Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 19 av 28 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -image-jpg
    Idag kom det en Squeezebox Touch i posten
    Jeg har en del 24bit filer som Duet'en ikke klarer uten å hakke , men " nu går alt så meget bedre"

Er jo utgått produkter dette , men jeg liker dem så godt at når det dukket opp en på brukten så slo jeg til !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er solgt såpass mange Squeezebox'er world-wide at "noen" vil sørge for at de kan brukes - så lenge de ikke bryter sammen, rent teknisk. Jeg har mine tre i full sving - pluss en Squeezebox Radio - og regner med at jeg kan leve med dette i mange år. Jeg har en Squeezebox Classic i reserve - bare for sikkerhets skyld. Jeg innser at før eller senere må jeg over på noe nytt - men den tid, den sorg.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,213
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB Touch er et kongeprodukt. Forstår ikke helt hvorfor Logitach slutta med de typene avspillere. Den skjermen din, hvilken er det det. Den sår virkelig flott ut...
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    SB Touch er et kongeprodukt. Forstår ikke helt hvorfor Logitach slutta med de typene avspillere. Den skjermen din, hvilken er det det. Den sår virkelig flott ut...
    "Skjermen" sier du ? Vet ikke om jeg helt forstår - er det Touch'en du mener eller - er det flere varianter av disse ?

Ja jeg liker veldig godt disse "Squeezeboksene" , og kommer nok til å bruke dem så lenge det lar seg gjøre som Ulf-B nevner her
    Dem holder seg godt på brukten også ser det ut til.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    -image-jpg
    Idag kom det en Squeezebox Touch i posten
    Jeg har en del 24bit filer som Duet'en ikke klarer uten å hakke , men " nu går alt så meget bedre"

Er jo utgått produkter dette , men jeg liker dem så godt at når det dukket opp en på brukten så slo jeg til !
    Squeezebox er fortsatt en veldig fin avspiller, så ingen grunn til å ikke gå for disse med støtten for Wimp Hifi og applikasjoner til både ios og android.

Jeg har ingen problemer med å streame 24bit hos med med Duet, så det var litt rart. Har til og med slått av flac-transkodingen (som default er er på) i Squeezeserveren, noe som gjør at data som sendes er helt ukomprimert.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Squeezebox er fortsatt en veldig fin avspiller, så ingen grunn til å ikke gå for disse med støtten for Wimp Hifi og applikasjoner til både ios og android.

Jeg har ingen problemer med å streame 24bit hos med med Duet, så det var litt rart. Har til og med slått av flac-transkodingen (som default er er på) i Squeezeserveren, noe som gjør at data som sendes er helt ukomprimert.
    Hos meg hakket det hvertfall med høyoppløste filer fra HD-tracks , og det gjør det ikke med Touch'en.
    Og det stemmer jo bra med det man leser her , sitat ; The Touch is supposed to have very good sound quality, much better than the Squeezebox Classic from what I understand. I have one on order, really looking forward to getting it. Also, besides the Transporter, the Touch is the only Squeezebox that can play 2496 audio without downsampling.
    Kilde : http://www.polkaudio.com/forums/show...Touch-vs.-Duet

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det riktignok flac studiomaster 1752kbps, 44.1 Khz, 24Bits jeg har testet med når jeg tenker meg om, og ikke 24/96. Så det har du da sikkert rett i.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det riktignok flac studiomaster 1752kbps, 44.1 Khz, 24Bits jeg har testet med når jeg tenker meg om, og ikke 24/96. Så det har du da sikkert rett i.
    OK , skjønner .
    Ja jeg er ikke så inne på alle disse forskjellige "bit/khz formatene" , men det ser ut til å stemme det som ble skrevet over her .
    jeg er uansett fornøyd med handelen ��

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skjønner jeg. Det er jo fint å kunne ha mulighet til 24/96 også Selv om jeg må si at det ikke er studiomaster det går mest i her grunnet utvalget.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skjønner jeg. Det er jo fint å kunne ha mulighet til 24/96 også Selv om jeg må si at det ikke er studiomaster det går mest i her grunnet utvalget.
    Må vel innrømme at jeg har ikke det helt store utvalget jeg heller Men kjekt å vite at man kan liksom

Vet ikke om det er bare innbilning , men jeg synes faktisk det låter bedre enn med Duet'en her også ? Kan ikke skjønne at det skal være den store forskjellen men ......

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det har skjedd noe her nå men nå ble det litt nye investeringer i heimen
    Har lenge hatt en drøm om MA PL 300 , og jammen ble det ikke til virkelighet nå
    Har hatt GX frontene i ca 3 år nå , så da er det vel lov til å bytte ut litt.
    Stor var gleden når disse skulle pakkes ut , og settes på plass
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -monitor-audio-001-jpg   -monitor-audio-003-jpg   -monitor-audio-007-jpg   -monitor-audio-009-jpg   -monitor-audio-011-jpg  

-monitor-audio-012-jpg   -pl-iphone-jpg   -monitor-audio-039-jpg  

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på signaturen din at du har Hypex UCD400W HG (og at AVFs søkefunksjon er omtrent umulig å bruke). Er du fornøyd med denne? Har du laget kabinett selv, eller fant du et kit/ferdig versjon?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg ser på signaturen din at du har Hypex UCD400W HG (og at AVFs søkefunksjon er omtrent umulig å bruke). Er du fornøyd med denne? Har du laget kabinett selv, eller fant du et kit/ferdig versjon?
    Jeg kjøpte denne brukt , og ferdig bygget av Tangen AV-design.
    Og ja den er meget bra - særlig til prisen jeg ga. Dette er også e 4-kanaler med 2 400w moduler , og 2 180w moduler.
    Slik det er nå , så bruker jeg den ene 400w modulen på senter , og de to 180 watterne på veranda-høyttalerne.

Jeg brukte 400watterne lenge på GX frontene mine med veldig bra resultat , og det var en stor oppgradering fra å bare bruke receiveren (3020).
    Men den måtte se seg slått når jeg fikk MC-352 i hus , men det skulle da bare mangle mtp prisforskjellen og de ekstra kreftene

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De høyttalerne så flotte ut Gratulerer!
    --
    Thorbjørn

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    634
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte høytalere, grattis !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gratulasjoner
    Jo selv så synes jeg disse er meget pene , og dem gjør også en jobb som møbel i stua - heldigvis er fruen av samme oppfatning
    Og i tillegg så spiller det meget bra også. Merker godt at dette er enda en klasse opp fra GX'ene , enda jeg var veldig fornøyd med dem også.
    Men til over dobbel pris så skal det jo skille litt også.

Det er enda mer ro over lydbildet - det flyter lettere og mer behagelig , samtidig som det smeller mer til når det skal.
    Og selv om disse er en god del større og med 8 tommere i stedet for 6,5 , så er det faktisk mindre problemer i bassområdet med disse i stua.
    Var litt redd for at dem kunne bli for store og tunge i bassen , men i stedet er det bare deilig og meget definert.
    Litt boomy kan det bli rundt 50hz kulen min i pure direct , men som sagt mindre enn med de gamle.

Er vel ikke helt ferdig med å finjustere plassering osv heller enda , men så langt er jeg veldig fornøyd.
    Får håpe jeg for solgt unna de GX'ene nå , slik at jeg kan frigjøre litt kapital til en PL-senter også etterhvert

Så er det noen som er interessert i noen pent brukte GX HT , så er det bare å si fra

http://avforum.no/avmarket-product-d....php?AdId=1467

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, pene høyttalere det der, gratulere. Bartyboom i bassen kan være en fordel for en del musikk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Jøss, pene høyttalere det der, gratulere. Bartyboom i bassen kan være en fordel for en del musikk.
    Takk
    Joda , litt ekstra nivå i bassen er moro det , og på noen låter er det bare tøft , mens på andre med mye energi i det aktuelle området , så kan det blir for mye av det gode...
    Men når jeg bruker EQ , så foretrekker jeg å ikke fjerne hele peaken , men bare redusere den slik at problemet med "boom" blir borte

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom KK 808 nr i hus , så da ble det stacking i helga , og det var meget vellykket ja
    Kjøpte en brukt , og ble litt skuffet først , men det viste seg at sikringen var blåst på den ene forsterkeren. Så når jeg fikk fikset det , så ble det bare fryd og gammen
    Bassen fyller rommet på en annen måte , og selv om det ikke er så stor forskjell på målingene så ble det stor forskjell på hvordan bassen oppleves. Den slår enda hardere , har mye mer og fare med i dypet til film , og i tillegg så integreres den enda bedre med frontene.

Her har jeg målt en og en , og så begge sammen. Og man kan se at dem summerer perfekt opp til 150hz , med en økning på 6 db hele veien.
    Og at disse småtassene har bra skyv helt ned til 16 hz er ganske utrolig..

-kk-dualstack-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også laget et oppsett der SVS'n blir med og drar lasset til filmbruk. Den står nå til venstre rett bak sofaen , så det rister godt når den "tar av".
    Synes jeg har fått den bra integrert , og den er delt av på 40 hz , så den "forsvinner" veldig bra i lydbildet
    Her er en måling med KK og SVS sammen , med x-over 80 hz mot fronter.

-dualstack-og-svs-sammen-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -dualstack-og-svs-sammen-jpg  

Side 19 av 28 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •