Status AVforum V2 - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 56 av 89 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1768
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, skikkelig plagsomt, har bare ikke hatt tid til å lage så fin illustrasjon

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var rettet nå, men tok feil.
    Sist endret av RuneW; 09-24-2014 kl 15:40

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det håp om at vi kan forbedre søkefunksjonen? Prøvde å søke etter ordet "Hypex". Avforum kunne fortelle meg at ordet er brukt i RuneWs byggetråd. Men hvor i blandt dens 11702 innlegg vil den ikke fortelle meg. Svaret er vel: Let selv. Ergo ubrukelig.

Er avforum satt opp slik at Googles edderkopper (spider) tillates å indeksere hele forumet? Jeg fikk ikke noe spesielt fornuftig svar fra Google når jeg spør om å avgrense søket til avforum.no heller.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Er det håp om at vi kan forbedre søkefunksjonen? Prøvde å søke etter ordet "Hypex". Avforum kunne fortelle meg at ordet er brukt i RuneWs byggetråd. Men hvor i blandt dens 11702 innlegg vil den ikke fortelle meg. Svaret er vel: Let selv. Ergo ubrukelig.
    Hmm... søke i tråder fungerte da bra før V2, gjorde det ikke?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BOLD og backspace

Om jeg bruker CTRL+B for å skrive noe med bold, så oppfører backspace (og piltaster) seg helt merkelig. Jeg har skrevet om det før, men fikk ingen respons. Muligens fordi jeg var dårlig til å forklare fenomenet. Så nå har jeg laget en video av det:

I videoen over skriver jeg noe feil mens jeg skriver i bold. Når jeg da bruker bakcspace for å slette siste bokstav, hopper cursoren helt tilbake til der bold skriften startet. Dette gjelder så vidt jeg har funnet ut både venstre og høyre piltast i tillegg til bakspace. Det gjelder også både bold og italics​.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW Vis post
    Hmm... søke i tråder fungerte da bra før V2, gjorde det ikke?
    Jepp, den fungerte utmerket før. Satt uendelig mange timer før og søkte meg fram til ting jeg lurte på. Så det er svært synd for nye avforumere at ikke denne funskjonen lenger fungerer.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en ordentlig søkefunskjon så hadde nok flere gjester meldt seg inn på avforum
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Med en ordentlig søkefunskjon så hadde nok flere gjester meldt seg inn på avforum
    Både hurtigsøket og forumsøket fungerer vel som det skal? Forumsøket oppe i høyre hjørne på http://avforum.no/forum, og hurtigsøket på alle andre sider på samme sted. Mulig det er noe browserkrøll om det ikke fungerer hos deg, men beskriv gjerne da litt mer konkret hva som ikke virker... Husk at hurtigsøket gjerne tar litt tid før endelige relevante treff vises da vi foreløpig ikke har nok serverkapasitet til å legge hele databasen i cache.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    RuneW, flott med video, men den står angitt som privat, må korrigeres til public.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Både hurtigsøket og forumsøket fungerer vel som det skal? Forumsøket oppe i høyre hjørne på http://avforum.no/forum, og hurtigsøket på alle andre sider på samme sted. Mulig det er noe browserkrøll om det ikke fungerer hos deg, men beskriv gjerne da litt mer konkret hva som ikke virker... Husk at hurtigsøket gjerne tar litt tid før endelige relevante treff vises da vi foreløpig ikke har nok serverkapasitet til å legge hele databasen i cache.
    Som jeg skrev over. Gitt følgende oppgave: Finn innlegget i RuneWs byggetråd som har ordet "Hypex" i seg. Søket virker i den forstand at det kan fortelle meg at ordet er nevnt i denne tråden, men den forteller ikke i hvilket av de 11704 innleggene det er brukt.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du velger da "søk i tråd" når du står inne på tråden til RuneW, så får du opp direkte lenke til det aktuelle innlegget...

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hjelpe meg, så tungvindt?

Vel uansett, når jeg prøver det så viser den et innlegg. Når jeg trykker på den kommer det opp et innlegg som ikke har ordet i seg. Faktum er at ordet "hypex" ikke finnes på hele siden med 40 innlegg som vises samtidig som søketreffet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Å hjelpe meg, så tungvindt?

Vel uansett, når jeg prøver det så viser den et innlegg. Når jeg trykker på den kommer det opp et innlegg som ikke har ordet i seg. Faktum er at ordet "hypex" ikke finnes på hele siden med 40 innlegg som vises samtidig som søketreffet.
    Ja, enig at det er litt knotete, rart at det skal bli mer tungvint på nyere versjoner av forumplattformen. Mulig det lar seg gjøre å endre på hvordan søket gjøres / presenteres, vi skal se på dette. Testet for øvrig "hjemmekino" i tråden til RuneW og da fikk jeg opp treff som så ut til å fungere korrekt. Hypex så jeg kun fikk ett treff, og som du sier ser det ut til at lenken ikke var korrekt. Mye mulig vi må reindeksere søkeordene...

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere så havnet man rett i innleggene ordet var brukt, søkte man for eks på svs ultra , cinemascope 2.35 osv ting som jeg lurte på så havnet man alltid inn på rette steder uten masse navigering og videresøking. Slik ble jeg hekta på avforum

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev over. Gitt følgende oppgave: Finn innlegget i RuneWs byggetråd som har ordet "Hypex" i seg. Søket virker i den forstand at det kan fortelle meg at ordet er nevnt i denne tråden, men den forteller ikke i hvilket av de 11704 innleggene det er brukt.
    Det er mer knotete enn nødvendig, men fullt mulig.

Velg "Avansert søk" øverst til høyre.
    Velg fanen "Search Single Content Type", og velg "Posts" som søketype.
    Skriv inn søkeord i feltet "keywords".
    Under "Additional options" kan du begrense søket til et bestemt forum
    Velg "Show results as: Posts".

Nå vil søketreffene linke direkte til posten du får treff i.

Når jeg trykker på den kommer det opp et innlegg som ikke har ordet i seg. Faktum er at ordet "hypex" ikke finnes på hele siden med 40 innlegg som vises samtidig som søketreffet.
    Akkurat i dette tilfellet er du litt uheldig. Ordet "hypex" finnes i linken som er lagt inn i innlegget, men det vises ikke direkte i innlegget.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    RuneW, flott med video, men den står angitt som privat, må korrigeres til public.
    Hjalp det nå?

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm Vis post
    Det er mer knotete enn nødvendig, men fullt mulig.

Velg "Avansert søk" øverst til høyre.
    Velg fanen "Search Single Content Type", og velg "Posts" som søketype.
    Skriv inn søkeord i feltet "keywords".
    Under "Additional options" kan du begrense søket til et bestemt forum
    Velg "Show results as: Posts".

Nå vil søketreffene linke direkte til posten du får treff i.

Akkurat i dette tilfellet er du litt uheldig. Ordet "hypex" finnes i linken som er lagt inn i innlegget, men det vises ikke direkte i innlegget.

Takk for hjelpen. Det tok meg noen minutt å finne ut hva og hvor disse knapper og felter er i den norske utgaven, men fant det til slutt.

Er dette enkelt og funksjonelt nok? Hvis det overordnede målet er å få økt bruken av avforum, så er dette funksjoner som etter min mening må på plass.

Generelt sett gjelder dette den overordnede usabilityen (brukbarhet??) og hvordan arbeidsflyten til brukerene er. (Har dere satt opp brukerflytsdiagrammer forresten?) Her mener jeg det fortsatt er forbedringspotensiale. Det virker, men det er ikke optimalt på noen områder. Som for eksempel det med å finne ny/dagens innlegg sortert på tråder og så komme rett inn på første uleste innlegg i den tråden.

Med dagens mange tilbydere og overflyt av informasjon er det lett som konsumer å prøve å gjøre noe, ikke få det til eller finne det på 1 minutt, gi opp og gå vekk. Da har vi mistet en bruker eller et bidrag. Man kan ikke lengre forutsette at brukere skal være over en viss grad av motivasjon og/eller pågangsvilje for å kunne bruke forumet, dessverre.

Forumet har blitt mye bedre. Men mange ganger sukker jeg høyt over løsningene og tingene jeg må igjennom for å få gjort noe her på forumet (som jeg ikke opplever på andre forum). Noen ganger er jeg nær ved å gi opp, men fordi jeg har investert så mye tid og energi på forumet (pluss nettverket da) holdes jeg igjen. Hadde jeg vært nybegynner på forumet, hadde jeg definitivt gitt opp. Min tid er for verdifull for det.

Taes det forresten backup av forumet? Flere av oss har brukt 100-vis av timer på forumet og har dermed lagt ned mye energi i det som ligger der. Vil det være mulig å få tilgang på dataene dersom forumet mot formodning skulle gå ned eller legges ned?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også vært kjekt med en enkel funksjon for å finne sine egne poster.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Hadde også vært kjekt med en enkel funksjon for å finne sine egne poster.
    Noe sånt?

Status AVforum V2-viewposts-png

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe forum som trenger tapatalk så mye som detta men ett av de få jeg henger på som ikke har dette :/

Side 56 av 89 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •