Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var på HIFI-huset på torsdag for å handle disse GS 20 høytalerne som jeg hadde forelsket meg i , men så hadde dem dessverre ikke igjen flere i "min" farge! Det var selvsagt veldig skuffende,men de synes selvsagt ikke jeg kunne vere uten høytalere i to uker,så som plaster på såret fikk jeg meg med hjem et par GS 10 så lenge! All ære til servicen i den butikken:-P
    Har nå fått hørt litt på disse,og de besitter mye av de samme kvalitetene som storebroren,men de høres selvsagt et nr mindre ut!
    Diskanten og mellomtonen er veldig bra,men de spiller ikke på langt nær med samme dybden og pondusen som GS 20,men det skulle da bare mangle:-P
    Med deling på 80 hz så spiller det absolutt tilfredstillende,men jeg har som sagt forelsket meg i GS 20,og gleder meg til de får inn disse igjen!
    Det skulle gå et par uker sa de,så det er bare å smøre seg med tålmodighet så lenge:-P
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med innkjøp av nye høyttalere. Har hørt mye bra om GS20. Hvilken finish er det du har bestilt?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt dem i sort pianolakk!
    Det er det som passer best inn her i forhold til resten!
    Sort passer også til det meste synes jeg,men det fristet veldig med rosewood også! Veldig fin finish på disse høytalerne uansett hvertfall:smile:
    Gleder meg veldig til jeg får dem hvertfall:smile:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre i Pianolakk ja, selv om man må ofte frem med støvkosten.
    Jeg har forresten forsøkt å legge litt (bil)voks på mine XTZer. Funker bra det

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Lekre i Pianolakk ja, selv om man må ofte frem med støvkosten.
    Jeg har forresten forsøkt å legge litt (bil)voks på mine XTZer. Funker bra det
    Blir nok noe støvtørking ja!
    Så du har hatt på bilvoks altså?
    For å beskytte dem litt,og samtidig få frem glansen enda mer da?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Henning på HIFI-Huset idag,og nå er endelig mine etterlengtende MA GS 20 kommet inn igjen i svart pianolakk,så de skal hentes i morgen!
    Gleder meg som en unge

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Snakket med Henning på HIFI-Huset idag,og nå er endelig mine etterlengtende MA GS 20 kommet inn igjen i svart pianolakk,så de skal hentes i morgen!
    Gleder meg som en unge
    Blir gode greier det.

Regner med det blir en bildeoppdatering når de er på plass?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 63275Vedlegg 63274
    Da var MA GS 20 endelig i hus ja
    Må si jeg er utrolig fornøyd med disse - både når det gjelder utseende,og lydkvalitet!
    De har stått på konstant siden sent mandagskvelden,og må si de begynner å blomstre nå ja

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bassresponsen min nå

Og idag har jeg fått kalibrert litt
    Syns ikke det ble så verst nå!!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo greit med en liten økning slik mot slutten.

Du har samme dip'en mellom 100 og 200hz som jeg har.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja en stigning er nok å foretrekke - både til film og musikk virker det som!
    Ja den dippen der virker det som det ikke er mye å gjøre med dessverre!
    Måtte nok snudd på hele oppsettet da i så fall,men det har jeg dessverre ikke mulighet til!
    Skal vel mye til å få det helt flatt også,og det plager meg ikke så voldsomt - jeg er fornøyd med lyden nå,og det er det viktigste

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er det vel på tide å oppgradere denne tråden litt
    Har fått en ny "svart box" i hus(som fruen kaller den),næmlig en Beresford Dac TC- 7510
    Kom over denne brukt til en billig penge,og tenkte at denne kunne det vere moro å teste ut litt! Har næmlig lekt litt med tanken om et eget stereo-oppsett etterhvert,og da kan jo en sånn en vere kjekk og ha

Men den måtte jo selsagt sammenlignes med det utsyret jeg har idag også!
    M.a.o Dac'en i Squeezebox'en,og Dac'en i Pio LX 82!
    Fikk koblet opp med rca kabler rett fra SB duett til reciver på en inngang - digiteal coax fra SB på en inngang,og til slutt optisk fra SB til Beresforden,og rca til reciver på en inngang!
    Kunne dermed sitte å A.B.C teste alle variantene!
    Alle varianter ble testet i PURE DIRECT
    Nå vet jeg ikke hvor god denne Beresforden går for å vere,men her er mitt inntrykk!

Konklusjonen ble vel at Beresford'en var et hakk bedre enn SB'en,og at digitalt rett i Pio'en var enda ett hakk bedre enn det igjen!
    Mulig at forskjellene hadde blitt enda mer fremtredende med en mer optimal høytalerplassering!
    Så å gå til anskaffelse til ekstern Dac til en hjemmekino reciver av noenlunde bra kvalitet,er ikke nødvendigvis noen oppgradering!
    Men til en ren stereoforsterker uten dac,kan det nok absolutt ha noe for seg

Så til neste nyanskaffelse
    Kom over en SVS PB 10 (nye typen) også på brukten!
    Og fant ut at etter litt triksing,og snekring av hjemmelaget hjørnebord,så skulle jeg få plass til en sånn en mellom to og tre seteren bak,under "det nye" hjørnebordet!
    OG DET kan virkelig kalles en oppgradering
    Har fra før en SB 12 plus foran,og hadde en XTZ 10.16 der hvor den "nye" SVS'en fikk plass!
    Og har jobbet en del med kalibrering og testing idag,og kan bare si meg VELDIG fornøyd
    Så "banke på akvarium scenen" til Finding Nemo idag,og det ble en helt ny opplevelse kan man trygt si!
    Ingen tvil om den billigere men "større" PB 10'eren er mye råere på film en den dyre men "lille" SB 12 PLUS!
    Så nå i kveld blir det nok film på menyen ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye innkjøp!
    Interessant å lese dine synspunkter om 7510.. Den har vel kanskje en viss "placeboeffekt" for mange?

Så SB12 Plus har fått selskap av sin store lillebror, PB10?
    Får du de til å jobbe godt på lag?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å lese dine synspunkter om 7510.. Den har vel kanskje en viss "placeboeffekt" for mange?

Placeboeffekten skal man ikke undervurdere nei,hehe:grin:
    Ja det høres ikke så verst ut samspillet mellom dem...
    Har justert ned PB 10'eren til å bare spille fra ca 40-50 og nedover,og det funker ganske bra!
    De spilte noenlunde i fase hele veien når jeg stoppet PB 10'eren ved nevnte frekvens!
    Så er begge koblet via Antimode'en koblet via Y-splitt så har ikke fått det til så verst!
    Skal prøve litt mer,og kanskje bruke kun PB 10 for å se hvordan det blir!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Placeboeffekten skal man ikke undervurdere nei,hehe:grin:
    Ja det høres ikke så verst ut samspillet mellom dem...
    Har justert ned PB 10'eren til å bare spille fra ca 40-50 og nedover,og det funker ganske bra!
    De spilte noenlunde i fase hele veien når jeg stoppet PB 10'eren ved nevnte frekvens!
    Så er begge koblet via Antimode'en koblet via Y-splitt så har ikke fått det til så verst!
    Skal prøve litt mer,og kanskje bruke kun PB 10 for å se hvordan det blir!
    Har strengt tatt ikke bruk for sub til musikk heller nå lenger,så kansje kan det hende det havner en SB 12 på brukten etterhvert - vi får se:grin:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Har syslet med tanken om å supplere med et par SVS-rør i min stue også, sånn at XTZene avlastes i de laveste frekvensene, men spørs om det bare blir med tanken. SVS AS-EQ1 kan likevel bare korrigere 2 subwoofere og den gjør en GLIMRENDE jobb i å rydde opp i bassen hjemme hos meg.

MAene er vel dugelig til musikk alene ja?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff ble vist nesten en dobbelpost her...
    Beklager..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Har syslet med tanken om å supplere med et par SVS-rør i min stue også, sånn at XTZene avlastes i de laveste frekvensene, men spørs om det bare blir med tanken. SVS AS-EQ1 kan likevel bare korrigere 2 subwoofere og den gjør en GLIMRENDE jobb i å rydde opp i bassen hjemme hos meg.

MAene er vel dugelig til musikk alene ja?
    Ja det er faktisk imponerende bass i disse GS 20'ene synes jeg!
    Flere som ikke tror meg når jeg sier jeg spiller uten sub:grin:
    Tror ikke du trenger å bruke dem til å bare "supplere" i så fall:grin:
    Du kan nok sikkert selge XTZ'ene da - særlig siden du har AS-EQ1 til å "rydde" opp for deg!
    Skulle vel egentlig hatt en sånn en jeg også hvis jeg skal ha to suber!
    Antimode'en korrigerer jo egentlig kun for en,men den hjelper faktisk på en god del på to suber via y-splitt også!

EDIT Ser du har to sånne XTZ 10.17 ja
    Da blir det jo litt dumt å selge egentlig ja - funker jo som stativer også disse...
    Veldig fint oppsett du har forresten

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok den veien det går i så fall ja..
    Men det blir uansett neppe med det første.

SVS AS-EQ1 var jeg i utgangspunktet ganske skeptisk til, men det har vist seg å være en av de desidert smarteste investeringene jeg har gjort i mitt oppsett.
    Bassen er betydelig bedre under ALLE omstendigheter.
    Sub og fronter en glimrende integrert sammen, bassen og dypbassen har langt mer trøkk, dybde og ikke minst mer detaljer enn før..
    Anbefales varmt.

Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •