Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor Vis post
    Velkommen i McIntosh gjengen

Har den LED-lys?
    Jo takk for det - tror jeg vil trives i denne gjengen
    Ja den har LED - har ikke sett dem uten , men har hørt det skal være en god del penere med LED .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med McIntosh-en. Veldig bra at du ble fornøyd.
    Synes også at min (MC402) låter veldig bra og spesielt på stemmegjengivelse, men etter ryktet så hadde jeg håpet på enda mer varme i klangen.
    Synes også at effektoppgivelsen virker noe optimistisk. Finner jeg en bra sang av f.eks Yello og jeg vil spille den høyt, så vipper nåla rett opp på 1600 watt og forsterkeren blinker. Skulle jo tro at de små pinglehøyttalerene mine hadde blitt spilt i stykker av så mye effekt hvis det virkelig var 1600 watt. Nå skal det sies at jeg er sjelden over 40 watt, men likevel...
    Mer bunndrag og fundament i min forrige Parasound A51 som bi-ampet. Så jeg mistet faktsisk en del bass, men MC402 har strammere bass.

Bruker du Audiolab-en som dac/pre nå? Har fremdeles veldig lyst til å prøve en slik. Spørsmålet er jo hvor mye bedre den er som dac/pre enn min Onkyo 3010. Har du testet dac/pre delen i Audiolab vs dac/pre i din Yamaha?
    McIntosh pre med HT-input blir jo fryktelig dyrt, også på brukten, og da må man ha DAC i tillegg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978 Vis post
    Gratulerer så mye med McIntosh-en. Veldig bra at du ble fornøyd.
    Synes også at min (MC402) låter veldig bra og spesielt på stemmegjengivelse, men etter ryktet så hadde jeg håpet på enda mer varme i klangen.
    Synes også at effektoppgivelsen virker noe optimistisk. Finner jeg en bra sang av f.eks Yello og jeg vil spille den høyt, så vipper nåla rett opp på 1600 watt og forsterkeren blinker. Skulle jo tro at de små pinglehøyttalerene mine hadde blitt spilt i stykker av så mye effekt hvis det virkelig var 1600 watt. Nå skal det sies at jeg er sjelden over 40 watt, men likevel...
    Mer bunndrag og fundament i min forrige Parasound A51 som bi-ampet. Så jeg mistet faktsisk en del bass, men MC402 har strammere bass.

Bruker du Audiolab-en som dac/pre nå? Har fremdeles veldig lyst til å prøve en slik. Spørsmålet er jo hvor mye bedre den er som dac/pre enn min Onkyo 3010. Har du testet dac/pre delen i Audiolab vs dac/pre i din Yamaha?
    McIntosh pre med HT-input blir jo fryktelig dyrt, også på brukten, og da må man ha DAC i tillegg.
    Heisann Sven.
    Jo jeg er veldig fornøyd. Merker hvertfall at jeg kan dra på en del mer med denne enn med Hypex-trinnet, men de wattmetrene vet jeg ikke om er så mye å "fare etter" - tror ikke de er så nøyaktige etter hva jeg har lest. Når det er sagt , så tror jeg nok de yter det dem skal og vel så det - mener jeg så at 352 var målt til over 400w.
    For noen uker siden hadde jeg med Hypex-trinnet mitt til en kompis med Halo A-21 , og på hans Mentor 8 så var vi begge enige om at Hypexen låt et lite hakk bedre , og med minst like mye kontroll.
    Når jeg fikk MC 352 i hus , så var det liten tvil om den gruser Hypexen på de fleste parametere vil jeg si.
    Den tegner et mye større lydbilde , både tightere og fetere bass , og det er mye mer moro (behagelig) å spille høyt.
    Men jeg også klarer å få frem "blinklampene" her på noen sanger , men da er det også så høyt som jeg aldri har spilt før på disse GX'ene

Bruker Audiolaben som pre og dac ja , og det fungerer veldig bra.

Det som er litt rart er at jeg synes musikk låter enda bedre via receiveren også etter at jeg koblet til Audiolaben.
    Lurer på om den gjør signalet fra receiveren fullbalansert via HT inngangen? Merket hvertfall at jeg måtte senke nivået på frontene etterpå.

Men uansett så låter det bedre å "gå rundt" receiveren på musikk , men det er ikke snakkk og "dag og natt" , men tror overnevnte er noe av årsaken til det.
    Har jo også Dualcoren til å kjøre EQ med - har denne koblet opp dem til 8200DQ'n både digitalt og analogt , og jeg må si det er en meget oppegående Dac modul i denne også.

Nå vet jeg jo ikke om lydsignaturen til MC 352 og 402 er helt lik , men jeg liker hvertfall det jeg hører

Nå lurer jeg sterkt på om jeg skal ta skrittet opp på PL serien etthvert
    Spørsmålet er om jeg bør gå helt opp på 300 , eller om de kan bli litt for store her på mine 25m2 ??
    Sist endret av Torolan; 10-26-2013 kl 13:18
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt PL300 en gang. Og da hadde jeg med ei dame som ikke synes det var like gøy som meg, så demoen var ikke mer enn 15-20 min.
    Rommet på Hifi-huset sies å være godt påkostet og man blir litt lurt, men for å si det sånn så er det den råeste bassen jeg noen gang har hørt og det inkluderer høyttalere + sub. Subber har ikke en slik rå punch.
    PL300 er også lettere drive med en snillere impedans. De stå til 4 ohm, men går aldri under 7 ohm tror jeg. PL200 er nede og snuser på 3 ohm.
    Frekvensresponsen på PL300 er også en del flatere, mens PL200 har en god pukkel opp til ca 150 hz og en markant heving i mellomtone/diskantområdet ved 1-4 khz hvis jeg husker riktig.
    Noe som indikerer at PL200 kanskje låter en del lysere.
    Når jeg har lest på internett satt jeg igjen med et inntrykk av at PL200 har en bedre sammenheng i spesielt bass/mellomtone området.
    2 ganger har jeg fått tilbud om å bytte. siste gangen (for få dager siden) ønsket jeg å bytte, men da hadde jeg svart på PM for sent og han hadde allerede byttet med Piega.

Kan bare sammenlikne PL200 med MA GS60 og B&W CM9 som jeg har eid eller testet på ca samme størrelse og jeg kan garantere deg at PL200 flytter luft. Pukkelen i midbassen gir de en veldig artig snert og punch.
    Men nå tror jeg faktisk at dine GX300 flytter enda mer pga større kasser og det ser ut som at elementene er enda større også.

Angående A21 så må man huske at A51 har dobbelt så stor strømforsyning, så det kan være det som gjorde at jeg var så fornøyd med bassen fra A51.

Husk at du ikke kan ta av sokkelene på PL300 pga terminalene så de tar veldig mye gulvplass. Og jeg måtte ha byttet rack ved en overgang til PL300 for å få plass. Jeg målte dette veldig nøye flere ganger. På PL200 kan man ta de av hvis man vil spare enda mer plass.

Si i fra hvis du er interessert i mine PL200+senter :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt PL300 en gang. Og da hadde jeg med ei dame som ikke synes det var like gøy som meg, så demoen var ikke mer enn 15-20 min.
    Rommet på Hifi-huset sies å være godt påkostet og man blir litt lurt, men for å si det sånn så er det den råeste bassen jeg noen gang har hørt og det inkluderer høyttalere + sub. Subber har ikke en slik rå punch.
    PL300 er også lettere drive med en snillere impedans. De stå til 4 ohm, men går aldri under 7 ohm tror jeg. PL200 er nede og snuser på 3 ohm.
    Frekvensresponsen på PL300 er også en del flatere, mens PL200 har en god pukkel opp til ca 150 hz og en markant heving i mellomtone/diskantområdet ved 1-4 khz hvis jeg husker riktig.
    Noe som indikerer at PL200 kanskje låter en del lysere.
    Når jeg har lest på internett satt jeg igjen med et inntrykk av at PL200 har en bedre sammenheng i spesielt bass/mellomtone området.
    2 ganger har jeg fått tilbud om å bytte. siste gangen (for få dager siden) ønsket jeg å bytte, men da hadde jeg svart på PM for sent og han hadde allerede byttet med Piega.

Kan bare sammenlikne PL200 med MA GS60 og B&W CM9 som jeg har eid eller testet på ca samme størrelse og jeg kan garantere deg at PL200 flytter luft. Pukkelen i midbassen gir de en veldig artig snert og punch.
    Men nå tror jeg faktisk at dine GX300 flytter enda mer pga større kasser og det ser ut som at elementene er enda større også.

Angående A21 så må man huske at A51 har dobbelt så stor strømforsyning, så det kan være det som gjorde at jeg var så fornøyd med bassen fra A51.

Husk at du ikke kan ta av sokkelene på PL300 pga terminalene så de tar veldig mye gulvplass. Og jeg måtte ha byttet rack ved en overgang til PL300 for å få plass. Jeg målte dette veldig nøye flere ganger. På PL200 kan man ta de av hvis man vil spare enda mer plass.

Si i fra hvis du er interessert i mine PL200+senter :-)
    Ja jeg har også hatt en liten demo av PL300 på hifihuset , og det sitter friskt i minnet ennå for å si det sånn
    Jeg er klar over den store foten , og jeg tror det skal gå akkurat her hos meg.

Jo GX'ene flytter også mye luft og jeg er spesielt fornøyd med dypbassen , men jeg savner kanskje litt punch.
    Vet ikke om PL200 er mye bedre på dette området - har faktisk aldri hørt dem dessverre .

Har sett det samme som du , at PL200 er mer krevende å drive mtp. impedansen - bruker du 4 el 8 ohm's utg. på McIntoshen ?
    Selv bruker jeg 8ohm - prøvde 4 ohm også , men så at den da ga litt lavere nivå ut så jeg byttet tilbake.

Kunne jo vært moro å prøvd PL200 også , men det er jo veldig greit å evt. bytte inn mine hos Andre da.

Du har vel den største senteren også du ? Tror den blir litt for drøy her i huset , for den er STOR

Ser det kommer en ny Silver RX10 også nå , og en PL500 - det blir nok et dyr

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren er ikke såååå stor. tenk på det som et stort TV (som du har) og man blir vant til det. Tok "BARE" 1 år å bli vant til den store senteren ;-)

Satt min i 8 ohm til å begynne med, og så satt jeg den til 4 ohm. Rakk ikke å prøve den så altfor mye. Nå har jeg vært på jobb og ferie siden 12. August, så gleder meg til å høre på anlegget igjen om ca 1 uke.

Jeg går og vurderer System Audio Explorer Master. Ble så imponert av de på en demo på Soundgarden i Kristiansand. Der snakker vi om punch og gode allround egenskaper.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren er ikke såååå stor. tenk på det som et stort TV (som du har) og man blir vant til det. Tok "BARE" 1 år å bli vant til den store senteren ;-)

Satt min i 8 ohm til å begynne med, og så satt jeg den til 4 ohm. Rakk ikke å prøve den så altfor mye. Nå har jeg vært på jobb og ferie siden 12. August, så gleder meg til å høre på anlegget igjen om ca 1 uke.

Jeg går og vurderer System Audio Explorer Master. Ble så imponert av de på en demo på Soundgarden i Kristiansand. Der snakker vi om punch og gode allround egenskaper.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe , nei størrelsen sånn sett blir man nok vandt med , men problemet her blir at da at enten så må jeg få meg en lavere TV-benk , eller så må jeg feste TV'n høyere på veggen , og da er jeg redd det blir litt unaturlig høyt.

Disse SA høyttalerne er sikkert meget bra dem , men jeg har aldri hørt dem selv.
    Ser også at dem ser ut til å like seg veldig nære bakvegg , og det passer litt dårlig her hos meg slik det er nå.

Så du mener SA er råere i bassen enn dine PL200 altså ? Dette vil vel kanskje være litt romavhengig også vil jeg tro ?

Ja jeg vil tro det blir godt å komme hjem etter så lang tid på farten !

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja da kan jeg med stolthet gratulere meg selv som "McIntosh-eier" - nærmere bestemt MC 352
    Dette var virkelig lyd jeg hadde sans for.
    Den spiller med et utrolig fundament og dynamikk , og fikk frontene mine til å virke minst et nr. større - bassen er bare rå. Ble både fetere og strammere på samme tid - full kontroll er vel stikkordet !
    Den er veldig behagelig i klangen , men samtidig får man med seg alle detaljer , og lydbildet har vokst i alle retninger.
    Så dette bare MÅTTE bli handel dette
    -mc-352-jpg

Gratulere med McIntosh!
    Håper jeg får anledning til og prøve McIntosh på mine B&W engang.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33 Vis post
    Gratulere med McIntosh!
    Håper jeg får anledning til og prøve McIntosh på mine B&W engang.
    Takk for det :-)
    Ja jeg var så (u)heldig å få ha denne på prøve et par dager , og da var jeg solgt gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 x 5,25" har et større membranareal enn 2 x6,5", og dessuten mener jeg at PL200 bare har 6" basser sånn som jeg måler mot f.eks B&W CM9.
    På den demoen hørte jeg på McIntosh MC452+MC pre og MC cd-spiller og TAD1 som alene koster rundt en halv million.
    Anlegget låt veldig oppløst og detaljert, men var aldri et sekund misunnelig mot lyden jeg hadde hjemme selv.

I lokalet stod SA høyttalerene. Sammen med en 2x300 watt Hegel som kan brukes som 1200 watts monoblokk.
    De stod ca 1,5 meter fra bakvegg, og jeg spurte om å få de lenger bakover. Og da ble det virkelig futt i disse. Jeg spilte Metallica, Yello, Michael Jackson osv (ikke allverdens de hadde på padden) og de låt aldri masete. Alle de undernevnte synes jeg låter masete på spesielt Michael Jackson.
    Hadde med meg en kamerat som også har vært med på div demoer av B&W 804 Dia og 803 Dia, Dali Epicon 6 og han har i ettertid kjøpt seg 804 Dia selv.
    Til og med han som er ihuga B&W fan og er misunnelig på frasparket i bassen på PL200 kontra sine 804 Dia ble fryktelig imponert av SA.
    Selger ville selge meg de der og da, men å betale 45.000 - avslag for noen tynne, halvstygge høyttalere satt/sitter langt inne.
    Men lyden er det viktigste og finner jeg noen på brukten til ca 25.000 så kommer jeg sikkert til å kjøpe de for å teste de grundig mot PL200.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 x 5,25" har et større membranareal enn 2 x6,5", og dessuten mener jeg at PL200 bare har 6" basser sånn som jeg måler mot f.eks B&W CM9.
    På den demoen hørte jeg på McIntosh MC452+MC pre og MC cd-spiller og TAD1 som alene koster rundt en halv million.
    Anlegget låt veldig oppløst og detaljert, men var aldri et sekund misunnelig mot lyden jeg hadde hjemme selv.

I lokalet stod SA høyttalerene. Sammen med en 2x300 watt Hegel som kan brukes som 1200 watts monoblokk.
    De stod ca 1,5 meter fra bakvegg, og jeg spurte om å få de lenger bakover. Og da ble det virkelig futt i disse. Jeg spilte Metallica, Yello, Michael Jackson osv (ikke allverdens de hadde på padden) og de låt aldri masete. Alle de undernevnte synes jeg låter masete på spesielt Michael Jackson.
    Hadde med meg en kamerat som også har vært med på div demoer av B&W 804 Dia og 803 Dia, Dali Epicon 6 og han har i ettertid kjøpt seg 804 Dia selv.
    Til og med han som er ihuga B&W fan og er misunnelig på frasparket i bassen på PL200 kontra sine 804 Dia ble fryktelig imponert av SA.
    Selger ville selge meg de der og da, men å betale 45.000 - avslag for noen tynne, halvstygge høyttalere satt/sitter langt inne.
    Men lyden er det viktigste og finner jeg noen på brukten til ca 25.000 så kommer jeg sikkert til å kjøpe de for å teste de grundig mot PL200.
    Javel skjønner !
    Er litt enig med deg mtp design - og der er det ikke mange som slår Monitor Audio etter min smak (kona er helfrelst også) :-)
    Og jeg må innrømme at utseende betyr en god del for meg så lenge høyttalerne skal stå i stuen - da skal det liksom fungere som et møbel i tillegg til å formidle lyd !
    Ja det blir fort mye penger for små forbedringer(forandringer) i denne hobbyen....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost.
    Sist endret av Torolan; 10-27-2013 kl 10:53

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona? Er du gift no da? Kjærring heiter det! ;-) Dessutan har eg ikkje blitt innvitert som brudekjærring og maltøl.. :-P

Men til ein anna sak. Er ikkje McIntosh oppskrytt? Skulle ønska eg hadde råd til å fått prøvd det merket og. Det er jo litt fasinerandes med dei UV metera.
    Bevegar dei seg om "att og fram" når du spelar? ;-)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona? Er du gift no da? Kjærring heiter det! ;-) Dessutan har eg ikkje blitt innvitert som brudekjærring og maltøl.. :-P

Men til ein anna sak. Er ikkje McIntosh oppskrytt? Skulle ønska eg hadde råd til å fått prøvd det merket og. Det er jo litt fasinerandes med dei UV metera.

EDIT: Hadde gløymt avataret mitt.. ;-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra Vis post

"Brudekjerring" , "UV meter" ? Ha du vore på fest i Lærdal eller

Du har rett - MC er oppskrytt , og du får nok aldri råd til slike

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har han sittet oppe og drukket hele natten igjen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor Vis post
    Nå har han sittet oppe og drukket hele natten igjen
    Hehe, kan virke slik ja - eller kanskje rusa seg på Mc

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra Vis post

Man kan slå av lysa så det er bare McIntosh skriften som lyser. Når man vrir over på HOLD, så stopper nåla noen sekunder for å se hvor peaken er. Oppnås lettest med å bare vri helt rundt på forforsterkeren.
    Vindusviskerene beveger seg frem og tilbake ja. Fra f.eks 400 watt til 1600 watt når det kommer økninger i musikken.
    De er ekstremt feite og se på og veier utrolig mye. Effektmessig så tar man bare vekk den bakerste nullen. Slik at MC402 er oppgitt til 2x400 w og da er den 40 watt. 1,2kw blir da 120 watt :-)
    Drømmen er 50 watts monoblokkene. MC 501 eller 50x1.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan slå av lysa så det er bare McIntosh skriften som lyser. Når man vrir over på HOLD, så stopper nåla noen sekunder for å se hvor peaken er. Oppnås lettest med å bare vri helt rundt på forforsterkeren.
    Vindusviskerene beveger seg frem og tilbake ja. Fra f.eks 400 watt til 1600 watt når det kommer økninger i musikken.
    De er ekstremt feite og se på og veier utrolig mye. Effektmessig så tar man bare vekk den bakerste nullen. Slik at MC402 er oppgitt til 2x400 w og da er den 40 watt. 1,2kw blir da 120 watt :-)
    Drømmen er 50 watts monoblokkene. MC 501 eller 50x1.
    Dette vet nok Stian (Electra) alt om - han bare "kødder"
    Han har nok som nevnt rusa seg på sine egne 1.2 KW blokker

Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •