Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Moro å høre, men ikke overraskende

Ser ut som det er mange som bruker en eller annen Rotel sammen med CX-A5000. Sikkert tilfeldigheter, men synes selv det fungerer veldig bra på mine surround + presence. Det eneste jeg har å utsette på Rotelen er at den innimellom tar 16A-kursen i det den får 12V-triggersignalet fra CX-A5000 som er dedikert til lyddelen av rommet Dette har ikke noe med CX-A5000 gjøre selvsagt, det er nok designet på Rotelen som ikke er helt heldig.
    For meg var det litt overraskende faktisk - at forskjellen var såpass stor altså
    Men ingenting er bedre enn positive overraskelser

At Rotel er utbredt til prosessorbruk generelthar vel kanskje litt med pris å gjøre ?
    Man får jo bra mye for pengene hos Rotel når det gjelder flerkanals-forsterkere , og tilgjengeligheten er bra på bruktmarkedet også.
    Min er en 5x 100w klasse-D , så den tar ingen sikringer ved oppstart. Har både den og MC-352 koblet med trigger-kabel , og alt er på en 10A kurs uten at det lager noen problemer heldigvis.

Gleder meg til å komme hjem fra jobb idag også
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja idag har jeg hatt "kalibreringsdag" med den nye "professoren"
    Kjørte en raskt grovkalibrering når jeg fikk den på onsdag , men idag har jeg gått grundigere til verks i samarbeid med REW .

Kan jo legge ved noen målinger kanskje.....

-cx-front-og-sub-80-hz-jpg-cx-og-surround-1-03-2014-jpg-cx-senter-1-03-2014-jpg-cx-front-1-03-2014-jpg-cx-front-1-03-2014-jpg

Det er 1/6 glatting på alle bortsett fra den som kun viser bassområdet.

Edit. Ser de ble litt rare disse bildene , men klikker man på dem så kommer hele bildet frem.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å legge inn vannfallet .
    Like greit , så fikk jeg øvd meg litt på å legge inn bilder
    -cx-waterfall-jpg

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg har så mye peiling på målninger, men dette ser veldig bra ut ut (langt bedre enn mine kurver hehe.)
    CX-5000 står til forventningene ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ikke at jeg har så mye peiling på målninger, men dette ser veldig bra ut ut (langt bedre enn mine kurver hehe.)
    CX-5000 står til forventningene ?
    CX-A 5000 leverer absolutt varene - jeg vil faktisk si den overgår forventningene

Har ikke fått sett film ennå (blir sikkert en i kveld) , men på musikk er den meget bra
    Og det samme med TV sendinger i "Cinema Neo6 modus" - merket det særlig i går under Norske Talenter når den gutten som sang Jan Eggum skulle opptre.
    Piano-tonene trillet vektløst ut i rommet - tom. fruen fikk hakeslepp , og kommenterte at sånn lyd hadde hun ikke hørt på TV sendinger før

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg er imponert over kurvene! (Selv om de er med 10dB/strek og dermed så ser ting veldig flatt ut.) Har du måttet ty til med manuell PEQ, eller er alt tatt ut med YPAO standardmåling? I så fall, har Yamaha virkelig forbedret algoritmene sine. Hvilke frekvenser er det YPAO kompenserer hos deg?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Må si at jeg er imponert over kurvene! (Selv om de er med 10dB/strek og dermed så ser ting veldig flatt ut.) Har du måttet ty til med manuell PEQ, eller er alt tatt ut med YPAO standardmåling? I så fall, har Yamaha virkelig forbedret algoritmene sine. Hvilke frekvenser er det YPAO kompenserer hos deg?
    Ja det er klart det ser litt penere ut med 10 db mellom linjene - må jo få jukse litt på "amatørnivå"
    Og så lenge dette rommet også skal fungere som stue , så må jeg vel si meg ganske heldig med rommet .

Alt er nok gjort manuelt ja , borsett fra subene , der er det Antimoden som tar seg av alt automatisk - tror ikke dem har gjort noen store endringer på YPAO ift. 3020'n jeg hadde.
    Den går alt for drastisk til verks på egenhånd - for mye EQ , og for lav Q-verdi .

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,058
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med nytt utstyr, virker veldig imponerende ut fra beskrivelsene.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Gratulere med nytt utstyr, virker veldig imponerende ut fra beskrivelsene.
    Takk for det , det er alltid moro med noe nytt ja -og særlig når det blir en betydelig oppgradering !

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være mye å klage over der. Om man skal pirke litt så ser det ut som om den stående bølgen du har mellom 20-30 "is still going strong" etter 400ms. Samt at du har litt trøbbel med frekvensene mellom 120hz og 200hz

Hadde vert intr å sett hvordsn det ser ut mellom 100-1000kz uten glatting. Har du sett noe på ETC/Impulse grafene av venstre og høyre høyttaler? evnt med sub? Som viser refleksjonene dine.
    Sist endret av Retep; 03-01-2014 kl 23:05

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Skal ikke være mye å klage over der. Om man skal pirke litt så ser det ut som om den stående bølgen du har mellom 20-30 "is still going strong" etter 400ms. Samt at du har litt trøbbel med frekvensene mellom 120hz og 200hz

Hadde vert intr å sett hvordsn det ser ut mellom 100-1000kz uten glatting. Har du sett noe på ETC/Impulse grafene av venstre og høyre høyttaler? evnt med sub? Som viser refleksjonene dine.
    Det er riktig som du sier - det er en del "grums" fra ca 140 til 500 hz.
    Kan legge ut flere målinger om det du spør etter i morgen - blir natta nå

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Det er riktig som du sier - det er en del "grums" fra ca 140 til 500 hz.
    Kan legge ut flere målinger om det du spør etter i morgen - blir natta nå
    Hehe. Tenker meg sinussveip midt på natta på "passe volum" er populært.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe , ja det er populært

Vel , her kommer det som ble etterlyst..
    Først ETC måling for fronter - det som ødelegger mest her er den peaken etter 3ms , og den har jeg funnet ut kommer fra taket.
    Har lekt litt med tanken om å få til noe der , men det er som sagt en stue også dette , så vi får se....
    -cx-etc-fronter-jpg

Så var det fronter uglattet opp til 1 khz , og her ser man at det er litt grums ja......

-cx-uglattet-20-til-1khz-jpg

Skulle ønsket meg litt mer muligheter når det kommer til høyttalerplasseringen , men det begrenser seg veldig , og jeg tror jeg har funnet det optimale slik det er nå.
    Og alt i alt er jeg vel i grunn rimelig fornøyd her nå , det har hvertfall aldri spilt bedre enn nå etter at jeg fikk CX-A i hus

Dette gjør at jeg ikke kommer til å lete etter noen dedikert stereo-pre til musikk lengre.
    At man "MÅ" ha det for å kunne høre på musikk i god kvalitet er rett og slett bare tull - "been there done that" .

Mtp alle mulighetene man har med en hjemmekino receiver/prosessor mtp. sub osv.. , så kommer du fort "til kort" med en stereo-pre hvis man har noen romproblemer og/eller ønsker å integrere en sub. Sier ikke at det ikke går an , men det stiller høye krav til rommet , og det er ikke for alle ....

I går så vi film også ( Ragnarok på BD) , og du verden for en opplevelse - CX-A leverte varene så det holdt der også !

Subene oppfører seg også mye bedre nå - strammere bass og mer kontroll på alt !

Meget fornøyd for tiden

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ille i det hele tatt. Lilt smågrums. Regner med de to fargene på frekvensgangen der høyre og venstre ht? Litt ujevn respon kanskje, og litt grums som sagt rundt 400hz.

ETC målingen er flott, ikke noe som stikker seg veldig ut foruten taket ditt.

Ser også at det er stor forskjell på refleksjoner på 4ms og ca 7ms. Det ser ut som om du har truffet bedre med akustikk remedier på den ene av høyttalerene dine, eller at det er noe skjevhet i rommet...

Men dette er bare småprik....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ille i det hele tatt. Lilt smågrums. Regner med de to fargene på frekvensgangen der høyre og venstre ht? Litt ujevn respon kanskje, og litt grums som sagt rundt 400hz.
    Jepp , det er en farge for hver av frontene.

Ser også at det er stor forskjell på refleksjoner på 4ms og ca 7ms. Det ser ut som om du har truffet bedre med akustikk remedier på den ene av høyttalerene dine, eller at det er noe skjevhet i rommet...
    Ja den venstre høyttaleren reflekterres av ovn/pipe på motsatt side - det er det som gjør denne forskjellen i 4-7 ms området.
    Og dette er det ikke så lett å få gjort noe med - det blir å så fall bare midlertidige tiltak , og det blir nok ikke til at jeg gidder å styre med
    Men jeg har kartlagt hvor det kommer fra om ikke annet...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp , det er en farge for hver av frontene.

Ja den venstre høyttaleren reflekterres av ovn/pipe på motsatt side - det er det som gjør denne forskjellen i 4-7 ms området.
    Og dette er det ikke så lett å få gjort noe med - det blir å så fall bare midlertidige tiltak , og det blir nok ikke til at jeg gidder å styre med
    Men jeg har kartlagt hvor det kommer fra om ikke annet...

Skjønner det godt. Det er ikke så mye å gjøre med den pipa. Og det er heller ikke nødvending. Synes det ser bra ut. Lpter nok også helt fortreffelig

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må ikke se seg blind på målingene, så lenge dipper/peaker er bratte så er det sjelden hørbart i praksis selv om det "ser" fælt ut. Det hadde vært interessant å se en summert graf for høyre og venstre (+ evt sub) her også, det er jo tross alt det du hører.

EDIT: Det hadde du fra 20-150hz lenger opp i tråden. Den med begge fronter + sub uten smoothing ser jo helt knall ut. Ikke mye å klage på her
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er klart det ser litt penere ut med 10 db mellom linjene - må jo få jukse litt på "amatørnivå"
    Og så lenge dette rommet også skal fungere som stue , så må jeg vel si meg ganske heldig med rommet .

Alt er nok gjort manuelt ja , borsett fra subene , der er det Antimoden som tar seg av alt automatisk - tror ikke dem har gjort noen store endringer på YPAO ift. 3020'n jeg hadde.
    Den går alt for drastisk til verks på egenhånd - for mye EQ , og for lav Q-verdi .
    Så lenge du ikke har noe smoothing aktivert (som tittelen på den øverste grafen indikerer) så ser det da ikke noe smoothere ut uavhengig av hvor langt det er mellom linjene. Det er jo høyden på eventuelle dipper og peaker vi er interessert i, og de er jo alle svært grunne i området 20-150hz. Det kunne kanskje vært interessant å se waterfall med litt lengre utklinging, kanskje 900ms ? Kan jo se ut som det er litt stående bølger i bånn der.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris Vis post
    Så lenge du ikke har noe smoothing aktivert (som tittelen på den øverste grafen indikerer) så ser det da ikke noe smoothere ut uavhengig av hvor langt det er mellom linjene. Det er jo høyden på eventuelle dipper og peaker vi er interessert i, og de er jo alle svært grunne i området 20-150hz. Det kunne kanskje vært interessant å se waterfall med litt lengre utklinging, kanskje 900ms ? Kan jo se ut som det er litt stående bølger i bånn der.
    Du skal få det som du vil Hybris
    Og ja , det er helt klart ganske mye lengre utklinging i lavere frekvenser - særlig fra 35hz og nedover.
    Men vet ikke helt hvor pålitelige disse målingene er heller - ser de forandrer seg ganske mye fra gang til gang.
    Det er jo delvis åpning inn mot kjøkkenet , og der står det et kjøleskap som egentlig støyer en god del. Er det litt vind ute så gjør det også sitt.

Har også varmepumpe , men den pleier jeg og slå av når jeg gjør målinger , for den gjør hvertfall mye utslag ....

Jeg opplever heller ikke at det er særlig ødeleggende på musikk om det er litt lenge etterklang såpass langt ned , og på film er det jo ikke like kritisk.

Vel , her er "fossen"

-vannfall-900ms-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Kjøpt meg iPad , og må jo teste litt hvordan dette virker her på forumet
    Det ble hvertfall et stilig "dashbord" med Ipeng og Squeezebox server

Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •