Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 25 av 28 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 544
    Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det kan du saar. Dette kommer av at lydbølgene slipper ut av rommet igjennom døra, imens når døra er lukket vil de reflektere og kræsje i hverandre. Dette er veldig simpelt forklart.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt av det samme her hos meg , og det vises også på målinger.
    Jeg har en dør ut mot gang i høyre hjørnet bak , og det er absolutt best å la den stå åpen ja.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert 3-4 sånne trykkbaserte feller i rommet, kan disse plasseres vilkårlig i rommet? Har ikke mulighet for symmetri med likt fordelt på begge vegger. Det er vell ikke noe førsterefleksjon å ta hensyn til?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Har vurdert 3-4 sånne trykkbaserte feller i rommet, kan disse plasseres vilkårlig i rommet? Har ikke mulighet for symmetri med likt fordelt på begge vegger. Det er vell ikke noe førsterefleksjon å ta hensyn til?
    Jeg har ikke så mye erfaring med slike , så det kan nok andre svare mer presist på. Men dem bør jo stå der trykker er størst, og det er vel gjerne nær eller i hjørner hvis jeg har skjønt det riktig.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike feller bør stå der trykket er høyest. Dette er som Torolan sier nesten alltid i hjørner i rommet og langs veggene. husk at du har mange fler enn 4 hjørner i et rom også.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

6. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg etter litt slit å svette fått inn to stk 501 for testing
    Dem kommer ikke til å stå oppå subene permanent bare for å ha sagt det - tror vel ikke det er så heldig med slike vibrasjoner på sikt ?
    Men enn så lenge så spiller jeg uten suber , så får jeg gjøre om litt i stereobenken hvis dem blir stående
    Har så vidt fått lyd nå , så noen endelig konklusjon kontra 352 er ikke klar , men at det er forskjeller ute å går kan bekreftes

8. Liker Danke har likt denne posten
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamen det var da som bare ! Har spøkelset flytta helt inn nå eller? Og var tidligere leieboer??

Dette lukter dyrt og er heftig!!

Hvor er senteren din?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

10. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Jamen det var da som bare ! Har spøkelset flytta helt inn nå eller? Og var tidligere leieboer??

Dette lukter dyrt og er heftig!!

Hvor er senteren din?
    Hehe , ja man kan jo lure
    Det hender det dukker opp noen tilbud man ikke kan la gå forbi. Når man får anledning til å teste to 501 blokker gratis (bortsett fra en times kjøring hver vei) , så kan man nesten ikke si nei Eller... det var selvsagt det man burde gjort

GX senteren solgte jeg sammen med GX-frontene . Så jeg har ikke brukt senter siden jeg fikk PL300 , og jeg savner den faktisk ikke.
    Når man sitter i sweetspot så fungerer det faktisk utmerket uten. Og dem andre bryr jeg meg ikke så mye om

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, låne gratis blir fort dyrt uansett Sinnsykt heftig hvertfall, de er jo helt rå og se på også synes jeg! Angående risting, så er det vel ikke mer risting PÅ selve suben enn det er nære i et rack for eks 1m unna vil jeg tro?

Glem lyden da, du ser jo at noe mangler Neida, bare min OCD som kicker litt inn
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, låne gratis blir fort dyrt uansett Sinnsykt heftig hvertfall, de er jo helt rå og se på også synes jeg! Angående risting, så er det vel ikke mer risting PÅ selve suben enn det er nære i et rack for eks 1m unna vil jeg tro?

Glem lyden da, du ser jo at noe mangler Neida, bare min OCD som kicker litt inn
    Det kan fort bli dyrt ja Og som du nevner , så er designet verdt en hel del bare det i mine øyne - jeg er nok litt forelsket
    Når det gjelder vibrasjoner fra subene , så har jeg satt 4 vibrasjonsdempere under hver sub. (slike man har under vaskemaskiner) Og det fører til at vibrasjonene forplanter seg mindre til gulv og rommet ellers , men at subene vibrerer mer i stedet.
    Så derfor er det nok mer gunstig å få satt Mac'ene inn i stereobenken vil jeg tro. Må bare justere litt på hyllene for å få plass , men avventer til endelig avgjørelse er tatt - må knuse sparegrisen og sjekke innholdet der først

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke helt å legge fra meg de xtz subene jeg altså. Er veldig nysgjerrig på den cinema serien:P Har sendt mail til surround nå!! Dette er din skyld

Hvor er det du bor? Husker ikke , mener jeg har spurt før!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke helt å legge fra meg de xtz subene jeg altså. Er veldig nysgjerrig på den cinema serien:P Har sendt mail til surround nå!! Dette er din skyld

Hvor er det du bor? Husker ikke , mener jeg har spurt før!
    Subene leverer fortsatt dem , og jeg anger ikke på kjøpet på noen måte. Men det er klart at to PC/PB 12 plus el 13 ultra er mye råere - særlig i dypet. Men nå koster dem jo en del mer også da. Så det blir jo PB/PC - 2000 man må sammenligne med i såfall. Og dem har jo ikke jeg prøvd , så jeg hadde helt sikkert blitt fornøyd med dem også. Men så var det dette med design da....

Jeg bor like ved Sogndal , så skulle du være på disse trakter , så må du bare si fra

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Subene leverer fortsatt dem , og jeg anger ikke på kjøpet på noen måte. Men det er klart at to PC/PB 12 plus el 13 ultra er mye råere - særlig i dypet. Men nå koster dem jo en del mer også da. Så det blir jo PB/PC - 2000 man må sammenligne med i såfall. Og dem har jo ikke jeg prøvd , så jeg hadde helt sikkert blitt fornøyd med dem også. Men så var det dette med design da....

Jeg bor like ved Sogndal , så skulle du være på disse trakter , så må du bare si fra
    Det skal jeg gjøre ! Jeg er jo forsåvidt fornøyd, men jeg klarer ikke å legge fra meg den tiden jeg hadde 2 xtz stående ved siden av racket. Da var det skikkelig brystkassetrøkk, og da hadde jeg enda mindre kalibreringserfaring enn hva jeg har nå, og hadde heller ikke Antimode.

Subene jeg har nå er jo sinnsykt brutale, og de går faktisk ganske høyt opp i frekvens også til tross. Leker med tanken om å prøve 2 stk 10.16 for morro skyld i tillegg, de er nette og fine og får plass på hver side av racket. Hvor du ser bortifra kalibreringsbiten så bør de supplere det området jeg kanskje mangler litt av?

Men gjør ingenting mer nå før jeg får målt litt, kanskje jeg rett og slett ikke "mangler" noe ( PS: Hører kanskje hjemme i tråden min dette )

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre ! Jeg er jo forsåvidt fornøyd, men jeg klarer ikke å legge fra meg den tiden jeg hadde 2 xtz stående ved siden av racket. Da var det skikkelig brystkassetrøkk, og da hadde jeg enda mindre kalibreringserfaring enn hva jeg har nå, og hadde heller ikke Antimode.

Subene jeg har nå er jo sinnsykt brutale, og de går faktisk ganske høyt opp i frekvens også til tross. Leker med tanken om å prøve 2 stk 10.16 for morro skyld i tillegg, de er nette og fine og får plass på hver side av racket. Hvor du ser bortifra kalibreringsbiten så bør de supplere det området jeg kanskje mangler litt av?

Men gjør ingenting mer nå før jeg får målt litt, kanskje jeg rett og slett ikke "mangler" noe ( PS: Hører kanskje hjemme i tråden min dette )
    Bare å lufte tanker i denne tråden for min del
    Det kan jo tenkes at det var nettopp fordi du hadde en drøy basspukkel et sted som nå er jevnet ut du fikk denne ekstra punchen
    Du kan jo prøve igjen uten Antimoden og se om du får det tilbake.... Det er ikke alle peaker som er like ødelegende - noen kan jo faktisk være morro og ha , bare dem ikke blir alt for fremtredende
    Men to 10 tommere kan jo hjelpe på det , hvis det er nettopp den plasseringen som gir dette trøkket . Men både RF83 og PC 13 ultra bør jo ha minst like mye å rutta med i dette området som XTZ 10.16 , men det kan som sagt være plasseringen av dem som er ekstra gunstig.
    Og dem har jo denne cut-off funksjonen du kan sette til "on" slik at dem slipper å spille så mye dypbass , og da vil dem jo klare å henge med resten ganske brukbart skulle en tro , men kanskje ikke helt til døra. RF83 kan jo spille dyrisk høyt med nok power

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg begynner egentlig og tro at det fint er mulig og bli fornøyd med det jeg har nå 83´ene gir seg liksom aldri nei, de bare leverer. Det er første gang Emotivaen har blitt lunka!:P

Vi får se hvor "huggærnt" det er etter første måling

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er avgjørelsen tatt - disse 501 blokkene blir nok stående ja
    Det spiller rett og slett bedre. Det er mer ro , bedre oppløsning , og selvsagt enda mer krefter enn med en 352. Så da ble det ingen vei utenom - sparegrisen måtte bøte med livet

20. Liker Danke har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig! Grattis ! Gratis hjemlån du, pøh!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig! Grattis ! Gratis hjemlån du, pøh!
    Hehe - joda , å låne dem var gratis
    Men han viste nok hva han gjorde han som lånte dem bort

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her i huset er det god stemning Jeg flesket til på en c48 , og den ankom sent i går kveld. Så da ble det hektisk oppkobling og testing i de sene timer.
    Jeg har alltid syns at Yamaha prosessoren har gjort en meget anstendig jobb i stereo også. Men jeg hadde ikke spilt mange strofene før jeg hørte at dette var et solid steg opp
    Og så er det jo noe med synergieffekten , design og feelgood følelse i tillegg når man har Mac over hele linja

Våknet kl 5 idag å lurte på om jeg ikke bare måtte stå opp for nyte nyervervelsen , men jeg klarte å drøye det til 07.30

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare fantastisk, Torolan. FOR et drømmeanlegg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 25 av 28 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •