klarte å kommunisere oss frem til en løsning relativt omgående.

21. Takk TorTorden takket for denne posten
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba! Supert at feil er funnet og utbedret

23. Liker TorTorden har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Gikk ned igjen nå... Jobber videre....

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epost og banner kan være vanskelig tenker jeg, spessielt når selve systemet går ned ufrivillig.

Da kan f.eks en kjapp post på avforum sin facebook side være kjekk, f.eks noe alá "Servern gikk ned ufrivilig tid og dato vi jobber med saken."

Forsåvidt ikke nødvendig, men kunne verdt kjekt om folk lurer og spessielt om det tar litt tid

Virker forsåvidt ganske bra nå
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

26. Liker Midas har likt denne posten
Side 71 av 89 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •