Status AVforum V2 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 50 av 89 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1768
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    På firefox hos meg har jeg både muligheten til å laste opp flere bilder samtidig på "hurtig svar" -> "insert image". I tillegg har en jo også muligheten for å legge opp flere bilder om en velger avansert modus og attachment-manager... Skal altså ikke være nødvendig å drive å laste opp ett og ett bilde lenger, men mulig det er noe krøll med Explorer?? Anbefaler da at du bruker firefox frem til vi har fått sett på dette, devilej.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ingen problemer med å laste opp flere bilder, bruker Firefox nightly... Men det har hendt når jeg har redigert post at bilde blir vist som link. Løsningen er da å slette vedlegg og legge ut bilde på nytt.

Synes det er kjempepraktisk at man ikke trenger å bruke ekstern hoster som feks photobucket på AVforum V2, det holder å bruke AVforum, funker med mobilen også sist jeg sjekket.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare nevner også at det er høyst normalt på hoteller og messer blir opplastnings protokoller sperret i brannmuren.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig Tor, men det er isåfall første gang jeg har opplevd det på alle turene det har blitt de siste 5-6 årene. Fungerte forøvrig bra i det første innlegget jeg lastet.
    Problemer som dette gjør at det ble dårlig med avf dekning fra Munchen i år. Hifisentralen har fått ut en lang tråd, så det gir ingen mening for oss å laste opp fler bilder. Det meste er nå tilgjengelig for de som er interessert
    Sist endret av devilej; 06-21-2014 kl 00:39
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    -> Ja, poeng og kommentarer må en opparbeide på nytt i V2. Bilder og tekst er imidlertid på plass.
    -> Det jobbes fremdeles med å fikse diverse bugs på AVtorget, bl.a. kan det være problematisk å flytte bilder hvis du har mange bilder i presentasjonen din. Det er selvsagt uansett bare å prøve å fikse, blir ikke "borte" av et forsøk.

Vi jobber da som nevnt kontinuerlig med å fikse feil og problemer fortløpende, men meld fremdeles inn feil og problemer i denne tråden - helst med screenshot samt hvilken browser du bruker, beskrivelse av feilen samt URL - så går disse meldingene fortløpende videre og reduserer tiden det tar å få fikset feilene.

Jeg er innforstått med at vi mister poeng og kommentarer, men jeg finner ikke min "minHjemmekino" igjen. Ikke minHiFi heller.. Jeg har meldt det inn i fjor en gang, men kan ikke huske at det ble noe svar...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Vik's Vis post
    Jeg er innforstått med at vi mister poeng og kommentarer, men jeg finner ikke min "minHjemmekino" igjen. Ikke minHiFi heller.. Jeg har meldt det inn i fjor en gang, men kan ikke huske at det ble noe svar...
    Alle bildene og tekstene fra tidligere presentasjoner skal ha blitt med over, men jeg at vik´s ikke har noe aktiv presentasjon. Tipper det har å gjøre med bruk av ´ i brukernavnet, og mest sannsynlig har ikke da overføringen funnet sted. Det enkleste er derfor kanskje bare at du legger opp presentasjonen på nytt, for pr. dato er det ingen ledige ressurser da alt brukes på oppdateringen til ny template / design... Etter templaten er på plass kan vi jo selvsagt be de sjekke og overføre presentasjonen din, for den ligger jo i så fall lagret i det gamle systemet.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får lete etter backup som jeg hadde. Mener å huske at jeg har lagret cachet versjon av min hjemmekino og hi-fi.

EDIT: Har nå prøvd å legge inn litt teks og bilder, men når jeg trykker på "Preview profile", går det først mot http://avforum.no/myhometheater/Vik's og så havner jeg på http://avforum.no/myhometheater/

Jeg ser at profilen ligger under "Nylig lagt til" med tittel Vik\'s hjemmekino men det går ikke an å trykke på den, da havner man på startsiden (http://avforum.no/myhomecinema)
    Sist endret av Viks; 05-23-2014 kl 18:28
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Vik's Vis post
    Jeg får lete etter backup som jeg hadde. Mener å huske at jeg har lagret cachet versjon av min hjemmekino og hi-fi.

EDIT: Har nå prøvd å legge inn litt teks og bilder, men når jeg trykker på "Preview profile", går det først mot http://avforum.no/myhometheater/Vik's og så havner jeg på http://avforum.no/myhometheater/

Jeg ser at profilen ligger under "Nylig lagt til" med tittel Vik\'s hjemmekino men det går ikke an å trykke på den, da havner man på startsiden (http://avforum.no/myhomecinema)
    OK, da er det garantert et issue med ´ i brukernavnet som må fikses... Kan vi kanskje først teste å endre til "viks"?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det kan testes.

Men det hadde vært veldig fint om jeg kunne beholde det originale brukernavnet mitt senere.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Viks Vis post
    Klart det kan testes.

Men det hadde vært veldig fint om jeg kunne beholde det originale brukernavnet mitt senere.
    Da tester vi det... Er mye mulig det blir krøll med hele systemet når vi endrer brukernavnet ditt, i så fall må vi endre det tilbake. Prøv å logge ut og logge inn igjen og se om du nå får lastet opp på minHjemmekino. Hvis det ikke fungerer nå heller må vi melde det inn til teknisk, men som nevnt vil det ta litt tid før de får tatt dette.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fungerte det. Har logget ut/inn. Eneste at det står:

Viks hjemmekino

Lagt til av: Vik's, Lagt til den: 23-05-2014
    Jaja...

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Da tester vi det... Er mye mulig det blir krøll med hele systemet når vi endrer brukernavnet ditt, i så fall må vi endre det tilbake. Prøv å logge ut og logge inn igjen og se om du nå får lastet opp på minHjemmekino. Hvis det ikke fungerer nå heller må vi melde det inn til teknisk, men som nevnt vil det ta litt tid før de får tatt dette.
    Ser nå at hvis jeg trykker på linken til min hjemmekino fra "Presentasjoner Nylig Lagt Til" så hanver jeg på http://avforum.no/myhomecinema Litt kjedelig det for det betyr at jeg får ingen besøk på presentasjonen min... Da er det like så greit å få tilbake det rette brukernavnet og heller vente til dere får anledning til å se på dette...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde og laste opp bilde fra PCen, men det skjer ingenting.

Hvordan er status på dette og annet som ikke fungerer? Vurderer og starte en anlegg tråd her, men da må bildeopplastingen fungere. Har også lagt merke til at tidligere så har bildene ikke kommet inn i teksten, men som link som åpner seg i nytt vindu.

Disse tingene bør man IMO prioritere før man vurdere endringer i layout osv. Uten dette på plass, så fungerer kort og godt ikke forumet.
    Sist endret av orso; 05-29-2014 kl 11:15 Begrunnelse: skrivefeil

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

I tillegg så er det litt slitsomt at når noen brukere laster opp bilder kommer de opp to ganger, en i selveposten og en i bunnen av innlegget - helt sikkert brukerfeil, men ett forum burde være enkelt å bruke, ikke slik at man må lese en bruksanvisning for å legge ut bilder. Hadde vært greit å kunne legge ut flere bilder i en smell også under hurtigsvar.

Er jo vanvittig lite aktivitet her inne for tiden, og det er nok ikke kun sola som gjør det. Hifisentralen hadde 51 nye poster fra i går kveld når jeg stod opp i dag, avforum hadde 10.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Status AVforum V2-stop-poster-jpg

Funker fint å laste opp bilder her hos meg (firefox). Hvilken browser bruker du, orso?

Når det gjelder trafikken på AVforum er alltid mai en veldig stille måned, tar seg normalt opp litt i juni. I tillegg varierer det gjerne litt fra år til år litt avhengig av hvor mye som skjer på AV-fronten. Uansett er det selvsagt ønskelig med mer aktivitet, og feil på basic ting som opplastning av bilder er jo veldig dumt at fremdeles forekommer, så hvis dere har problemer rapporter dette inn her i denne tråden der browser og OS inkluderes så skal vi få sett på det så snart som mulig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Chrome. Ser ut til at det fungerer nå igjen.
    Status AVforum V2-selah-audio-jpg

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Jeg bruker Chrome. Ser ut til at det fungerer nå igjen.
    Status AVforum V2-selah-audio-jpg
    ...veldig rart... Kanskje det kan være noe problem i konkrete forumkategorier, kunne du testet å legge ut bilder i posten som ikke funket igjen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var i denne tråden. Det skjedde ingenting når man valgte en bildefil fra PCen. Den kom ikke frem etterpå. Prøvde flere ganger og ulike bilder. Fikk ingen feilmelding.

For håpe det holder seg stabilt nå, slik at det er mulig å starte en anleggstråd. Er det forresten muligheter til å redigere en anleggstråd uten tidsbegrensinger? Jeg tenker da på muligheten til å ha oppdaterte bilder og tekst om utstyr på første siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om SVS-Venner tråden ikke henger i "siste tråder" når det er kommet nye svar i tråden.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Det var i denne tråden. Det skjedde ingenting når man valgte en bildefil fra PCen. Den kom ikke frem etterpå. Prøvde flere ganger og ulike bilder. Fikk ingen feilmelding.

For håpe det holder seg stabilt nå, slik at det er mulig å starte en anleggstråd. Er det forresten muligheter til å redigere en anleggstråd uten tidsbegrensinger? Jeg tenker da på muligheten til å ha oppdaterte bilder og tekst om utstyr på første siden.
    Jeg tror tidsbegrensningen skal være opphevet, du får heller gi beskjed hvis du ikke får editert.

Ellers jobber vi på spreng nå med å få ferdig alt av oversettelser til det nye layoutet som snart er klart. Er en vanvittig (møkka) jobb... Blir imidlertid en hel del bedre synes jeg, og jeg har gjort det jeg kan for å samtidig forbedre GUIen i det den nye templaten ble implementert. Samtidig er det fremdeles mye funksjonalitet som må forbedres og fikses, så det skal vi fortsette å jobbe med, både på AVtorget og minHiFi / Hjemmekino, samt AVnytt.

Greit å understreke at forumfunksjonaliteten uansett er det mest vesentlige å holde koll på så dere får fortsette å melde inn om feil oppstår så håper jeg dette stabiliseres med det første!

Side 50 av 89 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •