Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Er nok den veien det går i så fall ja..
    Men det blir uansett neppe med det første.

SVS AS-EQ1 var jeg i utgangspunktet ganske skeptisk til, men det har vist seg å være en av de desidert smarteste investeringene jeg har gjort i mitt oppsett.
    Bassen er betydelig bedre under ALLE omstendigheter.
    Sub og fronter en glimrende integrert sammen, bassen og dypbassen har langt mer trøkk, dybde og ikke minst mer detaljer enn før..
    Anbefales varmt.
    Ja burde vel egentlig hatt meg en sånn en,hvis jeg skal fortsette med to suber!
    Men jeg syns den er jæ..... dyr,og den Antimoden rydder faktisk ganske bra opp den også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hifi-huset i går,og endte opp med en brukt Abrahamsen V 2.0
    Fikk en god handel,og har vert litt nyssgjerrig på denne en stund,så da klarte jeg ikke å motstå fristelsen!

Har koblet den opp nå,men ikke fått hørt så veldig mye,fordi jeg har vert på båt-tur i fineværet idag,men det lille jeg har hørt høres bra ut!

Har koblet den opp som ren stereoforsterker,med Squeezebox Duet via en Beresford 7510 Dac som kilde - og som rent effekttrinn mellom Pio LX 82 og mine kjære MA GS 20!

Har ikke forsket så mye ennå,og har heller ikke kjørt ny MCACC etter på!
    Men så langt virker det hvertfall som at forforsterker-delen til Pio LX 82 holder mål!
    Er omtrent umulig å høre forskjell om jeg kjører direkte til Abrahamsen,eller om jeg kjører via Pio og Abrahamsen som effekt! Da snakker vi " Pure Direct"

Men det blir jo to forskjellige Dac'er i bruk da,så 100 % riktig sammenligningsgrunnlag blir det jo ikke,men det sier da litt uansett!

Skal komme tilbake med mer etterhvert
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eksprimentert litt idag ;-)

Idag vart det bare regn,og hva er vel da mer naturlig enn å eksprimentere litt med Hifi'en sin
    Som skrevet over her,så har jeg fått meg en Abrahamsen V 2.0 som jeg har brukt som ren effekt et par uker nå!
    Lyden er bra,men man lurer jo alltid på om man kan hente ut enda mer !

Prøvde først å koble fra Abrahamsen,og kjøre kun LX 82 igjen på noen låter,for å høre (kona var med på lytteseansen også)!
    Det var faktisk ikke den store forskjellen,bortsett fra bassen - den er noe mer kontrollert,og med noe mer punch med "Abe" tilkoblet,men til gjengjeld,så kan jeg spille noe høyere kun med LX 82!

Men man vil jo gjerne ha både i pose og sekk,så hva skulle jeg prøve da??
    Jo jeg fant ut at bi-amping måtte prøves

Koblet "Abe" på bassen,og LX 82 på mellomtone/diskant og prøvde forsiktig!
    Var jo litt skeptisk med tanke på forskjellig gain på forsterkerne osv,men syns det hørtes rimelig balansert og bra ut!

Koblet så til Mic og kjørte MCACC få Pio for å se hva den sa om dette ??
    Og joda den godtok dette med den gang,og etter justeringene som ble gjort,så stemte det veldig bra med tidligere korrigeringer gjort av MCACC,så dette virket lovende!

Har sittet å spilt av mye musikk nå etterpå,og kan bare si meg VELDIG fornøyd! Mine kjære GS 20 har aldri spilt bedre
    Har aldri hatt bedre lyd her enn nå - stemmene og detaljene har kommet enda bedre frem - bassen sitter som et skudd,og som jeg håpet kan jeg spille ENDA høyere,hehe !! Ikke at det er noe man gjør så ofte,men moro å vite at man kan - ikke sant??
    Men største forskjellen er som sagt på vokal og detaljer/renhet i lydbildet rett og slett

Så takk til værgudene for denne regntunge dagen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hatt en feiretur til Djerba...

Ja nå har jeg vert en tur til Djerba - en liten øy som hører til Tunisia for dem som måtte lure!
    Må si det var en vellykket,og avslappende ferie i svært AV fattige omgivelser,så noen lytterunde ble det dårlig med

Men hadde en flott tur,nydelig vær og klima,og et veldig hyggelig prisnivå!

Etter den elendige sommeren her hjemme,så var det deilig å oppleve litt sol og varme!
    Absolutt et fint reisemål,hvis man vil oppleve noe litt mer eksotisk enn disse vanlige "syden feriene"!

Det er ikke noen "Party-øy",men det var veldig avslappende,og ikke minst billig!

Men det var også deilig å komme hjem til norsk mat,stereoanleget og AV-forum,hehe!!
    Ikke vert innom her på nesten en og en halv uke - får nesten abstinenser av slikt
    Er ikke helt god vetdu8)

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake får man vel si Har sikkert ikke skjedd så mye her da

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Velkommen tilbake får man vel si Har sikkert ikke skjedd så mye her da
    Takker for det

Neida,sikkert ikke så store nyheter,men man lurer jo alltid,når man ikke kan følge med,hehe!
    Har jo prøvd å ta igjen noe av det "tapte" nå

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det blitt en liten oppgradering i Stuekinoen min:grin:
    Var innom Hifi huset i forrige uke,for å kjøpe med noen BR 2 høytallerre til min onkel,men endte selvsagt opp med noe til meg selv også,hehe!

Det ble nye bakhøytalere denne gangen - av typen MA Apex 10
    Virket som dette var en rimelig ny serie fra MA - var hvertfall ny for meg!
    Synes disse virket veldig praktiske med tanke på henge dem opp på vegg,og i tillegg så låter det utrolig fra disse små tassene!
    Finishen er også utrolig bra,og står veldig bra i stil med mine GS 20 i front!
    Kommer også til å gå fra senteren i samme serien etterhvert,da den passer perfekt størrelsemessig!

Har fått montert dem opp,og kjørt kalibrering,og det virker veldig lovende så langt!
    Har ikke fått sett film ennå,men det virker som dem smelter enda mer sammen med frontene hvis jeg kjører flerkanals musikk hvertfall!

Virker som det hjalp å få surr høytalerne litt opp i høyden!

Gleder meg til å se film nå etterhvert

Andre som har erfaring med denne Apex senteren forresten??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [IMG][/IMG]Og da var senterhøytaleren også byttet
    Ble en MA det også - Apex 40,så nå er det kun MA i oppsettet mitt!
    Er så langt meget fornøyd,og utseendemessig står den vledig bra til mine
    MA GS 20
    Litt dårlig bilde men....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra å kompakt ut dette

Hva synes du om GS 20 ? har en kompos som vurderer å kjøpe seg slike.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra å kompakt ut dette

Hva synes du om GS 20 ? har en kompos som vurderer å kjøpe seg slike.
    Takker - det er vel egentlig litt "for kompakt",men men .... man må prøve å gjøre det beste ut av plassen man har til rådighet

GS 20 har jeg bare lovord å si om - dette er høytalere jeg antagelig kommer til å ha lenge!
    Passer min smak helt ypperlig,med detaljer og driv i musikken,og det spiller overraskende bra i bassen størrelsen tatt i betraktning!
    Finishen er også veldig bra,og du trenger ikke noen monsterforsterker for å få bra liv i dem! Min Pio LX 82 drar disse så det suser

Kan varmt anbefales fra min side,men det er jo ikke sikkert dem faller i smak hos alle for det,men dem kommer jo veldig bra ut i tester også da!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Takker - det er vel egentlig litt "for kompakt",men men .... man må prøve å gjøre det beste ut av plassen man har til rådighet

GS 20 har jeg bare lovord å si om - dette er høytalere jeg antagelig kommer til å ha lenge!
    Passer min smak helt ypperlig,med detaljer og driv i musikken,og det spiller overraskende bra i bassen størrelsen tatt i betraktning!
    Finishen er også veldig bra,og du trenger ikke noen monsterforsterker for å få bra liv i dem! Min Pio LX 82 drar disse så det suser

Kan varmt anbefales fra min side,men det er jo ikke sikkert dem faller i smak hos alle for det,men dem kommer jo veldig bra ut i tester også da!
    Nå er jo ikke han som skal ha dem så veldig kravstor heller da så skal nok gå fint.Prøver å fa han til å kjøpe Klipsch RF 63/83 men han er redd diskanten blir for lys, selvom han digger mine RF-7 :P

Jo, kan se den at det kanskje blir litt for kompakt. Da tenker jeg litt på for lydbildet sin skyld osv. Hos meg står mine RF-7 ca 2,5 meter ifra hvarandre å jeg synes det er litt lite :P Men skal se å få koblet opp noen Focal Dome på høyden idag å se om sånne ting funker i praksis eller bare i teorien

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke han som skal ha dem så veldig kravstor heller da så skal nok gå fint.Prøver å fa han til å kjøpe Klipsch RF 63/83 men han er redd diskanten blir for lys, selvom han digger mine RF-7 :P

Jo, kan se den at det kanskje blir litt for kompakt. Da tenker jeg litt på for lydbildet sin skyld osv. Hos meg står mine RF-7 ca 2,5 meter ifra hvarandre å jeg synes det er litt lite :P Men skal se å få koblet opp noen Focal Dome på høyden idag å se om sånne ting funker i praksis eller bare i teorien
    Ja skulle gjerne hatt litt mer bredde her også,men det er en åpning inn til kjøkken ved siden av høyre front,så jeg kan dessverre ikke dra det lenger ut i bredden - men så sitter jeg ikke så langt unna heller da,så det er ikke så "halvgærnt" !

Tja,nå har ikke jeg så god kjennskap til til Klipsch,men de er jo veldig dype,og jeg innbiller meg at RF 63/83 trenger en god del mer plass for å spille optimalt,enn det GS 20 gjør!
    Og GS20 kan vel heller ikke holde følge med RF 63/83 når det gjelder å spille "grisehøyt":-)
    Så dette kommer vel litt an på hva man er ute etter,og rommet/elektronikken man har til rådighet!
    Han bør vel ta seg en lytterunde til Hifi-huset hvis han har muligheten!
    Har hvertfall veldig gode erfaringer med den butikken,og man får hyggelige priser også:-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gleder meg til jul nå...

Har vert på jakt etter en SVS PC 12 Plus en stund nå på brukten uten å lykkes! Synes de nye (DSP) var litt stivt priset med sine 13k,plus at jeg er ikke så helt sikker på at jeg liker disse med tanke på det nye lille LCD displayet!
    Blir litt vanskeligere å stille på den da,i og med at man nesten er avhengig av å "se" hva man skrur på - litt verre å "føle seg frem"!
    Men så snakket jeg med Lsound i går,og jammen hadde dem ikke inne en Pc 12plus,som dem skulle selge til "demopris"
    Og den fikk jeg jammen kloa i idag - får håpe den dukker opp enten lille julaften,eller hvertfall i romjula!

Blir stor stas!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er SVS PC 12 Plus i hus..

Idag kom det en veldig hyggelig kar fra Schenker på døra her,og han hadde med seg en særdeles hyggelig pakke Intet mindre enn en PC 12 Plus !!

Har fått drakset beistet på plass,og kalibrert litt,og det virker lovende så langt,men jeg er nok ikke helt i mål ang kalibrering enda!
    Får prøve med litt frem med forskjellige porttuningsmuligheter,og delefrekvenser etterhvert!
    -bilde0072-jpg

Er det ikke dette som er en "perfekt integrert" sub?
    Måtte lage et hjemmelaget hjørnebord,som jeg skar ut en halvmåne i,for at suben skulle få plass!
    Kan vel legge til at det er unødvendig å ønske meg "godt nytt år" ,hehe !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg fått tid til litt kalibrering idag,og må si meg veldig fornøyd med resultatet
    Dette er med SVS SB 12 Plus i front,og med PC 12 Plus i hjørnet bak!
    Det er en lei dipp mellom ca 85-100hz,som irriterer meg en del,men den er det fint lite å gjøre noe med virker det som!
    Ellers er jeg veldig fornøyd både med kurven,og med lyden - både til film og musikk!
    -pc12-plus-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har jeg forsket litt på dette med underlag under sub,og det har faktisk blitt betydelig bedre bass her nå - tightere og strammere,samtidig som det buldrer mindre i resten av huset!

Jeg gjorde noe så enkelt som å kjøpe meg et ligge underlag til 99,- på Jysk!
    Klipte til dette i riktig str for både SVS SB 12,og SVS PC 12 Plus'n!
    Så hadde jeg noen baderomsfliser i passende str,som jeg limte oppå liggeunderlaget - satte subene oppå,og det virket stødig og fint

Og som sagt - uønskede resonanser ble redusert,og bassen ble mer kontant!

Billigste oppgraderingen jeg har gjort tror jeg

Til og med kona merket god forskjell,så da må det vere noe i det:-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Små ting som hjelper og overasker :-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Små ting som hjelper og overasker :-D
    Helt klart:-D
    Moro at det går an å få såpass forbedring,uten at det behøver å koste skjorta!

Har forresten gjort det samme med frontene nå også,men det merkes ikke like tydelig der syns jeg,men alt må prøves:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja da har det skjedd store endringer her!!

Har nå snudd på stua etter mye grubling,og konsultasjoner med Fruen!
    Og det ble faktisk en stor forbedring lydmessig:-D
    Fikk litt mer avstand til sidevegger på frontene,og jeg sitter nå mer midt i rommet,og ikke helt inntil bakvegg!
    Begge deler bidrar nok positivt lydmessig!
    Nå sitter Q-sound'en som den skal også - veldig moro:-D

Frontrekka
    -frontrekka-jpg

Enda ett
    -frontrekka1-jpg

Så fikk jeg tak i et brukt Hifi-rack
    -nytt-rack-jpg
    Her er bakhøyttalerne
    -bakh-yttalere-jpg

Alt ialt veldig fornøyd om dagen - gratis var det også,bortsett fra at TV'n min plutselig ble så liten!
    Måtte derfor gå til anskaffelse av en ny:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så måtte det ny TV på plass,og var først å kjøpte en Samsung 55 c6005 - vedlig lekker TV,med klare fine bilder,og førsteinntrykket var veldig bra,men når kvelden kom,og vi skulle kose oss med film,så ble "clouding problematikken" som disse TV'ene har fått kritikk for,altfor fremtredende dessverre:cry:
    Den ble derfor levert tilbake,og da gikk jeg for "bankersen" Panasonic 50" G20:-D
    Veldig fornøyd med denne,og atpåtil var den billigere!

En annen ting som var positivt med "snuopperasjonen",er at nå fikk jeg plass til SVS PC 12 Plus'n foran i hjørnet,og fant derfor ut at jeg klarte meg med en sub,og SVS SB 12 Plus'n ble derfor solgt!

Neste som står i fare for å skje nå,er at jeg har fått SYKT lyst på den nye Monitor Audio GX 300:-D
    Men vi får se hva som skjer - er vel ikke så lenge før den er klar for en prøvelytt håper jeg

Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •