Hjemme hos Sirant - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 379
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Kommer ann på avstanden og når de refleksjonene ankommer ørene. Det er ikke noe poeng dersom de ankommer ganske sent. Det er tidlige refleksjoner som man bør gjøre noe med.

Angående bassfeller. Trekantede bassfeller fungerer bedre sylindere. Det er litt arbeid med å lage slike, men de er veldig ok siden de smekker inn ganske diskré i hjørnene. Eventuelt så kan man sette en tykk absorbent på tvers i hjørnet.
    lurer på en ting! jeg har endel 50mm akustikk plater liggendes, så driver jeg og tenker på og kappe de så jeg får trekantet plater, hvis jeg legger de oppå hverandre så de blir ca 1.50 høye, vi de funke bra som bassfeller da ?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    lurer på en ting! jeg har endel 50mm akustikk plater liggendes, så driver jeg og tenker på og kappe de så jeg får trekantet plater, hvis jeg legger de oppå hverandre så de blir ca 1.50 høye, vi de funke bra som bassfeller da ?
    Det vil fungere bra så sant du lager de i en dimensjon som passer med densiteten du bruker. Kutter du de slik at de er 40-48 cm brede på sidene, så vil det fungere meget bra. Skal du lage de større, bør du bruke annet materiale. Lager du de mindre vil de fungere sånn noenlunde.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det vil fungere bra så sant du lager de i en dimensjon som passer med densiteten du bruker. Kutter du de slik at de er 40-48 cm brede på sidene, så vil det fungere meget bra. Skal du lage de større, bør du bruke annet materiale. Lager du de mindre vil de fungere sånn noenlunde.
    okay, takker for svar da skal jeg se litt på saken, så har jeg noe og gjøre til helga

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bassfeller til for å spre bassen utover i rommet? For å unngå at bassen er bra noen steder og dårlig andre?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Er bassfeller til for å spre bassen utover i rommet? For å unngå at bassen er bra noen steder og dårlig andre?
    Nei, det er for og absorbere bassen, det gjør så du får mindre boomy bass og "temmer" og en jevnerer frekvens kurve.. men det er ikke så lett dette med bassfeller.. jeg kan ikke nok om det hvertfall

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser spennende ut de trekantede bassfellene, og de ser jo faktisk ikke så verst ut helt

Absolutt noe å vurdere når den tid kommer.

Har forøvrig bestilt meg ny riaa idag Med litt flaks kommer den til helgen, tidlig neste uke. Er også på utkikk etter ny pick-up, håper jeg får ordnet det iløpet av uken også.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått bestilt ny stift også idag, skal komme neste uke. Riaa'en har desverre ikke dukket opp enda, håper den kommer neste uke

Fikk en liten bunke lp'r handla på qxl idag, men blir neppe spilt før det nye utstyret er på plass.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag kom riaa'en

Har ikke fått tid til å koble den opp enda, får neppe testet den før til helgen, men gleder meg. Ser ihvertfall meget fin ut, og ingen ting å si på innpakningen.

Første gang jeg har fått med poleringsklut og polering ved kjøp av hifi utstyr, men ser for meg at det kommer til å være kjekt. Ser iallefall allerede finger merker på bildene

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet litt, men er på langt nær innspilt enda. Alikevel er jeg allerede nå veldig fornøyd.

Pick-up'en har jeg desverre ikke fått hentet enda.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har jeg fått montert stiften, blir testing ikveld.

Ble en ortofon 2m Black

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt mer av det viktigste

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Åssen gikk det med det nye stereobenkkjøpet? Beholdet det som du har?

da ble det solid tech til slutt

Da gjenstår det bare å lage nye strømkabler og eventuelt bytte ut litt nordost som ble for lange. Da er jeg "fornøyd".

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer ganske lite i kinoen for tiden, men noe skjer det da

Har bygget om nettverket her, med ny server løsning og nettverksswitcher - så er endel ting som er gjordt som ikke syntes. Fungerer bra nå, og er stabilt på avspilling av bluray isoer.

Har blitt bitt av apple basilen, og har funnet en bra remote for mediastreameren min:

Zappiti - Ultimate Media Center for Dune HD Players - Freeware[YOUTUBE]qUmFqVM6Xrk[/YOUTUBE]

Spilleren er en Dune og jukebox softwaret er zappiti. Fungerer bra, og er ganske stilig, syns jeg.

Platespilleren begynner virkelig å synge på siste verset - "tunge" plater, som nypressingen av wish you were here klarer den ikke å snurre i jevnt og riktig tempo, desverre må jeg utsette kjøpet av gyro noe pga andre innkjøp i huset. men det som venter på noe godt osv.... litt kjipt med all den "nye" vinylen jeg har handlet i det siste.

Derfor er det naturlignok "kino-delen" som jeg koser meg mest med nå, har handlet endel blu-rays og nå går det i bandofbrothers/the pacific. Bra serie! Har også kjøpt the walking dead, men har bare sett første episode sålangt.

Vurderer videre å male veggene (frem til sofa) og tak i en mer matt farge pga refleksjoner fra lerretet. Vi får se etterhvert. Mørk grå kanskje. Tror det kan bli stilig med ett skille der sofaen er og at det bak er hvitt, slik som nå. Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem med murveggen dog.Vil også bytte til lysskinner med dimming langs veggene itaket, slik at det blir lyst og trivlig når jeg hører på musikk, og ikke trenger å sitte i mørket.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se én episode til av Walking Dead så kommer du til å bli hektet og sluke resten.

Etter å ha sett første episode var jeg sånn "dette var jo helt greit", etter å ha sett neste episode så var det mer "vi rekker en til!" helt til vi hadde sett hele sesongen i løpet av en helg.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var det samme inntrykket jeg hadde etter å ha sett første episode, skal prøve å få sett en til mot slutten av uka

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til forbedringspotensiale av rom!?

Håper på matnyttige forslag her nå

Jeg ønsker å ha litt mer luft mellom vegg og høytallere, og det er slik jeg ser det kun to alternativer som kan være aktuelle:

Alt. 1:

Bygge en "falsk vegg" og ha akustisk lerret slik at jeg kan plassere høytallerne bak lerretet. Bakdelen av dette er at enten blir bildet "veldig" nærme sofa, eller jeg må sitte bak pipe som kanskje blir rart med tanke på lyden? Noen synspunkter?

Alternativ 2:

Rive murveggen slik at rom a og b blir ett rom, noe som absolutt hadde vært det tøffeste. Men dette er en bære vegg, og pipa må vel tettest på ett vis. Noen som har noe erfaring fra dette, og eventuelt hva noe slikt ville koste hvis jeg ville fått en snekker til å rive+sette opp nye bærebjelker? Har ikke noe lyst til å gjøre det selv hvis jeg plutselig får taket ihodet så er neppe forsikringen min veldig sammerbeidsvillig.

Eller er det noen alternativer jeg ikke ser selv? Alternativ 1 er mest realistisk, men gir kanskje ikke så mye forbedringspotensiale?

Håper på tips.

Her er noen bilder

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år!

Fikk endelig sett nye Transformers i natt, ble kino tid rundt 12 pga livredde bikkjer. Helt grei film, men bra lyd & bilde. Koste meg men kommer nok ikke til å se den så veldig mange flere ganger tror jeg. Bikkjene sov på ryggen, så antar at de syns den var litt kjedelig

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk rota meg til å se Hodejegerne igår - syns den var utrolig bra - mye bedre enn forventet. Artig å kose seg med en Norsk film for engangsskyld. Blir gøy å se snømannen når den kommer også, har lest alle Jo Nesbø bøkene.

Men igjen, har jeg litt tull med nettverksspillingen av blu-ray, og siden drevet på min Dune tuller litt måtte jeg bruke ps3 igjen... kommer nok til å kjøpe meg en ny og dedikert blu-ray spiller snart. Etter hva jeg skjønner så er nesten alle blu-ray spillere like gode på blu-ray, og kjører jo kun hdmi ut. Derfor tror jeg at jeg kjøper den "billigste" Marantz spilleren, UD-5005. Den tar også sacd, så er litt gøy å teste. MEN, hvis jeg kobler digital Coax ut fra den, vil jeg få sacd i multikanal da? Prossessoren min støtter ikke DSD over hdmi.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok kjøre analogt for og få multikanals på sacd. gjør dette selv og receiveren min støtter heller ikke dsd:P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar. Problemet er at ud5005 kun har analoge stereo utganger... Derfor jeg tenkte at ved å bruke coax at man løste problemet.

Jeg må mao ett steg opp på rangstigen, for å finne en med 7.1 analoge utganger. opp til ud7006. Som er dobbelt så dyr:/

Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •