joh
Fersking

Norway
7 Innlegg Sendt - 28/09/2002 : 20:05:57
--------------------------------------------------------------------------------
TV : Panasonic TX-28LD5E
Projektor : Sony VPL-CS1 (LCD)
DVD spiller: Sony DVP-NS700V
Receiver : NAD T770
Høyttalere, alle fra Snell: E.5, CR.5 samt to bakhøyttalere

Lerret med altfor høy gain, over 1,0 som går utover sortnivå m.m.
Det funker best når jeg sitter litt skrått på.
Desverre var "alle" hysterisk opptatt av lysstyrke da jeg handlet inn disse tingene for ca. 3 1/2 år siden.

Lygren
Forum Admin

Norway
279 Innlegg Sendt - 29/09/2002 : 13:16:56
--------------------------------------------------------------------------------
Hei

Lerret med høy gain går i utgangspunktet ikke utover sortnivå, da heller kontrastnivå...

Det er nok heller projektoren som er synderen i forhold til begrenset sortnivå i ditt oppsett.

Er du fornøyd med Snell høyttalerne dine?

joh
Fersking

Norway
7 Innlegg Sendt - 29/09/2002 : 20:08:33
Jeg er veldig fornøyd med Snell. E.5'ene fungerer jo glimrende til musikk i stereo også, noe som for meg er svært viktig. De takler også bassen i surround så godt at jeg foreløpig ikke savner subwoofer.
Er klar over svakhetene til projektoren. Vurderer definitivt oppgradering her. Men på det området skjer det så mye så fort at det er vanskelig å bestemme seg for hva man bør gjøre.

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 29/09/2002 : 21:31:51
Hei,

Det virker som Panasonic er fjernsynet vi sverger til her på forumet..

Når det gjelder sortnivå og kontrast så kan du jo prøve et Hoya HMC FL-D filter. Det gjør alt litt mørkere og retter litt på fargene i samme slengen ved å tone ned litt av det blågrønne skjæret som ofte forekommer med UHP pærer i digitale projektorer. Jeg ble selv meget fornøyd. Min beste og rimeligste oppgradering hittils.

Roger

Endre
Fersking

Norway
5 Innlegg Sendt - 30/09/2002 : 21:10:59
Uff, aner ikke hva dere snakker om jeg.

Man håper jeg lærer litt her.

Lygren
Forum Admin

Norway
279 Innlegg Sendt - 30/09/2002 : 21:39:05
Hei Endre

Det er det forum er laget for, å lære, samtidig som en kan formidle ens opparbeidede kunnskap til nye håpefulle... Du forstår nok mer etterhvert!

Er det noe spesielt du lurer på? Skulle kanskje laget en del FAQ, slik at folk kan sette seg litt inn i de ulike områdene før en kaster seg uti diskusjonen!