Jean Detailer's PSB Image Stuekino! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Newcomer Jeandaniel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Kan vi få nærbilder av granittplatene ?

Stilige disse bak-ht..
    Jeg skal ordne nærbilder !

ragwo
    Takk for det Er ikke helt ferdig med oppsett av sub enda, samt jeg må flytte Surr R lengre opp på veggen, men lytteinntrykk skal det bli om ikke alt for lenge!

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå.. hvor blir det av bildene?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Bilder Granittplater, polert upolert!

Beklager for at det tok så lang tid! Men jeg har ikke vært hjemme på dagtid før Idag så jeg har ikke fått tatt noe bilder, men Nå slipper dere å vente lengre;

Polertkant i front.

Polertkant i front, upolert side.

Same here.

Når det er filmkveld er det ingen som legger merke til om platene er polert eller ikke, da dette ikke vises under mørke omstendigheter, derfor kun dagtid

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, endelig fikk du tatt noen bilder.. Skulle fått lånt deg et speilrefleks kamera du, da dette fremhever hele rommet ditt betraktelig i motsetning til oldemors digitale kamera! Liker godt selve kåken du oppholder deg i, og dette synes jeg du burde fått frem! Ellers ser dette fortsatt veldig bra ut, og det virker ikke som du er helt fornøyd med lyden du har, men anbefaler å ta tiden til gode ang plassering, instillinger med mer. Det går fort mye tid i dette, men til syvende og sist er dette absolutt værdt tiden det tar!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan finne en dag, så kan jeg komme bort med mitt kamera+stativ, så kan jeg få høre litt musikk hos deg også.. hvis det passer.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Se der ja, endelig fikk du tatt noen bilder.. Skulle fått lånt deg et speilrefleks kamera du, da dette fremhever hele rommet ditt betraktelig i motsetning til oldemors digitale kamera! Liker godt selve kåken du oppholder deg i, og dette synes jeg du burde fått frem! Ellers ser dette fortsatt veldig bra ut, og det virker ikke som du er helt fornøyd med lyden du har, men anbefaler å ta tiden til gode ang plassering, instillinger med mer. Det går fort mye tid i dette, men til syvende og sist er dette absolutt værdt tiden det tar!
    Jah, bildene er ikke akkuratt noe å skryte av, samt lyden låter heller ikke 100% enda.. Har lite tid til å begynne å stille osv, da jeg jobber nesten hver dag til kl 20.00 å da skal det være ro i huset, MEN nå sparer jeg jo som en gris til hus/leilighet så får håpe jeg finner meg noe bra på den biten hvor jeg kan evt dedikere ett eget kinorom

Som du også har sakt så er nok ikke dette rommet ment for hjemmekino i den forstand. Plassering osv er veldig vanskelig, ikke minst når du har en samboer som skal være med å bestemme hvor ting (innredning) skal stå plassert. putput.. jeg har hvertfall noe å glede meg til!

Hoj
    Aha! Høres meget bra ut! Forall del, musikk skal du få velge å vrake i på spotify. Må bare finne en dag som passer.. Søndager er jo fine "lite å gjøre dager"?

Edit:

Noen som vet hvor man får tak i Project sin DAC rimeligere enn 1200,- NY?
    Evt forslag til andre brands?

Takker på forhånd.

- Jean Daniél

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG!!

Funnet spot til SW!) Lyden er som aldri før!

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fant ut av ny spot. Hjørneplasseringer pleier somregel å bi " best " utslag uansett hvilken rom har jeg fått intrykket av. I motsetning til midt i rommet, som du mer eller mindre hadde netopp. Funket jo det også, for all del!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Bra du fant ut av ny spot. Hjørneplasseringer pleier somregel å bi " best " utslag uansett hvilken rom har jeg fått intrykket av. I motsetning til midt i rommet, som du mer eller mindre hadde netopp. Funket jo det også, for all del!
    Ja, nå begynner jeg å nerme meg 90% fornøyd

Det er fremdeles litt små justeringer som gjenstår, men med ny plassering av Sub så ble alt en ny verden. Prøvde meg også på en romkorreksjon og merker at Audussey gir meg mer effekt i surr høytalerene enn hva jeg selv klarer å gi med manuell-innstilling via RC.

Har skrudd litt på Db og Avstand for å øke volum ikke minst Master volum. Så nå låter alt greit på -20db. Sw spiller litt i utakt hvor den av og til har store slag og av og til noe små. (Merker det spesielt på lavt MV.) Dette er vel normalt, men hos meg hører en det veldig tydelig.

Crossover på forsterker i sub står på 80hz, fase står på 0 da jeg ikke finner helt utav hvordan jeg skal klare å få fronter og sub til å spille i nettopp fase.?
    Har prøvd med Musikk (mye bass) å justere fasen, men mine ører klare ikke å høre noe forskjell.. tips??

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeandaniel
    Ja, nå begynner jeg å nerme meg 90% fornøyd

Det er fremdeles litt små justeringer som gjenstår, men med ny plassering av Sub så ble alt en ny verden. Prøvde meg også på en romkorreksjon og merker at Audussey gir meg mer effekt i surr høytalerene enn hva jeg selv klarer å gi med manuell-innstilling via RC.

Har skrudd litt på Db og Avstand for å øke volum ikke minst Master volum. Så nå låter alt greit på -20db. Sw spiller litt i utakt hvor den av og til har store slag og av og til noe små. (Merker det spesielt på lavt MV.) Dette er vel normalt, men hos meg hører en det veldig tydelig.

Crossover på forsterker i sub står på 80hz, fase står på 0 da jeg ikke finner helt utav hvordan jeg skal klare å få fronter og sub til å spille i nettopp fase.?
    Har prøvd med Musikk (mye bass) å justere fasen, men mine ører klare ikke å høre noe forskjell.. tips??
    Har du kjørt automatisk romkorreksjon på receiveren, er fase og delefrekvens stillt korrekt i receiver, og derfor skal det ikke være behov for å justere dette manuellt på suben i ettertid.
    Fase er her det samme som tidsforsinkelse, som igjen er det samme som avstandsmålingen receiveren gjør.
    Flytter du på ht/sub eller innstillinger ellers, må du kjøre romkorreksjon på nytt.
    Et søk på forumet her gir deg gode tips til hvordan du skal få det beste resultatet ut av romkorreksjon. Plassering av mic osv kan gjøre store utslag.
    Vil du justere i ettertid, så gjør det på receiveren og ikke på suben.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Har du kjørt automatisk romkorreksjon på receiveren, er fase og delefrekvens stillt korrekt i receiver, og derfor skal det ikke være behov for å justere dette manuellt på suben i ettertid.
    Fase er her det samme som tidsforsinkelse, som igjen er det samme som avstandsmålingen receiveren gjør.
    Flytter du på ht/sub eller innstillinger ellers, må du kjøre romkorreksjon på nytt.
    Et søk på forumet her gir deg gode tips til hvordan du skal få det beste resultatet ut av romkorreksjon. Plassering av mic osv kan gjøre store utslag.
    Vil du justere i ettertid, så gjør det på receiveren og ikke på suben.
    Ja det stemmer jo.. hehe, alt er i grunn ganske logisk bare man for tenke seg om samt høre innspill fra andre.

Merker mye bass, mer skjelving enn før, men fremdeles kanskje litt for mye bass.. Kan det være kjøp av feil sub, at jeg mulig er litt krav stor eller er det plasseringen og innstillinger som kan være feil? Mye å tenke på her..

RSW 10D' en til Assi her på forumet gir utrolig mye skjelving i sofa. T.o.m hvert minste skritt kjenner en i sofaryggen noe jeg nettopp ikke får hos meg, og som er ett STORT ønske i min lille stue.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre, stille på?
    Fronter skal spille på Fullband el bør jeg kjøre dem på delefrekvens?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten Teaser på hva som har skjedd de siste dagene:

Teaser:

Flyttet i fra min tidligere samboer til min egen leilighet på mandags ettermiddag.

OPPDATERINGER KOMMER!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi venter i spenning
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde kanskje fått med deg at du har F L Y T T E T også, =P
    Venter i spenning på hva du ender opp med!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DILEMMA, vet ikke hvilken TV jeg skal ha..

Brukt Pioneer 50" Plasma Kuro 5090 11-12.000,- eller nytt Samsung LED 55" 7070 m/ Pioneer BDP320 og veggfeste 26.500,-???
    HELP!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kjøpt Samsung 7070 55" LED deretter levert det tilbake, ankom Pioneer Kuro lx5090 stuen min

I morgen blir det nok litt bilder av den nye stuen med mer.

Se hva som skjer!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Godt at det løste seg, vi gleder oss til bilder. :-)
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager tiden på bilder osv, men jeg klarer ikke finne kabelen til kamera.. Har letet land og strand men den er borte, så jeg må få låne meg ett speilreflex.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk en god pris på pioneer tven, grattis!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 29dager av 30dager åpent kjøp dealen til Expert gikk jeg tilbake med Pioneer BDP320 og reiste ut til Resonans lyd & bilde hvor jeg bestilte meg ny spiller med navn: Anthem BLX200

http://www.anthemav.com/NewSitev2.0/..._DataSheet.pdf

I morgen henter jeg kjønnheten og gleder meg til å spille av min første film på den.
    Jeg har også fått flyttet, hvor jeg har merkbar bedre lyd, skjelving fra SW i sofa, samt jeg har fått tatt i bruk B4ene som Front High.

Så nå blir det mye film og lyd fremover til våren står på fullt.

Har også kommet litt inn i den fasen hvor jeg ser på Grandview lerret, men tror jeg legger det på is litt frem i tid..

Er vel lov å takke Resonans for god service og behjelpelighet selv om jeg ikke er ferdig enda!
    Mine varmeste anbefalinger!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •