Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 6 av 28 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 544
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da har jeg fått lånt meg en Yamaha RX-V 3067,som jeg skal ha på orøve i helga -det blir spennende:razz:
    Den hadde jeg også. Solgte min i sommer. Ganske pen klang i den. En smule slank i bassen kanskje. Spent på om du mener det samme. Eq innstillingene fikk jeg uansett aldri helt til, men så var det med å gidde å lese bruksanvisningen da, hehe. Tipper du kommer til å beholde Pioneer-en.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja jeg gjør vel kanskje det - men har ikke bestemt meg ennå:-D

Begge har sine styrker og svakheter!

Likte veldig godt den manuelle PEQ'en til Yamaha,siden den går lengre ned i frekvens - både for fronter og ikke minst sub! Der har Pio virkelig noe og lære!

Samme med at man kan justere en del mer,mens man fortsatt kan høre på musikk!
    Yamaha har også flere X-over alternativer - et pluss!

Men ellers så fungere MCACC bedre enn YAPO på en del andre områder synes jeg!

Yamaha låter mer oppløst i Pure direckt,enn med YAPO innkoblet - Pio låter stort sett bedre med MCACC innkoblet synes jeg,og man har litt flere minneplasser å boltre seg med!

Og jeg fikk en veldig bra frekvenskurve med Yamaha !

-yamaha-1-jpg

Kommer med litt mer inntrykk senere !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å høre dine vurderinger..
    Dette er en mulig kandidat hos meg også, spesielt med de hyggelige prisene det er på den for tiden..

Føler du at den har like mye krefter som Pioneeren?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Kjekt å høre dine vurderinger..
    Dette er en mulig kandidat hos meg også, spesielt med de hyggelige prisene det er på den for tiden..

Føler du at den har like mye krefter som Pioneeren?
    Tja nå har jeg mest testet den som forforsterkere med innebygget dac,siden jeg har Chapteren som effekt til frontene!

Men jeg har også nå i kveld testet å koble GX 300 rett på både Pio (ikke prøvd det før) og Yamahaen,og begge drar disse høyttalerne godt,og kan ikke si jeg merker den store forskjellen hva krefter angår - begge er kraftige nok til å få skikkelig liv i GX'ene:razz:

Etter målinger å dømme,så er nok Pio'en en del kraftigere med alle kanaler i drift,men i stereo er det vel ganske dødt løp virker det til!
    Har effektrinn til fronter,så krefter til å drive resten av høyttalerne er det nok av uansett!

Nå har jeg ikke koblet opp Yamahaen annet enn til frontene og sub - det er prestasjonen på musikk som står i fokus her nå! Gadd ikke koble fra hele sulamitten bare for å teste et par dager!

Yamaha er jo uansett kjent for å vere råbra på film,så det stoler jeg på sitter som det skal,hvis den holder tritt på musikk!

Det som er litt synd for Yamaha,er den spiller så utrolig bra oppover i registeret i pure direct,men at man da mister muligheten til å korrigere i bassregisteret!
    Yamaha blir noe mer lukket i lydbildet med RK aktivert enn Pio blir!

Når det er sagt,så er nok Yamahaen noe rundere i klangen,som er å foretrekke på en del musikk,mens det på andre låter igjen ikke blir like klart som med Pio!

Nå er det jo en "gammel" Pioneer (LX 82) jeg har,så det har vel gjerne skjedd noe klangmessig på de nyeste - LX 73-83 har jo fått veldig mye skryt i tester over alt!

Blir veldig spennende med de nye LX 75-85,som som skal ha Dac'er med forskjellig valgmuligheter mad tanke på lydsignatur!

En annen ting som jeg har lagt merke til,er at mens Pio sin "sound retriver" fungerer veldig bra,så fungerer Yamaha sin tilsvarende "enchanger" heller dårlig! Merket det når jeg kjørte test med sinustoner - i stedet for en jevn dur,så ble det nesten som en "dirre-lyd"!

Høres i bassen på musikk også - nesten så jeg lurer på om det er noe muffens med dette eksemplaret ?

Nå har nok ikke jeg rukket å bli 100 % fortrolig med Yamaha på et par dager,og det er nok kanskje enda litt å hente der på noen punkter!

Men føler jeg har rimelig bra tak på dens PEQ,og den er veldig bra i bass og sub området sammenlignet med Pio!

Nå har jeg Antimode,og den gjør en god jobb med suben,og med Pio så BØR man absolutt ha en sånn en,hvis man ikke er særdeles heldig med de akustiske forhold !!

Oppsummering :

Yamaha plusser kontra Pio :
    -Volum visning på skjerm,og lyden beholdes når man entrer menyen - også fra hdmi-kilder.
    -YAPO mye bedre i sub og bass området.
    - Noe rundere og "søtere" klang,som er bra på en del musikk.
    - muligheter for uavhengig kalibrering av to suber.
    - flere X-over valg enn Pioneer.

Yamaha minuser.
    - blir mye mer lukket og tamt lydbilde med RK aktivert.
    - Pio sin "sound retriver" er mye bedre.
    - Pio har noe mer krefter med alle kanaler i drift.
    - ikke nødvendigvis noe stort minus,men Yamaha har en god del lavere gain enn Pio på pre-out.
    - Pio er både råere og lekrere og se på,og den har et bedre display.
    - Pio sin RK er mye mer nøyaktig når det gjelder avstandsmåling.

Nå har jeg kun sammenlignet ren lydkvalitet med tanke på musikk,og ikke all verdens nettverks og "duppeditt" funksjoner - ei heller bilde behandling,da min Pio har et "par år på baken" !

KOKLUSJON :

Vanskelig å bestemme seg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke motstå fristelsen,når det kom et knalltilbud på Abrahamsen Dac'en på Elkjøp:smile:

Måtte bare slå til,og har nå nettopp fått koblet den opp,så får det bli en kveld med lytting og evaluering!

Ser det er noen som antyder at disse spiller "mye" bedre etter noen timers innspilling,men vet ikke om jeg har den helt store troa på det,men vi får se - noen som har erfaringer ang. dette ?

Uansett,så er det alltid moro med en ny Hifi komponent i hus - og særlig akkurat til helga:smile:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for vurderingen Pioneer vs Yamaha..

Har ikke blitt noe handel enda, men jeg har "alltid" hatt en forkjærlighet til Pioneer..

Gratulerer med V6.0. Til 1995,- må det jo være et røverkjøp.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny recevier !!

Da ble det litt bråbestemt at ny receiver MÅ på plass:-D

Den gamle ble plutselig og litt uventet solgt etter at jeg var en smule "stormunnet" her en kveld - ble "tatt på ordet",så da var det ingen vei tilbake - ny måtte bestilles!

Skal hentes i mårra tidlig,og kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg en smule:-D

Og JA - det ble en LX denne gangen også:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX85 ? Så en bruker-tilbakemelding på den at den var varmere i klangen og enda bedre på musikk enn LX82 og LX 83.
    Gratulerer og venter spent på din tilbakemelding.

Fikk "trang" til noe nytt selv, og jeg har en Denon AVC-A1HD på vei i posten.
    Lenge siden jeg har gleda meg så mye til å prøve et nytt produkt.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det litt bråbestemt at ny receiver MÅ på plass:-D

Den gamle ble plutselig og litt uventet solgt etter at jeg var en smule "stormunnet" her en kveld - ble "tatt på ordet",så da var det ingen vei tilbake - ny måtte bestilles!

Skal hentes i mårra tidlig,og kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg en smule:-D

Og JA - det ble en LX denne gangen også:-D
    Gratulerer
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    LX85 ? Så en bruker-tilbakemelding på den at den var varmere i klangen og enda bedre på musikk enn LX82 og LX 83.
    Gratulerer og venter spent på din tilbakemelding.

Fikk "trang" til noe nytt selv, og jeg har en Denon AVC-A1HD på vei i posten.
    Lenge siden jeg har gleda meg så mye til å prøve et nytt produkt.
    Det ble en 85 ja - hadde jo en 82,og man kan vel ikke "nedgradere" i denne hobbyen,hehe:-D
    Ja den får stort sett veldig gode tilbakemeldinger,så det blir spennende dette:-D

Så spennende at man ikke får sove engang

Gratulerer med spennende produkt selv - den Denon'en skal vere vere et "rimelig oppegående" produkt det også,så det blir moro å høre hva du synes også:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Gratulerer
    Takk for det:-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny toppklassereceiver!

Blir spennende å høre dine inntrykk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det :-D

Har da fått koblet opp,og spilt litte grann i dag,og det ER forskjell ja:-D

Skal komme tilbake med mer etterhvert - det er litt for tidlig og komme med en endelig konklusjon ennå!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det var en oppgradering å få LX 85 er det ingen tvil om:-D

Har fått kalibrert litt idag,og nå virker dette veldig bra!

MCACC er forbedret også - den er "mer enig med meg",enn den var på LX 82

Og det er en mye strammere,og mer autoriter bass med LX 85,som gir musikken mye mer driv!

Har ikke fått teste så mye film ennå,men gleder meg til å gjøre til helga!

Her resultatet etter kalibreringa idag :
    Med fronter delt på 80 hz

-med-lx-85-jpg

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du fortsatt Antimode, eller er LX85 såpass bra at den gjør jobben i hele registeret?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du fortsatt Antimode, eller er LX85 såpass bra at den gjør jobben i hele registeret?
    Bruker fortsatt Antimode'n ja - veldig bra sak!

LX 85 gjør fint lite under 63 hz,men vil si traff 100% med avstand og nivå ang sub!

Det er vel en av minusene med Pio,at den gjør lite under 63 hz - man er nesten avhengig av en Antimode el for å komme helt i mål!

Hvertfall hvis man har litt "berg og dalbane" i det området!

Men det MCACC gjør,gjør den VELDIG bra,og jeg føler at RK til PIO beholder "goklangen" bedre til musikk enn f.eks YAPO til Yamaha!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker fortsatt Antimode'n ja - veldig bra sak!

LX 85 gjør fint lite under 63 hz,men vil si traff 100% med avstand og nivå ang sub!

Det er vel en av minusene med Pio,at den gjør lite under 63 hz - man er nesten avhengig av en Antimode el for å komme helt i mål!

Hvertfall hvis man har litt "berg og dalbane" i det området!

Men det MCACC gjør,gjør den VELDIG bra,og jeg føler at RK til PIO beholder "goklangen" bedre til musikk enn f.eks YAPO til Yamaha!
    Er også strålende fornøyd med min romkorreksjon for sub(AS-EQ1), men trodde kanskje en toppklassereceiver som LX85 ville øverflødiggjøre bruk av antimode eller AS-EQ1

Forøvrig interessant det du sier om "goklang", er foreløpig ikke 100% fornøyd med Yamaha her, men har i dag kjørt en kalibreringsrunde med AS-EQ1, men ikke prøvelyttet enda. Blir spennende å se om det "sitter" nå..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også strålende fornøyd med min romkorreksjon for sub(AS-EQ1), men trodde kanskje en toppklassereceiver som LX85 ville øverflødiggjøre bruk av antimode eller AS-EQ1

Forøvrig interessant det du sier om "goklang", er foreløpig ikke 100% fornøyd med Yamaha her, men har i dag kjørt en kalibreringsrunde med AS-EQ1, men ikke prøvelyttet enda. Blir spennende å se om det "sitter" nå..
    Helt enig i at en toppklasse receiver burde ha noe mer muligheter når det gjelder subkalibreringen enn det LX 85 har!

Hadde bare den "standing wave control" funksjonen strukket seg lenger nedover i frekvens enn 63 hz,og hatt et par filter til,så hadde saken vert biff!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akustikkplater på plass!

Ja da har jeg fått overtalt fruen til å gjøre noen akustiske tiltak her i stuen

Har snekkra litt,og fått hengt opp to 10cm Rockwool plater i førsterefleksjon,pluss at jeg splitta en plate,og hengte opp bak fronter - hadde ikke plass til mer,så en får gjøre det beste ut av det!
    Ikke ble det så alt for ille og se på heller!

Og at det var verdt de få kr dette kostet er det ikke tvil om - alle detaljer og vokaler ble mye tydligere,og lydbildet ble mye større:grin:

Her er noen bilder :
    -img_0039-jpg

-img_0040-jpg

-img_0041-jpg

-img_0042-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer Monitor Audio i hus...

Lenge siden det har skjedd noe særlig her nå,men nå til helga fikk jeg med meg hjem noe nytt endelig

MA Apex 40,måtte vike plassen som senter,til fordel for GXC 150!
    -img_0070-jpg

I tillegg så måtte jeg bare prøve GX serien sin sub også

Så langt virker det bra - den fikk SVS'n sin gamle plass (venstre hjørne foran),og "tuben" måtte plasseres i venstre hjørnet bak,for å bidra litt i dypet!

Dessverre fikk jeg ikke like mye dypbass med denne plasseringen!

Har jobbet litt med kalibreringen idag,og har vel kommet brukbart i mål!
    Målingen er uten glatting !
    -svs-bak-jpg

Det som er litt dumt,er at Antimoden min ikke er helt "i water",så jeg må ta det meste manuelt,og med det "lille" jeg får gjort med receiveren!
    Litt dumt,da jeg sliter litt med en peak i 50 hz området!
    Må få sjekket Antimoden min ja !

Suben til MA har helt klart noen kvaliter SVS'en ikke har,og motsatt - så det var vel omtrent som forventet :-D

Tanken var at dem skulle utfylle hverandre,og det gjør dem forsåvidt - men begge fortjener egentlig å stå på samme plass,og det er jo ikke så enkelt og få til !

Når det er sagt,så var det hvertfall helt klart en stor oppgradering og få på plass en GX senter - merket allerede under kalibreringen,at lydsignaturen var mye mer lik en før!

Side 6 av 28 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •