Torolan's stuekino. Ønsker alle en riktig god jul :) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  33
Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 544
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Driver nå å flytter RXFX opp på sideveggene slik at dem nå blir plassert der dem BØR stå

Så da har jeg to MA Apex A-10 til som har gjort jobben som surr høyt frem til nå til overs !

Så da blir spørsmålet - skal jeg bruke disse til surr-back el som presens ?

Hva mener folket ?

Surr. back uten tvil. Tror det vil gi deg mest glede / merkbar forskjell
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Surr. back uten tvil. Tror det vil gi deg mest glede / merkbar forskjell
    Takker for innspill
    Så du mener det ja - hm , er ikke så helt sikker selv enda!

Har nå fått hengt opp RXFX akkurat der dem bør henge - ca 60cm over ørehøyde,og ca 110 grader (litt bak) lytteposisjon. Disse er også bipolare,så jeg har tro på at surround lyden skal bli rimelig bra nå,men har ikke fått testet noe enda!

Når det gjelder det praktiske,så er det absolutt mest lettvint å prøve med presens (litt lat også,hehe) :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt sitter du fra bakvegg?

Lite merkbart med Surround Back hvis du sitter helt inntil bakvegg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Hvor langt sitter du fra bakvegg?

Lite merkbart med Surround Back hvis du sitter helt inntil bakvegg.
    Sitter ca 2,5 m fra bakveggen,så sånn sett burde det vel vere ganske gunstig ?

Har nå hengt dem opp som presens så lenge ,og det virker som om det passet bedre med Apex'ene som presens-ht enn RXFX !

Kanskje jeg må ha begge deler etterhvert
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje jeg må ha begge deler etterhvert
    Yes and yes!

Skyter inn med et spørsmål. Jeg får kun lyd i prescence hvis jeg velger "mono movie" ? Ifølge bruker manualen skal jeg kunne bruke hvem som helst så lenge den er i " cinrma dsp " modus. Og det er den jo, det lyser hvertfall? Skulle se selveste goldeneye på TV her om dagen. Hva gjør man egentlig med lyden da? Hvordan lyd er tv sendinger?

Sorry hvis jeg ødelegger tråden! Si ifra så editer jeg litt!:P

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes and yes!

Skyter inn med et spørsmål. Jeg får kun lyd i prescence hvis jeg velger "mono movie" ? Ifølge bruker manualen skal jeg kunne bruke hvem som helst så lenge den er i " cinrma dsp " modus. Og det er den jo, det lyser hvertfall? Skulle se selveste goldeneye på TV her om dagen. Hva gjør man egentlig med lyden da? Hvordan lyd er tv sendinger?

Kim
    Hvordan lyd TV sendinger har varierer jo veldig!

Presens skal virke på movie-modusene som : /Sci-fi/Standard/Drama/Adventure/mono/!

Dette kan aktiveres på alle DD , DTS (inkl HD) og stereo lydkilder virker det til !

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes and yes!

Kim

Står i manuelen...

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Står i manuelen...
    Les innlegget mitt på nytt!:P

Hva mener du med aktiveres ? Hvor?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les innlegget mitt på nytt!:P

Hva mener du med aktiveres ? Hvor?
    Benyttes er vel et bedre ord enn aktiveres !

Men når man benytter disse lydmodusene,så " aktiveres" presens kanalene

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei kjøttdeig!

Får hvertfall null lyd her , kun når den står på mono movie! Hmm!

Natta

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei kjøttdeig!

Får hvertfall null lyd her , kun når den står på mono movie! Hmm!

Natta
    Prøv å trykk "option" knappen på receiver remoten, så velger du "EX/ES" på extended surround.
    Se også til at dialog liften er skrudd på (fra 1 til 5) i Option menyen også.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Prøv å trykk "option" knappen på receiver remoten, så velger du "EX/ES" på extended surround.
    Se også til at dialog liften er skrudd på (fra 1 til 5) i Option menyen også.
    Min har stått på auto , og har virket uansett på min 3020

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt med den nye høyttaler plasseringen her,og det virker meget bra - dagen har stort sett gått med til kalibrering,men nå i kveld så jeg Titanic på BD (for første gang) og det vikrket så lyden satt veldig bra

Testet også litt med The Artic Flight tidligere, og jeg har nå fått et mye mer sømløst lydbilde når effektene svirrer rundt i rommet

Godt fornøyd ,med 5.1 pluss presens så langt ,så får vi se om jeg utvider med surr-back etterhvert

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt med den nye høyttaler plasseringen her,og det virker meget bra - dagen har stort sett gått med til kalibrering,men nå i kveld så jeg Titanic på BD (for første gang) og det vikrket så lyden satt veldig bra

Testet også litt med The Artic Flight tidligere, og jeg har nå fått et mye mer sømløst lydbilde når effektene svirrer rundt i rommet

Godt fornøyd ,med 5.1 pluss presens så langt ,så får vi se om jeg utvider med surr-back etterhvert
    Så bra ! Morro når man får lønn for "strevet"

Men får du reel 5.1 lyd + prescence? Jeg føler meg så sinnsykt dust for jeg spør hele tiden, men har liksom ikke skjønnt greia enda. Hehe.

Leser jo at det funker med alle DTS lydspor osv osv. MEN, det er ikke mulig å ha reciever på en type "straight" og få prescence funksjon samtidig? Det er recieveren selv som må levere i de kanalene selv liksom? Hva gjør alle andre her på forumet? Som vi snakka om tidligere, så er det hvertfall himmel og hav forskjell på straight og de andre funksjonene hos meg. Da lyser også "plix movie" som er en type kunstig surround står det i manualen mener jeg.

Bilder??

Skal sjekke når jeg kommer hjem Chris!

Takker også for lånet av tråden Toro

Kim

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra ! Morro når man får lønn for "strevet"

Men får du reel 5.1 lyd + prescence? Jeg føler meg så sinnsykt dust for jeg spør hele tiden, men har liksom ikke skjønnt greia enda. Hehe.

Leser jo at det funker med alle DTS lydspor osv osv. MEN, det er ikke mulig å ha reciever på en type "straight" og få prescence funksjon samtidig? Det er recieveren selv som må levere i de kanalene selv liksom? Hva gjør alle andre her på forumet? Som vi snakka om tidligere, så er det hvertfall himmel og hav forskjell på straight og de andre funksjonene hos meg. Da lyser også "plix movie" som er en type kunstig surround står det i manualen mener jeg.

Bilder??

Skal sjekke når jeg kommer hjem Chris!

Takker også for lånet av tråden Toro

Kim
    Ingen problem:grin:

Ja man får reel 5.1 lyd,men presenskanalene er noe som receiveren selv må "legge til" ja , og da må man bruke en el annen "movie-modus" !

Så straight fungerer ikke,og jeg skjønner hva du mener med at straigt ofte låter best - det gjorde det her også når jeg brukte RXFX som presens !

Men nå som jeg bruker Apex'ene , og etter mye tweeking så fungerer det veldig bra med "movie-standard" her syns jeg:grin:

Og det står fortsatt f.eks "DTS HD-master" i displayet om jeg bruker dette !

Ja skal se om jeg får tatt noen bilder i løpet av dagen !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye bilder .

Tok noen nye bilder etter omrokkeringen på høyttalerne .
    Nye presens...
    -dsc_0004-jpg

Nye surr-høyt.
    -dsc_0013-jpg
    -dsc_0018-jpg

Man må gjøre det beste ut av det,og ha en veldig medgjørlig husfrue når man skal ha kino i en stue

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette8) kul stue kino
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Ser bra ut dette8) kul stue kino
    Takk for det

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byrja å komma seg no Tommy! ;-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Byrja å komma seg no Tommy! ;-)
    Jau litt etter litt , sjøl om eg på langt nær matcha oppgraderings-tempoet ditt Stian :-)

Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •