Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 4 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som løser gåten?

Ja nå har jeg virkelig oppgradert på forsterker fronten:grin:

Et helt nytt kapittel når det gjelder lydkvalitet!!

"Tog du'an" ?? :wink:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound A21???

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Parasound A21???
    Nei,er nok ikke det:-)
    Skal kunne gå an å finne det ut av det jeg har skrevet,hvis man er litt fantasifull:lol:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Nei,er nok ikke det:-)
    Skal kunne gå an å finne det ut av det jeg har skrevet,hvis man er litt fantasifull:lol:
    Fy f... Du kjøpte nok den som lå på hifisentralen. (sikle)
    Chapter precis 250s

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var lett ja

Aldri hørt Chapter. Spennende å få høre om dine inntrykk etterhvert.

Gratulerer!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Fy f... Du kjøpte nok den som lå på hifisentralen. (sikle)
    Chapter precis 250s
    Stemmer det ja
    Virkelig en lekker sak ja!

Gratulerer,du vant - men har ingen premie dessverre:wink:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Den var lett ja

Aldri hørt Chapter. Spennende å få høre om dine inntrykk etterhvert.

Gratulerer!!
    Har såvidt hørt Chapter på demo hos Hifihuset - da på PL 300!
    Men det var disse Couplet boksene,men du verden - det spilte rått:lol:

Og etter å lest diverse tester,og en forholdvis ok pris,så tok jeg sjangsen!
    Og så langt så kan jeg ikke akkurat si jeg angrer nei
    Jeg har jo fått nye høyttalere på kjøpet,hehe!
    Nå har jeg hvertfall fått høre hva som bor i MA GS 20'ene

Fy flate for en kontroll og dynamikk - punch,og smell i bassen fra en annen verden!
    Hadde jo inne Abrahamsen V2.0 en stund,og den hadde vel noe av det samme i dypbassen,men den var ikke nærheten når det gjelder punch,og slagbass! I tillegg er den ufattelig detaljert og luftig,og med samme snerten i musikken oppover i frekvensområdet! Samtidig er lydbldet blitt større,både i bredden og høyden!

Har ikke noen skikkelig Dac ennå (bare en gammel Beresford TC-7510),så jeg har nok ikke fått hentet ut potensialet i den i ren stereo ennå!
    Så inntil videre så spiller det best med å bruke Pio LX 82 som pre,og Chapteren som ren effekt!

Har sagt det før,og sier det igjen - den forforsterker delen i LX 82 virker til å vere av skikkelig bra kvalitet!

Er i LYKKERUS om dagen:lol:

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med en MEGET flott amp. Sitter med de samme inntrykkene som du gjør i forhold til Abr. V2.0. Noe som gjør at jeg er så smått å ser etter nytt forsterkeri til mine høyttalere også. Med tanke på alle de kildene man i dag har i hjemmet, så ser Bel Canto eOne DAC 1.5 meget interessant ut.
    DAC og pre i samme pakke, i tillegg til å spille meget bra, er et kinderegg i seg selv. Ser fram til dine inntrykk på Chapteren din når ting er på plass slik du vil ha det hos deg.

Har ikke noen skikkelig Dac ennå (bare en gammel Beresford TC-7510),så jeg har nok ikke fått hentet ut potensialet i den i ren stereo ennå!
    Så inntil videre så spiller det best med å bruke Pio LX 82 som pre,og Chapteren som ren effekt!

Det kommer vel an på hvilke DAC du liker best av kildene dine, og Pio. Alt må prøves.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Gratulere med en MEGET flott amp. Sitter med de samme inntrykkene som du gjør i forhold til Abr. V2.0. Noe som gjør at jeg er så smått å ser etter nytt forsterkeri til mine høyttalere også. Med tanke på alle de kildene man i dag har i hjemmet, så ser Bel Canto eOne DAC 1.5 meget interessant ut.
    DAC og pre i samme pakke, i tillegg til å spille meget bra, er et kinderegg i seg selv. Ser fram til dine inntrykk på Chapteren din når ting er på plass slik du vil ha det hos deg.

Det kommer vel an på hvilke DAC du liker best av kildene dine, og Pio. Alt må prøves.
    Takker for gratulasjonen:-D
    Ja det blir spennende å prøve en skikkelig Dac med tiden! Har en kompis som kommer innom med en Cambridge Dacmagic en dag,så får vi hvertfall startet et sted,for å se hvordan det utarter seg i forhold til Pioneeren!
    Bør vel gjerne sikte noe høyere når det gjelder Dac,men det blir da uansett intressant,og det blir da en gratis test:-D
    Regner med for forforsterkeren til Chapteren er av noe bedre kvalitet en Pio'en,så da burde den vel blomstre opp ytterligere med en skikkelig Dac i kjeden!
    Dac med så mange innganger er ikke så viktig for meg,da jeg stort sett bruker kun Squeezebox til musikk avspilling! De andre kildene (blu-ray/mediasenter/Tv-tuner) er jo flerkanals kilder,så da blir det nok å gå via Pio'en uansett!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det står,så har jeg lekt meg litt med REW idag i "finværet":-D

Ser jeg mangler 5-6 db ved 35-45hz området,ellers ble det ganske bra her nå!
    Fikk småjustert litt på frontene,og flyttet litt på sofaen,og det hjelp faktis en god del på lydbildet! Hadde nok noen uønskede refleksjoner fra en skinnsofa,som nå er redusert!

Grafen er med 1/3 smoothing!

-10-06-2011-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et nytt bilde - ikke så mye forandring,bortsett fra at Chaptere'n er kommet med

Har i tillegg fått meg nytt camera,som jeg leker meg litt med!

-sam_0148-jpg

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig med chapter! he nytt kamera ja, "fint" dato stempel..hehe

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Herlig med chapter! he nytt kamera ja, "fint" dato stempel..hehe
    Chapter er ikke feil nei

Ja ser nå at dette dato stempelet blir noe dominerende ja - får vel fjerne den funksjonen, men som sagt,så har jeg nettopp fått kameraet,så får vel forske litt

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det står,så har jeg lekt meg litt med REW idag i "finværet":-D

Ser jeg mangler 5-6 db ved 35-45hz området,ellers ble det ganske bra her nå!
    Fikk småjustert litt på frontene,og flyttet litt på sofaen,og det hjelp faktis en god del på lydbildet! Hadde nok noen uønskede refleksjoner fra en skinnsofa,som nå er redusert!

Grafen er med 1/3 smoothing!

-10-06-2011-jpg
    Det der ser veldig bra ut selv om litt høyere oppløsning på grafene forteller litt mer. Med normale høyttalere i et rom som ditt skal du være meget happy. Dippen rett før 200hz er nok enten frontvegg som kansellerer litt eller gulv/takrefleksjon. Tipper det låter rimelig ryddig?

Hvor deler du mellom fronter og sub?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Det der ser veldig bra ut selv om litt høyere oppløsning på grafene forteller litt mer. Med normale høyttalere i et rom som ditt skal du være meget happy. Dippen rett før 200hz er nok enten frontvegg som kansellerer litt eller gulv/takrefleksjon. Tipper det låter rimelig ryddig?

Hvor deler du mellom fronter og sub?
    Joda det låter slett ikke verst her nå,så jeg er nok brukbart heldig med rommet!

På denne målingen så har jeg delt på 80 hz - det gir den jevneste kurven,men av og til så deler jeg på 50 hz også!
    Da får jeg litt mer skyv i 45-60 hz området,som kan vere ønskelig på noe musikk!
    Har også en Antimode,som rydder veldig bra opp med tanke på suben!

Måler jeg en halvmeter lengre frem (sitter fremoverlent) så blir kurven helt jevn fra 60 hz og gnedover,men får til gjengjeld en liten større dipp i 80-90 hz området,så jeg har slått meg til ro med dette nå!

Med kun fronter,så får jeg en ganske kraftig boost i 50-60 hz området,som kan vere ok på en del musikk,men som kan ta litt overhånd på noen låter - det blir litt boomy!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det låter slett ikke verst her nå,så jeg er nok brukbart heldig med rommet!

På denne målingen så har jeg delt på 80 hz - det gir den jevneste kurven,men av og til så deler jeg på 50 hz også!
    Da får jeg litt mer skyv i 45-60 hz området,som kan vere ønskelig på noe musikk!
    Har også en Antimode,som rydder veldig bra opp med tanke på suben!

Måler jeg en halvmeter lengre frem (sitter fremoverlent) så blir kurven helt jevn fra 60 hz og gnedover,men får til gjengjeld en liten større dipp i 80-90 hz området,så jeg har slått meg til ro med dette nå!

Med kun fronter,så får jeg en ganske kraftig boost i 50-60 hz området,som kan vere ok på en del musikk,men som kan ta litt overhånd på noen låter - det blir litt boomy!
    Aha, det er en Antimode involvert ja. Glimrende liten dings. Har selv brukt den på tilsvarende måte. Rommet vil alltid dominere bassresponsen så at du får litt bedre respons i ett område et annet sted er dessverre slik det er, det gjelder å finne et kompromiss; som det ser ut som du har.

Vurdert lydplater på sidevegger for å ta førsterefleksjonene til frontene?

Bare en plate kuttet i to slik at du får et 60*60 panel som speiler mellomtonen og diskanten tror jeg hadde bidratt positvt. Såpass små plater kan dekoreres med trykk og vil se ut som malerier/bilder. Bare et forslag. Vet man er begrenset i en stue

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Aha, det er en Antimode involvert ja. Glimrende liten dings. Har selv brukt den på tilsvarende måte. Rommet vil alltid dominere bassresponsen så at du får litt bedre respons i ett område et annet sted er dessverre slik det er, det gjelder å finne et kompromiss; som det ser ut som du har.

Vurdert lydplater på sidevegger for å ta førsterefleksjonene til frontene?

Bare en plate kuttet i to slik at du får et 60*60 panel som speiler mellomtonen og diskanten tror jeg hadde bidratt positvt. Såpass små plater kan dekoreres med trykk og vil se ut som malerier/bilder. Bare et forslag. Vet man er begrenset i en stue
    Antimoden er en glimrende "dings" ja:-D
    Ja har funnet ut man får ikke lik respons overalt uansett - det er ikke mange cm man skal flytte mic før tilng forandrer seg,så man må vere litt forsiktig for å ikke bli altfor opphengt i sånne grafer!

Akustikkplater el akustiske tiltak er noe jeg har gjort litt av,men som jeg vurderer mer av etterhvert!
    Vi får se hva man kan finne av ting som kan passe seg i en stue etterhvert!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usynlig bassfelle...

I dag har jeg gjort et vellykket ekspriment vil jeg si

Den ene sofaen (3-seteren) står langs ene langveggen i stua,og bak denne blir det da en del mellomrom - særlig siden det er en glasskarm bak der også,slik at sofaen ikke kommer klin i veggen!

Tok derfor å stappet det hulrommet bak der fullt med noen sekker med gamle klær jeg hadde stående,for å se om det hadde noen innvirkning i bassområdet?

Og det hadde det faktisk:grin:

Så ikke store forskjellen på frekvenskurven,men på Waterfall diagrammet,ble det ganske synlig at etterklangen hadde blitt en god del redusert,og det beste av alt, er at det er godt hørbart:grin:

Har fått mye strammere bass rett og slett - merket det spesielt godt på f.eks Billie Jean med M Jackson!
    På den låta er det jo ganske kraftig bass,men hos meg har det blitt litt for mye av det gode - ganske boomy rett og slett. Hvertfall når man spiller høyt!

Men nå ble det veldig mye strammere,og mer kontant bass!

Blir nok til at jeg kjøper med en passende madrass el to,for å krølle til bak der ja,siden dette hadde såpass effekt!

Det blir jo rett og slett en "usynlig" bassfelle:grin:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel ta seg en ny tur til i Oslo nå,og må si jeg gleder meg uvanlig mye til å komme hjem igjen i mårra kveld:grin:

Da har jeg nok med et par store pakker baki bilen:grin:

Sier ikke mer ennå.....

Side 4 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •