Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 27 av 28 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 544
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har en Denon X4000 receiver med pre-out som er koblet mot Parasound A21 som driver frontene.
    høyttalerne er semi-aktive med egen bassforsterker Audio Pro Bravo FX-10. Kan altså regulere bassen direkte på frontene, men enten blir det for mye eller for lite bass. Problemet er romresonans ved 40 og 80 Hz.... Tror jeg.
    tenkte å sette en miniDSP mellom receiver pre-out og effektforsterkeren og så korrigere bassområdet med PEQ'en i miniDSP. Kan også leke med crossover nivå mot sub også for å se om noe av problemet ligger i basselementet som skyter nedover. Har hørt at dette i seg selv kan være ugunstig for romresonans.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok fungere etter hensikten det ja. Men jeg har ikke prøvd min på den måten , den analoge jeg har brukes kun til sub , og det fungerer helt fint. Men har hørt andre nevne at lyden forringes mellom pre og effekt pga for dårlig ad-da konvertering.
    Kjøp Yamaha receiver , så kan du korrigere kun problemfrekvensene med PEQ , å la resten være som det er
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vet ikke om kjøp av ny receiver vil gjøre noen forbedring. Jeg har PEQ på Denon'en også, men den er for grov i frekvensinndelingen så jeg får ikke addressert de spesifikke problemfrekvensene. Jeg har prøvd dette.
    Når det gjelder ad-da konverteringen så kan jeg se for meg at det er uheldig at enheten konverterer fra ad til da først, deretter korrigerer, for så å konvertere tilbake til analogt igjen. Dette vil jo innebære mye konverteringer og hvis da ikke konverterne er gode vil dette være negativt, den ser jeg.
    Men jeg kom over denne nye versjonen som heter 2x4 HD. Denne ser ut til å ha veldig bra dac'er og kan også operere i det digitale domenet. Dvs. jeg kan bruke den som forforsterker, sende signal digitalt til denne. Da blir det kun en enkelt da-ad konverting. Hvis konverteren i tillegg er bra så vil det vel bli marginal reduksjon i lydkvalitet?
    Hva tror du evt om faseproblematikk eller delay problematikk ift. korrigeringen som gjøres? Er det merkbart?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia Vis post
    Hei, vet ikke om kjøp av ny receiver vil gjøre noen forbedring. Jeg har PEQ på Denon'en også, men den er for grov i frekvensinndelingen så jeg får ikke addressert de spesifikke problemfrekvensene. Jeg har prøvd dette.
    Når det gjelder ad-da konverteringen så kan jeg se for meg at det er uheldig at enheten konverterer fra ad til da først, deretter korrigerer, for så å konvertere tilbake til analogt igjen. Dette vil jo innebære mye konverteringer og hvis da ikke konverterne er gode vil dette være negativt, den ser jeg.
    Men jeg kom over denne nye versjonen som heter 2x4 HD. Denne ser ut til å ha veldig bra dac'er og kan også operere i det digitale domenet. Dvs. jeg kan bruke den som forforsterker, sende signal digitalt til denne. Da blir det kun en enkelt da-ad konverting. Hvis konverteren i tillegg er bra så vil det vel bli marginal reduksjon i lydkvalitet?
    Hva tror du evt om faseproblematikk eller delay problematikk ift. korrigeringen som gjøres? Er det merkbart?
    Les svaret i den andre tråden din mtp. Yamahaens PEQ.
    Ja du kan bruke en slik HD som dac osv , men da blir det jo kun to-kanals lyd - altså ren stereo. Men er det kun det du vil ha , så er jo en receiver selvsagt helt overflødig .
    For du kan jo ikke sende signalet for frontene digitalt fra receiver og inn i en Minidsp .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia Vis post
    Kjøper du en receiver med Audyssey bør vel det i teorien kunne løse problemet, da får du 128 bånd eller noe i bassområdet. Jeg hadde en minidsp-sak kombinert med Pioneer surroundreceiver tidligere, men den ble helt overflødig etter at jeg fikk Audyssey.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden siste post her nå , men nå er det på sin plass med en oppdatering ja

For her i huset har det også dukket opp noen AS produkter idag

Og som flere har vært inne på , dette er TUNG Hifi , så jeg kjenner det i ryggen i kveld
    Ikke fått testet all verden enda , men må si dette virker MEGET lovende ja - utrolig autoritet i lyden.

For den som ikke ser det , så er det det 2 stk. AS Sub2
    Ikke så bra bilde , og håndklærne er for å få flyttet litt på dem inntil endelig plassering blir bestemt
    -arendal-suber-jpg

7. Liker Danke har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel , idag har jeg fått gått litt orn'tlig til verks med AS sub 2 , og joda disse kan uten tvil spille dypbass også
    Men det er ikke det at dem kan spille dypbass som imponerer , men måten dem gjør det på !
    Dem har en kontroll og detaljeringsevne over hele bassregisteret som jeg ikke har hørt av suber før. Og jeg har hatt diverse suber opp gjennom årene som jeg har vært veldig fornøyd med - bl.annet flere modeller fra både SVS og XTZ.
    Joda , det var kanskje enda mer dypbass å hente hos SVS f.eks , men det savnes ikke likevel. Litt vanskelig å forklare , men der SVS rister huset ditt , så rister AS subene sofaen din å deg i stedet

Har fått tatt noen målinger og kalibrert litt idag , og tror jeg slår meg til ro med dette. Endte opp med EQ1 , men da har jeg også måttet gjort en del dempinger i dypbassområdet under 40hz.

Og med deling på 80hz mot frontene , så ble det sånn - brukbar respons ned til 16 hz egentlig -sub-2-80-hz-jpg

9. Liker Gurba har likt denne posten
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy at du er fornøyd. Hadde jeg hatt plass ville jeg også handlet en Sub2 til
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

11. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har man plass så er nok 2 suber å foretrekke.
    Og selv er jeg veldig svak for symetri også , så det ligger nok like mye der - en dyr last å ha

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis mye nye suber!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo , mange takk for det
    Å fortsatt meget fornøyd med investeringen også

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye subber! Spennende produkter fra AS. Satser på få å hørt på Hi-fi messa til helgen.
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|2 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

16. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Gratulerer med nye subber! Spennende produkter fra AS. Satser på få å hørt på Hi-fi messa til helgen.
    Ja det blir moro å få høre høyttalerne også. Dem virker å gi mye moro for pengene

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har det skjedd litt (mye) på høyttaler-siden hos meg
    Etter et langt og godt vennskap med Monitor Audio PL300 skiltes nå våre veier til fordel for Arendal Sound Tower

Jeg fikk hørt disse på Horten-messa , og ble såpass nysgjerrig at det ikke var noen vei utenom å teste disse hjemme.
    Og hva skal man si...At disse høyttalerne ikke koster mer enn dem gjør en egentlig et lite mysterium
    Det er to ting PL300 gjør bedre enn disse. En anelse (som i ubetydelig) luftigere diskant , og og et (betydelig) mer ekslusivt design. Bortsett fra det , så er faktisk AS Tower bedre på alle måter , og det med god margin også !
    Dem er en god del mer lettspilte , dem er mye bedre på vokalgjenngivelse , dynamikk , punchbass , dypbass , større lydbilde , og i tillegg så kan dem spille enda en god del høyere ! Rett og slett utrolig artige høyttalere

Må si at det satt ganske langt inne å bytte ut PL300 , og da særlig for fruen - både mtp. lyd og ikke minst design , men når vi fikk AS opp å gå , så ble avgjørelsen tatt rimelig fort ja
    Og selv om disse har veldig mye bass å by på , så evner dem å trigge mindre bassproblemer i rommet , og jeg er nå ikke så avhengig av å bruke EQ for å fjerne peaker i bassområdet med AS. Antar dette har med å gjøre at det er fordelt på flere elementer i høyden. I tillegg så er det flere tuningmuligheter med basspluggene , og her kjøres det med en plugg igjen og resten åpne.

Nå høres det jo nesten ut som AS er stygge , men det er dem ikke selv om dem ikke når helt opp til PL300 (det er det ikke mange som gjør) Men byggekvaliteten på AS virker meget meget bra , så på den måten står dem ikke noe tilbake for PL vil jeg si !
    Og for dem som ikke vet det - PL300 var ca 3 ganger så dyre !

Så det går i mye musikk på relativt høyt nivå om dagen , for dette er MORRO
    Sist endret av Torolan; 10-25-2016 kl 18:52

19. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere !! Ser mange hopper på AS toget om dagen, skal bli spennende og se om AS blir nye Klipsch i hjemmekino miljøet Morro at du er fornøyd! Det er jo til syvende og sist morro faktoren til en høyttaler som får oss til å smile Og det er jo rent lydtrykk som engasjerer oss i 90% av tilfellene Og har man nogenlunde kontroll på det akustiske så er det lettere og få en høyttaler til å spille pent oppover mener nå jeg

Igjen, gratulerer! DEN følelsen når man pakker opp noe nytt

Snart bare jeg som ikke har hørt AS nå :O

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer igjen As virker som en meget bra allround høyttaler. Godt du er fornøyd, blir spennende å se noen målinger og lytte intrykk etter litt spille tid.
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|2 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Hva med noen bilder av høyttalerne i stua?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Gratulerer med nye høyttalere !! Ser mange hopper på AS toget om dagen, skal bli spennende og se om AS blir nye Klipsch i hjemmekino miljøet Morro at du er fornøyd! Det er jo til syvende og sist morro faktoren til en høyttaler som får oss til å smile Og det er jo rent lydtrykk som engasjerer oss i 90% av tilfellene Og har man nogenlunde kontroll på det akustiske så er det lettere og få en høyttaler til å spille pent oppover mener nå jeg

Igjen, gratulerer! DEN følelsen når man pakker opp noe nytt

Snart bare jeg som ikke har hørt AS nå :O

Kim
    Jotakk , det er alltid moro med noe nytt ja - og særlig når man opplever en slik opptur Og at disse kan bli meget populære har jeg god tro på , for det er noen skikkelig fyrverkeri av noen høyttalere ! Hvis det er noe som kan bremse salget noe , så det nok størrelsen , og da særlig på senter og surr-ht. Ikke noe problem for dem med dedikert kino , men i en stue kan det blir litt drøyt for mange.
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Gratulerer igjen As virker som en meget bra allround høyttaler. Godt du er fornøyd, blir spennende å se noen målinger og lytte intrykk etter litt spille tid.
    Mange takk ja
    Ja dette er virkelig allroundere - føler at jeg har beholdt alle de gode egenskapene til PL300 pluss at jeg har fått enda mer råskap og dynamikk på kjøpet
    Målinger kan nok fort komme ja , men kan fort røpe at dem spilller dypbass til under 20hz så det synger
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris Vis post
    Spennende. Hva med noen bilder av høyttalerne i stua?
    Jepp , må få tatt noen bilder en dag

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble etterlyst bilder her.. Har kun mobilbilder i tvilsomt lys , men dere får ta det dere får inntil videre

Og ikke er det så ryddig heller ser jeg

-img_2214-jpg
    -img_2213-jpg
    -img_2215-jpg

25. Liker BEF, Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tatt litt målinger av AS Tower idag
    Her er bilde av høyre og venstre front hver for seg med psychoacustic smooting.
    Dette er med YPAO i manuel modus innkoblet. Den ene basspluggen er plugget igjen og 2 er åpne.

-phsykoakustik-smooting-tower-front-jpg
    Sist endret av Torolan; 11-01-2016 kl 20:07

27. Liker Gurba har likt denne posten
Side 27 av 28 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •