Status AVforum V2 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 26 av 89 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1768
    Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt ærlig... Hele forumet har gått i dass.... Jeg var her hver dag tidligere.. nå er alt bare ødelagt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er mange som føler det slik, dessverre. Vi håper likevel på at plattformen snart er 100% stabil, og at folk da vil få tilbake gleden ved å bruke forumet. Det blir uansett ikke bedre en hva vi gjør det til selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Ja, det er mange som føler det slik, dessverre. Vi håper likevel på at plattformen snart er 100% stabil, og at folk da vil få tilbake gleden ved å bruke forumet. Det blir uansett ikke bedre en hva vi gjør det til selv
    Hvorfor snakker du til oss som om vi var små barn?

Forøvrig så er det vel ingenting som tyder på at det snart blir 100% stabilt, det har dere sagt i en drøy måned nå..

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen Vis post
    Helt ærlig... Hele forumet har gått i dass.... Jeg var her hver dag tidligere.. nå er alt bare ødelagt.

Ditto.

Men håper virkelig at det blir bedre...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers Vis post
    Hvorfor snakker du til oss som om vi var små barn?
    Jeg beklager dersom du opplever det slik, og det var absolutt ikke meningen. Formålet med kommentaren var å oppmuntre til å prøve å holde aktivitetsnivået oppe, til tross for en del ustabilitet.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksempel, så brukte jeg å være innom bruktmarkedet opptil flere ganger daglig. Nå kan man knapt finne annonser, og enda verre er det å få kontakt med selger etc. Jeg opplevde hvertfall aldri noen problemer med den forrige plattformen og syns alt var "bedre før". Nå er jeg bare innom en gang iblandt, i håp om at dere har reversert til det gamle utseende mm. Greit at alt skal se pent ut og "up to date", men det er ubrukelig. Og jeg skjønner at alt skal gjøres billigst mulig, men det må da være noen av forummedlemmene som kan bistå på noe sett og vis så dette blir bra snart? Ikke frekt ment, men det virker jo ikke som det skjer noe særlig. Det SKAL IKKE ta så lang tid som det har gjort. Og det skulle aldri blitt lansert engang, når ikke filene er oversatt til norsk engang.

Tror du kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært innom her siden i sommer. Og det er synd. VIRKELIG synd...

Men det sitter hvertfall noen hos "konkurrenten" og gnir seg i henda pga tabben som ble begått hvertfall. Regner med besøkstallet dems har skutt i været siden i sommer.

Vær så snill... la det skje noe snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Jeg beklager dersom du opplever det slik, og det var absolutt ikke meningen. Formålet med kommentaren var å oppmuntre til å prøve å holde aktivitetsnivået oppe, til tross for en del ustabilitet.
    Men brukervennligheten = 0 .. pluss at når man har problemer med å ta unna de rundt 20 daglige postene så blir innlegget ditt bare komisk..

Sier bare en ting jeg.. Managed hosting, hva med Nimbus?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen Vis post
    For eksempel, så brukte jeg å være innom bruktmarkedet opptil flere ganger daglig. Nå kan man knapt finne annonser, og enda verre er det å få kontakt med selger etc. Jeg opplevde hvertfall aldri noen problemer med den forrige plattformen og syns alt var "bedre før". Nå er jeg bare innom en gang iblandt, i håp om at dere har reversert til det gamle utseende mm. Greit at alt skal se pent ut og "up to date", men det er ubrukelig. Og jeg skjønner at alt skal gjøres billigst mulig, men det må da være noen av forummedlemmene som kan bistå på noe sett og vis så dette blir bra snart? Ikke frekt ment, men det virker jo ikke som det skjer noe særlig. Det SKAL IKKE ta så lang tid som det har gjort. Og det skulle aldri blitt lansert engang, når ikke filene er oversatt til norsk engang.

Tror du kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært innom her siden i sommer. Og det er synd. VIRKELIG synd...

Men det sitter hvertfall noen hos "konkurrenten" og gnir seg i henda pga tabben som ble begått hvertfall. Regner med besøkstallet dems har skutt i været siden i sommer.

Vær så snill... la det skje noe snart.

Torget er under stadig revidering, så ting skal definitivt forbedres. V1-torget var for øvrig fullt av bugs som ikke lenger var mulig å fikse, selv om det tilsynelatende funket bedre enn dagens løsning.

Utover det har vi som det bemerkes her en rekke utfordringer og håndterer dette etter beste evne. Helgens serverproblemer er selvsagt utrolig irriterende, og noe undertegnede også må bruke alt for mye tid på å få fiks på.

Igjen; jo mer en bruker forumet, finner feil og rapporterer inn disse til oss i så konkret form som mulig - jo bedre blir vi til å sette prioriteringer videre.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,090
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt være "djevelens advokat" og være enig med både de som klager over "nye AVF" og admin/mod som maner til tålmodighet.

Eksempel:
    Selvfølgelig er det irriterende at torget oppleves som ubrukelig og at bruktsalget derfor forsvinner over til HFS eller finn.no
    Irriterende for både selger, kjøper og AVF.

Men jeg blir fristet til å spør om denne nye versjonen av AVF er en "Alfa" versjon og ikke "Beta"??
    Disse feilene som har vært skulle nemlig vært avdekket i en alfa-versjon, dvs internt hos AVF og deres underleverandører, før Beta-versjon ble sluppet til oss brukere. For det kan umulig være den ferdige versjonen vi sitter med her nå (RTM/Going gold).......

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er det mulig å fjerne den undeliggende teksten i "search"- feltet? Den som sier "startet by en eller annen ånnas en eller annen gang"? Blir svimmel og gal av å lese meg nedover på den listen. For meg er faktisk den lille bagatellen hovedårsaken til at jeg ikke bruker AVF mer enn et par timer i måneden, kontra et par til dagen før.

Husker ikke hvordan det var før, men det var ihvertfall veldig oversiktelig og greit å se nedover på de ulike trådene, nå får jeg faktsik vondt i hodet.
    Om det er så viktig (og noen ikke gidder se på første meldign i tråden) hvem som startet den, kan vi få skvist inn en tynn kolonne med bare navnet?

Ellers må jeg bare gi kudos til dere moderatorer som fremdeles holder ut. Dere har samme helvete som oss, men i tillegg har dere oss som lager et nytt lag helvette for dere.
    Utakk er verdens lønn..men dere kan jo trøste dere med at det er godt betalt...

Lykke til videre!!
    P.S.
    Kan dere få orden på det til samme tid neste år? Da skal jeg endelig få satt inn noe utstyr i nye kinoen..må ha hjelp!!!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Dette er altså ikke et standard "forum"-issue, men utfordringer som følger nødvendig optimalisering av serverne for å håndtere såpass mye trafikk som AVforum faktisk har.....

Uanset; utviklerfirmaet i India er nå "av" fremtidig endring serverside, så jeg håper denne type nedetid i så måte vil unngås i fremtiden!

Er det virkelig så veldig mye trafikk her da i forhold til andre norske forum?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Supertramp: tanken var selvsagt at dette skulle være en beta ved lansering, men som vi alle var vitne til dukket det opp "en del" uforutsatte ting. Fokus er uansett å få fikset ting så raskt som mulig... Torget jobber vi med fortløpende, men jo flere konkrete, godt beskrevne tilbakemeldinger på ting folk opplever som problematisk, jo bedre.

sirant: trafikken måles ikke lenger på TNS gallup da dette kostet det hvite ut av øyet, men AVforum har rundt 4-5000 besøkende daglig. Det finnes både større og mindre forum enn dette. Antallet besøkende vs. andre forum er vel uansett ikke det vesentligste i så måte, men hvilken belastning trafikken utgjør på serverne. I vårt tilfelle var denne belastningen alt for høy ved lansering, delvis som følge av dårlig optimalisering, men i like stor grad for dårlig hardware. Dette førte som kjent til store utfordringer, både mht optimalisering og serverskifte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du få dette til å funke 100%, så er det to viktige ting:
    Norsk oppegående kar som kan bidra på oppsett/konfigurering (bør helst også være interessert i AV)
    Dedikert server på god linje i Norge.

Uten dette mener jeg det er klin umulig å få til bra løsninger.

Jeg har selv 4-6.000 brukere hver dag, men det er ingen som merker noe til det…
    Sitter flere timer hver måned og fikser på ting for å optimalisere, og det begynner etterhvert å bli bra nå.
    Men jeg hadde aldri i verden klart å holde på brukerne hvis de til stadighet kommer til «lukket dør»
    i form av et forum som er nede eller går seigt som sirup i 20 blå…
    Nedetid siste 2 år er ca. 6-8 timer. Da iberegnet server restart + oppdateringer som krever stenging.

vedr. trafikkmåling og denslags er det jo bare å bruke Google Analytics.

Vedr. hardware kjøres mitt opplegg på Intel Xeon 5520 m/ 12gb ram og 10gbit linje.
    www.modellflynytt.no for å teste farta...

edit: Glemte å nevne av memcache definitivt er beste cache-løsning for vBulletin... min erfaring i alle fall.
    edit2: Sånn rent visuelt/brukervennlighet anbefaler jeg å krympe inn sida i bredden. Følg 960 f.eks.
    Det er veldig slitsomt å lese laaaaaaaaaange linjer (som det blir om man kjører 1920x1080 f.eks)
    Sist endret av xilian; 10-22-2013 kl 10:01

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer ikke inn på forumet med Chrome eller med iPhone. Måtte til med Explorer og da ser jeg det er tråder fra i går også. Trodde det hadde vært nede siden lørdag, og var nede fremdeles..

"Edit" Tok en sjekk før jeg la ut dette svaret, og nå fungerer Chrome også. Men altså ikke før jeg hadde testet Explorer.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Helt enig i dine betrakninger xilian. Vi har jo hele tiden hatt en guru her i Norge, men vedkommende er snart professor (åran går... ) så han hadde bedre ting fore. Derfor har vi måttet se til utlandet.

Vi har heldigvis nå fått tak i en superguru på server fra USA, som bl.a. i natt fikk installert NewRelic, et genialt monitoringprogram som gir oss svært god oversikt over både feil i koden samt belastning på serverne.

Der vi sliter er selvsagt med utviklerfirmaet i India, som nærmest skaper mer feil enn de korrigerer. Her også har jeg testet ulike alternativer, men ser at prosjektet er såpass kompleks at det foreløpig ser ut til å være enklere for oss å jobbe mer med instruksjonene enn å få tak i nye folk. Litt av utfordringen er selvsagt at vi har programmert opp alt av tjenester med unntak av forumet fra grunn av, og der ligger det mye greier som må ryddes opp i.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Jeg kommer ikke inn på forumet med Chrome eller med iPhone. Måtte til med Explorer og da ser jeg det er tråder fra i går også. Trodde det hadde vært nede siden lørdag, og var nede fremdeles..

"Edit" Tok en sjekk før jeg la ut dette svaret, og nå fungerer Chrome også. Men altså ikke før jeg hadde testet Explorer.....
    ...et stort problem når forumet går ned er nettopp det at cachen i browserne gjør at du nødvendigvis ikke får "liv" i siten selv om den er live igjen uten å tømme denne. Vi håper som nevnt at vi kan unngå mer nedetid nå som vi har omrokkert litt på hvem som har ansvaret for hva mht selve serverdriften.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et tips... Skru av alt som heter cache så lenge dere sliter med oppsett.
    Blir bare ball av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel "fra USA" nevnt for ørtende gang i denne tråden, "fra USA" sluttet egentlig å være imponerende i 12-13 års alderen. Det er opplagt at man har mye kompetanse her blant forumbrukerne, både forumdriftere og utviklingsansvarlige fra norske IT selskap, hvorfor ikke benytte seg av dette? Tror ikke det er noen geografiske løsninger på disse langvarige problemene

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Bonkers: Jeg har fått spm. om å bidra, og har sagt ja til det. Største problemet er vel
    at jeg må ha full tilgang til alt... Og jeg kjenner jo ingen her, og ingen kjenner meg..
    Så blir litt gambling, sånn sett.

Jeg var nå i utgangspunktet mest interessert i om jeg skal kjøpe Harman AVR370 eller ei

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers Vis post
    Nå er vel "fra USA" nevnt for ørtende gang i denne tråden, "fra USA" sluttet egentlig å være imponerende i 12-13 års alderen. Det er opplagt at man har mye kompetanse her blant forumbrukerne, både forumdriftere og utviklingsansvarlige fra norske IT selskap, hvorfor ikke benytte seg av dette? Tror ikke det er noen geografiske løsninger på disse langvarige problemene
    Duden vi har fått tak i fra USA er genial, og det hadde han sikkert vært om han var fra Estland også...

I tillegg til eksterne ressurser på selve programmeringsbiten trenger vi definitivt også en norsk fyr som sitter på samme tidstabell og kan bistå i driften av forumet på ulike plan. Vi er derfor i dialog med xilian rundt dette og får se hvordan vi eventuelt løser dette! Klart AVforum mer enn gjerne bruker kompetanse om det finnes lokalt!

Side 26 av 89 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •