Spiff79's beskjedne stuekino. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 455
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny fjernkontroll i hus.

I går ble min gamle Harmony fjernkontroll byttet ut med en Harmony One. Virkelig imponert over kontrollen. Veldig enkel å sette opp i og med at jeg hadde en fra før, så trengte bare å overføre kommandoene. Ligger godt i hånda gjør den og :-D

Fruen var ikke like fornøyd med at hun nå må lære seg å bruke atter en ny kontroll

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den kontrollen selv og den er veldig fin og brukervennlig ja Hun venner seg nok fort til den.

Edit: Ellers må jeg si det er godt du er fornøyd med oppsettet Sitter selv å lytter til 685'ene til faren min nå og det er veldig god lyd i de ja

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd!! som Thoge sier så venner hun seg nok til den ja!

Hvor har du kjøpt Ps3-kontroll laderen? Må få kjøpt meg en slik. Jeg roter vekk kontrollen ofte og oppladet er den til tider heller ikke..
    Slik sak fikser nok den biffen

H

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har den kontrollen selv og den er veldig fin og brukervennlig ja Hun venner seg nok fort til den.

Edit: Ellers må jeg si det er godt du er fornøyd med oppsettet Sitter selv å lytter til 685'ene til faren min nå og det er veldig god lyd i de ja
    ja jeg er veldig fornøyd. Har alltid likt b&w sine stativ høyttalere og disse imponerer stort. Gulvstående høyttalere er ikke tema her i huset. Vertfall ikke før jeg fr meg dedikert kino rom.

Som tråd-navnet tilsier er jeg nå kommet til det punktet hvor jeg kan lene meg tilbake og nyte film fra et oppsett jeg er fornøyd med. Blir nok ikke noen større oppgraderinger her på en stund....forhåpentligvis.
    Eneste som trekker ned opplevelsen nå er savnet etter eget kino rom. Merkes spesielt nå når en har spedbarn i hus. Går lang tid mellom hver gang en kan dra på litt

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Bra du er fornøyd!! som Thoge sier så venner hun seg nok til den ja!

Hvor har du kjøpt Ps3-kontroll laderen? Må få kjøpt meg en slik. Jeg roter vekk kontrollen ofte og oppladet er den til tider heller ikke..
    Slik sak fikser nok den biffen

H
    Er kjempefornøyd. Spesielt eldste gutt på 9 i huset, som er minst like gadget-freak som faren, når han overtok den gamle harmony kontrollen

Laderen kjøpte jeg på siba på kvadrat. Billig var den og. Tror jeg betalte rundt 200 for den.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært veldig rolig på innkjøpssiden siste tida. AV utstyret har måttet vike for andre prioriteringer.

Siste prosjektet mitt nå er å finne en diskré måte å montere 1 stk av denne for å logge og styre temperatur i racket.

Etter å ha måttet montere dører på racket pga klåfingrede barn, kan det til tider bli noe varmt i racket. Ideen er å bruke regulatoren til å styre vifter for å kjøle ned tilstrekkelig ved for høye temperaturer, samt gi alarm ved for høye temperaturer.....

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var man plutselig et år eldre. Rødvinsglasset er fylt opp og nå sitter en og funderer på hva man har gjort det siste året for å gjøre verden en bedre plass å bo

Nå gjenstår det bare å se hva min bedre halvdel har liggende på lur til me i år.... Kan hun ha slått på stortromma og kjøpt AV utstyr eller annet gadgets til mannen i sitt liv. Ingenting ville gledet meg mer. I fjor lå PS3 slim og venta på meg, så forventningene er stor,hehe

Neida, kan ikke få i både pose og sekk hvert år!!

Er jo ikke verre enn å unna seg selv en liten gave på den store dagen
    Sjokoladekaka er hvertfall bakt og krokan isen ligger i fryseren så her er det klart for storinnrykk av venner og kjente.

SKÅL

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen! Måtte det bli en fin en..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med dagen

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen, Spiff!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen :-D

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det ble ikke noe AV relatert i år, men mye annet nyttig.
    Nå har gjestene gått og kaken har lagt seg godt til rette rett over beltet. Ble jammen mye til overs i år og så gleden blir nok stor i lunsjen på jobb imorgen.

Nå gjenstår det bare å få barna i seng så er det å sette seg til rette i kinoen med en god film før det er på an igjen med en ny arbeidsuke imorgen...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med vell blåst.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok et impulskjøp

Har lenge gått og vurdert et budsjett anlegg i stua i 1 etg. Vært mye frem og tilbake med type løsning; kompakt-anlegg, mini-anlegg, løskomponent etc.

Ikveld kom jeg over en Rotel RA-01 som jeg fikk en god deal på. Et typisk "Make him an offer he can't refuse", så jeg måtte bare smelle til.

Har lenge hatt lyst å teste ut Rotel og B&W, men har kun blitt med tanken.
    Nå gjenstår det bare å finne et par brukte B&W 686 til en grei pris, og ikke minst få tilgivelse av sjefen i huset.... :???:

AV er morro

EDIT: Har faktisk vurdert M1 også....

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de siste ukene lekt med tanken på å bytte ut forsterkerene mine med noe nytt... Hvorfor? Er jeg misfornøyd med lyden?
    Svar: Nei er langt ifra misfornøyd med lyden, men har rett og slett lyst til å prøve noe nytt.

Har oppigjennom årene lest at Rotel er en meget god match til B&W. Men dette er jo i hovedsak på stereo oppsett slik jeg har forstått det.
    Hvordan er Rotel på surround? Er det en like god match, eller bør jeg lukte på andre fabrikanter i samme prisklasse?

Er det noen der ute som har noe anbefalinger å komme med, som de vet vil gi meg den positive løftet jeg er på jakt etter?
    Om det er mulig, vil jeg finne et oppsett som også fungerer bedre på stereo enn hva det jeg har idag gjør....Denonen synes jeg ikke gir meg det lydbildet jeg ønsker i stereo. Spesielt på musikk som Pink Floyd, Leonard Cohen etc. Klart det er en surround receiver jeg har idag, kan ikke forvente all verden når en bruker den som stereo, det vet jeg....

Er også interessert i hvilke Rotel modeller jeg bør gå for om Rotel er det rette merket.

En annen ting er jo om det gjerne er på andre områder jeg bør gjøre forandringer i oppsettet mitt??

På forhånd takk

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt på Rotels hjemmekinoreceivere, men de har i alle fall utseendet med seg..

Du kan nok også være ganske trygg på at de er god match til B&Wene dine...

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har alltid likt Rotel sin design. Lekkert !!
    Spørsmålet er jo hvordan det fungerer i 5.1. Har kun testet i stereo med RA-01´en jeg kjøpte. Testet den med 686´ene og merket det var en del forskjell i lydsignaturen, i positiv retning....

Mulig jeg tar en tur innom REsonans i Stavanger for demo/låne med hjem....

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny stue stereo i hus!!

Har lenge gått og vurdert forskjellige løsninger for et enkelt anlegg i den ene stua som er i 1 etg.
    Stua i 2 etg er jo delvis møblert og okkupert av hjemmekinoen min, så av hensyn til de andre i huset, ville jeg holde stereo´en i 1 etg så anonym og stilren som mulig, uten å gå på for stor bekostning av lyden...

Budsjettet var relativt lavt da det i hovedsak ville bli brukt av fruen i huset, og gjerne til rolig bakgrunnsmusikk sene kvelder.
    Ønsket å holde meg under 2 000,- så bruktmarkedet var et naturlig mål.

Kilde var hele tiden ment å være Ipod/Iphone, så mulighet for dock var et minimum.

Kom over en Rotel RA-01 forsterker + en Cambridge DVD89 på brukten. Begge til en fordelaktig pris. Planen var å kople en Denon Dock til dette.
    Har alltid hatt sansen for det kosmetiske fra disse to fabrikatene, så jeg tok en sjans og kjøpte disse.
    Etter å ha satt opp utstyret, kombinert med noen eldre Paradigm bokhylle høyttalere, fikk jeg fort beskjed av fruen om at dette ikke passa inn i stua vår.
    Jeg synes selvfølgelig det tok seg veldig godt ut i miljøet, men måtte bare krype til korset og selge utstyret (tapte heldigvis ikke noe på "bomkjøpet")...... Innrømmer i ettertid at hun hadde et poeng

Da fortsatte jakten, og jeg fokuserte kun på kompaktsystem som f.eks B&W Zeppelin, Geneva, HK etc.

I går kom jeg over en Geneva Model S på Finn.no.
    Var heldig og kom over annonsen bare noen minutter etter den var lagt ut, da prisen var i min favør
    Ringte selgeren å sa jeg skulle ha den.

Fikk den inn i hus idag, og spenningen var stor da den skulle testes ut.
    Har jo fått mye god kritikk, så jeg var spent på om denne lille saken kunne leve opp til forventningene.....Og det gjorde den til de grader....
    Fyller stua uten problem, og tro det eller ei, denne saken klarer å levere i de lavere frekvensene også. Skulle ikke tro det var et kompaktanlegg som formidlet lyden
    I tillegg synes jeg selv denne er j..... fin å se på...... Til og med fruen synes det

Så nå poster jeg noen bilder jeg tok nå nettopp.

Jeg må få legge til at det er mørkt i stua, og dette er første gangen jeg leker meg med "M" programmet på speilrefleks kameraet mitt. Har lekt meg litt med lukkertid etc (Hva det nå enn heter )
    Så beklager om bildene ser noe amatør messig ut :?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da denne er plassert et stykke oppå veggen, over flatskjermen, valgte jeg å ikke bruke foten som fultge med.

Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •