Per Christian's Kino. Tid for Atmos! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 7 av 38 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 746
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    okay driver og tenker litt her:P hadde store planer om og kjøpe meg ny prosjektor nå snart, meen så har jeg veldig lyst på bedre lyd i stereo også:P så har fundert litt her... jeg sitter og hører på musikk nesten hver kveld, og jeg ser kanskje en film i helga... så da har jeg kommet frem til at jeg vil kjøpe noe som hever lyden i to kanals litt

det jeg har er følgende:

høyt: B&W cm9

receiver: h/k avr 347

Effekt: hegel h2a mkII

Dvd:denon dvd2900

det er to ting jeg har tenkt mest på.. en dac eller er forforsterker hegel hd10 dacen er en jeg tenker litt på.. forforsterker kunne jeg tenkt meg og kjøpt brukt for og få litt mer for pengene.. ser det er en primare pre30 på brukten nå

hva mener dere vil gi mest resultat??

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du DVDen som kilde? Er det musikk fra CD det går i? eller nettverksløsning?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Bruker du DVDen som kilde? Er det musikk fra CD det går i? eller nettverksløsning?
    det er dvden som er kilde ja.. bruker bare pc da jeg skal ha litt musikk når jeg holder på med ting:P men når jeg skal kose meg i sweetspott så er det cd det går i

dacen kan jo løfte lyden mye fra dvden, men så må signalet gjennom receiveren da, som er en billig sak:P føler at det mulig er receiveren som er det svake punktet nå:P

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en DAC med innebygd pre? Jeg har bestilt meg denne røveren. Tviler på at det er referanse nivå på volumkontrollen, men fullt mulig den er bedre enn en avr347...

I så fall kan du koble en slik løsning balansert til H2-en og ubalansert fra receiver, vil jo kreve at switcher bak på effekttrinnet av og til, men kan kansje være en løsning.
    Som DAC har den i hvertfall fått superb kritikk til prisen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hva med en DAC med innebygd pre? Jeg har bestilt meg denne røveren. Tviler på at det er referanse nivå på volumkontrollen, men fullt mulig den er bedre enn en avr347...

I så fall kan du koble en slik løsning balansert til H2-en og ubalansert fra receiver, vil jo kreve at switcher bak på effekttrinnet av og til, men kan kansje være en løsning.
    Som DAC har den i hvertfall fått superb kritikk til prisen.
    ja den så spennende ut! hmm noe og tenke på det ja.. men det burde gå og koble den balansert til h2 og la receiveren gå analogt til h2, så er det bare og vippe over brytern bak på h2.. trenger vel egentlig ikke og koble dacen til receiveren?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    ja den så spennende ut! hmm noe og tenke på det ja.. men det burde gå og koble den balansert til h2 og la receiveren gå analogt til h2, så er det bare og vippe over brytern bak på h2.. trenger vel egentlig ikke og koble dacen til receiveren?
    Nei litt dårlig formulert av meg. Den kobles direkte til effekt balansert, receiver direkte til effekt ubalansert var det jeg mente. Videre kobles denon og pc digitalt til Dacen og vips - stereolyd i mye høyere kvalitet. Gitt at den funker bra som pre da. Som sagt skal jeg teste det og kan gi deg en rapport på hvordan den står seg mot en ren pre til dobbel pris.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei litt dårlig formulert av meg. Den kobles direkte til effekt balansert, receiver direkte til effekt ubalansert var det jeg mente. Videre kobles denon og pc digitalt til Dacen og vips - stereolyd i mye høyere kvalitet. Gitt at den funker bra som pre da. Som sagt skal jeg teste det og kan gi deg en rapport på hvordan den står seg mot en ren pre til dobbel pris.
    okay da tenker vi likt det funker jo bra det der ja.. ja det hadde vært knall det blir jo veldig spennende da.. når tror du at du har den da?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay da tenker vi likt det funker jo bra det der ja.. ja det hadde vært knall det blir jo veldig spennende da.. når tror du at du har den da?

Er jeg heldig får jeg den i løpet av uken så jeg har både nye høyttalere og DAC som kan lekes med i helgen. Skulle det feile blir det tidlig neste uke om estimatet til OHC stemmer. Jeg skal kun benytte den som DAC, men som sagt må man jo teste ut de funksjoner som finnes uansett

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg heldig får jeg den i løpet av uken så jeg har både nye høyttalere og DAC som kan lekes med i helgen. Skulle det feile blir det tidlig neste uke om estimatet til OHC stemmer. Jeg skal kun benytte den som DAC, men som sagt må man jo teste ut de funksjoner som finnes uansett
    får satse på det da da har du mye og gjøre i helga hvertfall hehe. det blir jo spennende og høre åssen den er i mot en forforsterker da

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg 90% handlet en ny komponent :O litt usikker på om jeg skal være kostbar eller bare si hva det er hehe 8)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får satse på det da da har du mye og gjøre i helga hvertfall hehe. det blir jo spennende og høre åssen den er i mot en forforsterker da

Ser du har handlet deg noe nytt, hva ble det?

Har ikke fått DAC'en ennå, har et håp om at OHC ringer meg i morgen med gode nyheter

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har handlet deg noe nytt, hva ble det?

Har ikke fått DAC'en ennå, har et håp om at OHC ringer meg i morgen med gode nyheter
    har det gitt:P blir sendt i dag så har den nok til helga.. det ble en hegel p4amkII blir utrolig spennende og få den i hus

det som er med den,er at det er vel ikke en HT inngang:P så må finne på en smart løsning der..

spennende, får håpe du får den snart da skal fortsatt ha md en dac etterhvert så

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter med en hentelapp mellom fingra får vel dra og hente da 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Knall med nytt utstyr. Håpe det det svarer til forventningene.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er knall morro med nytt utstyr den er koblet opp og det virkr lovende kommer med noen inntrykk senere har ikke fått lyttet så mye enda

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay skal prøve og få ned noen inntrykk av p4a mot receiveren.. det første jeg merket var dynamikken! der er det stor forskjell, trommer og diverse kommer mye mer frem og det virker som at mellomtonen har fått mer kjøtt nedover, den går dypere og mer uanstrengt, noe som er utrolig deilig må jeg si det er mer snert over musikken..

romfølelsen ble også mye bedre, rommet bak høyttalerene ble mye større og det strekker seg ut på sidene og nesten rundt meg ekko og romklang er utrolig mye bedre nå! føles som at jeg sitter i ett annet rom:-D ting ble mindre skarpt og slitsom også, kan spille høyere nå

så man kan si jeg er stor fornøyd

har også bestilt med balansert kabel til mellom forforsterker og effekt det som er kjipt er at de hadde den ikke inne selv om de sa det den siste var vist reservert,greit og si i fra da jeg ringer kanskje:P men får den kanskje i dag eller i morgen :=) det ble en nordoste red dawn Nordost Red Dawn Signalkabel XLR | Soundgarden
    denne var vist litt dempet i toppen og hadde en bra mellomtone blir spennende, nå bruker jeg en billig xlr kabel til 250kr:P

så noen bilder av rommet kabel rot i fronten skal fikses snart!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i kveld skal det høres på musikk! 5 nye cd'er lå i postkassa gitt

john mayer: Heavier things,Battle studies og any given thursday.

Cassandra Wilson: loverly,Traveling miles(ikke fått enda)

Michael buble: call me irresponsible.

Gleder meg8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordentlig trivelig i kinoen din

Sitter lyden bra også??

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ordentlig trivelig i kinoen din

Sitter lyden bra også??
    takker

ja det begynner og bli bra nå etter at jeg fikk den nye forforsterkeren så har det skjedd ting venter på kabel fra treige soundgarden hehe, blir spennende og få den

åssen går det i kinoen din da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker

ja det begynner og bli bra nå etter at jeg fikk den nye forforsterkeren så har det skjedd ting venter på kabel fra treige soundgarden hehe, blir spennende og få den

åssen går det i kinoen din da?
    Hehe, kult Spennende å høre om du merker noe forskjell med superkabelen.

Går bra her! Kinoen har snurret en del filmer allerede. Mangler fortsatt noen detaljer for å være helt ferdig, men den er jammen i bruk

Side 7 av 38 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •