Hjemme hos Sirant - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 379
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flotte bilder! Fortell mere om serverløsningen - spennende!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående vifter så husker jeg at det var mye mellomkoblinger på standard molex plugger før, så de ble koblet inn mellom powersupply og annen hardware.

Nå er det vel ikke bruk for molex pluggene lenger i disse nymotens dager men har du en så bør du kunne serie eller parralell koble på en 5-6 stykker på en slik en.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at du får noen gode mål på rommet ditt. Får du tilgang til kinoen fra huset, eller må du ut for å nyte film musikk?

A

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    kule bilder hvordan funker serverløsningen så langt?

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Flotte bilder! Fortell mere om serverløsningen - spennende!
    Takk takk Vel, serveren fungerer bra - men har ikke fått satt inn noen disker enda, så går bare på tomgang Men det var enkelt & greit å sette opp utstyret og software. OS-et er Nas4free som er en linuxbasert OX. Dette er innstalert på en USB-stick som var anbefalt. Home*|*NAS4Free - The Free Network Attached Storage Project Det er gratis og skal være ganske bra. Jeg venter på noen mini-sas kabler, og må kjøpe inn hardisker så skal jeg begynne rippingen av blu-rayern for fult. Min gamle netgear NAS begynner å bli full og det er bare en brøkdel av filmene som er inne. På den nye er det potensielt plass til 24 HDD, så burde holde en stund. Jeg tenkte å kjøpe 8 2TB disker i første omgang. Disse vil bli satt opp i RAIDZ2 som er tilsvarene Raid6, hvor jeg får 4 disker med lagring og 2 i back-up.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Angående vifter så husker jeg at det var mye mellomkoblinger på standard molex plugger før, så de ble koblet inn mellom powersupply og annen hardware.

Nå er det vel ikke bruk for molex pluggene lenger i disse nymotens dager men har du en så bør du kunne serie eller parralell koble på en 5-6 stykker på en slik en.
    Jeg fant noen "multi-fan" splittere på ebay, som nå er på vei fra Hong-kong, satser på at det fungerer.

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ser ut til at du får noen gode mål på rommet ditt. Får du tilgang til kinoen fra huset, eller må du ut for å nyte film musikk?

A
    Ja, tror også dette blir ett passe stort rom. Må gå over gårdsplassen, men det har både fordeler og ulemper syns jeg. Fint med tanke på husfreden, tror jeg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plantegning garasje:

Nabovarsler er sendt, og byggesøknad vil bli sendt til kommunen om en drøy uke. Planen er å begynne på grunnarbeid nå i høst og så begynner jeg inne når alt er ferdig (og det er ok temperatur). Totalt blir garasjen på 70m2 og kinorommet på ca 21m2. Jeg kommer til å gå for vanlig lerret og ikke lydtransparent, da jeg uansett vil se frontht så blir det for mye jobb og for kostbart bare for å gjemme centerht. Kommer til å ha rack ved bakveggen slik at jeg får alt av koblinger tilgjenglig på andre siden av bakveggen.

Dette er i alle fall tanken, så får vi se hvordan det blir til slut.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker litt innspill på behovet med "rom-i-rom" og lydisolering. Siden dette er en frittstående garasje er ikke støy til mitt hus noe tema. Nærmeste/eneste nabo ligger fra bakveggen ca 25 meter unna og 25 høydemeter opp. Siden jeg ikke har noen vinduer i selve kinorommet, vil vel ikke lydlekasjen være allverden? Hvor tykke yttervegger er anbefalt? Har i tillegg tenkt til å isolere veggen mellom kinoen og tekniskrom, noe som antageligvis vil hjelpe noe ut. Kommer jo ikke til å spille kjempehøyt hele tiden, men er jo greit å ikke måtte ta noen hensyn når lysten kommer

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Ønsker litt innspill på behovet med "rom-i-rom" og lydisolering. Siden dette er en frittstående garasje er ikke støy til mitt hus noe tema. Nærmeste/eneste nabo ligger fra bakveggen ca 25 meter unna og 25 høydemeter opp. Siden jeg ikke har noen vinduer i selve kinorommet, vil vel ikke lydlekasjen være allverden? Hvor tykke yttervegger er anbefalt? Har i tillegg tenkt til å isolere veggen mellom kinoen og tekniskrom, noe som antageligvis vil hjelpe noe ut. Kommer jo ikke til å spille kjempehøyt hele tiden, men er jo greit å ikke måtte ta noen hensyn når lysten kommer
    Si at du har ett budsjett på lydisolering/akustikk. Bruk heller budsjett på akustikk. Vil tro du vinner mye lydmessig på det punktet ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustikk skal ha høy prioritering ja. Regner med at de fleste av tiltakene blir synlig. Først og fremst demping av 1&2 refleksjon, noen bassfeller og eventuelt noen triks på slutten etter som man får målt og testet litt. Denne kinoen skal ha lyd som hovedfokus, mens bilde blir en bonus.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Rom-i-rom vil ikke dempe den dype bassen nevneverdig. De øvrige frekvensene dempes forholdsvis godt av er standard bygg. Å legge inn gips i vegger og tak kan hjelpe litt, men å gjøre rommet "flytende" med de ulemper det medfører tror jeg er unødvendig.

Geir Arne

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det jeg ser for meg også. Vil også følge med endel ekstra utgifter for lite/ingen effekt også. Gleder meg til å endelig komme i gang.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve å holde tråden i gang, samt få opp aktiviteten på forumet igjen etter den noe turbulente overgangen til V2.

Har ikke handlet noe særlig plater i det siste, men er heldigvis noen vinyler på vei i posten nå. Var forleden på Neil Young konserten i Spektrum, og dermed er blant annet den nye vinylen hans på vei.

Når det gjelder garasjen er det to uker siden jeg sendte byggesøknaden til kommunen, så hvis jeg ikke hører noe i løpet av en uke er den automatisk godkjent.

Jeg har solgt unna noe utstyr, blant annet XPA 2 og XPA 3, velodyne subben samt Klispch RC64 senter ht. Da har jeg skrapt sammen penger til grunnarbeidet/støpingen. Blir å bygge opp annlegget på nytt når det nye rommet står ferdig uansett. Per nå spiller jeg musikk via AV7005 prossessor, vpi scout, asr riaa og en eldre integrert yamaha (ax-550 2x130w) som blir brukt som ren effektforsterker - den har utrolig nok både pre out og pre in.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve å holde tråden i gang, samt få opp aktiviteten på forumet igjen etter den noe turbulente overgangen til V2. Har ikke handlet noe særlig plater i det siste, men er heldigvis noen vinyler på vei i posten nå. Var forleden på Neil Young konserten i Spektrum, og dermed er blant annet den nye vinylen hans på vei. Når det gjelder garasjen er det to uker siden jeg sendte byggesøknaden til kommunen, så hvis jeg ikke hører noe i løpet av en uke er den automatisk godkjent. Jeg har solgt unna noe utstyr, blant annet XPA 2 og XPA 3, velodyne subben samt Klispch RC64 senter ht. Da har jeg skrapt sammen penger til grunnarbeidet/støpingen. Blir å bygge opp annlegget på nytt når det nye rommet står ferdig uansett. Per nå spiller jeg musikk via AV7005 prossessor, vpi scout, asr riaa og en eldre integrert yamaha (ax-550 2x130w) som blir brukt som ren effektforsterker - den har utrolig nok både pre out og pre in.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har det gått 3 uker og byggesøknaden er godkjent Da får jeg bare få gjort avtale med graveren til uka om når han er klar for å begynne!

Fikk ei plate i posten i dag, ikke fått hørt enda - men norsk prog med forbindelser til blant annet Wobbler, Tusmørke og Samuel Jackson 5 er absolutt spennende:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Der har det gått 3 uker og byggesøknaden er godkjent
    Gratulerer! Det er et STORT steg på veien mot noe som ser ut til å kunne bli en flott hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test fra mobil

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Gratulerer! Det er et STORT steg på veien mot noe som ser ut til å kunne bli en flott hjemmekino
    Takk

Jeg begynner absolutt å bli klar til å bygge!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å kunne bli bra ja

Hvilken platespiller har du?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en VPI scout. Lett modifisert Meget fornøyd med den, men vurderer å oppgradere pick-up etterhvert.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme hos Sirant-dsc_0513-jpg

Vedlegg 340

Tester å legge et lite bilde av hvordan rommet ser ut nå! Dette er da helt midlertidig, og mest for å teste forumet.
    Sist endret av sirant; 09-19-2013 kl 21:11

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt