B&W'Eier's go'stuggu, nå med Klipsch!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W'Eier's go'stuggu, nå med Klipsch!

Måtte jo lage en egen tråd jeg også. :-)

Her er iallefall det jeg har så langt.

Elektronikk:
    Denon PMA2000R

Kilde:
    Samsung BDP1500
    PC.(Snart kommer DAC i hus!)

Høyttalere:
    Klipsch RP-3

Kabler:
    MIT Terminator 2
    Emotiva RCA
    QED RCA

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å begynne sparing til forsterker! Tenkte jeg skulle teste Vincent SP-993 over helgen! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Thomas =)

Si litt om hvordan du syntes det spiller nå da

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Nja, ikke lett å si det enda, da høyttalerne ikke får blitt henta før i kveld :-) Men kommer med noen lytteinntrykk over helgen tenker jeg :-)

Og tusen takk forresten :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal også få tatt et par bilder i morgen, og legge de ut her i tråden! :-) Neste kjøp er forsterker, og dette må taes på sikt, da finnanskrisen herjer enda.

Så kommer kabler, og sikkert et vettugt drivverk :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Acoustatene i hus! :-D Sitter å prøvelytter litt nå, og så langt låter det helt greit. Må jobbe litt mer med plassering. Men dette var en helt annet verden enn B&W iallefall! :-D

Kommer tilbake med et bilde av glisene litt senere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet for å beære oss med noen bilder..
    Dette er nye ht for meg.. Spennende..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par dårlige bilder(Er ikke noe fotomann) Så har jeg et elendig digital kamera

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så sikker på om et bedre kamera hadde hjulpet, hva med å rydde litt?

Spennende høyttalere hvertfall, gratulerer. Har du hatt mulighet til å sammenligne Acoustat med Martin Logan?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er litt rotete ja, for moder'n å fader'n har akkuart bytta ut sofan sin, så ligger litt her og der akkurat nå. Derfor jeg bare tok "sånn i farten bilder"

Har en forhandler rett på oppsiden av meg som fører Martin Logan. Dem gjorde iallefall det før. Jeg kan se hva jeg får til iallefall :-) Det jeg vet, er at Martin Logan er mye vanskeligere å plassere enn Acoustat.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått sitti å lyttet en god del, og jeg har en ting og si. MAGISK Dette er en helt ny verden for meg! Men merkelig nok, så syntes jeg ikke Denon sliter! Litt rart mtp varierende ohm, men jaja. Jeg trives iallefall ALT for bra med lyden! :-D Det spiller vanvittig åpent, og ikke minst luftig! Alt spiller liksom sammen, og det er ikke no trøbbel. Sømløshet er vel svaret her.

Nå bruker jeg til og med standar monster kabler som sikkert koster 50 kroner meter'n, enda så blir jeg helt paff her jeg sitter. Med Denon forsterkeren, så spiller det varmt, kanskje ørlitt tilbakeholden't i toppen, men det er ikke mye. Alt er liksom så virkelig i lydbilde. Nærheten er jo veldig kjent i en elektrostat konstruksjon, og dette merker jeg svært godt. Det føles som om Katie Melua står midt på gulvet og spiller forran meg. Acoustatene er vanvittig enkle og plassere også. Jeg brukte kanskje 10 min på vinkling, så satt det meste egentlig, bortsett at det er litt mye bass. Har prøvd å plugge igjen portene, men da ble det alt for tamt. Bassen går ikke spesielt dypt der dem står nå heller, men det tror jeg ikke dem gjør uansett. Men jeg ble imponert over 1x6"(,5) basser i hver høyttaler. Makan til massiv bass fra så små elementer er sjelden vare. Spiller stramt og tørt, og ikke pløsete.

På Katie Melua, så er de høyttalerne en ren drøm. Akustisk musikk er også imponerende. Jeg syntes igrunn elektrostatene takler det meste av musikk, såfremt det ikke er dårlig innspilt. Kjørte i gang en plate med Celine Dion i stad, og der hørte jeg med en gang at det var dårlig innspilt, så de avslører veldig mye på akkurat det med innspilling. Det er som min far sa, som tidligere har hatt Quad elektrostat-paneler. Det du gir dem, det spiller dem sa han, og dette syntes jeg stemmer temmelig bra.

Da har dere iallefall noen inntrykk fra meg! Men tipper det kan bli mye bedre med større forsterker, og mer optimal plassering. Det gikk med et par brune under "økten", for dette måtte virkelig nytes! :-D

EDIT: Litt skrivefeil. Var 6" basser :-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut. Det er mange av de samme inntrykkene jeg har fra å ha hørt ML Vista ved noen anledninger; nærhet, pin-pointing, luftig og behagelig i toppen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer stemmer :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir snart Denon solgt, og satser på å få tak i en Emotiva XPA-2 på brukten ettervert. Tenkte også på rør-forforsterker. Noen som har noen gode forslag til slikt? :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Denon solgt om veldig kort tid(har en kjøper som SKAL ha den). Harman/Kardon er solgt. Nå var det bare Fence høyttalerne jeg venter på fra posten, sånn at de også blir solgt, og dermed blir det effektforsterker, evt noe kraftig integrerte saker. Tiden vil vise ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom staten ga meg tilbake en del penger, så blir det å se Emotiva XPA-2 og en rør-pre i oppsettet mitt til høsten! Selvom mye kan endre seg med tiden, er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å lande her ;-)

Nye Kabler er forresten i hus. Emotiva RCA, og MIT Terminator 2. :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg blir å beholde Denon. Han som vil kjøpe den, har heller ikke bruk for den enda, så det skulle ikke by på problemer om jeg ville ha den selv litt til :-)

Har drevet å titta litt på drivverk osv, men jeg er så usikker, for det er så vanvittig mye rått der ute til en vettug krone. Jeg skal uansett handle brukt, så det er greit. Men hva? Jeg har hørt at rør skal spille nydelig på elektrostater, så jeg tenkte jeg skulle få tak i en rør spiller, og pre-amp. :-)

Forslag noen?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er profilen på minhifi ferdig oppdatert med tekst og bilder! Bare å ta en titt! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og igjen, så har jeg bytta høyttalere. Denne gangen havnet jeg på Klipsch igjen, og tipper det blir veldig lenge til neste bytte. Neste på lista er DAC, og har bestemt meg etter langt å lenge, og gå til innkjøp av en SVS PC12NSD, evt plus. Får se hva som dukker opp på brukten til høsten.

Har hørt mye på forskjellige suber nå, og det er lite som imponerer meg mer enn SVS tube. Om jeg skal ha noe som er vassere, så blir prisen avskyelig mye høyere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •