Flums sin "hjemmekino"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flums sin "hjemmekino"

Tja, jeg er ingen hifi-dude eller hjemmekino entusiast, egentlig, men jeg liker å ha det litt morro. Jeg har ikke eget rom eller noe slikt, men en liten stue i leiligheten min jeg prøve å få mest mulig ut av. Inntill nylig hadde jeg en NAD forforsterker og en NAD effektforsterker, samt et par Energy Veritas 2.2 høytalere. Har liksom alltid vært fornøyd med lyden disse har gitt meg. Har stort sett hørt på musikk fra pc eller en NAD cd-spiller.

I høst har jeg fått øynene litt opp for litt mer kvalitet etter å ha hørt på diverse oppsett vi har hatt på butikken jeg jobber litt på (Sony Center Lillestrøm). Meningen var å selge alt jeg hadde, og håpet på å få ca 10k for det gamle utstyret, for så å legge i ca 10k til. Til nå har denne høsten gitt meg Hifi for litt over 50k, og tror ikke jeg er ferdig Jeg endte til slutt opp med et par Kef Iq 90 høytalere. Makan til fornøyd har jeg vel aldri vært etter disse kom inn i hus. "Problemet" mitt var at jeg hadde ønsker om digital lyd fra en iMac 27", samt Playstation 3. Dette er ting NAD sin stereoforsterker ikke hadde. Det var heller ikke lett å finne en god, kraftig stereoforsterker med digitale innganger, til en fornuftig pris. Etter å ha siklet på Sony STR-DA5500 leeeenge, var det svært morro at denne ble med hjem en vakker dag Siden har det "balla" på seg med en Kef Iq 60 center, og en Mirage MM-8 sub hjem i stua, til en som aldri skulle ha mer enn 2.0/2.1 oppsett. Også har jeg fått en sone2 på soverommet, med 2 høytalere fra Canton (CD110).

Gleden av en center og sub var stor både til spilling av musikk, film og spill. Neste sted er en Royal 2-seters kino-sak fra Fagmøbler, og IR-mottakere.

Utstyrsliste:
    Sony KDL-42V5500
    Sony STR-DA5500
    Kef IQ 90
    Kef IQ 60
    Mirage MM-8
    iMac 27"
    Sony Playstation 3
    Get HD PVR

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er som å lese min egen AV-historie. Det balla på seg hos meg óg gitt.

Kan anbefale Royal 2-seteren fra Fagmøbler. Har hatt den motoriserte i en stund nå og den er rimelig digg å sitte i.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La til ett bilde, så det ble ønsket på de fleste poster. Foreløpig oppsett, ledninger synlig på bilde synes ikke i leiligheten. Meningen er å gjøre det mindre rotete også, er på jakt etter den perfekte løsningen også her....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •