Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 17 av 28 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 544
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,097
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Attacked by the DSP Ghost..

Nei fra spøk til alvor. Antimoden virker, bruker selv Dual Core i mitt to kanalsoppsett som tar seg av subber og fronter, og jeg smiler fra øre til øre..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DSP er nok kommet for å bli ja
    Men jeg kommer nok til å forandre litt på oppsettet nå.
    Jeg har solgt Audiolab'en , og har bestemt meg for å gå for en flerkanals-prosessor (CX-A 5000)

Jeg håper og tror at denne er minst like bra også til musikk som to-kanals pre'er i 10-12k klassen.
    Dette fordi det blir en boks mindre , og fordi det blir mer fleksibelt mtp. sub integrering.

Så får jeg se hvordan jeg bruker Dualcore'n når den tid kommer. Enten blir den kun brukt til subene , ellers så kan jeg kjøre digitalt inn/ut fra DC og gjøre korrigeringen i det digitale domenet , og la prosessoren ta seg av deling mot sub.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioi. Spennende. Gleder meg til å høre hvordan du liker A5000!

Hvis du ikke finner plass til dualcoren, så er jeg interessert i å kjøpe den hvis var aktuelt.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Oioi. Spennende. Gleder meg til å høre hvordan du liker A5000!

Hvis du ikke finner plass til dualcoren, så er jeg interessert i å kjøpe den hvis var aktuelt.
    Ja jeg er spent på dette selv - håper jeg får den i slutten av uka , men er ikke helt sikker

Ja jeg skal ha deg i tankene hvis det skulle bli aktuelt .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    I SVS'n er det kun ett EQ bånd som kan brukes til å ta ned en peak,derfor kommer man jo ikke helt i mål hvis man har noen utfordringer i bassen.
    Jeg har også en 8033 som jeg har brukt til subene mine i mange år - fra den gangen jeg hadde Pio-receiver som hadde veldig dårlige kalibreringsmuligheter under 63 hz. Og den gjør virkelig jobben bra den.
    Yamahaen har jo også litt for store sprang mellom de valgbare frekvensene man vil angripe , så det kommer jo litt an på hvor heldig man er ift. sine peaker/daler.

Dualcore kjøpte jeg for å korrigere frontene med større nøyaktighet enn med receiver , og fordi jeg hadde lyst til å "gå rundt" receiver til musikkbruk , og bruke en tokanals-pre med korrigering. Frontene mine har i grunn nok bass og går dypt nok alene til musikk , men på grunn av den litt drøye peaken på litt over 50 hz , så kan det bli litt boomy på låter med mye energi i dette området.
    Og der er Dualcoren veldig god å ha , for det første gjør den en veldig god auto-EQ , selv om den kanskje fjerner litt for mye av det gode.

Men det som er det geniale er at den har 16 bånds PEQ i tillegg , der man kan finjustere med største nøyaktighet , så den er veldig fleksibel.

Den den derimot ikke kan er å dele av mot sub , og det er jo litt dumt.

I tillegg har den en meget oppegående dac , eller du kan velge å kjøre digitalt inn - digitalt ut.
    Den kan også brukes som pre , og den gjør seg slett ikke bort der heller , så her får man virkelig mye for 6 k vil jeg si.

Er det noe mer spes du lurer på , så er det bare og spørre.
    ble anbefalt av lsound om å gå til innkjøp av en slik antimode, da jeg har to subber bør jeg vell ha den som har to inganger/utganger?
    men er det bare å koble den til subbene og så gjør den resten selv? fungerer den slik at den retter opp det rk i receiveren ikke klarer? og må man kjøre ny rk i receiveren når man har fått en antimode ekstra i leddet mellom receiver og sub?tenker avstand/fase/forsinkelse problematikken
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    ble anbefalt av lsound om å gå til innkjøp av en slik antimode, da jeg har to subber bør jeg vell ha den som har to inganger/utganger?
    men er det bare å koble den til subbene og så gjør den resten selv? fungerer den slik at den retter opp det rk i receiveren ikke klarer? og må man kjøre ny rk i receiveren når man har fått en antimode ekstra i leddet mellom receiver og sub?tenker avstand/fase/forsinkelse problematikken
    Hvis subene er symmetrisk plassert , så er det ingenting i veien for å koble til begge to med en y-splitt på den billigste Antimoden.
    Du kan også foreta fasejustering og nivå mellom subene før du setter i gang Antimoden.
    Den gjør alt selv ja - den kobles mellom receiver og sub(er) , du setter medfølgende mic i sweetspot , og kjører i gang.

Når den er ferdig , så bør du enten kjøre RK i receiver på nytt , eller mauelt øke avstand til sub med ca 90 cm - prøv deg frem litt til du føler at bassen sitter best. Hvis du bare gjør dette , så må du manuelt kanselere EQ innstillingene receiveren selv har gjort for sub-kanalen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den billigste antimoden og har kobla opp med en enkel y-split fra denne til to subbet.

Nå står også disse to subbene symmetriskt oppe foran på hver side av senter høyttaleren, bare og sørge for at de spiller i samme volum og fase før du kjører antimode sin kalibrering så er ikke dette noe problem.

Den med to utganger er vel og ment til og kunne gi balansert utgang så den andre utgangen er fasen satt i 180° i forhold til normalen, forsåvidt ikke noe problem om du kan snu dette på subben igjen, men den kalibrerer vel bare i mono denne også.
    Og man må opp dualcore for og få kalibrering i stereo?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Jeg har den billigste antimoden og har kobla opp med en enkel y-split fra denne til to subbet.

Nå står også disse to subbene symmetriskt oppe foran på hver side av senter høyttaleren, bare og sørge for at de spiller i samme volum og fase før du kjører antimode sin kalibrering så er ikke dette noe problem.

Den med to utganger er vel og ment til og kunne gi balansert utgang så den andre utgangen er fasen satt i 180° i forhold til normalen, forsåvidt ikke noe problem om du kan snu dette på subben igjen, men den kalibrerer vel bare i mono denne også.
    Og man må opp dualcore for og få kalibrering i stereo?
    de står symmetrisk hos meg også, men p.g.a forskjellig takhøyde har jeg måttet endre veldig på avstand til den ene subben kontra den andre for å få de til å spille sammen, tenkte ba vis jeg har 1 utgang og y-spiltt så mistet jeg denne muligheten. var derfor jeg trodde jeg måtte ha den med 2 utganger
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de står symmetrisk hos meg også, men p.g.a forskjellig takhøyde har jeg måttet endre veldig på avstand til den ene subben kontra den andre for å få de til å spille sammen, tenkte ba vis jeg har 1 utgang og y-spiltt så mistet jeg denne muligheten. var derfor jeg trodde jeg måtte ha den med 2 utganger
    Hvis du tenker på Dualcore når du snakker om 2 utganger , så er det jo billigere å kjøpe 2 av de enkleste og bruke en til hver sub , og fortsatt justere avstand til hver sub i receiver.
    Men så lenge du har trinnløs fasekontroll på subene , så går det helt fint an og få det til med den enkle utgaven med y-splitt også.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja det spørs om den har doble innganger også, eller ikke.
    Det er ikke noe jeg har vurdert siden pioneeren min kun har justering volum og distanse på en LFE kanal, den har to utganger men den er i prinsippet bare en intern y-splitt, da blir det nok noe verre for din del.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger det bilder av oppsettet ditt i tråden ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Ligger det bilder av oppsettet ditt i tråden ?
    Ligger litt forskjellig , men disse er vel de med best kvalitet http://avforum.no/forum/showthread.p...e-planer/page8

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult oppsett, tipper det låter meget bra!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Kult oppsett, tipper det låter meget bra!
    Jotakk jeg er godt fornøyd , og til å være i en stue som også skal deles med en kvinnelig halvdel så har jeg kommet et godt stykke på vei synes jeg selv. Det er ikke alltid kvinnelige hormoner og hifi lar kombinere i særlig grad - det har jeg prøvd før
    Hun jeg har nå har heldigvis også glede av hobbyen min , og setter stor pris på god lyd både til film og musikk - så hun tar jeg nok ikke sjansen på å oppgradere

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er CX-A 5000 ankommet jobben om ikke annet - blir ikke noe somling på vei hjem idag vil jeg tro

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! nå kan du glede deg kan jeg fortelle......
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Yamaha'en er vel en forforsterker. Hva vil du bruke som effekt? Alle disse betegnelsene i signaturen din sier meg faktisk ikke så mye...
    Har dog lest litt om CX-A 5000,- gratulerer med en drømmekomponent!

Viser forøvrig til post #334: Enig med deg,- ingen vits i å oppgradere til Wife 2.0...
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var moro gitt
    Du verden som denne spiller musikk da folkens !
    Er ikke helt i mål med all fintuning enda , men det er lett å høre at dette er en annen liga enn 3020'n jeg har brukt

Morjohan Jeg bruker en McIntosh 352 som effekt til frontene (2x350w)
    Til senter en Hypex klasse-D , og surround og presens blir drevet av en Rotel RB-1565 (5x100w) - lett miks mao

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Kjenner dette røkker i misunnelsesnerva gitt. Må få meg noen amper først da
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja dette var moro gitt
    Du verden som denne spiller musikk da folkens !
    Er ikke helt i mål med all fintuning enda , men det er lett å høre at dette er en annen liga enn 3020'n jeg har brukt

Morjohan Jeg bruker en McIntosh 352 som effekt til frontene (2x350w)
    Til senter en Hypex klasse-D , og surround og presens blir drevet av en Rotel RB-1565 (5x100w) - lett miks mao
    Moro å høre, men ikke overraskende

Ser ut som det er mange som bruker en eller annen Rotel sammen med CX-A5000. Sikkert tilfeldigheter, men synes selv det fungerer veldig bra på mine surround + presence. Det eneste jeg har å utsette på Rotelen er at den innimellom tar 16A-kursen i det den får 12V-triggersignalet fra CX-A5000 som er dedikert til lyddelen av rommet Dette har ikke noe med CX-A5000 gjøre selvsagt, det er nok designet på Rotelen som ikke er helt heldig.

Side 17 av 28 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •