Status AVforum V2 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 27 av 89 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1768
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uansett årsak så er vanskelig å ikke bli langt over snittet provosert over denne type hendelser. Da jeg oppdaget at det var nede igjen var første tanke "Hallo, hva DRIVER de med nå da?" - og når man så ser at det er nede flere dager på rad så er jo neste tanke at DERE ØDELEGGER JO HELE FORUMET FOR ******* - All jobb som er lagt ned både av brukere og dere selv spyles ned i dass etter 10-15 år med innsats.

Hvordan er det mulig? Og hvordan er det mulig at hverken dere eller de som "drifter" og "utvikler" på denne løsningen ikke får med dere at det er nede i dagevis?

*Kaste PCen i veggen av frustrasjon*

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris Vis post
    Uansett årsak så er vanskelig å ikke bli langt over snittet provosert over denne type hendelser. Da jeg oppdaget at det var nede igjen var første tanke "Hallo, hva DRIVER de med nå da?" - og når man så ser at det er nede flere dager på rad så er jo neste tanke at DERE ØDELEGGER JO HELE FORUMET FOR ******* - All jobb som er lagt ned både av brukere og dere selv spyles ned i dass etter 10-15 år med innsats.

Hvordan er det mulig? Og hvordan er det mulig at hverken dere eller de som "drifter" og "utvikler" på denne løsningen ikke får med dere at det er nede i dagevis?

*Kaste PCen i veggen av frustrasjon*
    I første runde var jo nedetiden ikke noe verken vi eller utvikleren klarte å løse over natta, da det krevde store endringer i koden, nye servere osv. for å få ting på skinner.

Denne søndagens nedetid skyldes feilsatt servere som da igjen var gjort i et forsøk på å fikse innrapporterte bugs - og ble korrigert etter 6-7 timer. Dagens nedetid på en times tid jobber vi fremdeles med å identifisere årsaken til, men det ser ut til at et script som skulle generere brukerpoeng basert på foruminnlegg ikke fungerte som planlagt.

...det at vi bruker så mye tid og krefter på ny plattform er jo nettopp fordi vi IKKE driter i all den innsatsen som er lagt ned her, ikke motsatt. At vi imidlertid støter på en rekke utfordringer og dermed ikke alltid får til ting slik vi ønsker er en helt annen sak.

Nå jobber vi for øvrig på AVtorget, det bl.a. kategorinavigeringen må forbebres kraftig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit nå i torget, konsentrer dere om å få ett forum som virker med helt basale funksjoner intakt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Når det gjelder forumet bruker vi jo en helt standard forumplattform, så selv om det er ting en gjerne skulle ønsket var annerledes er de fleste tingene "satt". Hvis det er konkrete ting du ønsker å få endret på er det selvsagt uansett bare å ytre det her, er jo ikke umulig at vi kan konfiguere om visse elementer selv om det meste er standardisert.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problematikken rundt siste tråder
    Redigere førstepost/trådtittel

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns også at når forsidens "siste tråder" inneholder off topic mens når jeg trykker på siste tråder dukke ikke off topic at det blir litt forvirrende/rotete. Burde være likt begge steder, syns jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Når det gjelder forumet bruker vi jo en helt standard forumplattform, så selv om det er ting en gjerne skulle ønsket var annerledes er de fleste tingene "satt". Hvis det er konkrete ting du ønsker å få endret på er det selvsagt uansett bare å ytre det her, er jo ikke umulig at vi kan konfiguere om visse elementer selv om det meste er standardisert.
    Bedre oppetid
    "huske meg" funksjonen ved innlogging
    Huske hvor man var i tråder
    Problemer knyttet til forskjellige nettlesere
    Utseende/layout
    Siste tråder
    Redigering av poster/trådtittel
    Embedded video
    Brukere har problemer med bilder(nå sist så jeg det i en tråd hvor orso prøvde seg på ett bilde, cbt tråden?)
    Språk
    Også endel rot rundt Min hjemmekino

Vi kan kjøpe og selge greiene våre på finn og sentralen enn så lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig så var nedetiden i helgen endel mer en 6-7 timer på søndagen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når man har lært seg hvor man skal trykke, så synes jeg ikke selve forum biten er så håpløs som mange vil ha det til. største problemet er kanskje at det nå er mye mindre aktivitet enn før..
    avtorget derimot skjønner jeg ikke så mye av lenger, men som noen nevnte her så burde dette kanskje ikke være pri dersom brukere opplever problemer i forumet.
    kan også nevne at jeg selv jobber med software utvikling og har være involvert i utrulling av versjoner som etterpå viste seg å være for dårlig testet, kan underskrive på at dette ikke er noen behagelig situasjon å være i, særlig når en krever 5 sifferet vedlikeholdsavgift, så siden avforum er GRATIS så bør en ihvertfall holde kritikken på et konstruktivt nivå
    onkyo 818+rotel rb1070, PSB Image T65, SVS SB13-ultra, 4stk dynavoice FX-4 (back + front height)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del flisespikkeri ift alt annet som skjer, og kanskje ikke pri, men trådtittel forandrer seg fortsatt ikke. Går jeg inn på advanced redigering ligger forandringen der, men etter å ha lagret, og gått ut igjen står fortsatt den gamle i overskriften på tråden.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, når jeg trykker siste tråder, får jeg opp samme trådene som har vært der i flere dager.

http://avforum.no/forum/showthread.p...C3%A6re/page21

Posten som er postet "Today" var også "Today" i går og forrige dagen, og ble sikkert postet før helgen...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Skjer dette via dine abonnerte tråder eller direkte fra det vanlige søket? Hvilket browser (versjon / type)?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket browser (versjon / type)?
    Hvorfor er dette relevant? Hvorfor er dette forumet kritisk avhengig av hvilken browser man bruker? Med unntak av noen sære IE features, så er browsere veldig like.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quick Links - today's post. Det er noe javascript så får ikke kopiert lenke her.

Fikk forøvrig feilmelding når jeg postet forrige mld, men den ble publisert.

Chrome.

Fikk en annen feilmelding denne gangen, men også denne ble publisert
    Sist endret av Soundfre@k; 10-23-2013 kl 13:57 Begrunnelse: ååå

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse dager hvor det er mye endringer på server/software kan det være lurt
    å logge ut/inn med jevne mellomrom.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Hvorfor er dette relevant? Hvorfor er dette forumet kritisk avhengig av hvilken browser man bruker? Med unntak av noen sære IE features, så er browsere veldig like.
    Dette er relevant fordi feilen må reproduseres for å kunne adresseres på en effektiv måte.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer dette via dine abonnerte tråder eller direkte fra det vanlige søket? Hvilket browser (versjon / type)?
    Samme skjer meg,- IE, siste versjon/oppdateringer.
    Skjer også ved direktelink til avforum.no
    Det hender jeg må kjøre CCleaner for å bli "renset" og oppdatert. Det holder ikke med "refresh/F5".

Dersom det kan ha noe å si, så har jeg hatt litt problemer også med andre nettsider etter å ha installert MS Silverlight.....

EDIT: Benyttet Chrome på AVForum når jeg hadde trøbbel med IE,- helt til jeg kjørte min regelmessige rensing med CCleaner.... Crome fungerte!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ett problem er at noen brukere fortsatt får "it works" forsiden, og dersom de ikke tilfeldigvis trykker refresh tror De at forum fortsatt er nede. Leste nettopp en som trodde forumet hadde vært nede siden helgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting man får gjort med det her. Det har med cache på brukerens maskin...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser den, men det er uansett ett problem når brukere tror forumet er nede. Kanskje en oppklaringsmail eller lignende bør vurderes.

Side 27 av 89 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •