Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :)

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 1 av 28 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :)

Tenkte jeg måtte lage en tråd angående mitt oppsett også nå,siden jeg har oppgradert meg en "del hakk" på reciverfronten nå Vant som sagt en veldig hyggelig sum på V-75 sist helg,og hva var vel mer naturlig da,enn å bruke noen kr på AV-utstyr Hadde fra før en Pioneer LX 51,og den ble nå skiftet ut til fordel for en Pioneer SC LX 82! Og det må jeg si var vel anvendte penger!Og nå i natt kom jeg hjem med et par XTZ 93 WMT inkl. stativ,som jeg fikk for en ok pris,og som jeg fikk lyst til å prøve ut! Har satt dem opp i kinoen nå bare for å prøve litt - har Monitor Audio RS 6 som fronter til vanlig!Og kan vel si at dem når nok ikke helt opp til disse på noen måter,men til prisen må jeg si det spiller veldig bra,og de ser jo utrolig bra ut!Fikk besøk nå,så får komme tilbake med mer senere!
    Sist endret av Torolan; 12-23-2016 kl 22:40

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytteinntrykk LX 82

Fått spilt litt mer på den nye LX 82'en nå,og kan bare si meg meget fornøyd!
    Mye mer kontroll over hele registeret enn den gamle 51,så her er det krefter i overflod hvertfall
    Og for en dynamikk!!
    En annen positiv forskjell er at nå blir ikke subene med når jeg spiller i Pure Direckt! På 51 så mått inn-signalet vere analogt for at den skulle koble vekk sub i pure direct!
    I tillegg så synes jeg bildet på tv'en faktisk ble noe bedre med denne!
    MCACC fungerer også bedre synes jeg - det jobber på en litt annen måte,og det har gjort en bra jobb med frekvensgangen her også!
    Fikk mye finere kurve med denne enn den gamle
    Se vedlegg!
    Skal prøve å legge ut noen bilder etterhvert!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit med egen tråd ja.
    Gratulerer med gromreceiver.
    Noen bilder hadde gjort seg...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott receiver. Bruker denne selv også. En skikkelig grom greie. Flott å se på også. Blir det flere oppgraderinger da? Bilder hadde vært knall.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS SB 12 er bestilt!!

Da har jeg lagt ine en bestilling på SVS SB 12,det blir spennende

Bilder hadde vert fint ja,men i den anledning har jeg et spørsmål !!
    Hvordan får man opp bildene på siden i innlegget,og ikke bare som vedlegg??
    Noen gidder å forklare?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

6. Liker Danke har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da har jeg lagt ine en bestilling på SVS SB 12,det blir spennende

Bilder hadde vert fint ja,men i den anledning har jeg et spørsmål !!
    Hvordan får man opp bildene på siden i innlegget,og ikke bare som vedlegg??
    Noen gidder å forklare?
    3 subber nå altså, eller skal noe byttes ut?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    3 subber nå altså, eller skal noe byttes ut?
    He he,nei det blir nok å kvitte seg med den ene xtz'n hvertfall!
    Den havner nok på samme sted som LX 51'en jeg hadde - nemlig hos min "svigersønn"!
    Litt heldig der - han maser på meg at må oppgradere,så han kan kjøpe mitt nåverende utstyr
    Litt greit å få solgt unna ting på den måten,selv om han får en god kompispris da
    Får se hvordan SVS'n er,og om det går an å få den til å spille sammen med den ene XTZ'en!
    Blir spennende

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor SB? Siden du har sub til å spille mellombass så hadde det kanskje vært bedre med en PB eller PC til å spille dypbassen. Eller er det plassen som bestemmer?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvorfor SB? Siden du har sub til å spille mellombass så hadde det kanskje vært bedre med en PB eller PC til å spille dypbassen. Eller er det plassen som bestemmer?
    Det er nok dessverre plassen som setter sin begrensing ja
    Har vurdert dette frem og tilbake en stund - tro du meg
    Men slike det er her nå,så blir dette den beste løsningen tror jeg!
    Han på Lsound påsto at selv denne SB suben skulle vere bedre enn 12 tommeren til ZTZ, og i så fall burde det vel bli en oppgradering uansett??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå ser det jammen ut til at fikk til å legge inn et bilde her også,hehe!
    Her ser dere front rekka mi,og det er meningen at SVS SB'en skal stå inne i TV-benken under Reciveren!
    Det er der den ene XTZ'en står nå idag også,og der spiller den best her synes jeg!
    Og etter målene så skal SVS'n også "smette" inn der!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [IMG][/IMG]

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he,nei det blir nok å kvitte seg med den ene xtz'n hvertfall!
    Den havner nok på samme sted som LX 51'en jeg hadde - nemlig hos min "svigersønn"!
    Litt heldig der - han maser på meg at må oppgradere,så han kan kjøpe mitt nåverende utstyr
    Litt greit å få solgt unna ting på den måten,selv om han får en god kompispris da
    Får se hvordan SVS'n er,og om det går an å få den til å spille sammen med den ene XTZ'en!
    Blir spennende
    Ah, det var vel i grunn det jeg tenkte..
    SB12 er en spennende sak, men den burde jo være god også. Den koster jo like mye som 2 stk XTZ W12.16.

Spent på dine lytteinntrykk..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har SVS SB 12 plus'en fått stått å spilt ei ukes tid her i huset,og at den har mer pondus,og bedre bass enn XTZ 10.16 er det liten tvil om,men det skulle vel bare mangle med tanke på prisen
    Den spiller rimelig flatt ned til 22 hz,men da ruller den av rimelig bratt!
    Men der den spiller så rister den stua rimelig heftig størrelsen tatt i betraktning!
    Jeg har også fått den til å spille bra sammen med den andre XTZ'en min,som jeg har stående bak,og delt på 40 hz! Prøvde å dele den høyere,men da fikk jeg utfasinger en eller annen plass på skalaen,men når den kun kjelper til under 40-50 hz ,så spiller de fint sammen,og siden XTZ'en står nærmest lytteposisjon,så klarer den å følge bra med også virker det til!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med den leverer stram og fin bass ja.
    Har du 2x 10.16 + SB12 nå da? Eller skulle du selge den ene XTZen?

Vurderer å supplere i dypet med noe fra SVS selv..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Regner med den leverer stram og fin bass ja.
    Har du 2x 10.16 + SB12 nå da? Eller skulle du selge den ene XTZen?

Vurderer å supplere i dypet med noe fra SVS selv..
    Det gjør den absolutt ja
    Valgte denne på grunn av størrelsen,de andre modellene fra SVS gir nok mer dypbass,men den er slette ikke verst denne heller!
    Nei,har solgt den ene XTZ'en

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør den absolutt ja
    Valgte denne på grunn av størrelsen,de andre modellene fra SVS gir nok mer dypbass,men den er slette ikke verst denne heller!
    Nei,har solgt den ene XTZ'en
    Ser det er et par andre som også har en kombinasjon av XTZ og SVS.
    Gjør noen nye målinger i REW?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jobbet litt med det i går,men glemte å lagre resultatet dessverre -det kom så mye folk i hus her og forstyrret meg,hehe
    Men det jeg kan si er at grafen ble omtrent som den lenger opp her,men litt flatere fra 30 til 22 hz!
    Men forskjellen på lyden (bassen) er større enn det grafen viste,for det ble adskillig mer pondus og smell i bassen nå,og særlig på høyere volum! De målingene gjort ved 80 db kan nok ikke fortelle helt hvordan det arter seg ved 100 db plus
    Og ja , den er stram og fin!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent like dyp, men med mer headroom altså. Skal du beholde den siste 10.16 da?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blir vel til det inntil videre hvertfall
    Og nå i natt kom jeg hjem med et par MA GS 20
    Har fått lånt dem for testing,og kan vel etter en time si at: DETTE VAR BARE RÅTT!!!!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått spilt litt mer på disse GS 20 høytalerne nå,og du verden for noen høytalere dette er! De har rett og slett MYE mer av alt enn mine RS 6,selv om jeg inntil nylig var veldig fornøyd med disse også
    Og det virker heller ikke som LX 82'en anstrenger seg nevneverdig for å fore de heller! Kan spille både høyere,og med mye mere "trøkk" med GS 20,enn med RS 6,selv om GS 20 har lavere følsomhet på papiret!
    Har aldri hørt en enkelt gitarstreng låte sånn før - den "kjennes" på kroppen,samme hvilken streng det spilles på (på gode innspillinger seff) ala Chris Jones!
    Skulle bare ønske jeg hadde hatt mulighet til å plassere de enda mer optimalt også,siden den ene står inni et hjørne
    Og i samme slengen må jeg bare si at HIFI-huset - det er virkelig en hyggelig plass og handle!
    Både god service,og gode priser!!
    Er redd det blir handel ja

Side 1 av 28 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •