Status AVforum V2 - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 69 av 89 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1768
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Safari på en mac...
    Det var merkelig, fungerer fint her hos meg på Safari (mac)... Kan du teste å logge deg ut, rense cachen og logge inn igjen?

2. Takk sirant takket for denne posten
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv Safari på iMac og det fungerer fint her.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Det var merkelig, fungerer fint her hos meg på Safari (mac)... Kan du teste å logge deg ut, rense cachen og logge inn igjen?

Dette hjalp! Takk for det - men er det ikke rart at man må gjøre slike tiltak for at ting skal fungere? Har lagt ut annonse på torget tidligere...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig at forumet kan være oppe i 24 timer som før og ikke blir tatt ned hver kveld rundt midnatt?

6. Liker Torolan, mk4 har likt denne posten
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,836
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop Vis post
    Er det mulig at forumet kan være oppe i 24 timer som før og ikke blir tatt ned hver kveld rundt midnatt?
    Det er sikkert fordi vi skal oppdras til å sove om natta og ikke henge rundt på tvilsomme nettsider!

8. Liker TorTorden, Midas, RuneW, Torolan, Danke har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke til å like innlegg. Er det andre som har problemer med dette?

*edit* får f.eks. ikke til å like innlegget over. Det skjer ingenting når jeg trykker på liker.

*edit2* hmm. Men den kom opp etter en refresh av siden. OK, da får man ingen tilbakemelding at man har trykt liker da tydeligvis.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

10. Liker RuneW har likt denne posten
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg får ikke til å like innlegg. Er det andre som har problemer med dette?

*edit* får f.eks. ikke til å like innlegget over. Det skjer ingenting når jeg trykker på liker.

*edit2* hmm. Men den kom opp etter en refresh av siden. OK, da får man ingen tilbakemelding at man har trykt liker da tydeligvis.
    Jepp, det er min erfaring også (har bare prøvd LIKE to ganger dog, og det var på posten din og den over...). Det hadde vært veldig hyggelig GUI-messig å fått en eller annen indikasjon på at noe skjedde ved trykk på like!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dette med at posten ikke automatisk oppdateres etter "takk" eller "like" er rapportert inn allerede, men jeg har purret på en løsning nå. Fungerte fint i starten, men etter diverse øvrige endringer ble det plutselig til at den stoppet å refreshe automatisk... Blir vel en løsning på det om ikke alt for lenge!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop Vis post
    Dette har vi bedt de fikse før jula, men tydeligvis har de tatt seg ferie. Vedkommende firma blir etter dette avskiltet som serversupport, men først får de fikse dette, noe de har "lovet" å gjøre snarlig. Her ser en litt av utfordringen med å ansette folk via Elance (verdens største portal for å hyre programmerere), for angitte firma er både stort, har masse positive tilbakemeldinger, men er altså relativt dårlig på kommunikasjon. Dette med å ta ned sidene hver natt har de verken diskutert eller fått godkjennelse til å gjøre fra oss........ De har imidlertid vært flinke på mange andre områder, bl.a. med å få opp hastigheten på sidene, så det er jo litt synd å sparke dem men sånn blir det bare....

Håper dette da er fikset snarlig, men det er jo uansett veldig synd at forumet har blitt dratt ned midnatt i hele juleferien da folk gjerne sitter opp lengre om kveldene, meg inklusive.........

14. Liker antiloop har likt denne posten
    Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Dette har vi bedt de fikse før jula, men tydeligvis har de tatt seg ferie. Vedkommende firma blir etter dette avskiltet som serversupport, men først får de fikse dette, noe de har "lovet" å gjøre snarlig. Her ser en litt av utfordringen med å ansette folk via Elance (verdens største portal for å hyre programmerere), for angitte firma er både stort, har masse positive tilbakemeldinger, men er altså relativt dårlig på kommunikasjon. Dette med å ta ned sidene hver natt har de verken diskutert eller fått godkjennelse til å gjøre fra oss........ De har imidlertid vært flinke på mange andre områder, bl.a. med å få opp hastigheten på sidene, så det er jo litt synd å sparke dem men sånn blir det bare....

Håper dette da er fikset snarlig, men det er jo uansett veldig synd at forumet har blitt dratt ned midnatt i hele juleferien da folk gjerne sitter opp lengre om kveldene, meg inklusive.........
    Jeg har full forståelse for at man kan bli lurt av falske garantier og godt førsteinntrykk fra utviklere. Tviler egentlig ikke på at dere har gått inn i alle situasjoner med de beste intensjoner om å skape et godt og innholdsrikt forum. Jeg kan være litt uenig i prioriteringen av hvilke ting det har blitt jobbet i hvilken rekkefølge, men det har i det minste skjedd ting.

Det som har plaget meg mest er mangelen på informasjon. Forumet var stengt nattestid i lang tid før jul også. Var dere ikke klar over det? Slik synes da godt på vanlig besøksstatistikk fra f.eks. google analytics. Når flere brukere til stadighet nevner at sidene er nede, så burde det jo blitt tatt tak i med en gang. Ut fra kommentarene så virker det som dette først ble forsøkt endret i det jula var i gang. Å jobbe med SEO samtidig som forumet er stengt i 8 av døgnets 24 timer virker lite gjennomtenkt. Skal forumet være nede grunnet oppgradering eller vedlikehold, så bør jo dette meldes fra på forhånd. Skal man gjøre live-utvikling på sidene (fy-fy), så gi beskjed på forhånd om at det kan ventes ustabilitet de nærmeste dagene.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

16. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noe triks for å legge inn bilde på ønskes kjøpt?

AVforum

Jeg (trodde jeg) lastet opp bilde, men det kom ingenting i annonsen. Jeg prøver å redigere annonsen i etterkant, og da også nekter den å ta i bruk bildet jeg laster opp.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Var det noe triks for å legge inn bilde på ønskes kjøpt?

AVforum

Jeg (trodde jeg) lastet opp bilde, men det kom ingenting i annonsen. Jeg prøver å redigere annonsen i etterkant, og da også nekter den å ta i bruk bildet jeg laster opp.
    OK, feilen innrapportert, gir beskjed når dette er i orden igjen...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Jeg har full forståelse for at man kan bli lurt av falske garantier og godt førsteinntrykk fra utviklere. Tviler egentlig ikke på at dere har gått inn i alle situasjoner med de beste intensjoner om å skape et godt og innholdsrikt forum. Jeg kan være litt uenig i prioriteringen av hvilke ting det har blitt jobbet i hvilken rekkefølge, men det har i det minste skjedd ting.

Det som har plaget meg mest er mangelen på informasjon. Forumet var stengt nattestid i lang tid før jul også. Var dere ikke klar over det? Slik synes da godt på vanlig besøksstatistikk fra f.eks. google analytics. Når flere brukere til stadighet nevner at sidene er nede, så burde det jo blitt tatt tak i med en gang. Ut fra kommentarene så virker det som dette først ble forsøkt endret i det jula var i gang. Å jobbe med SEO samtidig som forumet er stengt i 8 av døgnets 24 timer virker lite gjennomtenkt. Skal forumet være nede grunnet oppgradering eller vedlikehold, så bør jo dette meldes fra på forhånd. Skal man gjøre live-utvikling på sidene (fy-fy), så gi beskjed på forhånd om at det kan ventes ustabilitet de nærmeste dagene.
    ...vi gav beskjed om å fjerne nedetiden så snart vi ble oppmerksomme på dette og har purret de xxx antall ganger deretter. Helt enig i at dette er helt uakseptabelt ja, skal selvsagt ikke være behov for å kjøre sidene ned i timesvis hver natt... Ettersom angitte firma ikke ser ut til å ha fikset dette selv nå har vi satt igang en annen utvikler vi har på sidene til å prøve å få fiks på dette snarest. Surreopplegg...

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke forumet var nede i natt, så ser ut som det endelig har ordnet seg.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4 Vis post
    Tror ikke forumet var nede i natt, så ser ut som det endelig har ordnet seg.
    Kanskje det er de samme folkene som disse - de trengte kanskje noen nettets søvn.....
    - De som lager Iphonen din er for trøtte til å spise - nyheter - Dagbladet.no

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg forsøkt å oppdatere minHjemmekino-profil med mer eller mindre hell.

Generelt sett er ikke grensesnittet for å oppdatere profilen særlig intuitiv. Man bruker enormt med tid frem og tilbake og arbeidsflyten er vanskelig. Man må forholde seg til tre faner; 1) lant nede til venstre, 2) grå fane "legg til tekst" og 3) sort fane "Innstillinger". Hva man må trykke på for å komme videre er absolutt ikke enkelt å finne ut av alltid.

På grunn av meny/faneplasseringene, så spises svært mye skjermarel. Jeg har lagt ved dette bildet for å demonstrere hvor mye plass som forsvinner på grunn av dette:

Status AVforum V2-admin-jpg

Så til mer spesifikke issues:

1) Jeg er ikke i stand til å redigere min egen hjemmekinobeskrivelse. Tekstboksen er tom!

Status AVforum V2-edit-png

2) Når jeg skal slette bilder, så må dette gjøres én og én. For hver gang jeg sletter et bilde så får jeg:

Status AVforum V2-delete-png

3) Systemtype-innstillingen fungerer ikke. Den klarer ikke å huske innstillingene

Status AVforum V2-systemtype-png

4) "Forhåndvis profilen" er misvisende. Det virker som profilen blir offentliggjort umiddelbart og løpende, slik at det er ingen forhåndvisning. Det er en offentlig visning.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,744
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et skudd i blinde, men tipper de holder på å oppdatere/forbedre Minhjemmekino.
    Jeg satt å lekte meg med min profil i romjula uten noen feilmeldinger. (Men er enig med deg i at det er fryktelig tungvint oppbygging på denne prosessen).
    Leste for noen innlegg siden i denne tråden, at de hadde planer om å forbedre dette, og kan jo være det som er grunnen.
    Om jeg nå går inn på min profil, sliter jeg med det samme som deg.
    Denon AVR-X4100, Denon DBT-1713UD, Emotiva XPA-5, Rotel RB-1070, B&W 600-Serie, SVS SB12-NSD, Panasonic TX-P65ST50.

http://avforum.no/myhometheater/Spiff79

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg virker kritisk i forrige post, så kan jeg komme med litt skryt også: Jeg må virkelig si at tråder, innlegg, trådredigering har virkelig blitt bra. Det å administrere og redigere vedlegg har blitt veldig enkelt.

Stå på!

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det sånn at vi ønsket ikke sånne reklamer?

Dessverre er det ikke AdSense og dermed kan jeg ikke velge bort reklamen heller

Status AVforum V2-badad-jpg

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen planer om å gjøre alvor av den etterlengtede reduseringen av kategorier og underforum?

Side 69 av 89 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •