Status AVforum V2 - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 65 av 89 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1768
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    @Midas. Tester bildeopplastning. Avansert valg av bilder vises ikke, men nå ser det ikke ut til at ting krasjer når en dobbeltklikker på bilder og editerer plassering / størrelse...
    Javisst. Der fikk jeg det til uten at det krasjer. Supert!

Status AVforum V2-doubleslope-png
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Test lenker http://avforum.no/forum/showthread.php

http://avforum.no/forum/digitale-pro...eh-tw9100.html

Fremdeles problemer med gamle tråder som følger følgende "oppsett": h-t-t-p://-a-v-f-o-r-u-m.no/forum/showthread.php/126778-midas-hjemmekino-loftstue-plater-montert.html. Disse mister informasjonen når de "passerer" den nye SEO-motoren... Dette er rapportert inn igjen.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @saar @Gorm Feilen med siste uleste tråd skal nå være fikset, fungerer hos meg...
    Det funker for meg også!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @saar @Gorm Feilen med siste uleste tråd skal nå være fikset, fungerer hos meg...
    Jeg vet jeg ber om mye i forhold til der vi er akkurat nå, men det hadde vært utrolig kult med en link, knapp, e.l. på hvert innlegg i "Dagens", som tilsvarer "Vis første uleste tråd". Det hadde spart meg og andre for mye, mye trykking. Er dere helt sikre på at ikke vBulletin støtter dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg vet jeg ber om mye i forhold til der vi er akkurat nå, men det hadde vært utrolig kult med en link, knapp, e.l. på hvert innlegg i "Dagens", som tilsvarer "Vis første uleste tråd". Det hadde spart meg og andre for mye, mye trykking. Er dere helt sikre på at ikke vBulletin støtter dette?
    Hos meg får jeg opp samme "Vis første uleste tråd"-lenke når jeg klikker "Dagens" (http://avforum.no/forum/search.php?do=getdaily). Får du ikke opp dette eller er det noe annet du tenkte på?

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status AVforum V2-image-jpg
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg får jeg opp samme "Vis første uleste tråd"-lenke når jeg klikker "Dagens" (http://avforum.no/forum/search.php?do=getdaily). Får du ikke opp dette eller er det noe annet du tenkte på?
    Nei, det får jeg ikke opp. Har du et bilde som viser dette?

Min arbeidsflyt (workflow?) er å trykke "Dagens". Så får jeg opp en liste over dagens tråder. Deretter trykker jeg på den aktuelle tråden. Når jeg har komme inn på side 1 i tråden, får jeg opp "Vis første uleste" linken som jeg bruker for å komme ned til første innlegg jeg ikke har lest.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det får jeg ikke opp. Har du et bilde som viser dette?

Min arbeidsflyt (workflow?) er å trykke "Dagens". Så får jeg opp en liste over dagens tråder. Deretter trykker jeg på den aktuelle tråden. Når jeg har komme inn på side 1 i tråden, får jeg opp "Vis første uleste" linken som jeg bruker for å komme ned til første innlegg jeg ikke har lest.
    Ta en titt her. Den pila peker på et lite blått ikon som fører deg til første uleste innlegg. Du finner samme ikonet ved siden av "Vis første uleste" på første side av tråden.

Status AVforum V2-sistenye-jpg
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Ta en titt her. Den pila peker på et lite blått ikon som fører deg til første uleste innlegg. Du finner samme ikonet ved siden av "Vis første uleste" på første side av tråden.
    Hah! Der ja. Takker og bukker dypt. Da lærte jeg et nytt triks i dag!

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah! Der ja. Takker og bukker dypt. Da lærte jeg et nytt triks i dag!
    Fant den fordi jeg rett og slett letter etter en slik funksjon da forumet ble oppgradert til V2. Kunne vel kanskje vært noe lettere synlig, men da hadde den vel fort tatt for mye plass.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Når det gjelder "enhanched" bildeopplastning får du denne opp ved å velge "Bytt til avansert modus" og dermed "Behandle vedlegg". Velger du å laste opp bilder ved bruk av "Insert image"-ikonet kan du velge flere bilder, men får ikke opp "enhanced" varianten av bildeopplastningen.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil i forumet nå. Bildevedlegg vises ikke.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Feil i forumet nå. Bildevedlegg vises ikke.
    Ja, er rapportert inn og jobbes med. Skjedde i forbindelse med midtplassering av forumet, bør være en smal sak å få orden på...

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er rapportert inn og jobbes med. Skjedde i forbindelse med midtplassering av forumet, bør være en smal sak å få orden på...
    Denne "smale saken" er fremdeles ikke i orden kl. 19:35.

Jeg ser forøvrig at mer og mer av denne chatten som var i trådene på AVForum forgår på Facebook.
    Senest idag var det en person som skrev at han begynte bli lei AVForum,- med et svar: "Har kuttet ut forumet for lenge siden etter at V2 kom på plass".

Dette er dårlige nyheter for oss som fremdeles er på forumet, ettersom mye av ekspertisen her inne forsvinner.
    Og dette bør i aller høyeste grad være dårlige nyheter for dere som drifter forumet, men tanke på annonseinntekter.
    Og også for oss brukere. Vi har slitt med dette i langt over et år....

Eller holdes dette skjult for annonsører?

Mitt råd er at dere bør sette ekspertise på å få forumet oppegående hurtigst mulig. Se disse kostnadene opp mot fall av annonseinntekter. Hvilke aktører ønsker å annonsere på et forum med et høyt antall registrerte brukere, som ikke er innom?
    Sist endret av MorJohan; 12-06-2014 kl 20:52
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tråden "Musikkquiz" får jeg opp bilder, i tråden "Hva hører du på nå" får jeg ingen bilder .....
    er det rimelig å anta at tidligere nevnte problem med bilder er bare delvis løst ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ser ikke ut til å være en feil knyttet til endringene i design, så dette er nok en serverfeil av noe slag. Vi har sendt mail til serverleverandør, samt at teknisk også jobber med saken (men uten hell så langt), så det løses så raskt det lar seg gjøre.
    @MorJohan ; vi bruker sånn rundt 10.000 kroner hver mnd på videreutvikling av AVforum, og selv om ikke folk ser ut til å registere stort annet enn det negative om dagen er det altså ikke ressursbruken det står på. Endringen mht Facebook og øvrige sosiale medier vil nok uansett komme til å forsterke seg ytterligere fremover og legger bare enda større krav til forumplattformen enn tidligere. Vi kommer til å fortsette arbeidet, og jeg tror jo at vi før eller siden når et "breaking point" der forumets kvaliteten igjen - totalt sett - overgår chatting på sosiale medier. Samtidig; selv chatter jeg ofte på Facebook i grupper der jeg kanskje ikke gidder å gå "all the way", eksempelvis rundt Tesla-kjerra mi. Der er jeg å regne som mer enn "chatter" enn en entusiast, og gidder heller ikke å bruke mer tid. Også i Tesla-eksempelet finnes det et dedikert forum der entusiastene fremdeles samles. Det samme "fenomenet" tror jeg vi ser på forumet, der vi i større grad må påpasse at vi holder entusiastene fornøyd enn å nødvendigvis være så opptatt av "chitchat". Dette ser jeg egentlig ikke noe negativt i, forutsatt selvsagt at faktisk klarer å levere de kravene entusiastsegmentet legger mht en sosial samleside. Dette mener jeg altså at vi er på vei til å fikse, men klart; det er alltid veldig mye lettere å se feil og mangler enn ting som faktisk funker, og sånn er jeg jo skrudd sammen selv også...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ser ikke ut til å være en feil knyttet til endringene i design, så dette er nok en serverfeil av noe slag. Vi har sendt mail til serverleverandør, samt at teknisk også jobber med saken (men uten hell så langt), så det løses så raskt det lar seg gjøre.
    @MorJohan ; vi bruker sånn rundt 10.000 kroner hver mnd på videreutvikling av AVforum, og selv om ikke folk ser ut til å registere stort annet enn det negative om dagen er det altså ikke ressursbruken det står på. Endringen mht Facebook og øvrige sosiale medier vil nok uansett komme til å forsterke seg ytterligere fremover og legger bare enda større krav til forumplattformen enn tidligere. Vi kommer til å fortsette arbeidet, og jeg tror jo at vi før eller siden når et "breaking point" der forumets kvaliteten igjen - totalt sett - overgår chatting på sosiale medier. Samtidig; selv chatter jeg ofte på Facebook i grupper der jeg kanskje ikke gidder å gå "all the way", eksempelvis rundt Tesla-kjerra mi. Der er jeg å regne som mer enn "chatter" enn en entusiast, og gidder heller ikke å bruke mer tid. Også i Tesla-eksempelet finnes det et dedikert forum der entusiastene fremdeles samles. Det samme "fenomenet" tror jeg vi ser på forumet, der vi i større grad må påpasse at vi holder entusiastene fornøyd enn å nødvendigvis være så opptatt av "chitchat". Dette ser jeg egentlig ikke noe negativt i, forutsatt selvsagt at faktisk klarer å levere de kravene entusiastsegmentet legger mht en sosial samleside. Dette mener jeg altså at vi er på vei til å fikse, men klart; det er alltid veldig mye lettere å se feil og mangler enn ting som faktisk funker, og sånn er jeg jo skrudd sammen selv også...

18. Takk MorJohan takket for denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    TEST TEST TEST

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Denne "smale saken" er fremdeles ikke i orden kl. 19:35.

Jeg ser forøvrig at mer og mer av denne chatten som var i trådene på AVForum forgår på Facebook.
    Senest idag var det en person som skrev at han begynte bli lei AVForum,- med et svar: "Har kuttet ut forumet for lenge siden etter at V2 kom på plass".

Dette er dårlige nyheter for oss som fremdeles er på forumet, ettersom mye av ekspertisen her inne forsvinner.
    Og dette bør i aller høyeste grad være dårlige nyheter for dere som drifter forumet, men tanke på annonseinntekter.
    Og også for oss brukere. Vi har slitt med dette i langt over et år....

Eller holdes dette skjult for annonsører?

Mitt råd er at dere bør sette ekspertise på å få forumet oppegående hurtigst mulig. Se disse kostnadene opp mot fall av annonseinntekter. Hvilke aktører ønsker å annonsere på et forum med et høyt antall registrerte brukere, som ikke er innom?
    Der treffer du spikeren på hodet. Vi er MANGE som har gått over til andre fora desverre grunnet mye feil og ting som ikke fungerer her lenger.

Jeg er innom en gang iblandt men grunnet at store deler av brukermassen har flyktet er det desverre lite interresant å lese om her inne, Trist.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt? får ikke opp noem bilder her, hverken på torget på høyresiden av forumoversikten eller i selve trådene.. Byggetråder er ikke fullt så spennende uten bilder...

Ser ikke ut som forumet fyller nettleseren lenger heller - har svart stripe på begge sider av forumet.

Edit: Selv om resursbruken er høy, er det ikke nødvendigvis det samme som god bruk. Virker jo veldig uproft når det er så mye tull her - er firmaet dere bruker i det hele tatt kompetente? Eksempelvis Hifisentralen som 99% av tiden virker feil fritt, både når de går over til ny versjon, ipad løsninger bilde opplastning etc.. Tilogmed har admin vært sjukemeldt noen uker - uten at man egentlig merket det som bruker. Relativ høyere brukermasse der også så er ikke "trykket" på denne siden som er grunnen, selv om det ble nevnt i våres her.
    Sist endret av sirant; 12-07-2014 kl 11:42

22. Liker AndreWerdenskrieg, MorJohan har likt denne posten
Side 65 av 89 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •