Status AVforum V2 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 12 av 89 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1768
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RJEL Vis post
    Lett å si....
    Prøv selv å oppgradere et sånt forum :-)
    Jeg jobber tilfeldigvis som utviklingssjef i et programvarehus, så jeg vet sånn sett hva jeg snakker om. Jeg forstår dermed også godt at et prosjekt som dette kan være en utfordrende prosess. Men resultatet taler likevel for seg selv, uansett hvor lett eller vanskelig prosessen har vært - bra gikk det ikke. Men vi får satse på at det går seg til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene er ganske så på bærtur i veldig mange tråder..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Opplevelsen av denne lanseringen kan vel kanskje beskrives mer som en "train crash" i slowmotion - der en etter lansering skjer at nærmest alle "worst case" momenter oppstår på en og samme tid - og da gjerne i form av snøballeffekten; først masse feil, dernest overbelastning, videre til feil på serverne som følge av overbelastningen, og dermed ikke mulig å oppgradere som følge av overbelastningen osv osv osv. Sånn sett har vi kommet et godt stykke på vei nå med tanke på hva som var utgangspunktet.

Det største problemet med dette prosjektet er nok størrelsesorden sett i forhold til ressurstilgangen...

Uansett; nå må vi bare se fremover. Jeg er for øvrig enig i at vi kanskje skulle satt opp en bugliste, men samtidig er det slik at det jobbes med såpass grunnleggende funksjonalitet nå at det har lite for seg å sette opp en prioriteringsliste før dette er tatt. Tenker da på forhold som PM som ikke virker, problemer med bruk av torget, feil på forumet osv. Så snart vi ser at denne type grunnleggende funksjonalitet funker er det helt klart et poeng å sette opp en "to-do"-liste der gjerne medlemmene kan ytre ønsker om prioritering slik at vi får et visst inntrykk av hva en bør legge vekt på osv.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,767
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post

Det største problemet med dette prosjektet er nok størrelsesorden sett i forhold til ressurstilgangen...

Uansett; nå må vi bare se fremover. Jeg er for øvrig enig i at vi kanskje skulle satt opp en bugliste, men samtidig er det slik at det jobbes med såpass grunnleggende funksjonalitet nå at det har lite for seg å sette opp en prioriteringsliste før dette er tatt. Tenker da på forhold som PM som ikke virker, problemer med bruk av torget, feil på forumet osv. Så snart vi ser at denne type grunnleggende funksjonalitet funker er det helt klart et poeng å sette opp en "to-do"-liste der gjerne medlemmene kan ytre ønsker om prioritering slik at vi får et visst inntrykk av hva en bør legge vekt på osv.
    Ja, gitt at det er brukt fire år så er det vel tydelig at oppgaven har vært ganske stor sett opp mot kapasiteten.

Hva gjelder bugliste så tenkte jeg egentlig mest som en referanse for folk så dere slapp få meldt inn de samme feilene hundre ganger fra forskjellige folk. Jeg har merket meg endel store åpenbare ting som jeg er rimelig sikker på at dere allerede vet om, men også noen mindre ting som jeg da er mer usikker på om noen har meldt inn før - da kunne en slik liste vært greit.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris Vis post
    Hva gjelder bugliste så tenkte jeg egentlig mest som en referanse for folk så dere slapp få meldt inn de samme feilene hundre ganger fra forskjellige folk. Jeg har merket meg endel store åpenbare ting som jeg er rimelig sikker på at dere allerede vet om, men også noen mindre ting som jeg da er mer usikker på om noen har meldt inn før - da kunne en slik liste vært greit.
    Det er jeg helt enig i. Utallige som spør om hva som skjer med annonser på AV-torget. Hva skjer med bilder hist og pist. Hvorfor gikk man ikke tilbake til gamle AVF etter 1 dag, 5 dager, 2 uker.., hvor er min avatar?.., hva skjer med subscribed threads?.. hvorfor er forumet på engelsk?.. osv osv

Dette er spørsmål som bl.a Lygren har svart på et antall ganger, men som likevel stadig dukker opp igjen.
    En oversiktlig bugliste (f.eks i en av disse fancy "blog"-ene?) kunne hatt en status-liste i førsteposten som ble oppdatert ettersom feil ble meldt inn/løst.

Likevel;
    Jeg fatter ikke at folk som tilsynelatende er genuint interessert i feil de er opptatt av, ikke gidder å lese gjennom de trådene som faktisk omtaler de feilene de er opptatt av..
    Samme feil omtales, OG BESVARES, utallige ganger flere steder her på forumet. I tråder der det er logisk å finne svarene på det man lurer på.

Det må enten skyldes en ekstrem bekymring for akkurat sitt eget tapte innhold, eller latskap i å lete etter svaret for hvorfor det er slik akkurat nå.
    Jeg har dog en viss forståelse for de som gjentar spørsmål som gjelder AV-Torget. Der er det tross alt privat økonomi som kan stå på spill..

Men igjen;
    En oppdatert To-Do-liste (Q&A) hadde ikke vært helt feil. Det hadde også gjort utviklernes/Lygrens jobb enklere.
    Sist endret av randall; 09-21-2013 kl 01:38

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,074
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall Vis post
    Det er jeg helt enig i. Utallige som spør om hva som skjer med annonser på AV-torget. Hva skjer med bilder hist og pist. Hvorfor gikk man ikke tilbake til gamle AVF etter 1 dag, 5 dager, 2 uker.., hvor er min avatar?.., hva skjer med subscribed threads?.. hvorfor er forumet på engelsk?.. osv osv

Dette er spørsmål som bl.a Lygren har svart på et antall ganger, men som likevel stadig dukker opp igjen.
    En oversiktlig bugliste (f.eks i en av disse fancy "blog"-ene?) kunne hatt en status-liste i førsteposten som ble oppdatert ettersom feil ble meldt inn/løst.

Likevel;
    Jeg fatter ikke at folk som tilsynelatende er genuint interessert i feil de er opptatt av, ikke gidder å lese gjennom de trådene som faktisk omtaler de feilene de er opptatt av..
    Samme feil omtales, OG BESVARES, utallige ganger flere steder her på forumet. I tråder der det er logisk å finne svarene på det man lurer på.

Det må enten skyldes en ekstrem bekymring for akkurat sitt eget tapte innhold, eller latskap i å lete etter svaret for hvorfor det er slik akkurat nå.
    Jeg har dog en viss forståelse for de som gjentar spørsmål som gjelder AV-Torget. Der er det tross alt privat økonomi som kan stå på spill..

Men igjen;
    En oppdatert To-Do-liste (Q&A) hadde ikke vært helt feil. Det hadde også gjort utviklernes/Lygrens jobb enklere.
    Helt enig. Regner meg ikke som lat men gidder ikke lese i gjennom 12 sider med feil meldinger - bare deprimerende. Har en hel del feil å melde, men ser ikke vitsen så lenge det er grunnleggende funksjoner som ikke virker og som det jobbes med. Det vil bare ta ressurser fra dette arbeidet. Skjønner at folk maser om bildene sine, men synes de skal roe seg så lenge ikke torget og PM fungere !

Lag en enkel liste med kjente feil som er registret og legg den et sted lett tilgjengelig - ikke lag en ny feiltråd, de har vi flere av.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt til å fortsette med oppdateringer i byggetråden min her nå, men alle bildene ser helt håpløst skrøpelige ut med den skaleringsalgoritmen forumet bruker nå. Jeg kommer derfor ikke til å legge ut noe helt enda før dette er fikset opp i, noe som helt utvilsomt må være en feil.

Kommer dere til å se på dette? Jeg skjønner at man ønker antageligvis ønsker å spare litt plass, men slik det var ved bildeopplasting på V1 fungerte helt fint kvalitetsmessig.

Jeg har også merket meg dette i minhjemmekino. Se eksempelvis på bildene i kinoen til Akto. De ser også crap ut kvalitetsmessig i forhold til hvordan de gjorde tidligere. Det er forøvrig heller ikke mulig å forstørre bildene i Chrome.
    Sist endret av kenti; 09-21-2013 kl 18:44

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Selve skaleringen tror jeg kanskje funker greit, men vi skal øke størrelsen slik at kvaliteten økes...

Når det gjelder minHjemmekino er de små bildene ikke allverdens størrelse på, men forstørrer du de får de du opp i original størrelse.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,561
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke mulig å forstørre bildene her, hverken i firefox eller IE.
    øh nevermind, link under. trodde det sku vær mulig å trykke på bildene direkte.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å endre trådtittel lengre? Jeg klarte iallefall ikke det ved å endre tittelen på det første innlegget.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Får bare opp feilmelding med at ny trådtittel er 17000 bokstaver for lang, eller noe slikt...?
    Men takk og lov, bildene er på plass, og jeg har ikke funnet noen feilplasserte ennå!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var komplett umulig for meg å redigere både tekst og bilder på min presentasjon i "Min Hjemmekino". Jeg fikk ikke til å gjøre noe, verken i Firefox eller Explorer, så jeg valgte å slette profilen min. Det kunne ha vært en fordel med bruksanvisning her, for opplegget og måten dere har ordnet dette på var ikke lett å forstå...

Hvordan flytter man på bilderekkefølgen (som nå for egen del) ligger over tre sider, for eksempel? Hvordan legge til tekst under hvert bilde?

Håper å komme tilbake med ny presentasjon når det blir lettere å få til, og opplegget ser bedre ut.
    Sist endret av Hunsbedt; 09-22-2013 kl 15:08

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Det var komplett umulig for meg å redigere både tekst og bilder på min presentasjon i "Min Hjemmekino". Jeg fikk ikke til å gjøre noe, verken i Firefox eller Outlook, så jeg valgte å slette profilen min. Det kunne ha vært en fordel med bruksanvisning her, for opplegget og måten dere har ordnet dette på var ikke lett å forstå...

Hvordan flytter man på bilderekkefølgen (som nå for egen del) ligger over tre sider, for eksempel? Hvordan legge til tekst under hvert bilde?

Håper å komme tilbake med ny presentasjon når det blir lettere å få til, og opplegget ser bedre ut.
    ...dette er jo et superenkelt brukergrensesnitt da, så i utgangspunktet skal det være relativt enkelt å bruke. Du legger bare inn bilder og tekst og plasserer tekst og bilder der du ønsker. Enten ved bruk av opp/ned-pilene eller ved å numerere innholdet. I FireFox skal dette funke, så fint om du tester å legge inn 2-3 bilder og tekst og ser om du klarer å sette rekkefølgen ved bruk av pilene. Altså; skal du ha et bilde lenger opp klikker du pilen opp, og samme med tekst. Ønsker du å gjøre det litt kjappere, som jo sikkert er greit når en har mange bilder, numererer du heller sekvensen.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du får ikke lagt inn linjeskift eller formatert teksten i de andre tekstboksene, kun i hovedboksen. Så jeg syntes ikke det er lett å få til en pen side.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    ...dette er jo et superenkelt brukergrensesnitt da, så i utgangspunktet skal det være relativt enkelt å bruke. Du legger bare inn bilder og tekst og plasserer tekst og bilder der du ønsker. Enten ved bruk av opp/ned-pilene eller ved å numerere innholdet. I FireFox skal dette funke, så fint om du tester å legge inn 2-3 bilder og tekst og ser om du klarer å sette rekkefølgen ved bruk av pilene. Altså; skal du ha et bilde lenger opp klikker du pilen opp, og samme med tekst. Ønsker du å gjøre det litt kjappere, som jo sikkert er greit når en har mange bilder, numererer du heller sekvensen.
    Verken flytting med piler eller nummerering fungerte hos meg. Ikke i Explorer og ikke i Firefox. Hver gang jeg skulle nummerere bilder fra side 2 eller side 3, ble nummereringen på side 1 nullstilt, og ingen bilder ble flyttet.
    Og hvordan legges tekst inn mellom bildene? Er det bare mulig å ha tekst i tekstboksen øverst?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å legge ut bilder på min hjemmekino. Men får denne beskjeden:

Thanks for adding content to the Presentation.
    Your Presentation is under moderation by the Administrator.
    Please contact Avforum Administrator for further details.

Har sendt flere meldinger uten at dere svarer. Hvorfor få jeg ikke lagt inn bilder på min hjemmekino?

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan endrer man trådtittel???
    Jeg har nye oppdateringer og da er det fint om det kan beskrives i tittelen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Eklipsched Vis post
    Prøver å legge ut bilder på min hjemmekino. Men får denne beskjeden:

Thanks for adding content to the Presentation.
    Your Presentation is under moderation by the Administrator.
    Please contact Avforum Administrator for further details.

Har sendt flere meldinger uten at dere svarer. Hvorfor få jeg ikke lagt inn bilder på min hjemmekino?
    Dette har vi nå meldt inn, det skal ikke være noe krav for moderering på minHjemmekino eller HiFi...

Når det problemene du opplever skal vi rapportere inn dette også Hunsbedt. Veldig snodig at det fungerer hos noen og andre ikke, spesielt når det er snakk om samme browser...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Når det gjelder spørsmålet om tekstbokser er det mulig å plassere disse hvor en måtte ønske. Skal du ha linjeskift / mellomrom må du foreløpig benytte to tekstbokser. Poenget er foreløpig å gjøre systemet veldig enkelt å forholde seg til, samt at presentasjonene skal forholde seg til samme generell layout. Vi vil se på om vi skal legge inn mulighet for linjeskift i tekstboksene senere, men foreløpig har vi mer enn nok med å få eksisterende funksjonalitet til å fungere.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært kjekt med mulighet for å bla i sidene nederste på siden også, slik att man slipper å scrolle til toppen av siden.

Side 12 av 89 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •