Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 544
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ser veldig lovende ut det, og flott design også. Til den prisen så er dette nok noe som kommer til selges en del av
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice
    At xtz har kommet for og bli har jeg ikke noe tvil om og det gjelder vel ikke bare subwooferene deres

Begynner selv og kanskje lukte litt på nye subber, men føler ikke det store behovet enda. Enn så lenge får antimoden ganske mye ut av de to 12.16 jeg har og eneste negative jeg har og si om de er at forsterkerne i de summer litt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Nice
    At xtz har kommet for og bli har jeg ikke noe tvil om og det gjelder vel ikke bare subwooferene deres

Begynner selv og kanskje lukte litt på nye subber, men føler ikke det store behovet enda. Enn så lenge får antimoden ganske mye ut av de to 12.16 jeg har og eneste negative jeg har og si om de er at forsterkerne i de summer litt.
    Ja XTZ har mye bra.
    Men jeg kan med stor trygghet si at 1x12 cineama er et helt annet "beist" enn 12.16
    Jeg har hørt 12.16 , og den plages med portstøy når den presses i dypbassen. Er portene tettet er dette selvsagt borte , men da mister man jo en del output også.
    Har ikke hørt slike tendenser ennå på disse.
    Nå skal jeg vært ærlig å si at KK subene var enda et lite hakk strammere og mer detaljerte på musikk , men så manglet det litt for mye på maks spl . På en del låter , så merket jeg at dem ikke klarte å henge med PL 300 helt til topps. Og på film er det rått parti i favør XTZ.
    SVS tuba er nok hakket råere på dypbass , men ikke alene i forhold til 2 XTZ'er.
    Og så meldes det om en del innspillingstid også på disse ser jeg , så jeg har kanskje enda litt å gå på
    Så alt i alt vil jeg anse disse som meget gode allround suber , med et ekstremt bra pris/ytelse forhold
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    ser veldig lovende ut det, og flott design også. Til den prisen så er dette nok noe som kommer til selges en del av
    Jeg er inhabil men jeg velger å tro det vil være lyden som gjør at disse vil selges i framtiden, prisen vil bare være en bonus for de som tør ta sjansen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Jeg er inhabil men jeg velger å tro det vil være lyden som gjør at disse vil selges i framtiden, prisen vil bare være en bonus for de som tør ta sjansen.
    Nja , jeg er vel ikke helt enig i det men...
    Hadde SVS PB2000 hatt like tiltalende design som disse , så hadde vel valget falt på dem - mest for å gå for det sikre.
    Men dem ser jo ut som en gammel nedslitt låve i forhold til disse XTZ'ene. - men det er min smak

Og skal slike beist få godkjent innpass i en stue , også hos sin bedre halvdel , så er det ikke tvil om at også design selger.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med gromme subber, de ser jo dritbra ut også???

Fa€&% at du må drive og handle nytt og skal hive ut det andre da??:P Blir jo nysgjerrig!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Nja , jeg er vel ikke helt enig i det men...
    Hadde SVS PB2000 hatt like tiltalende design som disse , så hadde vel valget falt på dem - mest for å gå for det sikre.
    Men dem ser jo ut som en gammel nedslitt låve i forhold til disse XTZ'ene. - men det er min smak

Og skal slike beist få godkjent innpass i en stue , også hos sin bedre halvdel , så er det ikke tvil om at også design selger.

Hva er du ikke enig i, At lyden fra disse ikke vil salgsbringende men designet vil ?

Mulig vi prater forbi hverandre men intensjonen med innlegget mitt var ikke SVS VS XTZ men den faktiske lydkvaliteten XTZ klarer å få til fra Cinema serien og at det vil være det vesentlige for å selge disse. Se på innlegget jeg qouter til.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skrev ser lovende ut så tenkte jeg på grafene som torolan som postet om ytelsene til cinema subbene.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde absolutt ikke og sammenligne disse med 12.16 det skjønner jeg ville verdt fånyttes hehe.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er du ikke enig i, At lyden fra disse ikke vil salgsbringende men designet vil ?

Mulig vi prater forbi hverandre men intensjonen med innlegget mitt var ikke SVS VS XTZ men den faktiske lydkvaliteten XTZ klarer å få til fra Cinema serien og at det vil være det vesentlige for å selge disse. Se på innlegget jeg qouter til.
    Ja det er mulig jeg misforstod deg litt.
    Og at lydkvalitet er viktig , er det ingen tvil om. Men som saar er inne på også , så er det ingen tvil om at både pris og design også spiller en stor rolle for mange , meg selv inkludert.
    Men slikt er mye smak og behag , og det kommer jo også an på hvor utstyret skal stå. Skal ting stå delvis skjult i en mørk kino , så kan jo alle pengene legges i maks ytelse/lydmessig kvalitet. Skal det stå i en stue må det også legges penger i finish og design.

Tror vel vi er rimelig enige , og jeg mener at XTZ har truffet bra blink og kan tilfredsstille mange med denne cinema serien - både i stuer og dedikert kinoer

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Grattis med gromme subber, de ser jo dritbra ut også???

Fa€&% at du må drive og handle nytt og skal hive ut det andre da??:P Blir jo nysgjerrig!
    Takker
    Er visst ikke bare jeg som handler utstyr ser jeg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde absolutt ikke og sammenligne disse med 12.16 det skjønner jeg ville verdt fånyttes hehe.
    Jeg mente heller ikke det. Men siden du sa du "luktet på nye suber" , så tenkte jeg at jeg ville antyde at et par slike også bør tas med i vurderingen

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona trodde ikke sine egne øyne når jeg og kompisen min lå på alle fire og dro 2 stk 3x12 over stuegolvet til leieboeren, jeg prøvde og forsvare med at lydkvaliteten vil være av ypperste klasse, hun skjønte ikke hvorfor jeg måtte selge de nusselige SB-13 som hun mente passet mye bedre inn i kinoen. Jeg er tilbøyelig til å være enig med henne men hun bryr seg ikke en døyt om lydkvalitet eller hva headroom gjør for en nyfrelst basskåt 40 åring

Ha en strålende helg og nok engang gratulerer. Når euforien har lagt seg og subbene er spilt inn er da den virkelige dommen kommer for om de blir stående eller blir solgt videre.. Mine SB 13 holdt i ett år, jeg er overbevist om at mine XTZ`ere blir stående mye lengre.

14. Liker harman/kardon har likt denne posten
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona trodde ikke sine egne øyne når jeg og kompisen min lå på alle fire og dro 2 stk 3x12 over stuegolvet til leieboeren, jeg prøvde og forsvare med at lydkvaliteten vil være av ypperste klasse, hun skjønte ikke hvorfor jeg måtte selge de nusselige SB-13 som hun mente passet mye bedre inn i kinoen. Jeg er tilbøyelig til å være enig med henne men hun bryr seg ikke en døyt om lydkvalitet eller hva headroom gjør for en nyfrelst basskåt 40 åring

Ha en strålende helg og nok engang gratulerer. Når euforien har lagt seg og subbene er spilt inn er da den virkelige dommen kommer for om de blir stående eller blir solgt videre.. Mine SB 13 holdt i ett år, jeg er overbevist om at mine XTZ`ere blir stående mye lengre.

Godt med litt latter på en Lørdags kveld

Men, hvorfor dra når en kan løfte ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe , jeg kjenner til hva du sikter til ja
    Selv er jeg heldig med valget av fruen når det kommer til dette med hifi utstyr - hun har også glede av det , og det gjør det hele litt lettere. Var verre med eksen for å si det sånn. (er vel derfor hun er "eks" ) Fruen hadde faktisk ikke troa på disse , og ville nødig kvitte seg med SVS tuba. Men når hun fikk høre disse i dag , så ble hun såpass overrasket , at jeg fikk klarsignal til å selge den

Og ja du har rett - det gjenstår å se hvor lenge den blir , men med såpass begrenset med plass så begrenser det seg litt selv.
    SVS' en har jeg hatt i 4 år , så holder disse like lenge , så er det vel bra

God helg til deg også

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Godt med litt latter på en Lørdags kveld

Men, hvorfor dra når en kan løfte ?
    Jo du skjønner det at når de lå i eskene var det bærehåndtak og det fungerte helt utmerket helt til vi kom til døråpningen, da måtte de ut av pakkingen. 40kg på en kropp i hver ende er ikke mye men når du ikke har noe å ta tak i og må klemme til med ren muskelkraft rundt avrundende kanter og uten å ha mulighet for å løfte i rett høyde blir det raskt en prøvelse igjennom smale døråpninger. Fant til slutt ut at å bruke drakraft med XTZ`ene flytende oppe på ett fløyelsmykt teppe var løsningen. Det morsomme var at kona ikke visste størrelsen på disse og jeg ser det komiske i det når hun oppdaget dette og tok oss i akten med å trekke disse over gulvet til leieboeren..

18. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Jeg mente heller ikke det. Men siden du sa du "luktet på nye suber" , så tenkte jeg at jeg ville antyde at et par slike også bør tas med i vurderingen
    Absolutt med i mulighetene frammover, men oppe i fronten har jeg maks 45cm i plass mellom senter og H/V front høyttaler.
    tror jeg kunne skvist inn to pb-2000 der men det vil kan gå på mm, ønsker jo ikke og måtte skvise frontene nærmere sideveggen enn de er :-P

Har jo og tenkt andre tanker som går utenom disse men er egentlig ganske fornøyd med utstyret som det er og skal se mer på rommet etc, sitter jo nå med en åpen vegg (bak meg) og lurer da med og sette opp vegg der (må sette dør i sideveggen) og begynne og se mer seriøst på akustiske tiltak.

Så tror jeg skal heller legge spare penga i det prosjektet enn bare kjøpe nye subber, selv om det er fristende

Kommer til og søke innspill på dette i min egen tråd men det kommer ikke til og skje noe før utpå sommeren.

Gratulerer med nye subber, husk de er ikke testet før purken lurer på hva du holder på med hehe.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo du skjønner det at når de lå i eskene var det bærehåndtak og det fungerte helt utmerket helt til vi kom til døråpningen, da måtte de ut av pakkingen. 40kg på en kropp i hver ende er ikke mye men når du ikke har noe å ta tak i og må klemme til med ren muskelkraft rundt avrundende kanter og uten å ha mulighet for å løfte i rett høyde blir det raskt en prøvelse igjennom smale døråpninger. Fant til slutt ut at å bruke drakraft med XTZ`ene flytende oppe på ett fløyelsmykt teppe var løsningen. Det morsomme var at kona ikke visste størrelsen på disse og jeg ser det komiske i det når hun oppdaget dette og tok oss i akten med å trekke disse over gulvet til leieboeren..
    Skjønner problemet ja .
    Men en god historie

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt med i mulighetene frammover, men oppe i fronten har jeg maks 45cm i plass mellom senter og H/V front høyttaler.
    tror jeg kunne skvist inn to pb-2000 der men det vil kan gå på mm, ønsker jo ikke og måtte skvise frontene nærmere sideveggen enn de er :-P

Har jo og tenkt andre tanker som går utenom disse men er egentlig ganske fornøyd med utstyret som det er og skal se mer på rommet etc, sitter jo nå med en åpen vegg (bak meg) og lurer da med og sette opp vegg der (må sette dør i sideveggen) og begynne og se mer seriøst på akustiske tiltak.

Så tror jeg skal heller legge spare penga i det prosjektet enn bare kjøpe nye subber, selv om det er fristende

Kommer til og søke innspill på dette i min egen tråd men det kommer ikke til og skje noe før utpå sommeren.

Gratulerer med nye subber, husk de er ikke testet før purken lurer på hva du holder på med hehe.
    Nei det skal ikke være enkelt , og det er som du sier at det ikke er så mye vits å oppgradere før man virkelig får fult utbytte av det.
    Selv måtte jeg bygge meg en ny stereobenk etter egne mål for få plass til to suber på denne måten

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det verdt lett hadde alle gjort det
    Denon AVR-4520 CI

23. Liker Torolan har likt denne posten
Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •