Status AVforum V2 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 16 av 89 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1769
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har blitt spurt om før og mulig det er besvart, men hvordan endrer man trådtittel nå? Før var det samme tittel som startposten, men dette fungerer ikke hos meg i alle fall...

Jeg klarer ikke å lagre endringer i første post i det hele tatt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW Vis post
    Det har blitt spurt om før og mulig det er besvart, men hvordan endrer man trådtittel nå? Før var det samme tittel som startposten, men dette fungerer ikke hos meg i alle fall...

Jeg klarer ikke å lagre endringer i første post i det hele tatt.
    Vi jobber med dette, og håper det fikses i løpet av dagen eller morgendagen...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, flott.

Et annet spørsmål: Jeg synes den minimalistiske look'en man får når man besøker AVForum på mobil er veldig fin, men det er en del ting jeg ikke finner ut av, bla den funksjonen jeg bruker 99% av tiden: Siste postinger.

Når jeg først er inne på temaet...

"Siste postinger" er den absolutt mest brukte funksjonen min. Jeg går så godt som aldri inn på underforumene med mindre jeg skal lage en ny tråd. Derfor ønsker jeg meg en direkte måte URL (ala "avforum.no/siste") der man får siste postinger på forumet (nyeste øverst). Jeg er litt usikker på om "http://avforum.no/forum/search.php?searchid=54470" er en fullgod URL for dette, eller om "searchid=54470" kan forandre mening etterhvert?

Uansett: Optimalt sett burde man selv kunne sette lengden på denne listen. Antall tråder i denne listen var noe også V1 sleit litt med. Noen ganger var listen på 4 tråder, andre ganger på 50. Det hadde vært knall om lengden på denne listen kunne spesifiseres (gjerne med egen lengde for mobil-delen).

Eller kan man gjøre det allerede?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Rune. Detta är en funktion som används mest här hos mig också. Tog en screenshot från telefonen och här hade det varot perfekt med en ikon/link till http://avforum.no/forum/activity.php eller liknande.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Status AVforum V2-screenshot_2013-09-25-10-04-25-jpg  

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan funker sorteringen på "minHifi" og "minHjemmekino"? Ser det er mye utdatert som er høyt på listene over sist oppdatert.

f.eks denne:
    http://avforum.no/myhifi/Hf_gutten
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også enig med Rune. Jeg savner også hurtiglink til "Tråder jeg har deltatt i". Mulig det er her et sted men litt godt gjemt i så fall.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Rart denne ikke ligger "front end", men klikker jeg f.eks. din avatar, tols1 og velger "last posts" får jeg opp følgende søkequery: http://avforum.no/forum/search.php?searchid=56974. Funksjonen finnes altså, men tydeligvis litt bedre gjemt enn tidligere...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,074
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Rart denne ikke ligger "front end", men klikker jeg f.eks. din avatar, tols1 og velger "last posts" får jeg opp følgende søkequery: http://avforum.no/forum/search.php?searchid=56974. Funksjonen finnes altså, men tydeligvis litt bedre gjemt enn tidligere...
    Det vil si at jeg må søke opp meg selv for å finne en tråd jeg har deltatt i for å klikke på avatar for å liste tråder jeg deltatt i - for dumt !

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her logges det fortsatt av Chrome i tide og utide. Har renset cache og fjernet logg på pcen.
    Alt på forumet står på engelsk, selv om norsk språk er valgt.
    Ser også ut til å være noe galt med sideoppsett, da det dukker opp store tomrom på sider hele tiden.

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme skjer ofte på ipad...at man blir logget ut...
    Noen ganger er det norsk og andre ganger på engelsk :-)

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Jeg syns også at forumet er tungvindt å følge over tid. (Det var slik i V1 også).

Igjen, ta en titt på byggebolig.no. De har gjort alt riktig når det gjelder å følge tråder på en rask og enkel måte, og jeg har mange ganger ønsket at avforum var like brukervennlig som byggebolig.no. Tre hovedmåter deres forum brukes på - alt tilgjengelig fra framsiden:

• Uleste svar - lister opp trådene som du har vært deltager i. AVforum ekvivalent: Settings -> My Subscriptions
    • Uleste tråder - lister opp alle trådene som det har vært aktitet i. AVforum ekvivalent: Forum -> New posts
    • Siste innlegg - dette er en liste med alle de 30 siste innleggene (ikke tråder) og står alltid på framsiden. AVForum ekvivalent: Finnes ikke (såvidt meg bekjent). Dette er genialt dersom man skal følge hva som skjer på forumet uten at du har et spesifikt mål. Klikker man på et innlegg i listen, kommer man rett inn på det innlegget som nettopp ble lagt inn.

Det hjelper ikke at avforum glemmer hvor langt man er kommet i en tråd. Uavhengig av om det er Chrome issue eller ikke. Jeg bruker mange enheter og logger inn på mange enheter. Det bør avforum håndtere. Men jeg forstår at dette er "på listen".

Dette var ikke ment som kritikk, men som plis plis plis ha fokus på brukervennligheten for alle oss som bruker *timesvis* i forumet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Det vil si at jeg må søke opp meg selv for å finne en tråd jeg har deltatt i for å klikke på avatar for å liste tråder jeg deltatt i - for dumt !
    Ja, dette er vel da en typisk query vi må lage en "hack" på, plassert på forsiden eller et annet lett tilgjengelig sted. Vi har registrert ønsket!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    ...var ingen veldig store tanker rundt dette, Supertramp, mer at vi ser at mange brukere har såpass mye innlegg at det var greit å flytte litt på nivåene... Hvis det er stor misnøye med dette kan vi sikkert gå tilbake til gammel rating, er på ingen måte noen fanesak for vår del...
    Jeg må innrømme at jeg synes "viderekommen" høres stusselig ut når man har mange tusen poster og har vært her i ti år Før stod det i det minste "ekspert", så da kunne man klappe seg selv litt på skulderen hver gang man var innom.

Er det kun postantall denne tittelen beregnes ut fra?

EDIT: For å blidgjøre eksisterende medlemmer er det kanskje bedre å fylle på statusene på toppen av de eksisterende, med noen nye statuser ala "Superguru" "Fanatiker" eller whatever?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    • Uleste svar - lister opp trådene som du har vært deltager i. AVforum ekvivalent: Settings -> My Subscriptions
    • Uleste tråder - lister opp alle trådene som det har vært aktitet i. AVforum ekvivalent: Forum -> New posts
    • Siste innlegg - dette er en liste med alle de 30 siste innleggene (ikke tråder) og står alltid på framsiden. AVForum ekvivalent: Finnes ikke (såvidt meg bekjent). Dette er genialt dersom man skal følge hva som skjer på forumet uten at du har et spesifikt mål. Klikker man på et innlegg i listen, kommer man rett inn på det innlegget som nettopp ble lagt inn.
    Det har jo kommet en ny funksjon som heter "activity stream" under "what's new" i menyen, den ser jo ut til å gjøre det du etterspør, sånn ca?

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare bedre og bedre her nå...

Status AVforum V2-skjermbilde-2013-09-25-kl-21-45-08-jpg

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris Vis post
    Det har jo kommet en ny funksjon som heter "activity stream" under "what's new" i menyen, den ser jo ut til å gjøre det du etterspør, sånn ca?
    Ser man det! Ikke sånn ca, sånn eksakt. Jeg skal toe mine hender litt lengre forstår jeg. Ting driver å faller på plass her.

Bra jobba! og lykke til....

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post

Hvem av de tok du?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Hvem av de tok du?
    Jasså, ute etter en trekant Ostemannen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det geniale er at de google ads'a ikke er tilfeldig, tydelig hva grændisen surfer etter når han ikke er på avforum

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall Vis post
    Jasså, ute etter en trekant Ostemannen?
    Hehe... herlig!

Side 16 av 89 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •