Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 544
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,178
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da er LX 85'en solgt , og jeg tenkte å prøve en Yamaha denne gang - venter spent på RX-A 3020 !

Litt tilfeldig at det ble sånn,men det blir uansett veldig spennende å prøve noe annet, etter å hatt Pioneer i noen år nå.

Spennende!
    Har også hatt mye Pioneer og vært veldig fornøyd med det. Men man vil stadig forsøke andre ting. Spent på hva du synes om denne i forhold til LX85
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten oppdatering !

Hmm ventetiden på Yamaha 3020 drøyer ut(får den vel til uka),så da MÅTTE jeg bare ha noe som tilfredstilte abstinensen
    Denne gangen ble det et 4kanals effekt-trinn fra Hypex
    2 kanaler med 400w HG moduler , og 2 kanaler med 180w HG !

Kjører nå biamp på frontene med 400watterne på bassene,og den minste på mellomtone/diskant!
    Og stikkordet er FULL KONTROLL:-D :-D

Må bare si at dette spiller råbra,med utrolig oppløsning ,og full kontroll i bassen - tror ikke jeg har hatt så tight og kontant bass her i huset før !

Og når jeg nå etterhvert får 3020'n , så regner jeg med det blir enda bedre - vil vel tro den har litt mer å by på som pre enn 767'n jeg låner så lenge!

Eneste jeg reagerer litt på når det gjelder Hypex'en , er at jeg synes den blir rimelig varm - den står riktignok inni TV-benken,men den har bra med luft rundt seg,og benken er heller ikke så tett .
    Den holder samme tempraturen uansett om den bare står på uten at det spilles,enn om jeg virkelig drar på over litt tid .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig Yamaha RX-A 3020 i hus :-D

Har så vidt fått koblet den opp i kveld etter en lang arbeidsdag,men har ikke kjørt kalibrering enda - men har heldigvis fri mårra , så da har jeg en misstanke om hva den dagen går med til ;-)

Høres bra ut det lille jeg har hørt så langt,men kommer tilbake med flere inntrykk senere !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står 3010 i overskriften til tråden din. Ble lettet når jeg så at det var 3020 likevel.
    Håper du setter av 20 min til en skikkelig tilbakemelding en av dagene. Er så nysgjerrig på denne selv. Får også en viss ide om hvordan denne står seg klangmessig til Monitor Audio kontra Pioneer som du har hatt før.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Det står 3010 i overskriften til tråden din. Ble lettet når jeg så at det var 3020 likevel.
    Håper du setter av 20 min til en skikkelig tilbakemelding en av dagene. Er så nysgjerrig på denne selv. Får også en viss ide om hvordan denne står seg klangmessig til Monitor Audio kontra Pioneer som du har hatt før.
    Uffda - en skriveleif hadde visst sneket seg inn ja (endret nå)

Ja skal nok prøve å komme med noen inntrykk etterhvert!
    Har foreløpig et Hypex effekt-trinn som driver frontene (fordømt bra) , så den blir kun brukt som pre i første omgang hvertfall !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel,da her jeg fått lekt meg litt men den nye 3020'n , og tror jeg nå endelig har fått satt den opp slik jeg ønsker , både når det gjelder inngange,scenevalg osv,og ikke minst mtp kalibrering!

Og dette har tatt sin tid - for det første er Yamaha uvant for meg,og for det andre er det uendelig med muligheter for den som "gidder":-D

Når det gjelder kalibrering ved hjelp av YPAO,så gjorde den en brukbar jobb,men det er først når man tar seg tid til å gjøre det manuelt i samkjør med REW man virkelig får det bra føler jeg!
    Den satte i likhet med Pio alle mine HT til large,og det er ingen vits!
    Nå har jeg delt fronter + senter på 60hz,og surr-ht på 80 hz - det så ut til å gi den mest fornuftige responsen!
    Frontene kunne nok greit seg bra som large,for dem har en utrolig dypbass,men suben er selvsagt enda råere

Ellers så ser alt ut til å virke smertefritt , bortsett fra at jeg fikk beskjed om å kjøre firmware oppgradering , og når jeg prøvde dette via nettverket,så kom det stoppet det plutselig etter en stund , og kom opp med feilmelding: error 2000
    Måtte derfor google litt , og så at andre hadde opplevd det samme,og måtte derfor oppgradere via usb i stedet - ingen "big deal",men litt mer styr ble det jo!
    Kan nevne at server funksjonen som finner musikken jeg har på NAS'n fugerer mye bedre enn på Pio
    Har ikke fått sett film enda (blir en i kveld) , men har fått brukt den litt på musikk nå (med Hypex som effekt) og det høres bra ut - den tegner opp et veldig stort lydbilde,og ved hjelp av YPAO har jeg fått en rimelig brukbar frekvenskurve,så det hele låter balansert ,men samtidig engasjerende !
    Men på en annen side så spiller den nok mest oppløst og renest i "pure direct" !

Er en stund siden jeg hadde LX 85 nå (hadde heller ikke Hypex'n da),så det er ikke helt lett å uttale seg altfor bastant ang ytelsen i stereo,men det spiller bedre enn noen gang her nå synes jeg

Men jeg synes menyene kunne vert bedre - det blir utrolig mye "trykking" frem og tilbake , og det tar litt tid før man skjønner/finner alt,men det er nok litt vanen også !

Kan jo legge ved dagen økt med REW - grafen er med 1/6 glatting
    -yamaha-gr-nn-med-sub-delt-60-hz-gr-nn-kun-fronter-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg fått testa 3020'n litt på film også,og at den leverer varene er det ingen tvil om
    Så på den siste Sherlock Holmes filmen i går kveld,og det var hvertfall underholdende !
    Er nok også et bra lydspor på den filmen med veldig klar dialog , og et generelt "aktivt" lydspor i alle kanaler!
    Har ikke sett denne filmen med LX 85'en jeg hadde,og i tillegg så er det jo en stund siden jeg hadde den,så man skal jo vere litt forsiktig med å vere alt for bastant i sammenligningen .

Men jeg må si at dette hørtes hvertfall VELDIG bra ut

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hengt opp presens-ht .

Hadde noen surround-ht liggende (MA RXFX) , og fann ut at jeg kunne prøve dem som presens-ht inntil videre!

Har ikke prøvd høydekanaler før i oppsettet,men ser jo at Yamaha får mye skryt for deres "presens variant" ,så jeg tenkte at dette måtte prøves
    Nå er jo dette surround-ht , med muligheter for både bi-pole og di-pole modus - har satt dem som di-pole ,så jeg vet ikke sikkert om disse egner seg særlig til formålet heller?

Har ikke fått testet så mye ennå , men det høres jo at dem løfter lydbildet ja!

Har ikke helt bestemt meg/funnet ut hvilke DSP program som fungerer best til dette formålet ennå - noen som har formeninger om dette?

Måtte jo ta et bilde selvsagt
    -med-presens-ht-jpg

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja ! Ble jo tøfft også !

Vil tro det vil fungere helt greit! Men driver å lurer på det samme selv , angående DSP.

Jeg ser jo alltid film med reciever på "straight" og får jo da 5.1/.7.1 lyd uten liv i prescence !

Si ifra når du finner en løsning:P

Er fortsatt veldig fornøyd med Dynavoicene jeg kjøpte, som du var litt nysjerrig på. De fungerer utrolig bra til den prisen! Så en film til igår, filmen i seg selv var det rareste jeg har sett( Killer Joe ) men under trailerne blomstret Dynavoicene

Fint rom du har med tøfft utstyr!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Se her ja ! Ble jo tøfft også !

Vil tro det vil fungere helt greit! Men driver å lurer på det samme selv , angående DSP.

Jeg ser jo alltid film med reciever på "straight" og får jo da 5.1/.7.1 lyd uten liv i prescence !

Si ifra når du finner en løsning:P

Er fortsatt veldig fornøyd med Dynavoicene jeg kjøpte, som du var litt nysjerrig på. De fungerer utrolig bra til den prisen! Så en film til igår, filmen i seg selv var det rareste jeg har sett( Killer Joe ) men under trailerne blomstret Dynavoicene

Fint rom du har med tøfft utstyr!
    Jo takk for det - det ble ikke så verst

Har også alltid brukt "straight" , eller direct når jeg hadde Pio,men det duger jo ikke lenger nå.....

Testet så vidt her rett etterpå , og inntil videre så virket det så Yamaha's "movie standard" passet best men det er ingen endelig konklusjon enda !
    Fikk et tips om at Sci-fi også skulle fungere bra,så får bare prøve litt fremover!

Når det er sagt,så er jeg ikke så imponert over Yamaha's automatiske RK !
    Med flat el natural , så låter det hult/boks lyd synes jeg !
    Så det må bli å bruke " front" som utgangspunkt for deretter å gjøre manuelle justeringer selv , både når det gjelder x-over og EQ innstillinger !

Men da blir det bra - de manuelle justeringene fungerer bra,selv om jeg kunne ønsket meg enda flere alternativer når det gjelder hvilke frekvenser man vil justere på!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm !

Men om man kjører " Movie - Sci Fi " for eks da, så blir jo det en type "kunstig" surround som Yamahan styrer selv?

Hos meg blir lyden myyye dårligere når jeg bruker alt annet enn straight ?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hmm !

Men om man kjører " Movie - Sci Fi " for eks da, så blir jo det en type "kunstig" surround som Yamahan styrer selv?

Hos meg blir lyden myyye dårligere når jeg bruker alt annet enn straight ?
    Ja det skal ikke vere enkelt å få i både pose og sekk
    Har som sagt ikke konkludert helt enda - synes ikke det ble MYE dårligere som du sier,men skal teste litt mer når jeg får tid!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er snickers og twist!

Venter i spenning

Kim

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig, har alltid trodd du hadde dedikert rom jeg :P Å Fikk litt sjokk når du har en reciver ifra Yamaha :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Stilig, har alltid trodd du hadde dedikert rom jeg :P Å Fikk litt sjokk når du har en reciver ifra Yamaha :P
    Hehe, dedikert rom er det dårlig med dessverre,men har da klart å få til litt i stua også - er heldig å ha en veldig forståelsesfull samboer heldigvis

Og utformingen av stua passer ikke så aller verst heller,men noen kompromiss blir det selvsagt - man må jo kjøpe møbler og div som passer anlegget,og ikke omvendt

Sjokkert fordi jeg har Yamaha altså - hvorfor det ?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde noen surround-ht liggende (MA RXFX) , og fann ut at jeg kunne prøve dem som presens-ht inntil videre!

Har ikke prøvd høydekanaler før i oppsettet,men ser jo at Yamaha får mye skryt for deres "presens variant" ,så jeg tenkte at dette måtte prøves
    Nå er jo dette surround-ht , med muligheter for både bi-pole og di-pole modus - har satt dem som di-pole ,så jeg vet ikke sikkert om disse egner seg særlig til formålet heller?

Har ikke fått testet så mye ennå , men det høres jo at dem løfter lydbildet ja!
    Nå har jeg ikke funnet noe spesielle krav fra Yamaha på presence/høyde-høyttalere, men for Audessey så fraråder de faktisk bi/dipole til den funksjonen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nå har jeg ikke funnet noe spesielle krav fra Yamaha på presence/høyde-høyttalere, men for Audessey så fraråder de faktisk bi/dipole til den funksjonen.
    Dem gjør det ja, nesten så jeg hadde det litt på feelingen....

Er vel ikke så unaturlig egentlig , men jeg tenkte at siden jeg hadde dem liggende,så skadet det ikke å prøve

Jeg får jo løftet dialogen merker jeg,men den mister nok en smule fokus synes jeg!
    Men jeg har vert litt usikker på om det skyldes hele presens funksjonen,enn om det er ht som er uegnet til formålet ??
    Vi får se om jeg prøver med noen andre ht etterhvert

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjokkert fordi jeg har Yamaha altså - hvorfor det ?
    Ja, trodde allt annet en Pioneer for deg var som å banne i kirken. 8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Ja, trodde allt annet en Pioneer for deg var som å banne i kirken. 8)
    Hehe ,nei er ikke så fanatisk - selv om jeg har hatt noen Pio receivere nå , så var det et par ting der som irriterte meg litt,så jeg fant ut at jeg måtte prøve noe annet for å utvide horisonten litt !

Ikke for det - har vert veldig fornøyd med Pio,så får dem fikset et par småting,så kan det godt hende det blir det igjen neste gang,for det er et par småting som irriterer meg litt med Yamaha også

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver nå å flytter RXFX opp på sideveggene slik at dem nå blir plassert der dem BØR stå

Så da har jeg to MA Apex A-10 til som har gjort jobben som surr høyt frem til nå til overs !

Så da blir spørsmålet - skal jeg bruke disse til surr-back el som presens ?

Hva mener folket ?

Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •