Per Christian's Kino. Tid for Atmos! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 23 av 38 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 746
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Veldig spennende disse Ken sakene . Gleder meg til å lese mer om deres erfaringer .
    det kommer en mer om denne må bare få kalibrert skikkelig og sånt

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er dagen kommet for min første demo Blir spennende! litt nervøs med tanke på at det er to Dali gutter som kommer men:P hehe

Jeg har fått plassert ken kreisel bassern på en bedre plass, så nå står den også bak frontveggen! altså nærmere veggen noe som ble myye bedre! det jeg først har lagt mye merke til er at den smelter fint inn i lydbildet, man kan så og si ikke "høre" den Den er utrolig rask og presis, men den kan også spille som en stor basser, med tung og feit bass når det er meningen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Da er dagen kommet for min første demo Blir spennende! litt nervøs med tanke på at det er to Dali gutter som kommer men:P hehe

Jeg har fått plassert ken kreisel bassern på en bedre plass, så nå står den også bak frontveggen! altså nærmere veggen noe som ble myye bedre! det jeg først har lagt mye merke til er at den smelter fint inn i lydbildet, man kan så og si ikke "høre" den Den er utrolig rask og presis, men den kan også spille som en stor basser, med tung og feit bass når det er meningen
    I dag er det dommens dag som står på spill vettu, men vi skal være snille mot deg den første gangen. Dette blir hyggelig Per Christian og vi er ikke så pirkete så dette blir nok et bra treff. Alltid hatt sansen for denne kinoen så da er det moro å få oppleve den også.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wow

har ikke sett denne tråden før nå, men her var det VIRKELIG gøy å se hvordan ting utvikla seg ! 8)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    I dag er det dommens dag som står på spill vettu, men vi skal være snille mot deg den første gangen. Dette blir hyggelig Per Christian og vi er ikke så pirkete så dette blir nok et bra treff. Alltid hatt sansen for denne kinoen så da er det moro å få oppleve den også.
    The Judgment day!! hehe det er bra dere skal være snille blir nok bra dette!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    har ikke sett denne tråden før nå, men her var det VIRKELIG gøy å se hvordan ting utvikla seg ! 8)
    ja det har jo skjedd ting hehe koselig du titter innom!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er demo'en vel overstått det ble musikk,konserter,film og burger hyggelige karer var det også så jeg takker for besøket og håper dere synes turen var verdt det

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et veldig hyggelig treff og kinoen din stod etter alle forventningene jeg hadde, synes lyden satt veldig godt og moro ble det når sakene ble satt i sving. Som avtalt blir det en liten rapport og håper de ordene der forklarer hva jeg synes på en hyggelig måte. Regner med at den er ferdig seinest onsdagen, hodet er fullt av inntrykk men heldigvis har jeg notert meg en del og det blir nok ganske greit å få det ned på et papir.

Tusen takk for at vi fikk komme på en hyggelig visitt, ser frem til mer sprell fremover så da får jeg si takk for meg nok engang.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette var et veldig hyggelig treff og kinoen din stod etter alle forventningene jeg hadde, synes lyden satt veldig godt og moro ble det når sakene ble satt i sving. Som avtalt blir det en liten rapport og håper de ordene der forklarer hva jeg synes på en hyggelig måte. Regner med at den er ferdig seinest onsdagen, hodet er fullt av inntrykk men heldigvis har jeg notert meg en del og det blir nok ganske greit å få det ned på et papir.

Tusen takk for at vi fikk komme på en hyggelig visitt, ser frem til mer sprell fremover så da får jeg si takk for meg nok engang.
    det er gøt og høre at forventningene ble innvidd gleder meg til og lese raporten din det var veldig hyggelig og ha dere på besøk det kommer nok flere ganger!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall kommet trygt hjem! Så takk for en kjempe bra demo, det rommet ditt er ikke bare et av de fineste her på forumet. Men overrasket utrolig når det gjaldt akustikk! Så takk igjen for en hyggelig kveld, kommer til å legge ut noen av bildene og skrive litt mer når jeg får satt meg forran pc'en i morgen kveld
    Min tråd

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jeg har ihvertfall kommet trygt hjem! Så takk for en kjempe bra demo, det rommet ditt er ikke bare et av de fineste her på forumet. Men overrasket utrolig når det gjaldt akustikk! Så takk igjen for en hyggelig kveld, kommer til å legge ut noen av bildene og skrive litt mer når jeg får satt meg forran pc'en i morgen kveld
    Det er godt og høre blir spennende og lese dine inntrykk akustikken funker godt men kunne sikkert blitt bedre også, men føler ingen behov for og endre noe på den

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten tanke fra Demoen! :)

Ønsker å skrive litt mer om besøket på søndagen. Etter en lang kjøretur var vi endelig fremme i Nes Kommune og møtte Per Christian og fruen. Det tok ikke lang tid før vi endelig stod utenfor en dør hvor det stod "Cinema".

Første inntrykket jeg fikk var når vi åpnet døren, var at Dire Straits stod å spilte på ganske høyt volum. Men med døra igjen var det ikke en eneste lyd å høre! Har aldri hørt et så lydtett rom før!

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0431-jpg

Rommet i seg selv er jo nydelig gjennomført, et av de peneste rommene på forumet spør du meg!

Det første vi hørte på var litt forskjellig musikk med Ken Kreisel subben som spilte med cm9, det jeg ble mest imponert over var hvor sømløst alt spilte sammen! KK subben kan virkelig sparke fra seg, og man hørte på en måte ikke at det var en ekstra sub som spilte. Virket som CM9 hadde fått en rå dypbass

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0428-jpg

MEN, vi hørte også på musikk med kun CM9 uten sub. Må virkelig si at rommet får fram det beste i høytalerene. Hadde aldri trodd de skulle spille så dypt og høyt som de gjorde.

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0425-jpg

Over til film titting så tok SVS'ene over jobben til KK, noe man følte godt!

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0402-jpg

Igjen, rommet er utrolig rått. Overgangen fra høytalerene til subbene er helt sømløse. Vi tittet på forskjellige film klipp, noen av dem som gjorde mest inntrykk var selvfølgelig Open Range. Under scenen fra Pulse føltes det plutselig som jeg satt i en massasjestol! Var helt rått hvordan svs'ene tvang seg igjennom kroppen med sine dype og ondsinnet Hz!

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0409-jpg

Kommer ikke på så mye mer i farta, regner meg Raymond kommer til å skrive en litt mer detaljert og oversiktelig rapport! Hehe

Her er ihvertfall litt fler bilder jeg tok

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0417-jpg

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0408-jpg

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0404-jpg
    Organisk defusor!

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0383-jpg
    Optoma HD82 imponerte stort! Flott bilde, og var helt lydløs!

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0365-jpg

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0363-jpg

Så takk for et hyggelig besøk!

Per Christian's Kino.  Tid for Atmos!-img_0414-jpg
    Min tråd

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fine ord! det var morsomt og lese gøy du likte det du hørte, da har jeg fått til noe riktig hvertfall kule bilder

du/dere er hjertlige velkomne igjen!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig fine bilder.

Per Christian: den yamaha NS-333 bakHT må vel kunne bli litt varm ved å ha den så nerme spotten??

Meget lekker kino du har.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    veldig fine bilder.

Per Christian: den yamaha NS-333 bakHT må vel kunne bli litt varm ved å ha den så nerme spotten??

Meget lekker kino du har.
    takk takk Litt varme blir det, men ikke noe faretruende, men jeg har tenkt litt på og koble av spottene over bak ht, men har ikke bestemt meg enda:P tror jeg må teste det og se åssen det blir.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, har fortsatt endel å lære ang kameraet. Men synes ikke de ble så alt for værst

Du har jo ikke de spottene på under film uansett Per C, så er nok ikke så farlig
    Min tråd

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Takk, har fortsatt endel å lære ang kameraet. Men synes ikke de ble så alt for værst

Du har jo ikke de spottene på under film uansett Per C, så er nok ikke så farlig
    Det er masse innstillinger og sette seg inn i:-) men bildene ble bra! Spottene står sjeldent på ja hehe, ikke lenge om gangen hverfall;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fine bilder, Bendik

Og kinoen er også utrolig lekker, med en del uvante detaljer som gjør at denne skiller seg ut fra mengden.

Hva slags stoff har du på akustikkplatene?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Veldig fine bilder, Bendik

Og kinoen er også utrolig lekker, med en del uvante detaljer som gjør at denne skiller seg ut fra mengden.

Hva slags stoff har du på akustikkplatene?
    takker det stoffet er en type velour stoff kjøpt fra jysk samme stoffet er i frontveggen sikkert ikke optimalt med tanke på og ha foran platene men det funker

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino Rapport hos Per Christian

Tilstede: Roger Waters, b3nd1k

Dato: 18.06.2012

Skribent: Roger Waters

Foto: Roger Waters

Innledning

Endelig kom dagen vi har ventet lenge på og jeg var så heldig å få sitte på med Merca til b3nd1k innover så her var det bare å komme seg av gårde, ingen tid å miste for dette er en demo vi begge har sett veldig frem til. Vi hev oss på veien mot Oslo og kjørte videre derfra mot Gardermoen, etter tid og stunder endte vi opp på en plass som hette Auli som ligger i Nes Kommune. Dette var et ukjent sted for oss begge så GPS og jeg som kartleser kom vi frem etter 1,5t, gikk ganske radig å kjøre dit og når vi kom frem ble vi møtt av hans hyggelige samboer der vi ble ønsket velkommen inn i deres hjem.

Før vi kommer ned i det aller helligste blir vi møtt av et skilt det står kino på, er nok sjefen selv har gjemt unna det aller helligste og når vi kom inn ble vi virkelig møtt med the WOW factor. Dette rommet hadde vi kun sett på bilder og så virkelig lekkert ut der, men å se dette i virkeligheten var som natt og dag. Det å komme nedi kjelleren og bare for å se var en stor opplevelse, jeg og b3nd1k gikk rundt i rommet og sjekket på alt som stod der og ble forbauset hvor godt gjennomført alt var, her måtte man virkelig se og føle for dette var rett og slett et nydelig arbeide. Etter grundig kikking på utstyr og gjennomføringer så setter vi oss rolig ned med litt godt i glasset og får litt musikk servert fra anlegget, mens dette spiller så kan vi ikke stille stille enda……

Veien videre i nirvana…

Yes….. Vi er endelig på kino og ser oss rundt nok engang i rommet og klarer ikke å unngå å skryte til sjefen hvor godt ting er utført her nede, jeg og b3nd1k har med oss kamera for å dokumentere det hele med bilder så vi kan ikke dy oss med å knipse litt. Føler B3nd1k stiller litt sterkere enn meg på kamerafronten med sitt nyinnkjøpte Canon EOS 600 speilrefleks, jeg fikk tatt da en del bilder jeg også med mitt Panasonic Lumix LX5. Ingen av oss er fotografer så vi går rundt som unger i en godtebutikk og knipser rundt mens Dire Straits platen går på et moderat nivå i bakgrunnen.

Etter vi har fått satt oss så begynner ting å skje i rommet nok engang, denne gangen var det den nye Dali demo plata som fikk en god runde i cdspilleren. Under avspilling så kom det frem en tyngde og dybde fra CM9 jeg ikke har hørt maken til, detaljene på musikken kommer frem veldig klart og tydelig. Platen var fersk for han Per C. men heldigvis kjente jeg litt til låtene som fantes på den. Her var det alt fra Jazz, electronica, pop, akustisk, bassjam, rock, vokal jazz, soft pop etc.

Sjefen selv hadde en del filmer og musikk han ville vise oss så her var det bare å følge med, første som gikk ut var Adele Live Royal Albert Hall på Bluray. Denne damen med den sterke stemmen viser hva hun virkelig kan, kjempeflott stemme som kommer sterkt frem ut i rommet. Tok frem et par spor som virkelig fremhevet denne vakre stemmen, rommet fylles med go’lyd så det er bare å nyte dette opptaket til max.

Etter denne gikk vi over til en av mine favorittmusikere som er Joe Bonamassa som leverer så det griner med sin ’Just got paid’, dette er en meget sterk rockelåt som får foten til å gå bærserk. Denne musikeren er et multiltalent og spilte sammens med BB King i en ung alder. Om dere ikke har hørt om han før så sjekk ut sier jeg bare.

Når det kommer til musikk så er vi ganske åpne og her var det bare å velge og vrake i kvalitetsmusikk, vi fikk servert litt filmmusikk som jeg aldri hadde hørt før som imponerte veldig stort. Hans Zimmer er en verdensmester på dette området, om jeg ikke skyter vilt i luften så er han nåtidens Mozart i mine øyne. Denne orkestermusikken fra King Arthur er bare helt utrolig, det kjennes ut som å være på en klassisk konsert der bare dynamikken slår deg i trynet som føltes forbanna deilig.

Hitman and friends er en kjent demodisk som går rundt på messer og denne gangen hørte jeg den på et dedikert rom og her kom Michael Buble med sin versjon av Feeling good, alt starter rolig og plutselig slår orkesteret ut i full blomst og jeg ble lammeslått der jeg satt. Etter ’Buble’ kommer den lille asiatiske jenta ’Charise’ som har en Whitney Houston medley på lager. Denne jenta har så mye i stemmen så gåsehuden trakk seg sakte men sikkert oppover armene, en 16åring med så mye krutt skal man leite lenge ette så det stemmer nok at kineserne oppfatt kruttet. Josh Groban avluttet showet med sin versjon av You raise me up, Groban er kjent for en stor og sterk stemme og musikken til Rolf Løvland ble laget på ny med dette klippet. Outstanding.

Snurr film og først ut ble Avatar og denne filmen er en av verdens dyreste pr dags dato, effektene på denne når denne krigen starter under treets fall er bare helt sinnsyk. Her florerer det med helikoptere og fly som jager disse små blåkroppene rundt, det skytes og kriges at man får følelsen av å stå i en krigssone.

Pulse står for tur og denne har jeg bare hørt rykter om, dama går bortover og subbene vokner til liv og jo lengre inn i scenen hun går jo villere blir det. Jeg ser rundt meg og ser at ting ikke faller ned, dette er noe av den sykeste basstrykket jeg har vært borti på en film. Rommet består mens alt pulser og slår, det er det som kalles puls altså. Skremmende men forbanna moro når det gikk på som verst, passe sykt så jeg så rett bort på b3nd1k om dette var mulig?

Open range er en kjent western film med Kevin Costner og er en stor demofavoritt så denne måtte bare oppleves, her gikk det hardt for seg og kulene spruta rundt om. Etter skuddene falt så blåste det så massivt ut av subben at jeg trodde det var krig der jeg satt. Det som er så dumt med slike demoer at tiden flyr så altfor fort, etter masse flotte klipp måtte vi få oss noe mat og da hadde sjefen råd og vi endte opp med burgertallerken fra den lokale Mix kiosken. Etter en herlig matbit var det bare å fleske til med nytt demomateriale og denne gangen var vi tidenes flytur og her er det umulig å ikke oppleve dødsangst.

Filmen jeg snakker om er Flight of the phoenix og dette var flytur jeg håper å slippe å oppleve i mitt liv, lyden gikk sprelsk i rommet og effektene bare blåste deg ned og det føltes at man nesten satt på flyet selv. Flyskrekkens værste tanker var i gang.
    Master and the commander er en meget god pirat film med Russel Crowe og her var vi langt ute på havet i en ellevill krig, her fløy det kanonkuler over hue på deg og måtte følge godt med for å unngå å bli truffet. Kaptein Sabeltann har ikke noe her å gjøre i hvertfall.

Neste ut er Special Forces som er en fransk krigsfilm om de Franske spesial styrker, selv har jeg ikke hørt om denne men etter seinere ettersyn så var dette en super film med mange gode effekter og godt skuespill.

Siste film ut er Super 8 og dette er ET i voksen versjon og med denne har Spielberg gjort en knakende god jobb, når Per C snakket om at vennene hans satt og skrek i rommet under en kikk på denne filmen ble jeg rimelig tankefull. Lyden ble justert litt til et moderat nivå og i den scenen er de guttene drev og filmet med et Super 8 kamera i nærheten av en togstasjon. Er det så ille som jeg har blitt fortalt var bare vente å se, toget nærmet seg og plutselig kom det en bil i fronten så pulsene gikk oppver så plutselig smalt det så jævli. Aldri hørt effekter blir presentert på en slik måte før og dette var en helt vill opplevelse og ikke nok med det så fløy togdeler i lufta og vognene bare smalt i hverandre med et helsikes brak fra subbene. Trodde det ble fred på jord jeg men, neida og under busscenen så braka det løs nok engang. Synes dette ble skremmende der jeg satt, det var som å få et tonn med metall i hodet. Hjelp!

Tiden bare fløy unna så vi fikk tid til et par musikkspor før vi avslutter denne demoen, siste man ut var Infected Mushroom You’re so fucked. Vi spilte uten subber og her kom det en bass fra CM9 som var fra en annen planet, siste platen deres er veldig blandet med en del snev av dubstep og andre voldsomme electronica lyden. Infected er alltid morsomt, tro det eller ei.

Etter endt demo på 5 timer måtte jeg og sjåføren vende nesen hjemover og takker Per så mye for en herlig demo, etter dette har jeg hatt så mye på hjertet så jeg måtte bare få det ned på papiret. Denne rapporten er basert på hvordan jeg opplevde demoen, anbefaler folk å reise til Nes når tiden byr seg for dette må bare oppleves.

Rommets oppbygging og betydning

Dette rommet er laget av Per C. selv og her måtte jeg bare spørre hva som lå bak vegger og tak, tidligere før kinoen kom frem til verden så var dette rommet kun en bod. Podiet er i helstøpt betong for å gjøre rommet så dødt så overhodet mulig, taket er himlet ned i 8cm med sorte plater så det ble plass til spotter som tar seg meget godt ut i dette rommet. Akustikktiltaket her går på hjemmelaget basis med egne rammer med dempemateriale langs sideveggene. Dette er utført med at samboer brukte speil og han plasserte tiltaket deretter. Spottene i taket er innfelt i aluminiumsplater som han har knekt til selv, dette er en tidligere blikkenslager som vet virkelig hva han driver med. Knekken var helt perfekt og alt i skjønneste orden, når det kom til læret så er dette laget selv med egne rammer og duk. Størrelsen på dette er 120” som virkelig får frem den store kinofølelsen, det som overrasket meg var hvor godt skjult alt var i dette rommet. Døren var lydtett og gjorde en bra jobb når filmer og musikk ble spilt i rommet. Vi har snakket litt om akustikken og den satt veldig bra faktisk. Ting satt veldig godt der det skulle og som vi vet og det låter alltid best i sweetspot. Størrelsen på rommet er på 30kvadrat så det var meget romslig kan du si, er alt nøye planlagt med plassering på utstyr og møbler.

Bak lerretet var det satt av 80cm og der stod det 2 senterkanaler, 2 SVS tuber og en liten og søt Ken Kreisel sub. Foran fant vi utstyrsrekka og denne var så bygget inn i egne hyller kledd i aluminium, alle tilkoblinger bak lerret så her ser du ikke en eneste kabel stikke ut. Tenk dere selv hvor deilig det er å skjule den salaten som oftest blir med mange komponenter tilkoblet, her har han gjorde en salig god jobb som fortjener all oppmerksomhet.

Det som var litt morsomt var det har blitt plassert akustiske tiltak bak denne frontveggen også. I dette rommet finner man mange detaljer og noe som var litt unikt her var alle disse fine figurene som var plassert rundt. Her fant man roboter, helikopter, kniver, samurai sverd, drage, sverd, militæreffekter og en liten kunstig plante for litt femininitet i kinoen. Langs veggene har han sin egen hylle der disse effekter stod utstilt, bak disse var det en tapet av mur som lurte meg ved første syn og den gjorde skikkelig preg på veggen. Etter et nærmere kikk lengre innover i rommet finner man hans egenproduserte filmhyller der man fant det ypperste av filmer og musikk og litt spill. Sittegruppen bestod av to stk 3 setre så her er det plass til venner og familie. Bak frontsofaen hadde denne Petter Smart laget et bord der man kan ha fjernkontroller, lysestaker og det man ønsker å spise og drikke. Hvor tar han alle disse ideene fra sier jeg bare?

Anleggets virkemåte

Dette er satt sammen slik at Onkyo receiver og Hegel effekt spiller sammen på film, Parasound C2 blir brukt for forforsterker og Hegel på effekt til musikk. Lyden på dette oppsettet er som 2 anlegg i ett, alt går via de analoge 7.1 inngangene på prosessoren.

Denon CDspiller blir brukt på musikk og den flotte Cambridge 751 BD spilleren går på film. I denne kinoen er det også tilgang til digital musikk og der har sjefen selv en Squeezebox Duet som tar seg av den jobben. Denne blir matet med DAC’en som sitter i C2 som gjør lydbildet mer oppløst og behagelig. Det er også mulighet for spilling og til det blir det brukt en Xbox 360 til formålet.

Ken Kreisel subben er med å sprite opp de dypere tonene på musikk når man ønsker å dra frem morofaktoren. Under filmavspilling står det to svære SVS tårn og spiller en bass av en annen verden, surroundkanalene er med å sprite opp effektene som lydsporet har å by på. Dette blir ganske bra fremført uten noen form for kluss i lydbildet. Det er ikke noe problem å integrere sub på musikk i dette rommet, dem er veldig godt innstilt så lydbildet passer veldig godt sammen med det andre.

Utstyret består av

Elektronikk:

Receiver: Onkyo TX-NR1007

Effektforsterker: Hegel H2A MKII

Forforsterker: Parasound C2

Cd-dvd spiller: Denon Dvd2900

Blu-Ray : Cambridge Azur 751BD

Dac : bruker den innebygde i C2

Sqeezebox duet

Antimode Sub Calibrerer

Bilde:

Prosjektor : Optoma HD82

Lerret : Dreamscreen v2 ultrahd

Høyttalere:

Front : B&W CM9

Senter B&W LCR600 s3 (2stk)

Front High : B&W 601 S3

Surround : B&W DS3

Surround Back: Yamaha ns333

Sub film: SVS PC13 ULTRA DSP 2 STK

Sub musikk: Ken Kreisel MX700mk3

Kabler:

Nordost

Monster kabel

Bettercables

Argon

Demomateriale bilde/Musikk:

Joe Bonamassa – Live Royal Albert Hall (Just got paid, Sloe gin)
    Adele – Live Royal Albert Hall (Diverse, det meste Adele har er bra)
    Hitman – David Foster And Friends (Josh Groban, Charise og Michael Buble)
    Avatar - (Krigen når det store treet faller)
    Special Forces (Diverse skytescener)
    Super 8 – (Scenen der toget passererer og krasjer samt den store busskrasjen)
    Tron – (Spaceage motorsykkelkjøring på høyt nivå)
    Ghost Protocol Mission Impossible 4 – (Fengselscenen og diverse andre klipp)
    Master and the commander (Den store skytescenen på havet)
    Open Range (Skytescenene i ville vesten)
    Flight of the Phoenix (Værste flytur noen sinne)
    Pulse (Der jenta går mot døra)

Demomateriale Musikk:

Dire Straits – Brothers in arms, So far away (Dette er musikk som aldri slår feil)
    Marcus Miller – Moonlight Santana (Super bassmusikk, bra bassdrive)
    James Blake – Limit to your love (Bassen på denne er helt sinnsyk)
    Infected Mushroom – You’re so fucked (Like morsomt hver gang)
    Linn CD (Diverse spor)
    Dali CD Vol 3 (Teitur, Tim Christensen, Jan Harbeck Quartet, Ane Brun, Zhao Cong, Deadmau5, Grieg)
    Cassandra Nilsen (Stockfish records)
    Filmmusikk fra Avatar, King Arthur, Interception (Store musikalske begivenheter)
    Staal – Batteri – (Rammstein på Norsk, anbefales)

Planer for fremtiden:

Det som ligger i planene er i dag og få kalibrert projektoren av The master and the commander Gorm Sørensen, ellers ligger tanken på noen nye bakhøytaler fra B&W så det passer inn med resten av det som er i rommet. Dette er noe som ligger litt frem i tid men pr. dags dato er det andre rom som fortjener mer oppmerksomhet. Huset har en del rom men det er den gamle kinoen som skal bli en kjellerstue og badet som stod for tur. Vår kinosjef har mange baller i luften så det blir moro å se hva hans neste trekk blir.

Konklusjon:

Hvor skal jeg begynne og sier jeg bare, denne kinoen har gitt meg utrolig mange herlige inntrykk på engang så det er vanskelig å sette ord på det. Dette var en stor opplevelse der jeg fikk høre CM9 sånn de egentlig skal låte, rommet og elektronikken fikk virkelig disse høytalerne til å skinne. Kringlyden var enorm og effektene var utrolige, her kom det lyder og effekter fra alle kanter og dette gjør det bare enda morsommere å se på
    film.

Når det kommer til bass i dette rommet så er den helt syk og under visse scener følte man skulle falle ut av stolen. SVS er autoritet i mine ører og dette rommet peiset på med bass så det holdt, alt var kontrollert og ingen form for buldring av noe slag. Den var tight og spilte sømløs også på musikk, at folk sier at SVS ikke funker på musikk er helt feil.

Lyden satt der den skulle og vel så det og rommet var såpass dempet så det som kom ut av høytalerne ble en ren nytelse. Det er flere som har sagt at CM9 er en kjedelig høyttaler, om det er noen som føler det slik så stikk en tur hit så får pipa en annen låt. Vi fikk mange fine demoklipp/spor jeg har sjeldent hørt maken til bli presentert på en slik måte. Rommet og det hele sitter så tight sammen at den ekte kinofølelsen er med deg hele tiden, detaljer på rommet har en meget morsom twist med figurer, filmer og diverse effekter som gjør denne kinoen helt syk.

Det eneste jeg kunne sette fingeren på var litt feil fargegjengivelse på projektor, dette skal Gorm ta seg av med tiden så dette kommer. Bildet på film var faktisk veldig bra men en liten justering må til får å få frem det ultimate krystallbildet med 120” fullscreen, dette blir nok helt supert etter en liten kalibrering skal du se.

En slik kinoopplevelse gjør en grønn av misunnelse, hadde man hatt midler og rom til det hadde jeg begynt med det samme. Vil dere nyte en kino utenom den vanlige så dropp den lokale og reis heller en tur til Auli. Dette er mye morsommere.

Siste ordet før vi sier takker for denne gang….

Jeg vil takke Per Christian for en meget hyggelig og int. demo, dette var en demo som kommer til å sitte godt i mitt minne. Du har gjort en helt utrolig jobb med denne kinoen og den er fortsatt en av mine favoritter med tanke på dine fantastiske kreasjoner og kreative tankegang. Etter å ha besøkt kinoen din så gir dette lyst til å ha min egen, men så kommer det med plass og kapital inn i bildet igjen da. Det er i hvertfall en stor glede å oppleve en av topp 3 kinoene på Avforum, du har fortjent all oppmerksomhet. Well done. APPLAUS!

Vil også takke sjåføren og forumkompis b3nd1k for en hyggelig tur til og fra Auli, håper vi kan gjenta dette ganske snart igjen. Dette gav virkelig mersmak til å besøke enda flere forumere.

TAKKER SÅ MYE FOR OPPMERKSOMHETEN

Roger Waters

Side 23 av 38 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •