Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978 Vis post
    Jeg fikk Ganilsen til å hjelpe meg med Antimode Dual Core 2.0 (den dyreste) til frontene og den billigste til subbene.
    På den dyreste ble ikke den medfølgende mikrofonen brukt, men justert manuelt og lagt inn i Antimode.
    Fikk ikke satt meg 100 % inn i alt som skjedde her. Men jeg hadde en voldsom peak på 50 hz som gjorde at jeg hadde for mye bass med frontene alene-noe som kunne låte litt boomy.
    Og litt for mye nedre mellomtone og litt for lite i øvre mellomtone.
    Så nå låter det mer naturlig. Strammere i bassen og mer "smooth" oppover.
    Men man har også mange muligheter til å tune seg frem på div frekvenser.
    Det vil jeg påstå er den beste måten å bruke en Dualcore på - ta det manuelt.
    Da kan man gjøre så mye ut av justeringene som man ønsker selv.
    Så da står den koblet med analog inn/ut mellom pre og HT ?
    Og det synes du funker bra?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det anlegget ditt låter veldig bra nå, Torolan.
    Jotakk - det kommer seg stadig litt etter litt
    Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på neste gang,hehe
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Var det ikke du @thohaug som spurte etter vannfalls-måling ?
    Vel , idag har det vært litt roligere her, så her kommer den - dette kunne nok vært mye bedre , men til å være i en stue med begrensede muligheter , så vet jeg ikke om jeg klarer å få det så mye bedre.
    -kk-svs-vannfall-jpg
    Sist endret av Torolan; 12-25-2014 kl 23:29

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Hei igjen.
    Var det ikke du @thohaug som spurte etter vannfalls-måling ?
    Vel , idag har det vært litt roligere her, så her kommer den - dette kunne nok vært mye bedre , men til å være i en stue med begrensede muligheter , så vet jeg ikke om jeg klarer å få det så mye bedre.
    -kk-svs-vannfall-jpg
    Absolutt ikke så ille dette her! Litt vel mye partyfaktor fra 40hz og ned though. Hehe, til film er sikkert det ganske morsomt! Ellers er jo frekvensgangen i dypbassen veldig bra. Savner du litt nivå og punch ved skarptromme og lignende? Ser ut som du kanskje har litt lite nivå mellom 120-200hz ifht resten. Tror også du skal slite med å gjøre noe med etterklangen så langt nede. Har et problem ved 24hz selv som jeg ikke aner hvordan jeg skal fikse.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Absolutt ikke så ille dette her! Litt vel mye partyfaktor fra 40hz og ned though. Hehe, til film er sikkert det ganske morsomt! Ellers er jo frekvensgangen i dypbassen veldig bra. Savner du litt nivå og punch ved skarptromme og lignende? Ser ut som du kanskje har litt lite nivå mellom 120-200hz ifht resten. Tror også du skal slite med å gjøre noe med etterklangen så langt nede. Har et problem ved 24hz selv som jeg ikke aner hvordan jeg skal fikse.
    Ja det er under 40 hz det henger lengst igjen , men det er ikke særligplagsomt synes jeg - det er jo ikke så mye musikk som har mye energi der nede , og til film er det ikke like kritisk. Og som du sier , så er det ikke så lett å gjøre så mye med så langt ned.
    Jeg kan ikke akkurat si at jeg savner så noe spesielt selv om det er dårlig nivå mellom 140-200hz , men det høres kanskje ikke så godt før man får det på plass heller. Man vet ikke helt hva man går glipp av likssom....
    Det er spesielt venstre front som har dårlig nivå der , høyre er bra. Det står en sofa ganske nære , samt at salongbordet kommer noe i veien. Så det er mulig det ødelegger noe - skal forske litt mer på dette en dag jeg får "ånden" over meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Veldig fornøyd.
    Det er koblet opp med XLR fra pre til antimode til høyttalerene.

Fikk jo nye bakkanaler og prøvde i front. Han med B&W 804 Diamond ble heeeelt sjokkert, og "klaget" over at de hadde mer bass enn hans gulvstående.
    De var jo helt råe.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting på auto altså, for du bedre resultat med å justere bare med peq i området 20-200 hz også ? Hvor mange bånd bruker du sånn ca da ?

Den prosessoren din er ett skikkelig sikleobjekt, jeg leser bakover i tråden at du er meget fornøyd med den som pre til stereobiten også ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Veldig fornøyd.
    Det er koblet opp med XLR fra pre til antimode til høyttalerene.

Fikk jo nye bakkanaler og prøvde i front. Han med B&W 804 Diamond ble heeeelt sjokkert, og "klaget" over at de hadde mer bass enn hans gulvstående.
    De var jo helt råe.
    Moro med sånne opplevelser ja Virker til å være meget oppegående disse Adam høyttalerne

Og du opplever ikke noe problem med klipping om du skrur opp mot maks med Dualcoren heller ?
    Jeg hadde den koblet slik som du her en stund , men fikk dette problemer med klipping når jeg nærmet meg maks volum , og det er jo litt kjedelig. Hørte ikke noe , men den begynte å blinke "clipping detected" , og da blir man jo litt skeptisk.
    Men dette kommer jo mye an på hvordan gain er på effekttrinn osv - Mcintosh har jo ganske lav gain , slik at må mate på ganske mye fra pre for full peising ....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Ingenting på auto altså, for du bedre resultat med å justere bare med peq i området 20-200 hz også ? Hvor mange bånd bruker du sånn ca da ?

Den prosessoren din er ett skikkelig sikleobjekt, jeg leser bakover i tråden at du er meget fornøyd med den som pre til stereobiten også ?
    Jeg synes den fjerner for mye av det gode på egenhånd ja - når jeg har gjort vannfallsmålinger etterpå , så synes jeg det virker som den har "rotet det til litt" der også.
    Demper jeg derimot de værste peakene med ca halvparten eller litt mer , så synes jeg det låter meget bra. Men skal man drive med dette manuelt , så må man selvsagt gjøre målinger og justere ut fra disse. Det nytter ikke å begynne med dette på "måfå" liksom.
    Hvor mange bånd jeg bruker har variert litt. Under 150 hz så har jeg gjort felles EQ for begge fronter , og da har jeg bare brukt to bånd.
    Når jeg har gjort EQ hele veien så har jeg vel brukt 10-12 bånd totalt sett - og da er det stort sett for å dempe litt hist og her.

Men på målingene som vist her nå de siste dagene , så har ikke Dualcoren vært inni bildet i hele tatt - da har jeg bare brukt EQ i prosessoren.
    Og ja , Yamahaen liker jeg veldig godt Synes denne gjør en veldig god jobb også i stereo.
    Jeg er redd det blir veldig dyrt med noe som er vesentlig bedre. Jeg hadde en Audiolab pre/dac til 10k , og jeg synes faktisk Yamahaen er hakket bedre enn denne . Og i tillegg har den jo muligheter med sub osv.. - jeg synes stereobransjen er håpløst gammeldagse , og kun skal leve på et gammelt rykte om man ikke kan høre på musikk på et kringlyds oppsett !

10. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med trådstarter her. Det er mye morro med en prosessor også til musikk. Med tanke på alle mulighetene man har i forhold til en vanlig 2 kanals pre... Men som man vet. De hardbarka 2 kanals folkene har vanskelig for å ta en reciver eller en surround pre seriøst til musikk.

De skulle bare ha hørt subbene sine riktig tidskorrigert...
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs pc12 + svs 2039
    Forsterkere: Marantz SR7010. Marantz Pm11s3. Pioneer LX 83
    Bilde: JVC 350 Dila. Dreamscreen 106'

12. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom KK 808 nr i hus , så da ble det stacking i helga , og det var meget vellykket ja
    Kjøpte en brukt , og ble litt skuffet først , men det viste seg at sikringen var blåst på den ene forsterkeren. Så når jeg fikk fikset det , så ble det bare fryd og gammen
    Bassen fyller rommet på en annen måte , og selv om det ikke er så stor forskjell på målingene så ble det stor forskjell på hvordan bassen oppleves. Den slår enda hardere , har mye mer og fare med i dypet til film , og i tillegg så integreres den enda bedre med frontene.

Her har jeg målt en og en , og så begge sammen. Og man kan se at dem summerer perfekt opp til 150hz , med en økning på 6 db hele veien.
    Og at disse småtassene har bra skyv helt ned til 16 hz er ganske utrolig..

-kk-dualstack-jpg
    Får ikke opp noen bilder jeg. Fjernet på noe vis, eller bug i forumet, eller hva?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris Vis post
    Får ikke opp noen bilder jeg. Fjernet på noe vis, eller bug i forumet, eller hva?
    Det har vært noe bug ja , men bildene kom opp her når du siterte meg....
    Ser du dem fortsatt ikke ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært noe bug ja , men bildene kom opp her når du siterte meg....
    Ser du dem fortsatt ikke ?
    Nei, ser ingen bilder i denne tråden.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart - alle bildene kommer opp hos meg nå.
    Dette skulle være fikset nå etter hva jeg har skjønt....
    Hvilken nettleser bruker du ? Jeg har bare prøvd med Safari på Ipaden nå , og der virker som sagt alt ok.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,867
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bildene er tilbake nå, prøv å cleare cachen din...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg endelig opp bilder.

Flotte basskurver Torolan!
    --
    Thorbjørn

19. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    This post requires you to click the Takk button to read this content. This post requires you to click the Liker button to read this content.
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    • This post requires you to click the Takk button to see Attachments.
    • This post requires you to click the Liker button to see Attachments.

21. Takk saar takket for denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye pussig rundt omkring på dette forumet for tiden..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker alle en fin Jul med masse gode både lyd og bilde opplevelser
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder -image-jpg 

24. Liker saar har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul,

ser ut som det kommer nytt utstyr inn i stuen hos meg over Jul deriblant en Yamaha CX-5000 så blir vel medlem i Yamaha tråden også da Er usikker på hvilken flerkanalsamp som passer, tar gjerne imot tips. ATI, NAD, Cary, Parasound og Yamaha sin egen tilhørende amp er noen av kanditatene..

26. Liker Torolan har likt denne posten
Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •