Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 24 av 28 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 544
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Still kicking ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Still kicking ?
    Jada , men jeg falt og slo meg såpass kraftig i rompe/hofte region her om kvelden , at jeg har knapt klart å sitte i sweetspot i det siste
    Så derfor har det blitt lite testing og glede her de siste dagene dessverre
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffsan, du får ha god og rask bedring så du får spillt inn subbene
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Huffsan, du får ha god og rask bedring så du får spillt inn subbene
    Takk for det Det går smått , men det ordner seg vel etterhvert får vi tro .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke rumpen som sto plassert for nært Subben når du drev og testet altså...

God bedring, ikke morro når en for lite tid i SS

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Det var ikke rumpen som sto plassert for nært Subben når du drev og testet altså...

God bedring, ikke morro når en for lite tid i SS
    Hehe , disse subene kan nok "kick some ass" , men det var nok ute på isen dette foregikk
    Men det går bedre nå ,så jeg har fått kost meg litt igjen idag , og subene imponerer stadig dem

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God bedring ja! Smalt nylig i bakken selv med påfølgende bakhue i isen, etterfulgt av full 10kg´s propanflaske i fanget

Jeg sikler fælt på de nye Xtz´ene om dagen ass!! Skal ikke se bort ifra at det blir et par sånne etterhvert pga deg din nisse! De ser rett og slett sinnsykt bra ut. Og jeg er jo sinsykt fornøyd med den jeg har også, er rett og slett ingen i nærheten til den prisen eller hakket over mener nå jeg. Byggkvalitet, følelse på brytere osv osv er jo bare superb!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk som faller kan også være underholdning Må kunne trekke på smilebåndet i det minste

9. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    God bedring ja! Smalt nylig i bakken selv med påfølgende bakhue i isen, etterfulgt av full 10kg´s propanflaske i fanget

Jeg sikler fælt på de nye Xtz´ene om dagen ass!! Skal ikke se bort ifra at det blir et par sånne etterhvert pga deg din nisse! De ser rett og slett sinnsykt bra ut. Og jeg er jo sinsykt fornøyd med den jeg har også, er rett og slett ingen i nærheten til den prisen eller hakket over mener nå jeg. Byggkvalitet, følelse på brytere osv osv er jo bare superb!

Kim
    Huff såpass ja - det er fort gjort , og er man litt uheldig så kan man få seg en god smell. Selv har jeg aldri slått meg så ille som nå , har jo vært helt invalid , men det går heldigvis litt bedre nå
    Ja det er fort å la seg friste når man ser og hører hva andre handler og skryter av - kjenner meg igjen der
    Nå skal det også sies at to stk med slike SVS tuberkulose som jeg har , er enda et god del råere helt der nede i dypet enn disse XTZ'ene.
    Og at KK subene var enda et lite hakk mer raffinerte på musikk , men begge disse er jo en god del dyrere , og som allroundsuber så gir disse XTZ'ene veldig mye for pengene. Jeg synes også disse klarer å hente veldig mye detaljer i dypbassen - kanskje mer enn SVS'en jeg har. Men nå har jeg jo to stk , og jeg har også en litt annen plassering på disse nå. Så det blir jo ikke helt lett å sammenligne 100%.

Det sikkert blitt like bra eller kanskje enda bedre med 2 PB2000 , men dem er ikke på langt nær så pene etter mitt syn , så derfor tok jeg sjansen på disse - og så langt er jeg veldig fornøyd med valget
    Så om du skulle gå på en smell , så får jeg heller ta på meg litt av skylda , hehe

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post

Folk som faller kan også være underholdning Må kunne trekke på smilebåndet i det minste
    Jo å se andres falle er alltid moro - skulle gjerne hatt mitt eget fall på video også

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda, håper du får en god og rask bedring.

Ellers, meget spennende lesing om disse XTZ-ene. Siden jeg selv har et par av SVS SB13-Ultra (som jeg er MEGET godt fornøyd med), kan jeg ikke unngå å undre på hvordan disse XTZ-ene låter i forhold.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Uffda, håper du får en god og rask bedring.

Ellers, meget spennende lesing om disse XTZ-ene. Siden jeg selv har et par av SVS SB13-Ultra (som jeg er MEGET godt fornøyd med), kan jeg ikke unngå å undre på hvordan disse XTZ-ene låter i forhold.
    Jotakk for det
    Ja disse SB13 Ultra var også med i vurderingen . Både fordi du og andre har skrytt av disse , og fordi dem er både pene og mer passe store ift. til PB modellene.
    Og jeg tror nok disse er meget gode , men fordi prisen er det doble ift. XTZ'ene og fordi det var primært filmbass jeg var ute etter , så falt valget på XTZ denne gangen Har jo lest mye rundt på nettet før valget ble tatt , og det jeg har lest ser ut til å stemme bra med mine erfaringer.
    Regner vel med SB13 er hakket råere til musikk , men til film så tror jeg faktisk at XTZ'ene gjør en like bra jobb. Og når da prisen er det halve , så tok jeg sjansen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært satt litt ut av spill noen dager , så har jeg nå fått finpusset litt mtp. kalibrering og integrering av de nye XTZ subene .
    Og nå begynner det å sitte ganske bra her. Dette er delt mot frontene ved 80 hz , og uglattet .
    Har fått spilt litt mer på dem også nå , og sier meg fortsatt meget fornøyd med denne handelen. Dem gjør en veldig god jobb til både film og musikk
    -xtz-uglattet-jpg

15. Liker Midas, TorTorden har likt denne posten
    Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut dette torolan! Ganske imporende hvor imponerende hvor jevn respons det er mulig å få med et par subber når man plasserer de rett og får satt inn riktig tidsjustering. Har man i tillegg litt demping for å ta decay blir det riktig så bra.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Ser veldig bra ut dette torolan! Ganske imporende hvor imponerende hvor jevn respons det er mulig å få med et par subber når man plasserer de rett og får satt inn riktig tidsjustering. Har man i tillegg litt demping for å ta decay blir det riktig så bra.
    Ja , er man litt tålmodig , så kommer man langt. Og man opparbeider seg jo litt erfaring også etterhvert som man holder på med dette, og det hjelper jo på.
    Har også litt demping i rommet , men skulle gjerne hatt mer. Men siden dette er en stue , så er det litt begrensede muligheter.
    Men siden jeg nå har fått subene vekk fra hjørnene , så har jeg fått frigjort venstre fronthjørnet også , så det skal det inn ene ller annen form for bassfelle. Problemet er at det er ikke all verdens plass der , hverken i høyden eller ellers.
    Pga et hjørneskap som henger oppe i hjørnet , så kan den ikke være mer enn 110cm høy. I bredden så kan den være kun 45cm langs den ene veggen , og ca 60 cm langs den andre veggen.
    Så har du noen gode forslag å komme med , så mottas det med takk

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modex Egde fra RPG. Den bør vel være mulig å klemme inn på den plassen du har planer om. Hør med orso, jeg tror han har begynt å føre disse.
    [SIZE=2]

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modex Egde fra RPG. Den bør vel være mulig å klemme inn på den plassen du har planer om. Hør med orso, jeg tror han har begynt å føre disse.
    Ja skal høre med han , men jeg har en misstanke om at disse blir for store.....
    Hvis dem ikke kan lage en etter mål da...? Vi får se

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan bestilles etter mål såvidt jeg vet. Derfor jeg foreslo akkurat disse. At de i tillegg er meget effektive hjelper jo også på
    [SIZE=2]

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan bestilles etter mål såvidt jeg vet. Derfor jeg foreslo akkurat disse. At de i tillegg er meget effektive hjelper jo også på
    Det høres jo lovende ut i såfall
    Jeg har to Modex Corner feller , og dem gjør ikke rare nytten synes jeg. Men dem er ikke så store heller - ca 60 cm høye.
    Så dem er ikke i bruk en gang , så jeg må se om det går an å finne noe bedre , og som er passe store

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noe jeg lurer litt på så jeg poster her vis greit, når jeg la døren inn til kinoen stå åpen så er jeg mye mer tilfreds med bassen, spesielt i øvre frekvens 50-80hz bil jeg tippe uten å ha målt noe. Den føles raskere og trøkker mer i dette området enn med dør lukket og tett rom. Den blir mer behagelig på en måte. Har dere noen forklaring på hvorfor? Og kan jeg oppnå lik bass med lukket dør ved å sette opp feller?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Side 24 av 28 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •