Hjemme hos Sirant - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 379
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Neppe.

Alison Krauss & Union station(live) med "The boy who wouldn't hoe corn" gjør at jeg seriøst vurderer å åpne en gammel skotte.

Geir Arne

hehe

Lov å spørre hva slags ht du testet - og om hvordan de var?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt mer musikk også

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    litt mer musikk også

Mye herlig musikk ser det også ut som...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

Lov å spørre hva slags ht du testet - og om hvordan de var?
    Hehe.

Ble litt massivt med de sinnsyke tårna jeg hadde i kinoen(selv om det var rått når jeg hadde huset for meg selv) så jeg tester ut noen småtasser fra ASW. Genius 110 heter modellen, sammen med 210 center. Små i forhold til hva jeg er vandt med, men meget potente på det volumet jeg kan tillates å spille på når jentungen har lagt seg og fruen har kapret stuen. Disse er fra samme importør som ADAM, så jeg fikk tipset derifra.

Spiller flott uten sub på musikk. Er en 7" i hver høyttaler, så det er brukbart med skyv. På film bruker jeg 2 av GTC subene fremdeles. Det ble overaskende morsomt også, så jeg får teste litt til før jeg mest sannsynelig går for en gylden middelvei.

Townes Van Zandt plata er forøvrig dritbra om man liker slik musikk.

Geir Arne

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja - ett 100% lydtett filmrom hadde løst mange praktiske problemer

Men så spennende ut de ASW, er for meg ett ukjent merke men jeg skumleste en positiv test i Stereophile nettopp. Alltid artig å prøve noe nytt og spennende. Så forresten av bildet i testen at det var en sub til serien også

Absolutt bra den Zandt plata, har en til av han på cd fra før (for the sake of the song) også. Spørs om jeg ikke må finne en god versjon av den på vinyl også...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja - ett 100% lydtett filmrom hadde løst mange praktiske problemer

Men så spennende ut de ASW, er for meg ett ukjent merke men jeg skumleste en positiv test i Stereophile nettopp. Alltid artig å prøve noe nytt og spennende. Så forresten av bildet i testen at det var en sub til serien også

Absolutt bra den Zandt plata, har en til av han på cd fra før (for the sake of the song) også. Spørs om jeg ikke må finne en god versjon av den på vinyl også...
    Jeg skulle ikke klaget da. Hadde blitt lavt støygulv også da.

De har en sub også ja. Den ser spennende ut, men impotøren har ingen inne ennå. Mulig denne også testes på sikt.

Geir Arne

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, testes på sikt er ett skummelt utrykk

Lagt Miles&monk plata på spilleren nå, gitt meg selv en guinness mens jeg venter på champions league - selv tirsdager kan være en ok dag!

Litt vinyl igjen også....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt mer vinyl..

har bare ei pakke utestående nå tror jeg, så får vel kanskje prøve å roe ned litt... :/¨

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nye muligheter..?

Ja, da var det slutten på hjemmekino for nå... Vi har endelig kjøpt hus, og vårt "gamle" vil forhåpentligvis bli solgt snart. En av utfordringene vi hadde i jakten på nytt hus, når vi kikket rundt på visninger, er at ingen av de husene vi likte hadde plass til hjemmekino/kjellerstue. Ei heller var det noe mulighet for det i det huset vi endte opp med å kjøpe. Så derfor kommer jeg til å legge ut litt diverse for salg snart, og kjøre ren stereo fremover........ MEN, siden vi ikke har plass til noe i huset - hva gjør man da..

Hjemme hos Sirant mk2

Ja, planen er å bygge ett utehus/anneks med kun ett mål for øyet - lyd&bilde. Alle planene er forløpig ganske i det blå, men jeg har regnet og beregnet litt den siste stunden og har en ca ide hvordan jeg vil at det skal bli, og når jeg har tenkt til å bli ferdig. Alle fremdriftsplaner samt budsjetter blir jo som regel sprengt, men er jo lov å tro at man klarer å følge planen. Har som mål å se første film før jul 2014. Håper å få godkjent byggeplaner, og tegne huset utvendig etc i løpet av vinteren og forhåpentligvis gjøre arbeidet med graving/betong tidlig på sommeren og resterende utvendig sommer/høst - slik at jeg kan begynne inne i huset når det er kaldt og mørkt ute. Tanken er ett lydtett/romirom inne i huset samt en gang/arkiv samt en falsk vegg med subber & senter bak lerret mens rack & fronthøytallerne blir synlig fra lytteposisjon. Har tenkt på mulighet for 7.2 - men blir nok 5.1 først og så utvide senere. Eller bare 2.0 så utvide senere

Viktigste er å få stereolyden bra før jeg utvider.

Det er mye som er uklart forløpig, men planen er å sette opp ett råbygg på ca 6x9m først - så er det jo mye som kan planlegges underveis. Det blir nok mye spørsmål her etterhvert, på alt fra tekniske ting, til akustikk problematikker til hvordan man skal få alt godkjennt. Jeg vet ikke helt hvordan man går frem i forhold til kommune etc, men regner med at man må ha en tegning utvendig?
    Innvendig spiller vel ingen rolle for byggesøknader når det gjelder utehus? Vet ikke hva som er lurt å kalle det "offisielt" heller, men regner med at kinobygg ikke er det mest heldige. Verksted/hobbyrom kanskje? Tenker både iforhold til kommune og forsikringsselskap. Håper noen har noen gode råd angående dette. Er det nok når man tegner bygget selv eller må dette gjøres proft?
    Har tilgang til Autocad. Det er også ett eldre uthus på tomten på ca 25 kvadrat, mulig denne er noe jeg kan rive & bygge opp igjen større & kalle det for rehabilitering, vi får se. Selve tomten er vel på snaue fem mål, så er vi må se litt på forskjellige løsninger. Ønsker ikke å ødlegge utsikten fra terassen for mye. Er heller ikke "bestemt" at bygget må være 6x9 heller, men jeg håper å få
    til ett kinorom på 4bx6l og ett lite vindfang + arkiv.

En liten skisse på hvordan jeg ser for meg at det kan bli innvendig:

Vedlegg 95704

Jeg forstår selvsagt at ikke veggene er 0mm tykke så målene blir ikke helt riktige, men tenker at jeg kan gjøre gang/korridor litt smalere enn å gå på bekostning av bredden i selve kinorommet. Bakresofa tenkt til å bygge opp slik at man må gå ett skritt opp når man kommer inn døra fra gang. Målene på frontene regner jeg med at Ganilsen kjenner igjen? Ellers har jeg brukt målene til solidtech racket jeg har forran, og målene på en treseter og en fireseter sofa fra fnky.no - ikke dermed sagt at jeg kommer til å bruke dette, men må ta utgangspunkt i noe. Også en grunn til at jeg vil bygge det utvendige uisolert først og så begynne den virkelige planleggingen inne. Satser på å få en god lyskontroll & gjøre endel akustiske tilltak. Regner med at jeg vil ha endel "synlig" da jeg syns det ser litt stilig ut med akustikplater ute på veggen og sånt, istedenfor å skjule alt i veggen. Spotter i tak og varmekabler i gulv.

Når det gjelder utstyr/elektronik så kommer jeg nok til å ta litt etterhvert - regner med at jeg selger endel av surroundutstyr & bilde som jeg har nå, både for å få litt start kapital til bygging men også at en projektor som ligger to år i en pappeske stiger neppe mye i verdi _ hvis ikke jeg får plass i det midlertidige rommet mitt, men tror det blir "bare" vinylkos der. Kommer til å beholde RC-64 senter, og satser på å kjøpe Klipsch dipole bak/side høytallere med tiden. Frontene blir nok mer hifirettet, og kanskje Marten. Her må jeg tenke litt, og ikke forhaste meg. Subber blir uansett kun til film og da tenker jeg SVS. Men musikk/stereo skal ha full fokus først.

Tanken er å gjøre alt selv, bortsett fra graving & støping da det har jeg null erfaring med - er greit når grunnarbeidet er gjordt ordentlig. Det blir ikke en money no object kino, men jeg bruker heller ett år ekstra enn å bli misfornøyd. Heldigvis fikk vi huset litt under takts + at taksten på vårt gamle hus er høyere enn det nye - så bare vi får solgt til en fornuftig pris kan dette bli
    en realitet Nøkkelen får vi 20.10.12, så rekker neppe den altfor store planleggingen før begynnelsen av neste år.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ut som det kan bli ordentlig bra! Gratulerer med nytt hus, og fine planer.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk for det

Ingenting i veien med planene ihvertfall. Gleder meg til å komme igang med dette.

Noen som har synnspunkter angående byggesøknader og slik? Må man søke hvis man gjør "ombygging/utbygging" av de eksisterende utehuset?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt utstyr til vpi'en kom idag, Den var betydelig tyngre enn den jeg har fra før, blir meget spennende å teste ikveld..

Ellers var megleren her idag, og antageligvis kommer fotograf i begynnelsen av neste uke og visning om ca 3 uker. Mao går snart mesteparten av kinoen snart i pappesker - blir litt vemodig men får kose meg med stereo en stund til jeg kommer igang med bygging

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte nesten platene, måtte jo kjøpe ett par nå som spillern blir oppgradert:

Begge utgitt av analogue productions, så den lydmessige kvaliteten regner jeg med at er på topp.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men ser ikke ut som jeg rekker å få hørt de med det første - alt ar pakket og klart for fotografen skal komme i morgen, så blir neppe noe vinyl avspilling på en måned eller to tipper jeg ;/ blir en tung tid.

Men skal bli deilig å sette seg ned i nytt rom med en bunke uspilte plater og en konjakk

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi'n er i pappesker så er litt stusselig her - men har hatt fotograf på besøk mtp på prospekt på det gamle huset - han tok ett fint bilde av kjellerstua Har riktignok flyttet om litt mtp utseende og ikke lyd for bildet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hvor mye plass man får når alt må pakkes ned

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, bortsett fra at alle pappesker står i stua & kontor forløpig

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt hele dagen på flytting, så nå var det deilig med litt ro forran pcen med ett glasrødvin. Tar på i armer & bein å bære "tonnevis" med stereo, plater, cder, sofaer, senger ++

Blir nok samme kjøret i morgen også, men så blir det litt roligere med "bare" vasking og lignende i det gamle huset.

Har fått tid til noe innkjøp de siste ukene, men har selvsagt ikke fått hørt på noe enda, og går vel enda en stund til jeg får snurret noe vinyl. CDer blir nok med på bilturer en stund fremover.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereon er fortsatt nedpakket her, men den står nå ihvertfall i ett annet hus

Har lagt ut prosjektor, sub & xpa3 for salg så interesserte får bare ta kontakt, ligger under brukttorget.

Tenkte å legge ut bilder av uthuset ila helgen slik at jeg sakte men sikkert kan begynne på planlegging, samt få endel tips her før jeg forhåpentligvis kan begynne til våren/sommeren.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Vil du ha muliget for et fornuftig rom lyd/bilde?

Geir Arne

Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •