Hjemme hos Sirant - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 379
    Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    iDreamRemote skal kunne streame bilde frå dreamboxen til ipad.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekkes ut

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet det? Må man ha noe innstalert på pcn for å få til streaming? Bare hakker her...

Har instalert sorteste på pc nå, og får koblet til, men hakker alikevel

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har bare testet litt, men eg og hadde problemer med hakking. Trudde det var pcen min som var problemet. Prossorbruken gikk opp til 100%
    Det ser ut som det krever litt av pcen..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er det som er problemet ja, jeg skal teste med en kjappere pc etterhvert. Mulig det trådløse nettet mitt er for tregt også.

Har forøvrig bestilt meg fem stk akustikk plater til kinoen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er akustikkplatene hengt opp i en forløpig test plassering.

For en utrolig forandring/oppgradering dette var. Eneste jeg angrer på at jeg ikke har gjort det før - meget god investering.

Dette er da altså 2 stk 60x120 rockwoll plater på hver side vegg og en i taket. Platene er 50mm tykke.

vanvittig fornøyd, og har ikke rekalibrert annlegget enda, ble for opptatt med å bare nyte musikken

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bra bass hos deg,siden i allefall din ene vegg er av mur (ikke kvalitet men kvantitet jeg tenker på)?
    Du skjønner jeg vurderer å lage en hjemmekino i kjelleren min hvor 3 av veggene er av mur kledd med panel.
    Skal sette opp en lettvegg,så lurer på om murvegger har mye å si for om det blir lite/mye bass?

Edit: Jeg ville plassert akustikkplatene næremere gulvet,ca 30-40cm opp fra gulvet men ikke noe særlig mer.
    For å få mere effekt av platene,dette er basert på hva jeg har sett andre har plassert sine plater ...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kult, jeg fikk ikke prøvd med slike rockwoll plater hjemme i mitt tidligere kinorom. Skal definitivt teste det ut når jeg lager nytt! så ikke så gale ut heller mot den hvite veggen.

Til stian V.H jeg hadde 3 murvegger i kinoen og laget rammer en halv cm ut fra alle veggene. brukte 2-4 og rockwoll isolasjon og to lag gips. lyden ble mer konsentrert i rommet og det ble mer lyd, men den harde gipsveggen burde vært kledd med noe lyddempingsplater så litt av isolasjonslyden kom til bake( død) da gips platene hadde en tendens til å lage litt sånn echo lyd. hadde vegg-vegg teppe men det var ikke nok. skal definitivt lage en form for lyddempingsplater i ny kino kansje i form av rammelerret da jeg har sett mange gode tilbud på store lerret igjennom japan foto og så fylle hulrommet med rockwoll lyddempingsplater.

har hørt noen bruker en lyddempingsplate fra biltema som er mer beregna for bilstereo men som skal ha ganske lik effekt og er veldig rimelig.

mvh Jone Tungland

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men var det nok dypbass hos deg,siden 3 vegger var av mur?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjekt å se når noen oppdager såpass billige OG effektfulle "tweak". Godt jobba. Mitt eget rom vil aldri bli foruten akustikkmatter i tak, hjørner og vegger. Til det er lydforbedringen for stor...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Alltid kjekt å se når noen oppdager såpass billige OG effektfulle "tweak". Godt jobba. Mitt eget rom vil aldri bli foruten akustikkmatter i tak, hjørner og vegger. Til det er lydforbedringen for stor...
    Helt enig i det du sier her Tiger!
    Heldigvis har jeg ingen WAF å ta hensyn til hos meg,så akkustikkpaneler er festet i taket i stuen min permanent!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, min pioneer sc-lx justerte ned 6db fra under 85hz. nok bass er no prob. så lenge vegger er lektet ut å ikke har så mye kontakt med murveggen samt at det er isolert og kledd med enten mdf eller gips tror jeg ikke det skal være noe problem med bass og trykk som forsvinner i murveggene

lagt til.

-kan vel også lage noen bassfeller i hjørner

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kult at du har oppdaget det spennende forbedringspotensiale som ligger i akustikk. :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er tragisk at jeg ikke har gjort dette før, men er meget fornøyd.

Var riktignok lat å kjøpte de av ehed ferdigbygd, men er fortsatt en billig og meget effektiv tweak. Mulig å gjøre noe med hjørnene bak frontene er ett steg videre? Bassfeller av noe slag?

Begynner å vurdere litt mørkere farge på veggene, for bedre lyskontroll.

Angående høyden på platene, mener å ha lest ett sted at det skulle være fra mellomtone og opp, noe ala slik de henger nå?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående høyden: Førsterefleksjonspunktene fra elementene skal være dekket av plata på veggen. Bruk et lite speil til å finne de punktene og markér dem med en liten tapebit. Sånn umiddelbart så de ut til å henge litt for høyt, men bildevinkelen kan lure meg...

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så bra ut:-) hvis du skal ta det enda mer ut,så senk side platene og monter en plate I taket til, en over hver ht,bruk speil på det også:-) nå tror jeg førstrefleksjon treffer på sidene av den plata du har I midten, hvertfall utifra det jeg har sjekka ut hos meg:-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Angående høyden: Førsterefleksjonspunktene fra elementene skal være dekket av plata på veggen. Bruk et lite speil til å finne de punktene og markér dem med en liten tapebit. Sånn umiddelbart så de ut til å henge litt for høyt, men bildevinkelen kan lure meg...

Ja, skal prøve å senke de litt. Slik som de er nå er bunnen av plata ca midt i senter av basselementene, trodde kanskje det ikke var så nøye med bass elementene? Men skal tak i noen litt lengre kjetting for å teste ut litt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Dette så bra ut:-) hvis du skal ta det enda mer ut,så senk side platene og monter en plate I taket til, en over hver ht,bruk speil på det også:-) nå tror jeg førstrefleksjon treffer på sidene av den plata du har I midten, hvertfall utifra det jeg har sjekka ut hos meg:-)

Takk for det

Slik som den i taket henger nå er midt i plata der hvor jeg så høytallerne ved hjelp av speil metoden - men mulig det burde være en plate på hver side isteden for i midten?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Ja, skal prøve å senke de litt. Slik som de er nå er bunnen av plata ca midt i senter av basselementene, trodde kanskje det ikke var så nøye med bass elementene? Men skal tak i noen litt lengre kjetting for å teste ut litt.
    Ville heller kappet til avlang plate og henge under på linje med platene på førsterefleksjon. Denne platen må riktignok være mye tjukkere for få noe innvirkning på dypere frekvens (fra basselementene).
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjukkere enn 50mm? Men takk for tips