Truls sin kino. Nye høyttalere i horisonten... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 101
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det lenge siden det har vært noen oppdatering i tråden min, har vært noe deprimert pga sammlivsbrudd +++.

Nå er livsgnisten tilbake og alt er bra:-D

Subbene spiller helt fantastisk på musikk, det er noe alle som har hørt dem har vært enige i, utrolig responsiv og dynamiske. De spiller og høyt og dypt, noe som er utrolig morsomt på film Eneste å utsette er at den ene har en svak summelyd fra forsterker, men det hørest ikke før man slår av alt av lyd.

AjSelj: Mine vises nesten ikke så folk dømmer dem ikke, de står fint plassert bak mine MA GS20, noe jeg har gjort med vilje så de ikke skal se så brutale ut.

Nå har jeg og solgt den lille XTZ subben jeg hadde, nå er den lykkelig i et lite privat lydstudio/hobbyrom litt lengre ut i lofoten=)

Så over til den fandens Onkyo reciveren jeg har kjefta og klaget over, ingen av funksjonene på den fungerte slik dem skulle, eneste gangen den ikke hørtes ut som crap var i Pure Audio modus. Men etter en Firmware oppdatering så kan den nå rettferdigjøre sin eksistens=) Nå høres den ut som en drøm, spiller med mer kontroll, romkoreksjonen fungerer igjen, subbene spiller og penere nå. Så i ren lykkerus monterte jeg opp DSX height/PLIIz høyttalere, å de hadde noe for seg, de er absolutt værdt å teste folkens! Etter litt sammenligning mellom PLIIz og DSX så vil jeg personlig si at DSX fungerer bedre, DSX ga bedre følelse av "atmosfære"(stort rom).
    Er det vits i å koste penger i Surround Back kanaler og tro?

Skal poste bilder og filmer etterhvært, men plages for tiden med opplastningen

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Nå er det lenge siden det har vært noen oppdatering i tråden min, har vært noe deprimert pga sammlivsbrudd +++.

Nå er livsgnisten tilbake og alt er bra:-D

Subbene spiller helt fantastisk på musikk, det er noe alle som har hørt dem har vært enige i, utrolig responsiv og dynamiske. De spiller og høyt og dypt, noe som er utrolig morsomt på film Eneste å utsette er at den ene har en svak summelyd fra forsterker, men det hørest ikke før man slår av alt av lyd.

AjSelj: Mine vises nesten ikke så folk dømmer dem ikke, de står fint plassert bak mine MA GS20, noe jeg har gjort med vilje så de ikke skal se så brutale ut.

Nå har jeg og solgt den lille XTZ subben jeg hadde, nå er den lykkelig i et lite privat lydstudio/hobbyrom litt lengre ut i lofoten=)

Så over til den fandens Onkyo reciveren jeg har kjefta og klaget over, ingen av funksjonene på den fungerte slik dem skulle, eneste gangen den ikke hørtes ut som crap var i Pure Audio modus. Men etter en Firmware oppdatering så kan den nå rettferdigjøre sin eksistens=) Nå høres den ut som en drøm, spiller med mer kontroll, romkoreksjonen fungerer igjen, subbene spiller og penere nå. Så i ren lykkerus monterte jeg opp DSX height/PLIIz høyttalere, å de hadde noe for seg, de er absolutt værdt å teste folkens! Etter litt sammenligning mellom PLIIz og DSX så vil jeg personlig si at DSX fungerer bedre, DSX ga bedre følelse av "atmosfære"(stort rom).
    Er det vits i å koste penger i Surround Back kanaler og tro?

Skal poste bilder og filmer etterhvært, men plages for tiden med opplastningen
    Det var leit å høre, men vet hvordan slikt kan være.

Har heldigvis ikke noen som helst lyd fra min sub forsterker, men har skjønt at det har vert tilfelle på noen. Har testet litt precense* høytalere på yamahaen her også med stort hell, det til tross for at det bare er noen ganske gamle pioneer høytalere jeg har hatt til å teste med.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg testet bare med noe billige Klipsch som jeg hadde til overs, men nå er jeg fri for høytalere til å bruke på resten av kanalene, fri for kabler til overs og. Så nå er det vel på tide å skaffe seg noe nytt.

Har et gammelt logitech 5.1 system, kansje jeg kan slakte det for å teste Surround back og DSX wide?

Har vært litt kult med 11.2 surround

En ting er sikkert, det er morro å lytte til musikk i 5.1/7.1

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg testet bare med noe billige Klipsch som jeg hadde til overs, men nå er jeg fri for høytalere til å bruke på resten av kanalene, fri for kabler til overs og. Så nå er det vel på tide å skaffe seg noe nytt.

Har et gammelt logitech 5.1 system, kansje jeg kan slakte det for å teste Surround back og DSX wide?

Har vært litt kult med 11.2 surround

En ting er sikkert, det er morro å lytte til musikk i 5.1/7.1
    Hva er det du surrer med da du har jo 7.2 nå har du ikke?
    5.1 og 7.1 er for pyser

Har logitech anlegget vanlige høytaler kabler??

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Gratulerer med ny bolig! Ser meget bra ut!
    Hvordan spiller dem i forhold til plasseringen din da? eller er det så mye trykk at plasseringen kunne like greit vært i andre etasje?
    Hehe, har testet to forskjellige plasseringer, har ingen ting å si egentlig. Så jeg har dem slik så vises de ikke så mye. Det er enda ikke noen som har vært innom så har lagt merke til dem.

Å at det er trykk i dem, jeg er sikker på at jeg letta litt fra gulvet under "skadosch" scenen i Kung Fu Panda

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hva er det du surrer med da du har jo 7.2 nå har du ikke?
    5.1 og 7.1 er for pyser

Har logitech anlegget vanlige høytaler kabler??
    Jo jeg har 7.2 med de DSX høytalerne i fronten. Logitech anlegget har for korte kabler, men har betilt nye fra clas olson i dag, hvite så de ikke vises så mye

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte å øke LFE signalet kun når det spilles film? Har en Onkyo TX-NR1007.

Det er iriterende å øke LFE med 3db hvær gang det skal sees film.

Hvor mye høyere har dere LFE under filmseangsene?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte å øke LFE signalet kun når det spilles film? Har en Onkyo TX-NR1007.

Det er iriterende å øke LFE med 3db hvær gang det skal sees film.

Hvor mye høyere har dere LFE under filmseangsene?
    Lurer egentlig på det samme med min 807. Øker 2.5db hver gang jeg skal se film fremfor å høre på musikk. Hadde vært fint om dette skjedde automatisk
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg finner er en meny dær jeg kan skru ned LFE signalet med enten 10 eller 20 db på hvær enkelt av de surroundformatene.

Kom over en tråd hvor en fyr beskrev at han brukte 7db ekstra under film:S det høres forstyrrende ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony <3

Enkelt og grett :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har ikke mulighet for å lagre flere oppsett?

På min Yamaha så er det en dedikert knapp på fjernkontrollen for å justere level på de forskjellige kanalene slik at jeg slipper å inn på flere menyer.

Jeg kjører sub-level slik YPAO setter den. Dette gir bedre LFE hos meg enn når jeg øker den. Vanlige effekter blir passe og det er nok headroom til å gi skikkelig trykk på store effekter. Men mione sub'er er ikke så store så jeg trenger å holde de litt igjen for å få noe dynamikk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vi har en slik knapp vi Onkyo-brukere og. Og egentli så er nivået som romkoreksjonen stiller inn ganske perfekt, men jeg ser stort sett bare "hjernedød-pang-pang-action" filmer, og da er bass morro

Hva deler dere subbene deres på? Jeg har Lavpass/LFE på 100hz, og frontene på 40hz.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har noen(3) Quick Select knapper under volumkontrollen, her kan man lagre favoritt settings, på forskjellige input osv. Helt genialt.

Jeg deler alt på 80, og fronter som small.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din Denonødeleggende Expert Jeg har jo og tre "activities" knapper på kontrollen, tro hvordan dem funker. Nå skal det forskes!

Edit: var bare macroknapper

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din Denonødeleggende Expert Jeg har jo og tre "activities" knapper på kontrollen, tro hvordan dem funker. Nå skal det forskes!

Edit: var bare macroknapper
    Haha

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vi har en slik knapp vi Onkyo-brukere og. Og egentli så er nivået som romkoreksjonen stiller inn ganske perfekt, men jeg ser stort sett bare "hjernedød-pang-pang-action" filmer, og da er bass morro

Hva deler dere subbene deres på? Jeg har Lavpass/LFE på 100hz, og frontene på 40hz.
    Har endel sånne filmer selv. Jeg opplevde at bassen ble bedre av å ikke skru opp. Jeg pleide å ha gain på sub på halv og -1,5 på LFE på film, men det stjal masse headroom. Alt ble mye bedre nå, selv uten EQ'n.

Min receiver er ikke så avansert. Jeg har x-over på 80hz og alt til small.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel for å oppdatere litt: Nå har jeg ent opp med en grusom kabelsalat bak benken, det ser jo helt forfærdelig ut:P

Og så til en litt morsom historie. Var på forspil hos en kompiss i helga, og da fløy det en liten jevel i meg. Jeg har enda ikke hørt noe om resultatet av hendelsen, men det kommer nokk etterhvært:P

Jeg fylte slangen til dusjen hans med:
    :lol:

Foresten, jeg er sugen på nye høytalere, jeg vil ha noe som kan henge litt mer med på film. Noe som kan trykke litt i brystet. Men har heller ikke lyst å offre lydkvalitet for å få mer trykk.

Kan det hende at en effektforsterker kan lure mer trykk ut av GS20'ene?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....

Det var nok en skikkelig fest ja

Vaniljesaus i dusj-slangen: Priceless

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste gang så skal du få tak i fargetabeletter og legge inni dusjhodet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Neste gang så skal du få tak i fargetabeletter og legge inni dusjhodet.
    Fortell mer om disse fargetablettene dine:wink: Tenkte på konditorfarge, men er usikker på hvor godt den fester seg.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •