Status AVforum V2 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 14 av 89 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1769
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Der skjedde det igjen! Jeg var på jobb, leste nye innlegg på avforum (*kremt*) og leste alle innlegg i denne tråden. Når jeg kommer hjem, samme maskin, samme webleser (Chrome), kommer den opp med at siste uleste innlegg i denne tråden er innlegg #146 datert 16. sept. Så var det på'n igjen med å nøste tilbake til det man har lest kontra det man ikke har lest. Andre som sliter med dette?
    Ja, merker at "siste poster" eller slik ikke oppdaterer seg skikkelig Virker som det er mega delay på ting, som gjør at du ikke får postet der du ønsker.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tror dette må være Chrome-relatert... Ser ut som selv siste versjon av forumsoftwaren ikke er helt oppe å kjøre på Chrome, noe det er vanskelig for oss å gjøre noe særlig med. Har noen tilsvarende feil på andre browsere?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er chrome så voldsomt odd-ball i denne settingen? Vanligvis er det IE som er mest ulik de andre, men alle har de siste årene blitt veldig like. Hvilke mekanismer er det som benyttes som gjør at den er så sensitiv for chrome? (Hit me, jeg er utvikler og har jobbet mye med web, forum og servere)

Min første tanke var at siste uleste i en tråd holdes av cookies, men det kan ikke stemme når det feiler på samme maskin&browser litt senere på dagen.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Off topic er ikke borte (var borte et øyeblitt, tilbake nå...), og har uansett aldri telt på counteren. Er bare en liten oppjustering av grensene som følge av mange aktiver brukere, og disse statusene er jo uansett temmelig uhøytidelige...

Får opp mobilversjonen fremdeles her hos meg, får du den ikke opp når du går på /forum lenger?
    Nope - har ikke hatt mobilversjonen på hverken iPhone eller Ppadsiden forrige uke engang...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig med alle problemene i Chrome, som er den nettleseren det som regel er best støtte for.

Innlogging huskes heller ikke i native nettleser på Android. Håper dere ser på dette også. Må forøvrig alltid logge inn på nytt, på alle OS-plattformer og nettlesere.

Kommer det støtte for forumet på tapatalk?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette må være Chrome-relatert... Ser ut som selv siste versjon av forumsoftwaren ikke er helt oppe å kjøre på Chrome, noe det er vanskelig for oss å gjøre noe særlig med. Har noen tilsvarende feil på andre browsere?
    Nja, får ofte opp de samme "siste poster" på f.eks. iphone/ipad også - så er ikke bare chrome isåfall.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo legge til at det også skjer på native-nettleseren i Android dette. Så det er nok ikke bare Chrome

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvorfor er chrome så voldsomt odd-ball i denne settingen? Vanligvis er det IE som er mest ulik de andre, men alle har de siste årene blitt veldig like. Hvilke mekanismer er det som benyttes som gjør at den er så sensitiv for chrome? (Hit me, jeg er utvikler og har jobbet mye med web, forum og servere)

Min første tanke var at siste uleste i en tråd holdes av cookies, men det kan ikke stemme når det feiler på samme maskin&browser litt senere på dagen.
    Vi får bare jobbe oss gjennom feilmeldingene en etter en, men nå har listen over feil som skal fikses blitt så lang at vi må nesten få tatt en del av dette før vi melder inn mer... En "bugliste" er nok lurt å få laget for øvrig, vi skal få satt opp en slik så snart vi har fått tatt unna de mest prekære feilene.

Status i dag er at captcha er fikset på nyregistreringer samt at det jobbes med å få ut alt av gammel data fra serverne som er på vei ned. I tillegg jobbes det med mindre feil på AVtorget og AVnytt uten at det helt store har skjedd i så måte. Det jobber nå 3-4 fulltid med forumet, men vi skulle nok gjerne sett at dette antallet var økt til 7-8 personer for å få fortgang i sakene. Dette har vi imidlertid på ingen som overhode helst måte råd til, vi sliter mer enn nok med å dekke inn kostnadene for de ressursene vi allerede har i arbeid... Vi håper derfor folk forstår at vi gjør så godt vi kan her, men at dette prosjektet fremdeles er svært utfordrende for oss å håndtere - på flere plan...

Vi er for øvrig minst like frustrerte over at antallet småfeil og bugs fremdeles er såpass omfattende, og skulle jo gjerne sett at disse ble fikset kjappere. En del av bugsene er typiske feil som det tar veldig lang tid å finne ut av, og da er ofte utfordringen vår å dirigere prioriteringene ettersom det ofte er slik at utviklerfirmaet kan sitte dagesvis med småplukk om vi har gitt de dette som "task". Det er nettopp prioriteringene vi her i Norge jobber mest med, og der er det som nevnt forumfunksjonalitet vi har lagt mest vekt på, dernest AVtorget og til slutt alt mulig annet. Litt av problemet med forumet og fortsatt feil på dette er jo at vi nå kjører siste versjon av forumsoftwaren og korrigeringer i så måte blir "hacks" av eksisterende løsning. Det er lite fordelaktig mht fremtidige oppgraderinger av "standardpakker", så vi prøver å unngå det så mye som mulig. Her er det selvsagt også mulig at konfigurering er feilsatt, men alle disse Chrome-feilene må vi jo si vi stusser over. Vi jobber uansett med dette fortløpende!!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,857
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor virker ikke Quick Links plutselig lenger?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Testet Quick Links her nå, og det funker fint i Firefox... Er det Chrome igjen da eller?? Ser ut som denne forumsoftwaren har et seriøst Chrome-issue...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Quick Links her nå, og det funker fint i Firefox... Er det Chrome igjen da eller?? Ser ut som denne forumsoftwaren har et seriøst Chrome-issue...
    Jeg har ikke problemer med chrome og andre vbulletin 4.2.1 forum jeg henger på.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,092
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare en liten oppjustering av grensene som følge av mange aktiver brukere, og disse statusene er jo uansett temmelig uhøytidelige...
    Hvis statusene er uhøytidelige, hvorfor da oppjustere grensene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi skal prøve å få tak i en ekstra ressurs til forumbiten, det går for tregt med de eksisterende...
    Sist endret av lygren; 09-23-2013 kl 22:10

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Hvis statusene er uhøytidelige, hvorfor da oppjustere grensene?
    ...var ingen veldig store tanker rundt dette, Supertramp, mer at vi ser at mange brukere har såpass mye innlegg at det var greit å flytte litt på nivåene... Hvis det er stor misnøye med dette kan vi sikkert gå tilbake til gammel rating, er på ingen måte noen fanesak for vår del...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,092
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det går bra. Alltids greit å plutselig bli "yngre" igjen......

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klager du med mange nok poster skal du nok se at den gamle tittelen blir gjenopprettet :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IE er jo flott...

Status AVforum V2-1236507_408795019243156_960064359_n-jpg

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,857
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Hvis det er stor misnøye med dette kan vi sikkert gå tilbake til gammel rating, er på ingen måte noen fanesak for vår del...
    Hvis det ikke er en fanesak, så la det være som det var!
    For tiden er det misnøye med mange ting ifb. omleggingen, så jeg foreslår at man i det minste går tilbake til gammel rating straks.
    Skjønner ikke vitsen med å tukle med ratingen på toppen av alt annet trøbbel, plunder og heft og fanden og hans oldemor som vi har blitt neddynget med i det siste.

Dette var kanskje fjerde gange jeg måtte logge inn på nytt idag. Bruker Firefox.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Hvis det ikke er en fanesak, så la det være som det var!
    For tiden er det misnøye med mange ting ifb. omleggingen, så jeg foreslår at man i det minste går tilbake til gammel rating straks.
    Skjønner ikke vitsen med å tukle med ratingen på toppen av alt annet trøbbel, plunder og heft og fanden og hans oldemor som vi har blitt neddynget med i det siste.

Dette var kanskje fjerde gange jeg måtte logge inn på nytt idag. Bruker Firefox.
    Er ikke det en filleting egentlig? Om det står Ekspert, Nub eller guru så er det ikke nødvendigvis representabelt i forhold til hva man poster. Er innholdet på innleggene som teller, ikke hvilken "status" man har.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også Firefox Tronic. Det er mulig å omgå innlogging om du klikker forum og quicklinks.
    Veldig tuvlete at det er så uoversiktlig Sef.

Side 14 av 89 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •