Status AVforum V2 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 6 av 89 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1768
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry

Kan ikke forstå at man har brukt fire år på å utvikle noe som nesten ikke funker i det hele tatt. Forstår heller ikke hvorfor man begynner migrering til et såpass uferdig produkt, og uten å ha testet at ting i det hele tatt virker. Greit nok at det gamle forumet var dårlig på enkelte småting, og at plattformen var utdatert. Men det VIRKET. I hvertfall for meg. Vi som har investert såpass mye tid og resurser på forumet fortjener noe bedre enn dette.
    Og hvorfor får vi ikke snart opp BILDENE i våre tråder?? Hvis det bare er en liten feil som skal fikses (nevnt tidligere i denne tråden), så må dere snart få ut fingeren. Jeg gidder ikke å investere mer tid til posting når de "gamle" trådene ikke blir tatt bedre vare på.
    "Min hjemmekino" ser heller ikke god ut. Bare tull der også, med bilder hulter til bulter, og hele teksten plassert nederst. Og så skal man starte på nytt å gi poeng til dette??? Bare rot, alt sammen...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har allerede svart på dette med bilder i post #90, dette skyldes altså at plasseringen av bildene har endret seg i overgangen til ny plattform. Bildene er imidlertid fremdeles der, så vi må få laget en redirect for å vise bildene igjen. Dette er egentlig en smal sak å fikse, men må vente til vi har fått på plass den siste versjonen av forumet. Dette fordi siste versjon sannsynligvis vil løse en hel rekke større bugs som problemer med Chrome.

Ting blir altså fikset, men det tar dessverre lenger tid enn forventet å oppgradere til siste versjon av forumet. Parallelt arbeides det fortløpende med å løse øvrige bugs; eksempelvis i dag (og dette er kun da det som er løst, er mye som er under arbeid / pending):

AVtorget: Now Subcategories on listing page shows the correct number of items and corresponding URL works fine. Category select box in http://avforum.no/avmarket-category-listing.phpshows the correct records according to category.

Blogger: Guests are no longer allowed to post on the blogs.

Sånn overordnet er jeg for øvrig helt enig i at antallet feil og bugs er langt flere enn forventet. Igjen er det manko på ressurser som er begrensende for oss. Vi burde selvsagt ha kjørt enda flere og mer intensive testrunder før vi fikk live. Dette får jeg bare ta på egen kappe. Vi opprettet et "team" fra forumet her, men det har nok ikke vært like enkelt å allikevel teste alt i hopen...

Vi jobber altså for full guffe, og helt på grensen av hva vi har av ressurser disponbelt, for å løse problemene vi opplever! Forumet er selvsagt førstepri, og AVtorget er også høyt på prioriteringslista over tjenester der vi tar spesielt tak i innrapporterte bugs.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hunsbedt: bildene har jeg kommentert både i post #90 og overstående. Dette har høy prioritet, men venter altså i "kø" på en større update av selve plattformen.

minHjemmekino: du skal selv kunne endre på rekkefølgen på teksten, og bildene skal vises nedover. Bruker du Chrome er det rapportert mye problemer med dette foreløpig, så mens vi "are working out the compability issues" kan det være greit å bruke enten Firefox, Safari eller IE...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke flyttet bildene på "minHjemmekino" enten i Chrome eller IE. Skal man bare kunne trykke på pilene? Det skjer ingen ting hos meg i alle fall. Jeg har også prøvd å nummere dem i "sekvens" feltet eller hva det nå heter, men det skjer ikke noe da heller....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    OK, det skal vi få meldt inn snarest!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har nå testet å endre rekkefølge på bilder / tekst i minHjemmekino i både Firefox og IE, og i begge fungerer dette fint. Er du sikker på at feilen ikke kun gjelder Chrome? Sjekker du bare kjapt igjen?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve igjen i morgen å endre rekkefølgen på bildene samt flytte tekst. Satser på at det virker i Firefox da, forhåpentligvis. Ingen vits i å ha en presentasjon i det hele tatt slik det ser ut nå. Et spørsmål til, Lygren: Er det meningen at omtrent alt av hjelpetekst ligger inne med engelsk? Håper virkelig at dette etterhvert blir fikset også...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne testet om det fungerer i Safari, men har ingen idé hvor jeg kan finne min hjemmekinopresentasjon.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,837
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stilt spørsmål om hvor er alle gamle abonnerte tråder, og hvor er signaturene. Hvorfor svarer dere ikke på spørsmål? Greit at dere jobber på full guffe, men det må gå an å ha en bedre dialog med medlemmene. Ellers blir resultatet at mange ikke gidder være med lenger. Kanskje man burde ha ventet enda et år med å gå over til ny plattform når alt tydeligvis ennå er ganske så uferdig og kaotisk?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Jeg har stilt spørsmål om hvor er alle gamle abonnerte tråder, og hvor er signaturene. Hvorfor svarer dere ikke på spørsmål? Greit at dere jobber på full guffe, men det må gå an å ha en bedre dialog med medlemmene. Ellers blir resultatet at mange ikke gidder være med lenger. Kanskje man burde ha ventet enda et år med å gå over til ny plattform når alt tydeligvis ennå er ganske så uferdig og kaotisk?
    Uten og skape ein stor diskusjon eller krangel så tror eg at dette var den beste løsningen, altså bare hoppe rett i det :P

Har ikkje lest gjennom tråden, så om denne bugen er allerede nevt så ser bort fra den.

Når eg poster ny post eller tråd og trykker post så får eg alltid opp "du må vente 30 sec... etc." kjører IE10 og Windows 8.

ellers gjør derre en flott jobb så langt

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tronic; abonnerte tråder er angitt som oppgave og vil forhåpentligvis bli ordnet - forutsatt at det lar seg gjøre - om ikke alt for lenge.

AndreWerdenskrieg: http://avforum.no/myhomecinema/andrewerdenskrieg

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Procrastinate - kunsten å vente til tiden er inne.

Rollback plan - ingen skam å snu (også en fjellvettregel)

Kanskje den minst hyggelige "Sunk cost" - brukte penger får en aldri tilbake, men i visse tilfeller kan det fortsatt være riktig å avskrive investeringer og bruke ferdigutviklede løsninger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det jobbes i dag med å få fikset bildene fra V1 inn i V2-trådene, forhåpentligvis klart i løpet av dagen. Samme med signaturene. AVtorget er det også mye feil på, men forhåpentligvis går denne tjenesten seg også til.

Når det gjelder reversering til V1 var det helt klart en opsjon det også, og vi hadde ikke ansett det som et "tap" sånn forsvåvidt. Poenget er at vi uansett før eller siden måtte over på V2 og når vi først fikk plattformen sånn tålig opp å kjøre var det ikke noe større poeng å utsette porteringen da det jo allerede hadde vært "bugtestet" over lang tid uten at feilene som livegangen avslørte ble funnet. Denne betatestingen skulle vi selvsagt gjort enda grundigere, men igjen er ressursene begrenset og vi har allerede kastet inn alt vi eier og har i dette prosjektet av både penger og tid...

Derfor; V2 er nå er faktum - diskusjon og kommentarer for hva vi burde gjort eller ikke gjort kaster bare bort verdifull tid; her må vi bare jobbe sammen best mulig for å korrigere de vesentligste tingene først og dernest fikse øvrige feil én etter én.

Igjen; nyeste forumplattform arbeides det for fullt nå med å få på plass, noe jeg synes tar overraskende lang tid - men det var visst masse greier som måtte endres hvilket gjorde at dette tar så lang tid som det gjør. Jeg håper imidlertid det skjer noe her ASAP, og maser instendig bakover i "systemet" for å få dette på plass.

Dernest er det surr med AVtorget som må fikses, samt selvsagt alt av øvrige ting som det jobbes med fortløpende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er bra arrogant og passe frekt når dere til stadighet skal mene noe om hvordan brukerne skal utrykke seg. Dere får lære dere å ta på både konstruktiv og lite konstruktiv kritkk når dere driter dere ut så kapitalt. Hva mener du foresten med "tåilig opp å kjøre"? , forumet er jo fortsatt ubrukelig, samt at de største bidragsyterne er bekymret for deres tråder og irritert over ting som må gjøres på nytt!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kritikk er selvsagt i orden, men tema for denne tråden er "Status AVforum V2", der formålet er å informere brukerne samt kanskje også forsøke å kapitalisere litt på input i forhold til hvor vi skal legge inn mest ressurser.

Det er således viktig at folk leser det vi legger ut av info samt tar opp konkrete ting en mener vi skal ta tak i. Det du ser ut til å forsøke på formidle her er muligens dette med manglende bilder i aktive brukeres tråder? Dette har jeg nå kommentert 3 ganger tidligere og ber deg vennligst lese tidligere innlegg. Både dette og øvrige feil og mangler jobbes det med fortløpende og jeg oppdaterer i denne tråden så snart det foreligger ny info.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers Vis post
    Jeg syns det er bra arrogant og passe frekt når dere til stadighet skal mene noe om hvordan brukerne skal utrykke seg. Dere får lære dere å ta på både konstruktiv og lite konstruktiv kritkk når dere driter dere ut så kapitalt. Hva mener du foresten med "tåilig opp å kjøre"? , forumet er jo fortsatt ubrukelig, samt at de største bidragsyterne er bekymret for deres tråder og irritert over ting som må gjøres på nytt!
    Vi prøver på ingen måte å fortelle brukerne hvordan de skal forholde seg, men vi oppfordrer alle til å komme med konstruktiv kritikk fremfor det motsatte. Det gir oss en mulighet til å få fortgang i optimaliseringen, noe som gagner alle.

Jeg må også få minne folk på at forumet faktisk er 100% gratis å bruke, og det er mange folk "bak" som jobber gratis for å få forumet til å fungere. Det betyr ikke at brukerne skal være evig takknemlige for det, men vi håper likevel på litt forståelse for situasjonen. Husk at forumet stort sett har fungert bra i 10år allerede, til glede for alle brukerne. Nå har vi vært litt uheldige, og helt sikkert udyktige også, men vi skal få dette til slik at alle igjen blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det gått ett par uker siden forumet gikk ned, det er i denne tråd blitt kommunisert enda ett par uker før alt er på plass. Tror dere seriøst undervurderer konsekvensene av så lang nedetid. Men for all det dere gjør som dere vil. Som mange her har påpekt så kunne dette arbeidet som pågår nå med oppgradering av gammel forumsoftware(som gikk live for 2 uker siden!?!?), avtorget, min hjemmekino, bilder osvosv pågått mens brukerne brukte V1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Kritikk er selvsagt i orden, men tema for denne tråden er "Status AVforum V2", der formålet er å informere brukerne samt kanskje også forsøke å kapitalisere litt på input i forhold til hvor vi skal legge inn mest ressurser.

Det er således viktig at folk leser det vi legger ut av info samt tar opp konkrete ting en mener vi skal ta tak i. Det du ser ut til å forsøke på formidle her er muligens dette med manglende bilder i aktive brukeres tråder? Dette har jeg nå kommentert 3 ganger tidligere og ber deg vennligst lese tidligere innlegg. Både dette og øvrige feil og mangler jobbes det med fortløpende og jeg oppdaterer i denne tråden så snart det foreligger ny info.
    Jeg ber deg vennligst lese mitt innlegg en gang til!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dessverre fikk vi ny nedetid her som følge av en disk som ble fylt opp raskere enn forventet av en av prosessene knyttet til oppgradering til siste versjon av forumet..... Vi sliter virkelig med serverkapasitet under denne porteringen... Jeg måtte inn med en serverekspert fra USA for å fikse dette, som jo er uheldig hva angår kostnadene som jo allerede gjør at vi er svært presset.

Vi får bare krysse fingrene for at oppgraderingen til siste versjon av forumet går problemfritt, og dette er antatt at skal komme på plass relativt snarlig.

Beklager igjen både feil og nedetid folkens, dette er virkelig en krevende prosess for oss!!!!!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese tråden når ting fungerer så dårlig som de gjør.

Får ikke epostvarsler lengre, heller ikke på nye tråder som denne!

Når jeg fikk varsler i forrige uke virket ikke linkene!

Jeg må logge meg inn pånytt hver gang jeg er på forumet ( noe som er skjelden nå )

Jeg hadde rød stjerne og 70 - 80 positive omtaler etter handler på Avtorget, nå er torget nærmest ubrukelig........

Dette er min status på V2

Side 6 av 89 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •