Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 544
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hadde ikke fått med meg att det hadde gått galt her på fredag.

Men veldig bra att du har fått på plass nye diskanter allerede:-D

Må bare si det var raskt levert:-D
    Jepp , rask ekspedering - HELDIVIS :-)

Nå gjenstår det å se hvem som skal betale for dette ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Back in business :-)

Ja nå er alt oppe å går igjen heldigvis

Fikk en kollega til å stikke innom AV-shop å bytte inn den defekte Dualcoren min i en ny (2013 versjon) på fredag , så jeg fikk den i går.

Har nå fått koblet alt opp igjen kjørt ny kalibrering , og sitter med et bredt glis her nå :-)
    Den nye varianten av DualCore kan levere mye mer volt på utgangene enn den gamle , og det høres virkelig. På XLR utgangene kunne den gamle levere 3,25 V max , mens den nye kan levere hele 14.4V max.
    Dette gjør jo som jeg håpet at gainproblemet jeg hadde nå er løst , men også at den låter mye bedre som ren pre !

Merker dette tydelig ved at det er mye mer pondus, trøkk ,snert, dynamikk og driv i musikken rett og slett , så dette var meget oppløftenede :-)

Kan varmt anbefale denne boksen - den gjør en meget bra jobb som både dac , pre og samtidig har den meget gode både automatiske og manuelle EQ muligheter !

Vil også si at AV-shop har opptrådt ryddig i denne saken , og vi har kommet frem til en god løsning mtp. de ødelagte diskantene , samt oppgraderingen til den nye varianten av DualCore'n , så da ble det ikke så ille likevel :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Driver og skal kjøpe surround høyttalere og lurte på dine inntrykk av bakhøyttalerene dine "rxfx"...?

Har fått anbefaling til en pakke på hifihuset med MA høyttalere i min prisklasse... ca. 15000...

Har ingen erfaring med slike bakhøyttalere. Redd det kan bli rotete lyd???

Det jeg har fått tilbud på er: MA BX6 front, 2 stk BX2 til senter (legges med diskant mot hverandre) og RXFX til bak/side.

Blir 5.1(mulig 2) oppsett

Mitt rom er ca 5 m i lengden og 4 m bredt. Vil sitte midt i rommet og tenkte da surroundhøyttalere mont. som dine på sidevegg

Er du fornøyd? eller ville du anbefalt "vanlige" stativhøyttalere på vegg??

Mvh.

Stian

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Hei!

Driver og skal kjøpe surround høyttalere og lurte på dine inntrykk av bakhøyttalerene dine "rxfx"...?

Har fått anbefaling til en pakke på hifihuset med MA høyttalere i min prisklasse... ca. 15000...

Har ingen erfaring med slike bakhøyttalere. Redd det kan bli rotete lyd???

Det jeg har fått tilbud på er: MA BX6 front, 2 stk BX2 til senter (legges med diskant mot hverandre) og RXFX til bak/side.

Blir 5.1(mulig 2) oppsett

Mitt rom er ca 5 m i lengden og 4 m bredt. Vil sitte midt i rommet og tenkte da surroundhøyttalere mont. som dine på sidevegg

Er du fornøyd? eller ville du anbefalt "vanlige" stativhøyttalere på vegg??

Mvh.

Stian
    Heisann!

Ja denne løsningen er jeg meget fornøyd med !

Hadde "vanlige" høyttalere montert litt mer bak i rommet tidligere , men etter at jeg fikk RXFX "riktig" plassert ble det mye bedre på alle måter , så dette er noe jeg gjerne anbefaler:grin:

Ser du skriver at du skal sitte midt i rommet ?

Ikke sikkert du mente det så bokstavlig , men hvis du har mulighet , så trekk deg noe lengre bak enn midten - ca 2/3 el noe.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var enda en ny boks ankommet :-)

Har siklet litt på en Audiolab 8200DQ en stund , og her om dagen dukket det opp en på brukten jeg ikke klarte å si nei til :-)

Så nå er den på plass , og den gjør en anstendig jobb.
    Til musikk så er nå signalveien følgende : optisk ut fra SB Duett , via Antimode DC 2.0 for EQ , og videre med optisk inn i Audiolaben , som er koblet til Hypex-trinnet mitt med XLR kabler !
    Til filmbruk så brukes selvsagt ht-bypass funksjonen til Audiolaben , noe som fungerer veldig bra !
    Må si det låter bra her nå - jeg er ikke så flink til å beskrive slike lydopplevelser , men jeg føler at jeg blir dratt noe mer med inn i musikken etter at denne kom inn i kjeden !
    Mer nerve rett og slett :-)

Jeg leste noe om at signalet gjøres balansert i Audiolaben , før det går ut igjen via XLR utgangene - vet ikke hvordan det evt. påvirker lyden , men jeg synes faktisk at musikk låter bedre via receiveren også etter at denne kom mellom receiver og effekt-trinn. Får jo noe høyere gain hvertfall.

Kan det være noe i dette , eller er det bare ønsketenkning fra min side tro ??

Noen som har noen tanker om dette ?
    Har også prøvd å bruke Antimode DC 2.0 som dac med rca tilkobling inn i Audiolaben , og dette fungerer også meget bra , men jeg kan ane en litt sortere bakgrunn ved å bruke Audiolaben's innebygde dac.

Men det forteller jo uansett at dac delen i Dualcoren også er meget oppegående , siden det er ganske vanskelig å høre forskjell.
    -audiolab-skalert-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggrisen. Mye flott utstyr hos deg nå.
    Så det går gjennom 2 DAC-er?
    Har du prøvd de forskjellige filterene på Audiolab-en?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Heldiggrisen. Mye flott utstyr hos deg nå.
    Så det går gjennom 2 DAC-er?
    Har du prøvd de forskjellige filterene på Audiolab-en?
    Jo takk , det begynner å bli brukbart nå :-)

Nei , Antimoden jobber kun i det digitale domenet - optisk inn og optisk ut , og så går det videre til Audiolaben.

Har også som sagt prøvd å koble til Antimoden analogt også , og da brukes den som dac , og Audiolaben som ren pre.
    Dette fungerer også veldig bra , men jeg foretrekker optisk kobling mellom Antimode og Audiolab med knapp margin :-)

Filtrene har jeg forsket litt på , men det er små forskjeller. Det slår heller ikke nevneverdig ut på målinger.

Men har kommet frem til at "jeg tror" jeg holder en knapp "optimal transient" innstillingen !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått somlet meg til å installere Logitech Mediaserver på NAS'en min !
    Har hatt NAS'en i siden like før jul , så det var vel i grunn på tide :-)

Og det gikk jo egentlig veldig smertefritt etter litt "googling" .

Bruker samtidig ipeng på iphone , og må jo si det er deilig å ha full kontroll over hele musikksamlingen pluss Spotify kun med tlf , og uten å behøve å ha pc'n påslått !
    Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette før :-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere, det er moro med NAS har jeg skjønt. Deilig å slippe slå på PC for å spille av musikk samlingen.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant tråd. Spennende lesing. Spesielt med RK og tuningen som du har holdt på med. Skal tilbake hit å lese når jeg skal begynne på dempeprosjektet i hjemmekinoen.

Imponert over plottet av rommet (#203, http://avforum.no/forum/hvilket-utst...l#post1920890). Nesten helt snorrett.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere, det er moro med NAS har jeg skjønt. Deilig å slippe slå på PC for å spille av musikk samlingen.
    Ja det er praktisk , ingen tvil om det - litt betryggende med sikker lagring også !
    Og med fjernkontroll appen til receiveren i tillegg , så er det jo deilig å sitte ute på verandaen (zone2) med tlf og ha "full kontroll" på alt bortsett fra været :-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det er praktisk , ingen tvil om det - litt betryggende med sikker lagring også !
    Og med fjernkontroll appen til receiveren i tillegg , så er det jo deilig å sitte ute på verandaen (zone2) med tlf og ha "full kontroll" på alt bortsett fra været :-)
    He,he

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Veldig interessant tråd. Spennende lesing. Spesielt med RK og tuningen som du har holdt på med. Skal tilbake hit å lese når jeg skal begynne på dempeprosjektet i hjemmekinoen.

Imponert over plottet av rommet (#203, http://avforum.no/forum/hvilket-utst...l#post1920890). Nesten helt snorrett.
    Hyggelig at du liker tråden.
    Vet ikke akkurat om det jeg har foretatt meg er det optimale verken på den ene el andre måten.
    Men med begrensede ressurser , og et rom som ikke er så altfor stort og som samtidig skal fungere som en stue , så har jeg ikke fått det til så aller verst synes jeg selv da.
    Må dessuten rette en stor takk til mange her inne som har kommet med masse nyttig info og tips på denne veien - det har vært til stor hjelp!
    Og også til "husfruen" som har vært veldig tolerant når det gjelder alle mine "Hifi-påfunn" :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja i går fikk jeg oppleve Øystein Sunde "live" - det er noe jeg har hatt lyst til lenge , og endelig bød anledningen seg :-)
    Han kom til Sogndal kulturhus sammen med "Meget i sløyd" , og det var en meget hyggelig opplevelse !

Utrolig bra og velbalansert lyd - alle instrumenter samt vokal be veldig fint presentert , og det var akkurat passe høyt.

Og du verden for noen musikere dette er - moro når dem kan leke seg med musikk på denne måten.
    Herr Sunde selv var også i storform, både på gitar og med snakketøyet - han tar virkelig samfunnet "på kornet" :-)

Vi fikk også en liten "historietime" av det morsomme slaget :-)

Må si jeg STORKOSTE meg i 1 t og 45min , og kan varmt anbefale dette til andre :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel , da har jeg inne en McIntosh 352 til test
    Var så heldig å få prøve en slik lekkerbisken i egne omgivelser .

Og må si at dette var en "farlig fristelse"
    Må absolutt si at denne "har noe" som jeg ikke har hørt før !

Mye penger akkurat nå men........hmm - skal skal ikke ??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel , da har jeg inne en McIntosh 352 til test
    Var så heldig å få prøve en slik lekkerbisken i egne omgivelser .

Og må si at dette var en "farlig fristelse"
    Må absolutt si at denne "har noe" som jeg ikke har hørt før !

Mye penger akkurat nå men........hmm - skal skal ikke ??
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -mc-352-jpg  
    Sist endret av Torolan; 10-10-2013 kl 21:19

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da kan jeg med stolthet gratulere meg selv som "McIntosh-eier" - nærmere bestemt MC 352
    Dette var virkelig lyd jeg hadde sans for.
    Den spiller med et utrolig fundament og dynamikk , og fikk frontene mine til å virke minst et nr. større - bassen er bare rå. Ble både fetere og strammere på samme tid - full kontroll er vel stikkordet !
    Den er veldig behagelig i klangen , men samtidig får man med seg alle detaljer , og lydbildet har vokst i alle retninger.
    Så dette bare MÅTTE bli handel dette
    -mc-352-jpg
    Sist endret av Torolan; 10-10-2013 kl 21:18

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet bare litt.
    Sist endret av Torolan; 10-25-2013 kl 17:32

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da ser det ut til at man endelig får endret trådtittel her inne - ikke verst

Det kan jo fort bidra til litt mer aktivitet jamt over.

God helg folkens

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i McIntosh gjengen