Iceballs nye stuekino - begynner å ta form - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har oppdatert minhjemmekino.no nå med nye bilder (ikke så gode, men de får holde imens) og ny info.
    Det meste er på plass, bortsett fra litt lysstyring.
    Projektor har stått som neste innkjøp en stund, og nå begynner pengene snart å rekke til noe moro

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Endte litt på impuls opp med Just Racks JRS-121 i dag
    Jeg synes dette møblet så bra ut og fikk litt lyst på det selv, men skal ha plass til en AVR-4308 som er (196mm høy).
    I katalogen til Just Racks står det at høyden på selve skapet er 218mm, siden du har møblet så håper jeg du kan gi meg svar på om dette er indre eller ytre mål. Hvis det er ytre mål, hvor høyt er i så tilfelle skapet innvendig?

Og hvordan er det med ventilasjon bak i skapet mtp at jeg tenker på å ha receiveren inni der for å gjemme den bort for små barnehender?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et veldig flott og elegant møbel. Det er innvendig mål. Jeg har Yamaha RX-V1900 i min og den er 1,5 cm lavere enn din Denon. Har ingen problemer med varme selv om den står på i mange timer, men jeg vet ikke hvor varme Denon er. Benken er åpen bak, bortsett fra rundt 8 cm øverst hvor det går en planke som stiver av. Det er også mulig å sette en stor og nesten lydløs pc-vifte som man kobler på strømuttaket bak på receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å se om møblet godkjennes av interiørsjefen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ofnilsen
    Da er det bare å se om møblet godkjennes av interiørsjefen..
    OM hun ikke godkjenner et så pent og funksjonelt møbel, så bør du vurdere om interiørsjefen bør byttes ut =p
    Sammen med en Logitech Harmony og RF-IR adapteren er den helt genial og samtidig veldig pent.

Kanskje noen har et tips til hvordan jeg kan få overført Sone2 på receiveren trådløst til badet?
    Er ikke ute etter Sonos eller Squeezebox, siden allerede har pcen koblet rett i receiveren. Harmony fjernkontrollen styrer receiveren fint fra badet også, så trenger en måte å få lyden fra receiveren og til et lite anlegg av et slag på badet.
    Kjekt å ha litt musikk på badet, så slipper jeg å spille fullguffe i stua mens jeg synger i dusjen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Kanskje noen har et tips til hvordan jeg kan få overført Sone2 på receiveren trådløst til badet?
    Er ikke ute etter Sonos eller Squeezebox, siden allerede har pcen koblet rett i receiveren. Harmony fjernkontrollen styrer receiveren fint fra badet også, så trenger en måte å få lyden fra receiveren og til et lite anlegg av et slag på badet.
    Kjekt å ha litt musikk på badet, så slipper jeg å spille fullguffe i stua mens jeg synger i dusjen

Ute etter noe slikt selv, og etter hva jeg har funnet på nettet, så er det ikke så ekstremt stort utvalg (eller generelt produkter) som støtter slikt.

Men om du finner ett produkt som er støttet (og ikke koster mer enn det smaker) så vil jeg virkelig høre om det

Tror det letteste blir å gå via en phono-ut utgang og ikke via sone2/vanlig HT utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har funnet løsningen; Rocketfish - Audio Accessories
    De har litt forskjellige produkter å velge mellom til veldig fine priser. Av det jeg kan se så er det kun Wireless Rear Speaker Kit som ikke går på 230 V, men jeg har sendt dem en mail for sikkerhetsskyld før jeg bestiller.
    Legger ut info når jeg får det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En noe sen oppdatering er på sin plass. Det ble squeezebox system, med en SB Touch koblet opp mot anlegget. Kjører SB server på den, og bruker stort sett bare spotify og radio. Har også to SB Radio på hhv. soverom og badet. Alt fungerer meget bra, men meget sjelden er det connection problems.
    Deretter ble pcen oppgradert til en kraftig HTPC med god lagringsplass, RAID-0 Intel SSDer, bra skjermkort og det som måtte trenges for en kombinert bruk.
    På slutten av året ble tven oppgradert til Samsung UE55C8705. Ønsket rett og slett større tv, siden jeg brukte den som skjerm til pcen. Trengte også en Samsung 3D blu-ray spiller i samme slengen.
    Og måtte også ha receiver som støttet 3D, så da ble det den nye RX-V3067.

Vårens prosjekt er å oppgradere til presence forran og få montert bakhøytalere på vegg.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciver fungerer som DAC?

Og ja, jeg venter på invite

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke testet med DAC, men den skal nå hvert fall ha meget bra chip til å være en receiver.
    Skal få på plass litt mer høytalere, så kan jeg invitere Drøbaksmafian 8)

KEFene ligger ute på brukten hvis noen er interessert.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel på tide med en liten Orbdatering her eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 4 stk Orb'er på plass. 2 bak og 2 presence. Har ikke fått sett så mye film enda, men litt bilde må vi jo ha:

Legger et par bilder til på minHjemmekino

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, ja hva er din verdict?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Se der ja, ja hva er din verdict?
    Vanskelig å si noe om konkret når det ikke er snakk om front eller center, men på de få filmene jeg har sett hittil, så liker jeg det meget godt. Presence løfter bildet litt opp, og bakhøytalerne er i hvert fall mye bedre plassert nå enn de gamle før.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •