Status AVforum V2 - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 59 av 89 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1768
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere som har problemer med hastighet, prøv å kjør en rens med CCleaner for å rydde i midlertidige filer. Se om det hjelper...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tømte først loggen. Like tregt. Så kjørte jeg CCleaner. Like tregt. NB: Det er kun når jeg går til nettstedet det er tregt. Navigering går fint. Problemet for forumet i seg selv, er at mange vil nok anta at det ikke er oppe å kjører og gå andre steder.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok meg 20 sekunder før denne tråden begynte å laste. Bruker Safari

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre gangen jeg gikk inn på avforum kom forsiden med en gang... Ikke helt til å bli klok på dette.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsiden kommer superaskt her, selv når nettet hadde problemer, mye som ligger inne i nettleseren fra før tror jeg. Å laste tråder kan noen ganger ta litt lenger tid, men der skylder jeg på signalet mitt.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Hmmm... To ganger nå ( en på mobil og en på pc) ser jeg det har kommet et nytt innlegg i en tråd, men når jeg trykker meg inn så er det ikke der likevel. Først når jeg refresher dukker det opp. Merkelig.
    Jeg ser det samme. Det virker som forumet cacher vel overvillig. Kan det har noe med forsøkene forumet har hatt på å fikse 20-sekund issuet, men at den nå er litt for aggresiv?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Får laggen selv med jevne mellomrom, så det er tydelig at de som jobber med dette rett og slett ikke er kapable til å finne ut av dette. Cachingen er nok også som Midas er inne på nå satt litt for heftig slik at selv nye poster kan forbli usynlige en kort periode. Har bedt de fikse dette så må vi nok inn med tyngre skyts for å finne ut hvorfor i alle dager denne laggen forekommer.........

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google-søk med treff på avforum ender opp i en "404 not found".

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som forumet har begynt å pensjonere gamle trådtitler. Dersom man endrer tittelen på tråden (dvs. endrer førsteinnlegget), så endres også URL til tråden. Gamle URLer med gamle trådtitler ser ikke ut til å virke lengre:

Min byggetråd har nå URL http://avforum.no/forum/showthread.p...SVS-SB13-Ultra. I min signatur er linken http://avforum.no/forum/showthread.p...r-montert.html og denne virker ikke lengre.

Dette bør fikses etter min mening, fordi det finnes mange kryssreferanser i mellom tråder og innlegg på forumet.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Flere korrigeringer er foretatt, ikke skjedd hos meg på et par timer, men selvsagt stor sannsynlighet for at feilen består... Hvordan er det med 20s timeouten hos dere andre nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Flere korrigeringer er foretatt, ikke skjedd hos meg på et par timer, men selvsagt stor sannsynlighet for at feilen består... Hvordan er det med 20s timeouten hos dere andre nå?
    Det er veldig bra hos meg, linux/firefox/chrome

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Startet raskt hos meg nå! Og hos meg har det vært konsekvent lag de siste 3 ukene. Jeg krysser fingrene!

Edit: Beklagelig nok så var neste forsøk belemret med +20 sek forsinkelsen igjen.
    Sist endret av RuneW; 10-09-2014 kl 10:18

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum kommer på sekundet her, men jeg har den i bokmerker da og allerede innlogget, mulig det har noe å si.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får ofte frys om jeg bytter til avansert modus når jeg holder på å skrive et innlegg, kan sikkert stemme at det varer ca 20 sek.
    Har skjedd flere ganger i dag i musikkquiz tråden

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det flyter veldig bra nå. Har ikke opplevd noen 20-secs i dag!

Hva er status på mine to kommentarer?

• #1170, bytte av URL til tråder
    • #1150, heng når man quoter og laster opp bilde samtidig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post

Hva er status på mine to kommentarer?

• #1170, bytte av URL til tråder
    • #1150, heng når man quoter og laster opp bilde samtidig.

URL til tråder i Google er absolutt en prioritert sak og jeg har senest i dag sluttført en ny runde med å hyre inn en egen SEO-ekspert for å se på dette samt andre SEO-relaterte ting som jo har gått helt føyken med V2.

Når det gjelder det forumrelaterte problemet får vi håpe at en oppgradering til nyere versjon vil hjelpe da vi ikke kan begynne å hacke på eksisterende løsning uten å havne i masse trøbbel mht fremtidige oppgraderinger. Forumet her, vBulletin (4), er eneste som ikke er programmert fra bunn av, men de fordeler (ehh, ja, er det noen??) dette medfører, men også da ulempen av at bugs er noe som må tas hånd om av nettopp vB og ikke oss (med mindre det selvsagt er en feil i våre settings / server som jo kan være tilfelle her, lov å håpe at 20s-delayen kan ha sammenheng med dette og at dette løser seg samtidig...?).

Ellers jobbes det nå altså i tre "leire"; torget går sin egen gang med egen mann, serveren jobbes det med mht 20s-problemet av et annet firma / person igjen, og SEO blir altså nå forsøkt tatt hånd om av en tredje "ekspert". Mye greier, men jeg har jo håp om at dette skal kulminere i en godt fungerende plattform før eller siden - det står i det minste ikke på viljen - selv om evnen jo (med god grunn) kan diskuteres......

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post

Har fungert veldig bra hos meg også et par dager, men i dag er det tilbake til xx-antall 20-30 sekunders "pauser"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, vært mindre "pauser" hos meg også i det siste, men det skjer allikevel fra tid til annen så problemet er dessverre der fremdeles...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Liten statusoppdatering;

Hastigheten
    Da opprinnelig firma ikke klarer å finne ut av forsinkelsene på 20-30s er nytt firma engasjert i dag. Dette er et dedikert server-optimaliseringsfirma, et av de største på Elance.com. Antar det blir sving på sakene om ikke alt for lenge, men mulig vi får bittelitt nedetid hvis vi må oppdatere softwaren på serverne (som er sannsynlig at vi trenger).

SEO
    Som følge av en hel masse bugs, feil lenker fra Google og mye annet surr har vi mistet mye av standingen i søkemotorene i kjølvannet av V2. Nytt SEO-firma er hyret for å bedre dette og har allerede fikset feil på URL fra Google. Neste blir å gjøre en rekke grep for å øke AVforums standing i søkemotorene igjen, der bl.a. respons på siten er et vesentlig moment.

Bugfiksing
    Vi fortsetter arbeidet med bugfiksing kontinuerlig og jobber fremdeles med AVtorget. Bl.a. har vi endret litt på kategoritreet på torget, og selv om det er langt fra perfekt er det i det minste hakket bedre. Vi fortsetter å gjøre endringer på torget og fortsetter til minHjemmekino / minHiFi, dernest AVnytt og tilbake igjen til AVtorget igjen etter dette.

Prisjakt-implementering
    For å gi bedre prisinformasjon til våre brukere setter vi nå i gang et samarbeid med Prisjakt.no der laveste priser gjengis for alle produkter på AVnytt. Vi vil øke utleggingen av nyheter på AVnytt fremover der prisinformasjon blir tilgjengelig på de aktuelle produktene.

Side 59 av 89 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •