Per Christian's Kino. Tid for Atmos! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 28 av 38 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 746
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer så mye! Dette så utrolig sprekt ut med b&w hele veien! Tipper det låter like bra også!
    Min tråd

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer så mye! Dette så utrolig sprekt ut med b&w hele veien! Tipper det låter like bra også!
    Takker, jeg er veldig fornøyd

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg jaggu bluray spilleren har blitt syk her også! så på game of thrones så plutselig så henger den seg, så nå uansett hva jeg putter i den så står det no disk! veldig irriterendes siden jeg er alene en uke til uka også!
    men klubben fikser vel dette

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uttrolig lekkert, jeg må si jeg er imponert over bildene du tar. Dem er lekre.

Synd det med Blu Ray spillern, du får sikkert noe til lån.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Nå tror jeg jaggu bluray spilleren har blitt syk her også! så på game of thrones så plutselig så henger den seg, så nå uansett hva jeg putter i den så står det no disk! veldig irriterendes siden jeg er alene en uke til uka også!

Det er vel en god unskyldning for og gå for Cambridge sin 751BD nå da... :-D

EDIT: Har ikke du 751 ? på tide og justere Signatur linjen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager det harman, det skal oppdateres hehe har 751 ja

takker så mye hoppe's

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble jo meget snasent dette Per Christian Føle m dæ på BD spilleren, slit m d samme på Denon 2012'ern min Første gang så låste han sæ som på din no, etter service så hoste og harke(bilde låsing selvom d va ingen hakk i platen) han litt på enkelte bd plater

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Ble jo meget snasent dette Per Christian Føle m dæ på BD spilleren, slit m d samme på Denon 2012'ern min Første gang så låste han sæ som på din no, etter service så hoste og harke(bilde låsing selvom d va ingen hakk i platen) han litt på enkelte bd plater
    takk takk ja det er kjedelig dette men, er bare og levere den inn så får man håpe at den blir frisk igjen imens så får jeg ta bluray spilleren fra stua ned så er ikke kriiise:wink:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt problemer med og få sendt inn spilleren må Jo til:-P har kvittering med mangler noe nr så de får ikke sendt den! Selv om den er kjøpt i tønsberg og selgers navn og alt står Der:-P hmm

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Do I Dare?

Og ja det gjorde jeg! her om dagen så tenkte jeg veldig mye på 2 kanals biten av oppsettet. Jeg blir lissom ikke helt fornøyd med dette! skal jeg få det optimalt med tanke på rommet så må jeg flytte lytte posisjonen nesten en meter frem, men da mister jeg mye av bassen jeg har nå, sånn jeg ser det er der optimalt på film nå men ikke til musikk. jeg sliter også med en boost i nedre mellomtone/øvre bass på cm9, det blir for mye på en måte, og det blir jeg ikke kvitt uansett hva jeg gjør! så endten må jeg bytte fronter mot noe betraktlig bedre når jeg først gjør dette, og da kommer mer inn i bildet som senter forsterker++ så dette blir da dyrt!

Så fikk jeg en vill ide Så her om dagen satte jeg meg ned siden av samboreren og så på hun med dådyr øyne og spurte om det var noen mulighet for at jeg kunne ta det ene gjesterommet og bruke det som HIFI rom så lenge det kunne stå en sove sofa der så var det greit:-D og det er helt greit hehe

Så det jeg tenker ang det rommet er et enkelt 2 kanals oppsett av god kvalitet som skal låte endel bedre en cm9 i kinoen som det er nå! jeg har fått fritt spille rom på akustikk delen så her er det bare og kjøre på det sa jeg til samboeren at hvis jeg ikke får det er det lite vits i dette

har endel tanker ang dette så det kommer mer etterhvert, info om rom osv! har tenkte litt i bane av noen gode stativ ht, men er veldig usikkert:P

Men jeg er veldig fornøyd dette blir et langtids prosjekt altså!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja det gjorde jeg! her om dagen så tenkte jeg veldig mye på 2 kanals biten av oppsettet. Jeg blir lissom ikke helt fornøyd med dette! skal jeg få det optimalt med tanke på rommet så må jeg flytte lytte posisjonen nesten en meter frem, men da mister jeg mye av bassen jeg har nå, sånn jeg ser det er der optimalt på film nå men ikke til musikk. jeg sliter også med en boost i nedre mellomtone/øvre bass på cm9, det blir for mye på en måte, og det blir jeg ikke kvitt uansett hva jeg gjør! så endten må jeg bytte fronter mot noe betraktlig bedre når jeg først gjør dette, og da kommer mer inn i bildet som senter forsterker++ så dette blir da dyrt!

Så fikk jeg en vill ide Så her om dagen satte jeg meg ned siden av samboreren og så på hun med dådyr øyne og spurte om det var noen mulighet for at jeg kunne ta det ene gjesterommet og bruke det som HIFI rom så lenge det kunne stå en sove sofa der så var det greit:-D og det er helt greit hehe

Så det jeg tenker ang det rommet er et enkelt 2 kanals oppsett av god kvalitet som skal låte endel bedre en cm9 i kinoen som det er nå! jeg har fått fritt spille rom på akustikk delen så her er det bare og kjøre på det sa jeg til samboeren at hvis jeg ikke får det er det lite vits i dette

har endel tanker ang dette så det kommer mer etterhvert, info om rom osv! har tenkte litt i bane av noen gode stativ ht, men er veldig usikkert:P

Men jeg er veldig fornøyd dette blir et langtids prosjekt altså!

oioi! dette må jo bli knall! burde være muligheter for veldig god lydkvalitet hvis du får leke fritt med akustiske tiltak bassfeller, bassfeller.. sålenge rommet er behandlet skikkelig så bør det meste spille bra.. hvor stort er dette rommet? om du skal ha stativ ht, bør du vel kanskje ha en sub for å ha et godt fundament i bunn.. Gleder meg ihvertfall til å se fortsettelsen på dette!
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men har du vært inne på EQen og justert manuelt?

Selv benytter jeg bare RK til grovjustering, så går jeg etterpå inn og finjusterer hele frekvensregisteret til det blir slik jeg ønsker lyden

mvh
    Ultima
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultima: Joda har vært innom tanken, men jeg spiller musikk utenom receiveren, gjennom parasound pre til hegel eff, her har jeg ingen rk eller eq.Men en annen sak også, jeg liker og ha litt bredere rom en det kinoen har, og det får jeg her litt mer luft rundt ht med andre ord

thohaug: Rommet er ca 14-15 kvm altså 3,5*4,20 m det er jo et lite rom så er usikker på ht stativ eller ikke her er det muligheter for bassfeller+++ hehe

Skal også selge div ting siden jeg ikke trenger det lengre, Parasound C2 og Ken kreisel bassern

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geddes er spennende. Har ikke hørt de, bare lest mye om de. Skal passe flott i små rom. Penger å spare om du bygger selv, men kan kjøpes ferdig.

Loudspeakers
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler å kjøpe et sett som måler ganske flatt, også en dsp.. med akustiske tiltak bør du da få ganske flat respons, så kan du selv ratte deg frem til lyden du liker best selv.

anbefaler deg ihvertfall å ta en titt på psb imagine t6, da denne måler forbausende bra..

EDIT: Geddes også som Teddy nevner har jeg også lest litt om at Geddes skal være bra
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Geddes er spennende. Har ikke hørt de, bare lest mye om de. Skal passe flott i små rom. Penger å spare om du bygger selv, men kan kjøpes ferdig.

Loudspeakers
    Det så forsåvidt spennende ut litt usikker på om jeg likte designet hehe:P men diy er noe jeg kan vurdere,selv om det ikke er det jeg hadde tenkt

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    anbefaler å kjøpe et sett som måler ganske flatt, også en dsp.. med akustiske tiltak bør du da få ganske flat respons, så kan du selv ratte deg frem til lyden du liker best selv.

anbefaler deg ihvertfall å ta en titt på psb imagine t6, da denne måler forbausende bra..

EDIT: Geddes også som Teddy nevner har jeg også lest litt om at Geddes skal være bra
    Jepp det skal vurderes, skal titte på t6

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er brukt noe jeg vurderer, har sett litt på noen som ligger ute,

B&W 805 Diamond

Focal jmlab micro utopia be

dynaudio confidence3

Flere er det også har jeg sett

Det jeg ønsker og oppnå her er stort lydbile,oppløst og dynamisk, det som jeg hører mest på er Blues,jazz,Akustisk og noe klassisk som film musikk osv.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er brukt noe jeg vurderer, har sett litt på noen som ligger ute,

B&W 805 Diamond

Focal jmlab micro utopia be

dynaudio confidence3

Flere er det også har jeg sett

Det jeg ønsker og oppnå her er stort lydbile,oppløst og dynamisk, det som jeg hører mest på er Blues,jazz,Akustisk og noe klassisk som film musikk osv.

805 Diamond vil være et løft i forhold til CM9, spesielt med tanke på musikksmaken din. Diskant og stemmer svever gjennom rommet med nautilus-diskanten og og kevlar elementet. Et mulig problem er å integrere suben din med disse. For sub vil du trenge til de lavere frekvenser. Men jeg vet jo ikke hvor stramt den spiller på musikk. En god test på dette er Kari Bremnes' "Svarta Bjørn". Hele albumet inneholder mengder med tung/dyp bass. Sjekk særlig sistesporet "Sangen om ka ho Anna drømte om". Er ikke bassen stram her, så kollapser hele lydbildet. Lekkert kontra vulgært!

NB! Jeg mener en monitor pluss musikalsk sub låter fantastisk. Det mange ikke tenker på er at kostbare gulvstående fronter ikke gjengir bass optimalt. Ikke engang de største fronter gjør det.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbel. (av en eller annen grunn)

Side 28 av 38 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •