Status AVforum V2 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 25 av 89 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1768
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da er mobilversjonen foreløpig deaktivert, og dette med at feil brukernavn vises skal også være ordnet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det over en måned siden denne pre alpha versjonen ble "lansert", man tar stadig ett skritt frem og noen tilbake. Man har vel nå en 10-15 poster om dagen totalt sett å vise til, kanskje på tide å vurdere å slå seg sammen med noen andre aktører som har litt forumkompetanse inhouse, som f.eks diskusjon.no eller hifisentralen?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skjer på forumet egentlig? Logger inn, men blir kastet ut så fort jeg skal svare i en tråd. Har skrevet et par innlegg, men ingenting blir postet...??
    EDIT: hehe, det går jo greit å poste klager her, i hvertfall. Må kanskje se det humoristiske i dette...

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hundsbedt, har ikkje det problemet men har opplevd noen ganger at eg skriver post så går det laaaang tid før posten kommer, dvs. eg skriver ein post så blir den ikkje lagt ut, skriver så samme ein halvtime etterpå og da blir det dobblepost. opplever også at forumet setter seg automatisk over til engelsk, for så vidt ikkje noko problem, men da oppdaterer ikkje framsida seg. får ikkje sett når nye folk poster noko før eg skrur over fra engelsk til norsk igjen.

edit:

som Hundsbedt nevner så funker det og poste her uten problem...

edit 2:

Det kan nesten virke som om det er avforum logo linken som er feilen. hver gang eg trykker på den så skifter den til engelsk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har vi endret på cachemotoren, fra "Varnish" til "memcache". Vi tror muligens det er Varnish som har forårsaket en rekke av problemene da denne cachemotoren ikke ser ut til å funke nevneverdig bra med siste forumplattform (dog fungerte Varnish veldig bra på V1).

Innloggingen ser også ut til å holde seg nå, fungerer dette for dere andre også, dvs. dere forblir innlogget over tid?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Da har vi endret på cachemotoren, fra "Varnish" til "memcache". Vi tror muligens det er Varnish som har forårsaket en rekke av problemene da denne cachemotoren ikke ser ut til å funke nevneverdig bra med siste forumplattform (dog fungerte Varnish veldig bra på V1).

Innloggingen ser også ut til å holde seg nå, fungerer dette for dere andre også, dvs. dere forblir innlogget over tid?
    Hos meg så ser det ut som innloggings problemet er løst.
    Stue: Musical Fidelity M6 500i - Arendal Sound 1723 Tower - Marantz HD-DAC1 - Viablue SC-2- HTPC -Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Loft / reserveutstyr: Nakamichi Amplifier 2 -
    Onkyo A-9010 - Tannoy Revolution DC6T SE - Technics SB-7 - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke klikke på Forum, står tjeneren ikke funnet. Går bra om jeg klikker siste meldinger under menyene.

Funker på laptop men ikke på iPhone.
    Sist endret av Danke; 10-17-2013 kl 21:20

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i all verden ble det av min siste post i min byggetråd?!! Postet et langt innlegg med mange bilder i går som lå der en stund etter når jeg sjekket. I dag er hele innlegget borte, og også alle svarene jeg hadde på flere andre tråder...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var mobilversjon tilbake. Får kun opp gamle poster når jeg klikker "new post" hvor den nyeste er fra halv ni i går kveld. .... Ett steg frem og fem tilbake?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Og der var mobilversjon tilbake. Får kun opp gamle poster når jeg klikker "new post" hvor den nyeste er fra halv ni i går kveld. .... Ett steg frem og fem tilbake?
    ...vet ikke hva som har skjedd her, men Inderne har "Ghandi"-dag i dag, så dette blir dessverre ikke fikset før mandag... Veldig kjedelig, men har sannsynligvis sammenheng med cachemotoren som ble endret torsdag.

Mobilversjonen vet jeg ikke hvorfor plutselig skulle dukke opp igjen, men alt er rapportert inn...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon Vis post
    Hvor i all verden ble det av min siste post i min byggetråd?!! Postet et langt innlegg med mange bilder i går som lå der en stund etter når jeg sjekket. I dag er hele innlegget borte, og også alle svarene jeg hadde på flere andre tråder...
    Har du URL til byggetråden din? Dette er jo absolutt ikke bra.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    For øvrig virker "http://avforum.no/forum/activity.php" frem til oppdaterte poster er tilbake igjen. Er det noen andre som opplever at poster har forsvunnet??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ghandi dag ja, hehehehehehe.. blir det dypere for dere nå så drukner dere snart

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...var visst ikke Gandhi dag i dag allikevel, så de har holdt på... Dette med manglende oppdatering er imidlertid en feil de så langt ikke har klart å finne ut av (!!) og skyldes et problem med cookier som ikke oppdateres korrekt. De har selv testet feilen på en rekke testbrukere uten å klare å replisere den, men på min bruker får jeg ikke logget ut / slettet cookies, så her er det uten tvil noe feil.

Jeg håper virkelig de klarer å fikse dette før helgen, og hvis ikke må en bruke http://avforum.no/forum/activity.php. Vi skal legge opp en generell melding rundt dette nå.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke snart grenser for hvor mye problemer et bytte av forumplatform kan skape? Ting tar tid, slike ting som bilder og embedded YouTube er egentlig noe de fleste tar som en selvfølge på forum. Håper dere får dreisen på det uavhengig av Ghandi-dager, nettangrep og cachefeil....

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig virker "http://avforum.no/forum/activity.php" frem til oppdaterte poster er tilbake igjen. Er det noen andre som opplever at poster har forsvunnet??
    Den har dukket opp igjen nå. Ikke sjekket andre innlegg. Var mest bekymret for tråden med alle bildene.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsvunnet igjen.
    URL til tråden:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...orom-i-kjeller

Man ser også på New Post og last reply på denne tråden aka meg at klokkeslett ikke stemmer i det hele tatt. Der står det 05.56. Klokka er nå 08.05.
    Sist endret av Nabon; 10-19-2013 kl 08:05

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd F5 Nabon? Går jeg på "todays post" får jeg opp ditt svar i min tråd for flere dager siden som siste post!(Ser riktignok ut som dette virker hos meg i dag) Samme om jeg går direkte på underforumet,men med F5 oppdatering kommer plutselig de siste opp igjen,inkludert din tråd. Greit å kunne gå inn og lese selv,men kjedelig om ikke andre klarer det.
    Når det gjelder klokken så har den aldri vært i nærheten av riktig her siden V2.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En refresh virket som gjorde susen. Eller dvs jeg sitter med paden og der var det en omstart av safari som funket. Da dukker alle replyene opp. Hadde ikke tenkt tanken at dette var et issue siden det aldri har vært sånn tidligere, men en liten bagatell oppi alt kaoset dog...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da var det totalt kaos igjen dessverre og masse korrigeringen måtte utføres på serverne igjen. Grunnet søndag tok dette litt tid å få ordnet med, men nå har servereksperten fra USA holdt på flere timer og reversert en hel rekke endringer som ble utførst i slutten av forrige uke. Utviklerfirmaet fra India har nå fått stoppordre på all "korrigering" på servernivå, nytter ikke å gjøre endringer uten å følge med i helgen på om ting er stabilt... Koster oss selvsagt mer at dette ansvaret nå legges på eksperten fra USA, men det er helt uaktuelt med denne type nedetid.

Det kan sikkert virke som vi er totalt amatører her, men det er faktisk relativt oppegående folk som nå prøver å løse disse tingene. Problemene relaterer seg i stor grad til bruk av cacheløsninger - og da utfordringer knyttet til bugs i kjølvannet av disse. Siten krever bruk av enten memcache eller varnish for å respondere tilstrekkelig, så vi er nødt til å løse dette på ett eller annet vis. Dette er altså ikke et standard "forum"-issue, men utfordringer som følger nødvendig optimalisering av serverne for å håndtere såpass mye trafikk som AVforum faktisk har.....

Uanset; utviklerfirmaet i India er nå "av" fremtidig endring serverside, så jeg håper denne type nedetid i så måte vil unngås i fremtiden!

Side 25 av 89 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •