Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 12 av 28 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 544
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,768
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Genialt i et stereo-oppsett, men gjør den noe spes som ikke en god romkorrigerende receiver gjør mon tro?
    --
    Thorbjørn

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Genialt i et stereo-oppsett, men gjør den noe spes som ikke en god romkorrigerende receiver gjør mon tro?
    Som du sier,så er den genial i et stereo oppsett , men den har såpass med muligheter at den hvertfall overgår de receiverene jeg har hatt på en del punkter !
    Audyssey baserte receivere kan vel gjøre dette like bra muligens,men da mister man vel muligheter til å gjøre manuelle justeringer - her er jo en 16 bånds PEQ , tiltfunksjoner , housekurve osv... , og du kan lagre 4 forskjellige oppsett som du lett bytter mellom med fjernkontrollen (som kunne vert noe fetere).
    Den skal jo også redusere etterklangen i bassen en del også - vet ikke hvordan Audyssey er på det området ?
    Det den IKKE kan , er å kjøre sub med egen delefrekvens mellom fronter og sub,og det er jo selvsagt en bakdel - selv om den selvsagt tar med en integrert sub i korrigeringen !

Men det som overrasket mest er faktisk hvor bra den låter som dac og pre - der får man utrolig mye for pengene
    Men den har som sagt litt lavt utgangnivå , så med et effekt-trinn med litt lav gain ,så får du ikke full utnyttelse , men håper jeg får de siste db'ene når jeg får koblet den opp på XLR-utgangene !

Ser forresten at det kommer en ny 2013 utgave med høyere utgangs nivå!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk XLR kontakter til Hypex-trinnet mitt i går ,så da var det frem med loddebolten ,og det er lenge siden sist,så det var med litt skepsis jeg gikk til verket!
    Dette for få litt litt mer gain ut fra Antimode Dualcore'n - den yter jo dobbelt så mye volt på XLR utgangen , og med rca utgangen så fikk jeg som nevnt ikke utnyttet effekt-trinnet fult ut!
    Og dette gjorde underverker det gitt - Får jo 6 db økning , og det var det som skulle til :-)
    Og jeg tror jammen det spiller litt bedre også - virker til at lyden har litt mer pondus , og er mer oppløst oppover også !
    Dette kan selvsagt vere litt placebo også , men jeg sitter nå med det inntrykket hvertfall , og det stemmer også med omtaler jeg har lest så det er forhåpentligvis noe i det :-)

I tillegg så ser jeg det kommer en ny 2013 versjon som takler mye mer volt både inn og ut , og det blir muligheter for å oppgradere eksisterende modeller til nye specs , så det blir vel til at jeg gjør det etterhvert :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert på en liten påsketur idag , og da kom jeg over et nesten perfekt "naturlig vannfall" :-D

Er man blitt gal når man får slike assisiasjoner tro ??:?:
    Ønsker også alle en knakende god Påske :razz:
    -perfekt-vannfall-800x600-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har redigert bilde til riktig str.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,759
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt bilde Forstår godt at du fikk de asiosasjonene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Morsomt bilde Forstår godt at du fikk de asiosasjonene.
    Godt å møte litt forståelse - fruen var litt mer i tvil , og lurte på om hobbyen min hadde gått til hodet på meg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svartsvidde super **** %?*@£$a>`*€$$
    Satt å switcet frem og tilbake mellom digital og analog inngang på Antimoden , og der gikk den plutselig totalt amok , og sende ut ein heilt forjæææævlig lyd - resultatet var to stk sprengde diskanta :-(

Også nå når det er helg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt! Medfølelse sendes...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Satt å switcet frem og tilbake mellom digital og analog inngang på Antimoden , og der gikk den plutselig totalt amok , og sende ut ein heilt forjæææævlig lyd - resultatet var to stk sprengde diskanta :-(

Også nå når det er helg
    Huff huff, ikke morro

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Også nå når det er helg
    Fy f..., så kjipt. Håper du alikevel klarer å nyte helgen litt :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer! 2 timer til polet stenger :roll:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all medfølelse :-)

Har snakket med Hifi-huset , og dem har heldigvis nye element på lager !

Snakket også med AV-shop , og spurte om dem hadde hørt om sånt før,men det hadde dem ikke - men det hørtes ut til at det var en mulighet for at dem ville betale for elementene !
    Det skulle jo egentlig bare mangle syntes jeg - det er jo tross alt Antimoden som er skyld i hele elendigheten !

Eller hva mener folket ??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg meiner at ei bedrift som vil fokusera på god service, vil betala for elementa. Eg veit ikkje om dei har noko juridisk ansvar for høgtalarane dine, sjølv om deira produkt har skylda. Reknar med du i alle fall får ny antimode...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er Fredag... bruker feil ;p hehe

Kansje sendt Antimoden til en sjekk også... kan skje igjen om det er noe feil med den.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert meningen å bytte inn Antimoden til 2013 modellen siden den tåler/yter mer volt inn/ut , og har vert i dialog med AV-shop ang dette en stund , så den blir nok byttet/sjekket uansett - vil ikke risikere dette en gang til nei !!

Når det gjelder "fredag og brukerfeil" så kunne jeg skjønt det hvis det var litt seinere på dagen , men kl 11-12 da mann :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all medfølelse :-)

Har snakket med Hifi-huset , og dem har heldigvis nye element på lager !

Snakket også med AV-shop , og spurte om dem hadde hørt om sånt før,men det hadde dem ikke - men det hørtes ut til at det var en mulighet for at dem ville betale for elementene !
    Det skulle jo egentlig bare mangle syntes jeg - det er jo tross alt Antimoden som er skyld i hele elendigheten !

Eller hva mener folket ??
    Jeg synes også Antimoden burde få skylda her.
    Synes egentlig Avshop skulle kunne videreført denne kostnaden til Dspeaker, men det er vel kanskje ikke så lett det :P

Og det er jo alltids på fredag sånt må skje, ting kan ikke skje på mandag :\

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jeg synes også Antimoden burde få skylda her.
    Synes egentlig Avshop skulle kunne videreført denne kostnaden til Dspeaker, men det er vel kanskje ikke så lett det :P

Og det er jo alltids på fredag sånt må skje, ting kan ikke skje på mandag :\
    Ja vi får se hva det blir til over helga !

Typisk at det skjer i helga ja...
    Herr Sunde har jo også opplevd dette :-)
    Alt går i stykker på en søndag - YouTube

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da spiller det igjen !!

Fikk en kollega til å stikke innom Hifi-huset for å hente nye diskant elementer i dag , og han ankom Sogndal nå kl 22.45 .

Klarte selvsagt ikke å vente og måtte koble opp , og nå spiller det igjen:grin: :grin:

kjedelig å vere uten skikkelige fronter i slikt møkkavær !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke fått med meg att det hadde gått galt her på fredag.

Men veldig bra att du har fått på plass nye diskanter allerede:-D

Må bare si det var raskt levert:-D

Side 12 av 28 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •