Status AVforum V2 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 45 av 89 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1768
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jo. Er den jeg mener. Trykk der, også scroller du litt ned på sida.
    Da finner du bl.a. "Behandle Vedlegg"
    Tom I. Arntsen
    -:- Onkyo TX-NR828 -:- JBL LS60 -:- JBL LS Center -:- JBL LS SUB -:- MIRAGE rear -:-
    -:- HARMAN/KARDON BDT 30 MKII -:- Samsung UE55D6500 -:-

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte ned på "Rediger alternativer" i "Settings" for å skru det på, men nå fungerer det som xilian beskriver det.

The forum features an enhanced attachment uploading system that allows you to reuse existing attachments via a drag and drop interface.

Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Måtte ned på "Rediger alternativer" i "Settings" for å skru det på, men nå fungerer det som xilian beskriver det.

The forum features an enhanced attachment uploading system that allows you to reuse existing attachments via a drag and drop interface.
    Aha - det, var jo en litt kritisk detalj... takk skal du ha for info! Jeg begynte å lure på om jeg var helt på jordet her... Nå skal jeg utforske den "nye" dialogen

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vel dette som er noe av kjernen til probleme her, og få brukere som er igjen - er litt for avansert og innviklet alt? Må man læres opp til å bruke ett forum er det nok få som gidder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Det er veldig synd at det har blitt sånn. Var her daglig og det var en fin gjeng her. Nå er ALT blitt vanskelig og det er problemer med nesten alt. Hvordan er dette mulig?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW Vis post
    Aha - det, var jo en litt kritisk detalj... takk skal du ha for info! Jeg begynte å lure på om jeg var helt på jordet her... Nå skal jeg utforske den "nye" dialogen
    Nå har jeg forsøkt denne nye funksjonaliteten en del og kan bekrefte at det fungerer. Men det er helt håpløst tungvindt. Skal man legge til 6 bilder uten å få med thumbnails under må man:

1. Klikke på "Behandle vedlegg"
    2. Klikke på Add Files
    3. Klikke på + for å øke antallet valgbare filer med en
    4. Klikke på + for å øke antallet valgbare filer med en
    5. Klikke på + for å øke antallet valgbare filer med en
    6. Klikke på + for å øke antallet valgbare filer med en
    7. Velge fil 1
    8. Velge fil 2
    9. Velge fil 3
    10. Velge fil 4
    11. Velge fil 5
    12. Klikke på "Last opp"
    13. Klikke på "Add files" (igjen)
    14. Velge fil 6
    15. Klikke på "Last opp"
    16. Klikke på "Insert Inline"
    17. Klikke på "Done"
    18. Dobbelt-klikke på bilde 1
    19. Velge "Full size"
    20. Klikke på "Ok"
    21. Dobbelt-klikke på bilde 2
    22. Velge "Full size"
    23. Klikke på "Ok"
    24. Dobbelt-klikke på bilde 3
    25. Velge "Full size"
    26. Klikke på "Ok"
    27. Dobbelt-klikke på bilde 4
    28. Velge "Full size"
    29. Klikke på "Ok"
    30. Dobbelt-klikke på bilde 5
    31. Velge "Full size"
    32. Klikke på "Ok"
    33. Dobbelt-klikke på bilde 6
    34. Velge "Full size"
    35. Klikke på "Ok"

Ideelt sett skulle dette kunne ha vært gjort slik:

1. Velge "Add in-line image(s)" // Jeg overlater til dere å oversette...

Dette valget spretter opp en dialog hvor man kan velge flere filer på en gang.

Ferdig.

Jeg vil tro forskjellen er relativt tydelig? Så kunne man ett eller annet sted (i filvelge-dialogen eller et annet sted) hatt et sted hvor man kunne satt opp hvordan man vil at bildene skal bli satt inn (størrelse er en ting, men jeg kunne f.eks. tenkt meg at bildene ble satt inn med 2 linjeskift mellom).

Det er det bruker-genererte innholdet som gjør dette forumet levende og unikt - vær snill å fokusere på å gjøre det mest mulig hyggelig å lage innholdet

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1000. Jeg er så enig, så enig.

Jeg har nå nettopp brukt 15 minutter på å laste opp ett bilde i byggetråden min. Vel og merke var dette første gangen med "nymåten". Men nei, dette var ingen forbedring. Snarer heller tvert i mot, jeg syns dette var like tungvindt om ikke mer. Jeg syns dette er synd, fordi dette stjeler av min tid og kjenner at det stjeler motivasjon. Andre er kanskje ikke like motiverte og dette forumet er avhengig av at folk vil bruke tid her inne. Vær så snill å gjør dette enklere!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hælle måne da guttær...

Har nå gjort en del endringer igjen i forhold til bildeupload etc. slik at det funker
    + gjorde noen endringer for at forumet skal gå raskere i sammen slengen.
    Begynner å bli noen timer med fixing her nå, selv om jeg i utgangspunktet
    bare droppa innom for å høre hva folk mente om en forsterker...

Anyways... Enkleste måte å legge inn bilder:

Avansert Modus
    Scroll ned og trykk på Behandle Vedlegg (da får du en popup, Asset manager. Legg inn gamle bilder, eller nye)
    For nye bilder, trykk Add Files øverst høyre. Select Files
    Så velger du alle bildene du vil ha (1-XXX stk.)
    Upload Files
    Se på vedlegg nederst nå. Dersom bildene ikke er merket, velg Select All nederst venstre.
    Trykk Insert Inline (X) (X= antall bilder merket)

Da ligger bildene i tråden, og det vises ingen forstyrrende ramme i bunn med attachments osv.

Dobbeltklikk bildene for å endre parametre...

Status AVforum V2-yes_it_works-jpg
    Tom I. Arntsen
    -:- Onkyo TX-NR828 -:- JBL LS60 -:- JBL LS Center -:- JBL LS SUB -:- MIRAGE rear -:-

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje bare meg men jeg har bare lastet opp alle bildene i tråden men i en enkel omgang, trykket 'insert inline' på alle samtidig og skrevet tekst rundt bildene etterpå.

Brukte sånn sett mye mye mer tid på og ta bildene og redigere og sortere de for presentasjon enn og legge de opp.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xilian Vis post
    Har nå gjort en del endringer igjen i forhold til bildeupload etc. slik at det funker
    + gjorde noen endringer for at forumet skal gå raskere i sammen slengen.
    Multiselect fungerer (nå?) bra! Takk for det! Dette gjør det enklere.

Jeg forbeholder meg fortsatt retten til å mene at en knapp ("Legg til bilder inline") kunne ha gjort det samme som 6 knappetrykk (Behandle vedlegg + Add files + Select files + Insert inline + Done) + manuel dobbeltklikk per bilde og endring til full size gjør i dag.

Og forresten så man ikke nødvendigvis være evneveik Østfolding for å kunne mene at optimalisering av GUI er en god ting...

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Er kanskje bare meg men jeg har bare lastet opp alle bildene i tråden men i en enkel omgang, trykket 'insert inline' på alle samtidig og skrevet tekst rundt bildene etterpå.
    Men du måtte vel dobbeltklikke på hvert bilde for å få de full-size? Eller har du et triks der også?

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Brukte sånn sett mye mye mer tid på og ta bildene og redigere og sortere de for presentasjon enn og legge de opp.
    Det er helt sikkert korrekt, uten at det har så mye med dette å gjøre. Jo mer tid man bruker på andre ting jo viktigere er det å spare der man kan

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forbeholder meg fortsatt retten til å mene at en knapp ("Legg til bilder inline") kunne ha gjort det samme som 6 knappetrykk (Behandle vedlegg + Add files + Select files + Insert inline + Done) + manuel dobbeltklikk per bilde og endring til full size gjør i dag.

Og forresten så man ikke nødvendigvis være evneveik Østfolding for å kunne mene at optimalisering av GUI er en god ting...
    Haha! utrolig bra... Jeg så ikke at du var fra særp. Sorry!... Jeg har for vane å ha det gøy med de som er på feil side av fjorden serru..
    hehe. Men no offence der altså

Ang. direkte inline og sånt, så er du ikke så langt unna da. Det går ganske radig bare du vet gangen i det.

Og hvis dere lurer på hvorfor det er så inn i hæ*** med feil på dette forumet, så er det nettopp fordi det blir customiza noe så vanvittig.
    Jeg driver selv 3 vB-forum og jeg vegrer meg stort for å gjøre for mye custom, for plutselig kommer det en oppdatering som
    river i filler alt man har gjort, så er det å begynne på'an igjen... Bare å spørre Lygren om hvor mange ganger jeg har nevnt det
    Tom I. Arntsen

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... men det hjælper...
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    er dette @lygren en funksjon som fungerer på dette forumet, eller som kommer til å bli inkludert etterhvert?

altså @"nick"
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    +1 Denne støtter jeg også. Det å kunne tagge noen slik @sirant foreslår er genialt!
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Det hadde vært nais.

Gjerne også en "takk". Eller en tommel opp/ned.
    noen kommentar på dette fra moderator/drivere?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ideén er god, sirant, men vi kan nesten ikke love ny funksjonalitet før vi er på plass med mer av eksisterende... Vi jobber så godt vi kan med å få fiks på alt som trengs å fikses, men dette er fremdeles svært krevende og vi strekker strikken så langt vi overhode makter om dagen. Hold uansett disse gode ideéne "varme" og minn oss på dette når vi har fått nesa litt mer over vannet, så skal vi se hva vi får til!!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Ideén er god, sirant, men vi kan nesten ikke love ny funksjonalitet før vi er på plass med mer av eksisterende... Vi jobber så godt vi kan med å få fiks på alt som trengs å fikses, men dette er fremdeles svært krevende og vi strekker strikken så langt vi overhode makter om dagen. Hold uansett disse gode ideéne "varme" og minn oss på dette når vi har fått nesa litt mer over vannet, så skal vi se hva vi får til!!
    Dette må dere jo få til etterhvert
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Xilian: veeeeeeeeldig bra at du fikk ordna med multivalg av bildefiler i uploadern (blant annet)!!!!! TAKK IGJEN; dette setter vi enormt stor pris på!!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som opplever merkelige ting i forbindelse med fet skrift o.l.?

Skriver jeg noe med fet skrift og noe med vanlig skrift rett etterpå, vil jeg neste gang jeg trykker backspace havne på siste bokstav jeg skrev med fet skrift. Dette er vist i videoen under:

http://www.sub20hz.com/data/av_bug.avi

(måtte lagre videoen på ekstern server, selv om den er veldig kort)

Opplever også andre merkverdigheter rundt akkurat dette. Kjører Chrome 33.0.1750.117 m.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frustrert

Frustrasjon AVTorget...

Får opp feilmelding ved inntasting ref bildevedlegg, samme feil skjer med IE Explorer og Mozilla Firefox (WinXP-system). Har også forsøkt OSX/Safari med samme resultat.
    Det er også unødig mange påkrevde felter som må fylles ut.

Vær så snill opprett i det minste en egen Kjøp/Salg-kategori på forumet mens dere debugger AVTorget...

Før AVForum v2 hadde jeg mye glede av å lese/søke/beundre det som ble lagt ut, morroa er for meg nå fullstending borte... v2 oppleves for meg dessverre tungrodd i beste fall og fullstending håpløs i noen tilfeller...ref problemet mitt på AVTorget.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Status AVforum V2-avtorg-gif  

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Halair Vis post
    Frustrasjon AVTorget...

Får opp feilmelding ved inntasting ref bildevedlegg, samme feil skjer med IE Explorer og Mozilla Firefox (WinXP-system). Har også forsøkt OSX/Safari med samme resultat.
    Det er også unødig mange påkrevde felter som må fylles ut.

Vær så snill opprett i det minste en egen Kjøp/Salg-kategori på forumet mens dere debugger AVTorget...

Før AVForum v2 hadde jeg mye glede av å lese/søke/beundre det som ble lagt ut, morroa er for meg nå fullstending borte... v2 oppleves for meg dessverre tungrodd i beste fall og fullstending håpløs i noen tilfeller...ref problemet mitt på AVTorget.
    Vi skal få meldt inn dette, men frem til vi får fikset dette - bruk punktum for å separere desimalene i stedet for komma selv om komma selvsagt er korrekt. Da f.eks. 0.85.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Vi skal få meldt inn dette, men frem til vi får fikset dette - bruk punktum for å separere desimalene i stedet for komma selv om komma selvsagt er korrekt. Da f.eks. 0.85.
    Notert punktum fremfor komma - men meldingen refererer til numerisk verdi i prisfeltet og der er verken komma eller punktum tilstede :/

Update - fikk nå lagt inn annonse med punktum fremfor komma til tross for at det var "Price" feilmeldingen kom opp som gjeldende for. Hele feltet med dimensjoner burde egentlig være utelatt, i det minste som ikke påkrevd inntastingsfelt.

Alder på produktet må også kunne tillates å være mindre enn 1år 1mnd :/
    Sist endret av Halair; 02-28-2014 kl 16:09

Side 45 av 89 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •