Per Christian's Kino. Tid for Atmos! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 10 av 38 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 746
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    må jo få lagt ut noen bilder av den nye prosjektoren også må si jeg er veldig overasket over bildet til den prisen veldig fornøyd!

jeg har også gjort noen små forandringer :-D filmene står nå i boden.

Så over til noe mer spennende8)

har jo en bod som står tom, det skal bli mitt nye lyd rom sånn som det er nå funker ikke så veldig bra egentlig, stua er rett over rommet her, peisen++ står og rister oppe da jeg sitter og ser film eller hører musikk:-?

det nye rommet er under garasjen på enden av huset, rommene som er inntil er vaskerom og gjesterom,så det er jo perfekt, pluss at jeg tror det er dobbel vegg imellom, siden garasjen og boden er bygget på huset i senere tid

Lengden på rommet er ca 8,5 meter, bredden er ca 3,20 meter. litt smalt egentlig men, det får gå sånn planen ser ut nå så blir det svart 30mm himling i taket(akustikk plater) som henger i t-profiler, veggene blir det tapet på, litt mørk men ikke så det blir helt svart der inne.. så tror jeg det blir teppe på gulvet

men det er masse og gjøre før den tid:P strøm må legges inn, egen kurs til anlegget og en til annet, tror det blir to 16 amper gulvet må rettes av,pluss at det er en slags kan som må vekk.. ting blir helt sikkert forandret etterhvert:twisted:

Det er ikke dør fra huset og inn i rommet, så tror jeg kommer til og lage en liten gang på utsiden, da kan man gå ut fra kjellerstua og inn i rommet, da slipper jeg og skjære hul i veggen, fordel med tanke på lyden inn i huset også ventilasjon må også på plass,og masse mer 8)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo veldig spennende ut.
    Skal følge med videre.:-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Dette ser jo veldig spennende ut.
    Skal følge med videre.:-D
    ja, det blir spennende eneste som bekymrer meg er bredden:P men det funker vel

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye planer altså, dette ser jeg frem til å følge med på så her kan det bli spennende fremover.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nye planer altså, dette ser jeg frem til å følge med på så her kan det bli spennende fremover.
    hehe samboeren vil ha en "skikkelig" kjellerstue, så da har jeg ikke noe valg DESVERRE

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering her, Endelig har jeg kjøpt bluiray spiller, har ikke kjøpt noe dyre greiene, ble en philips til 1500kr, men at jeg fikk den til 1000kr gjorde ikke noe den får holde til jeg får råd til og kjøpe noe bedre denon står høyt oppe på lista der men deilig med hd bilde,Det ble stor forskjell fra dvd hvertfall

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bittelten update, i morgen sender jeg søknaden om endring av det nye kino rommet, det står som bod nå så dette må gjøres om, samt at jeg må få godkjent og lage dør i bærevegg inn i huset Det går sakte men sikkert fremover:P

sett trolljegeren med sviger i kveld, fikk beskjed etter filmen at de skjønner litt mer hvorfor jeg bruker så mye penger på anlegg hehe8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    En bittelten update, i morgen sender jeg søknaden om endring av det nye kino rommet, det står som bod nå så dette må gjøres om, samt at jeg må få godkjent og lage dør i bærevegg inn i huset Det går sakte men sikkert fremover:P

sett trolljegeren med sviger i kveld, fikk beskjed etter filmen at de skjønner litt mer hvorfor jeg bruker så mye penger på anlegg hehe8)
    Håper de er raske med å behandle søknaden din da!

Hehe, er gøy når folk oppdager hvor kult det kan være når man har lagt noen kroner og arbeid ned i lyden.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Håper de er raske med å behandle søknaden din da!

Hehe, er gøy når folk oppdager hvor kult det kan være når man har lagt noen kroner og arbeid ned i lyden.
    hehe ja, men venter litt med den, dyrer og få fiksa søknaden enn og begynne med rommet jo:P men sender den snart

ja det er sant alltid gøy og vise nye folk lyden hehe

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig så skjer det ting her:P nå har jeg skaffet meg stålbjelke -2 *8 til døråpningen - støtter - mørtel, så nå blir det åpning inn til rommet tror det blir skjæring på tirsdag bilder kommer!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo slenge ut noen planer her.. tenker først på fronten av rommet, det jeg har tenkt til er og lage en opphøyd del foran, som en "scene" lissom, den blir vel sånn ca 10 cm høy. har også tenkt til og lage en fritt stående vegg ca 1 meter fra frontveggen i rommet..
    Planen er da og ha sub'en bak derhvis lyden tilater det) samt med senter bak lerretet.kanskje en i bunn av bilde og en i topp, litt usikker åssen det blir i forhold til frontene?

Elektronikken kommer også til og stå i den veggen men synlig, lager en rack under lerretet, front høyt kommer også til og stå fremme, vil ikke gjemme de hører mye på to kanals så da liker jeg og ha de synlig

det jeg står litt fast på er åssen podiet skal formes ut mot rommet, rett kant-bue-bue innover i midten?

Kunne egentlig tenkt meg noe sånt

Se bort i fra den firkanten i bunn:P

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vel den største dritt jobben gjort med rommet så nå er det "dør" inn fra resten av huset DIGG! (bilder kommer)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vel den største dritt jobben gjort med rommet så nå er det "dør" inn fra resten av huset DIGG! (bilder kommer)
    Se her har det begynt å skje ting ja Håper prosjektet blir som planlagt!! Moro når det skjer litt store og synlige ting Stå på!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Se her har det begynt å skje ting ja Håper prosjektet blir som planlagt!! Moro når det skjer litt store og synlige ting Stå på!
    oh yeah! ja det håper jeg også, sår satse på det hehe ja er gøy når det skjer ting som synes

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått noen timer nede i hula mi:wink: nå er vel den nye åpningen mer eller mindre klar for dør. Har også fått ut all søppel og drit som ble av veggen vi skjærte ut, og det var ikke smått:???:

Neste prosjekt er og lage forskaling til podie og få støpt det når det er gjort så skal jeg avrette resten av gulvet

Endelig noen bilder

som dere ser på bildene så er rommet mitt lavere enn resten av huset, litt kult og litt dumt med tanke på at åpningen fra vaskerommet til ca 180 høy.. en er litt kult at man går "ned" i kinoen som ligger i kjelleren hehe8)

Dette er blir da veggen bak, så døra skal byttes med ett vindu, det lille er jeg litt usikker på egentlig, enten byttes eller tettes igjen? hmm

litt søppel:P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo flott og et høl er på plass.

Da er det bare å følge med hva som skjer videre i tråden da, er fast kikker jeg i hvertfall og viktig å støtte opp våre kommende pioneerer.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette ble jo flott og et høl er på plass.

Da er det bare å følge med hva som skjer videre i tråden da, er fast kikker jeg i hvertfall og viktig å støtte opp våre kommende pioneerer.
    Takker jeg er veldig fornøyd

det høres bra ut! håper det skjer litt freover her nå , planen er og hvertfall være ferdig til høsten igjen så jeg går vinteren i møte med nytt rom

nå er det grilling og kos som gjelder ut kvelden:smile: ha en herlig påske :-)

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er blir da veggen bak, så døra skal byttes med ett vindu....
    Du har ikke tenkt på å beholde døren? Personlig skulle jeg ønske jeg hadde dør inn i kinoen min. Begynner å bli litt lei av å bære komponenter på 50kg+ opp og ned trappen til kjelleren. Tenk å bare kunne bære rett inn i kinoen!

Kanskje løsningen egentlig er at jeg burde slutte å oppgradere utstyr? Blir mindre bæring på den måten

Gøran

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja... store muligheter i et så flott rom.
    blir spennende og se løsningene du tenker på, lykke til med et flott projekt :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Du har ikke tenkt på å beholde døren? Personlig skulle jeg ønske jeg hadde dør inn i kinoen min. Begynner å bli litt lei av å bære komponenter på 50kg+ opp og ned trappen til kjelleren. Tenk å bare kunne bære rett inn i kinoen!

Kanskje løsningen egentlig er at jeg burde slutte å oppgradere utstyr? Blir mindre bæring på den måten

Gøran
    Hehe jeg har ikke det problemet desverre:P så blir nok vindu der tror jeg men jeg har en annen inngang i kjelleren så jeg slipper hvertfall trapper da

Side 10 av 38 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •