Unified's sound - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 324
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med nye leketøy. Syntes subbene så ut svært vellbygde og robuste ut. Skjøner at det er vanskelig å gi noen klare konklusjoner på dette lydmessig, så store er skjeldent forskjellene mellom godt ustyr. Litt smak og behag det hele

Personlig ser jeg ikke helt den store fordelen i WAF for 2 x WC-24, men mulig de fremstår mye lekrere enn en RC-64 i virkeligheten.

Hva slags EQ er det på subbene? Automatisk? Presets? Justerbar PEQ?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Grattis med nye leketøy. Syntes subbene så ut svært vellbygde og robuste ut. Skjøner at det er vanskelig å gi noen klare konklusjoner på dette lydmessig, så store er skjeldent forskjellene mellom godt ustyr. Litt smak og behag det hele

Personlig ser jeg ikke helt den store fordelen i WAF for 2 x WC-24, men mulig de fremstår mye lekrere enn en RC-64 i virkeligheten.

Hva slags EQ er det på subbene? Automatisk? Presets? Justerbar PEQ?
    avventer litt på erfaringer rundt subbene, men de skuffer ihvertfall ikke

wc-24 ser mye lekrere ut, men ser poenget ditt. Rc-64 er en rå høyttaler, og tar ikke så mye mer plass enn 2stk wc-24. En annet pluss er at de er litt lavere slik at Jeg kan få senket tven et par cm.

Xw-500d har ikke auto eller peq, kun prestes for dybde og punch. Jeg har PEQ på umc-1 så kan rette opp det meste der.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sub eq i umc-1 er vell kun lfe eq? det vil si at når man spiller av et 2.0 signal fungerer den ikke. slik folk på emo-forum beskriver det. på film vil det jo fungere flott. er du av en annen oppfatning?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sub eq i umc-1 er vell kun lfe eq? det vil si at når man spiller av et 2.0 signal fungerer den ikke. slik folk på emo-forum beskriver det. på film vil det jo fungere flott. er du av en annen oppfatning?
    Hm, godt spørsmål, dette må jeg sjekke ut.

Edit: Hei Fredrik. Har ikke glemt deg, skal sjekke ut dette snart

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel. Hvis noen lurer på hva har gjort de siste dagene så har det gått i å teste tre sentere.
    Vedlegg 66623

Neida. Jeg har ikke testet 3 sentere, men kunne jo vært morsomt å prøvd!
    Det jeg faktisk har testet er to stk. WC-24 vs. RC-64. Jeg har foretatt en god gammel lyttetest sammen med min kjære frue for å finne ut om jeg kan leve uten RC-64.

Som dere ser på bildet, har jeg satt de to stk. wc-24 oppå RC-64, og har pga av høyden ikke kunne sittet i sweetspot under lyttetestingen. Satt meg på en stol ca 1,5 m fra senterene. Delingen med fronter, senter og sub er satt til 80hz. Jeg har testet med fronter av og på og subber av og på. Jeg har også testet med senterkanal level satt til maks i forhold til fronter(altså 20db i forskjell).

Under testingen har jeg sett utdrag fra filmer som Transformers 1, The curious case of benjamin button, og Forrest Gump.
    Dette gir følgende erfaring:
    Når jeg sammenligner introen til Transformers, når Optimus Prime har sin lille tale, er det helt klart én konge på haugen, RC-64. Det er som om RC-64 er laget for akkurat denne introen :P
    Utover i filmen må jeg si at forskjellene mellom senterene er mindre enn jeg hadde trodd.

Der hvor RC-64 gjør sin klare seier er helt klart på den mørkere frekvensene, og også når det kommer punch fra eksplosjoner osv. I de fleste dialogene er det ikke lenger noen særlige forskjeller. Jeg synes WC-24 gjør en veldig tydelig og klar dialog, og det blir faktiskt litt for klart(nesten skarpt) på noen kvinnestemmer. Dette kan nok delvis fikses på PEQ(uten at jeg har gjort noe med dette i denne omgang).

Oppsumeringen blir:
    RC-64 gir deg det herlige trøkket forfra, og presterer mye bedre på mørkere frekvenser.
    WC-24 mangler på trøkket og de mørke frekvensene, men tar seg meget bra opp i dialoger og andre lysere frekvenser, hvor det blir meget klart og presist uten slik vibrering i stemmene som noen kanskje har hørt før. (Denne vibreringen i lyden som jeg ikke liker, får jeg nemlig i RC-64 av og til).

Det store spørsmålet er da, er jeg dum nok til å selge rc-64? Ingen tvil om at den er kongen på haugen, og gir deg kinolyd uten like.
    Likevel, to stk. WC-24 leverer meget bra og har den WAF som jeg nå har i resten av oppsettet.

Jeg skal gruble litt til, men jeg tror ikke det blir så vanskelig å la RC-64 gå likevel...

Stay tuned 8)

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ante meg at noe slikt ble konklusjonen.
    Vibreringen du sikter til er jeg litt usikker på? Har ikke eid RC-64, men har eid RF-63, merket ikke noe til det på de ihvertfall.

Når det gjelder UMC-1 sin sub EQ: The Emotiva Lounge - Lonnie's UMC-1 Bass Management 101

Litt skuffende syntes jeg. De fremstiller dette som en svært god løsning, men det vil si at lydkilder som ikke har et eget lfe spor vil man ha dårlig med muligheter til å tune inn denne pga alt for grove bånd.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ante meg at noe slikt ble konklusjonen.
    Vibreringen du sikter til er jeg litt usikker på? Har ikke eid RC-64, men har eid RF-63, merket ikke noe til det på de ihvertfall.
    Jeg vet ikke helt hva dette skyldes jeg heller. Jeg føler at vibrasjonen kommer elementene, men jeg har lurt på om det kan være rene vibrasjoner fra trykket i høyttaleren som gjør at selve høyttaleren rister mot tvbenken(selv om jeg har gummiknotter under). Kan prøve å se litt nærmere på dette.

Når det gjelder UMC-1 sin sub EQ: The Emotiva Lounge - Lonnie's UMC-1 Bass Management 101

Litt skuffende syntes jeg. De fremstiller dette som en svært god løsning, men det vil si at lydkilder som ikke har et eget lfe spor vil man ha dårlig med muligheter til å tune inn denne pga alt for grove bånd.
    Dette var egentlig skuffende lesning, takk for info likevel. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke EQ bare kan gjelde for hele kanalen, uavhengig av input/kildemateriale, for da hadde man hatt mange bånd og justere på.
    Likevel er ikke UMC-1 helt krise, da sammenslåingen under crossover likevel kan bli vellykket, slik jeg ser det. Det er jo fortsatt å prøve å feile seg fram, tuning kan bli bra likevel.

Det som hadde vært interessant var å prøve en separat subwooferkalibrerer, alá Anti Mode...
    Prøvd noe sånt før, Fredrik?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet en antimode eller noe liknende nei. Burde kjøpt en for lenge siden med bassresponsen min, men har bestemt meg for å utsette alle hi-fi kjøp til etter sommeren. Tror helt sikkert den gjør underverker i rom som mitt med noen skikkelige peaker i bassen. Responsen din er vell ganske ok allerede?
    Tror det er et røverkjøp, mange som er fornøyde og ingen dukker opp på brukten, så den er nok bra.

Bra at du er fornøyd med UMC-1, det er jo de fleste virker det som. Bra funksjonalitet og god lydkvalitet for prisen er det nok helt sikkert. Men jeg har ikke kjøpt og vet fortsatt ikke om jeg kommer til å kjøpe en. For min del er det en kombinasjon av at den ikke har vært 100% stabil, for dårlig romkoreksjon og et par litt rare ting som det med sub eq. Det merkes at Emo ikke har laget så avanserte digitale produkter før.
    Men som sagt, de fleste er fornøyde og med den innsatsen Emotiva legger i firmware updates kommer den nok til å bli tilnærmet feilfri etterhvert.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet en antimode eller noe liknende nei. Burde kjøpt en for lenge siden med bassresponsen min, men har bestemt meg for å utsette alle hi-fi kjøp til etter sommeren. Tror helt sikkert den gjør underverker i rom som mitt med noen skikkelige peaker i bassen. Responsen din er vell ganske ok allerede?
    Tror det er et røverkjøp, mange som er fornøyde og ingen dukker opp på brukten, så den er nok bra.
    Ja, skal vurdere noe slikt. Får se når jeg får igjen på skatten

Bra at du er fornøyd med UMC-1, det er jo de fleste virker det som. Bra funksjonalitet og god lydkvalitet for prisen er det nok helt sikkert. Men jeg har ikke kjøpt og vet fortsatt ikke om jeg kommer til å kjøpe en. For min del er det en kombinasjon av at den ikke har vært 100% stabil, for dårlig romkoreksjon og et par litt rare ting som det med sub eq. Det merkes at Emo ikke har laget så avanserte digitale produkter før.
    Men som sagt, de fleste er fornøyde og med den innsatsen Emotiva legger i firmware updates kommer den nok til å bli tilnærmet feilfri etterhvert.
    Jeg er fornøyd, men ikke like fornøyd som den gang jeg fikk min Yamaha RX-v3900. Jeg savner mere muligheter og innstillinger på UMC-1, og Emotiva bærer preg av å være ny i bransjen hva lyd- og bildeprossor angår.
    Jeg savner faktisk også Yamahas egne lydprosseseringer som jeg likte veldig godt.
    UMC-1 gjør jobben sin, til en ok penge. Jeg er mer fornøyd med effekten for å si det slik. Du gjør lurt å vente litt med UMC-1. Jeg anbefaler den ikke til andre foreløpig, den er fortsatt en liten baby, og det er nok fortsatt en stund til at den "gå på egenhånd".

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stuekinoen har nå blitt loftskino!

Da har det skjedd litt forandringer. Jeg har forlatt leiligheten, og flyttet inn i moderhuset. Det betyr enda dårligere plass til anlegg.

Følgende oppsett står nå i loftskinoen:
    Samsung LE-46a796, Emotiva UMC-1, ERC-1 og XPA-5.
    Av høyttalere har jeg kun Klipsch RB-61. Foreløpig, og på ubestemt tid vil det kun stå et 2.0 anlegg der oppe. Så film med dette i går, ikke helt det samme, men det fungerer nog.

Hele klipsch icon-pakken står foreløpig på vent i boden, det er mulig det blir salg av hele pakka. Vi får se. Bare å gi lyd dersom en er interessert. (Klipsch Icon wood pakken består av et par WF-35, et par WS-24, et par WC-24 og et par XW-500d)

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, hva er planene fremover? Ser at også RB-61 også er på brukten nå. Legge interessen på is en stund? Oppgradere til hvassere 2.0 system?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, hva er planene fremover? Ser at også RB-61 også er på brukten nå. Legge interessen på is en stund? Oppgradere til hvassere 2.0 system?
    God dagen Fredrik!

Fremtiden er såpass usikker med tanke på boforhold, så jeg planlegger å holde antall komponenter til et "minium" ihvertfall fram til neste sommer.
    Så da blir det et 2.0 anlegg foreløpig ja.

Ettersom klipsch referance serien er en god allrounder, gjorde jeg det enkelt og gikk for den.
    Jeg planla at RB-61 skulle stå i en hylle, men det var tydligvis gjort noe målefeil fra min side, så de måtte settes på gulvet. Når de først stod på gulvet forstod jeg at da burde jeg likegreit ha et par gulvstående. WF-35 ville jeg selge sammen med reste av pakken, så da ble det impulsivt handlet inn et par RF-62. De står nå og spiller seg inn.

Det er mulig jeg går på lytterunder og titter etter et litt mer påkosted høyttalerpar utover høsten, men jeg er litt smålei i å jakte og researche på høyttalere, så hvorfor ikke bare kose seg med Klipsch reference

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt at du velger et enkelt oppsett basert på ting du vet du liker. Blir dumt å legge masse tid og penger i et oppsett som kanskje bare har midlertidig.
    RF-62 spiller betydelig fyldigere på musikk enn 61 så når de skal oppta plass så skjønner jeg at du valgte de.

Handlet du hos en forhandler med god rabatt? Regner med det nå som MK2 versjoner er i annmars.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Fredrik.

Det ble et par RF-63 nå
    Handler hos forhandler ja, med gode rabatter.

RF-63 er en drøm, og det er deilig å vite at de bare blir bedre med flere timer innabords!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å planlegger et eventuelt Emotiva-kjøp til høsten.
    Nå er XSP-1 Stereo-pre snart lanseringsklari, og er vel kanskje en naturlig investering nå som jeg bare kjører stereo.
    Emotiva kommer også med en DAC nå i september, som også må testes.
    I tillegg vurderer jeg å teste ut en annen emotiva-effekt, f.eks. XPA-2 eller 2x UPA-1.
    Satt faktiskt drømte litt om 4 x UPA-1, og kjøre da dedikert til bass og til diskant. Spørsmålet er vel om det er waste of money, og at jeg kanskje ikke trenger mer en 2 stk UPA-1. På en annen side hadde det vært gøy og testet, og heller solgt to av de igjen dersom de er overflødige.

Jeg har også planer om å se på stereo-pre og effekter fra andre leverandører, men det venter jeg med til jeg har fått RF-63ene mer innspilt.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med RF-63! Kanon høyttaler.
    For min del så syntes jeg det totalt sett kanskje er den beste passive gulvstående høyttaleren under 20k. Den er nærmest komplett fordi og gjør ingen ting dårlig. Flott allrounder. Man finner enkelte høyttalere med enda litt mer detaljer, eller andre enda mer dynamiske (RF-7 f.eks), men 63 er i mine øyne en nærmest perfekt blanding.

Har troen på den nye Emo dacen koblet rett inn i Emotiva UPA-2. Den skal jo ha passiv pre innebygget, men mangler kanskje volumkontroll? Det finnes jo mange andre spennende kombier du kan prøve også, men Emotiva er jo svært prisgunstig så vanskelig å ikke vurdere de =)

Kos deg, blir jo bedre etter en god del innspilling vistnok (jeg har bare hørt innspilte)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer RF62 for salg?
    Send meg PM, om de gjør.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Kommer RF62 for salg?
    Send meg PM, om de gjør.
    God dagen!
    Beklager, jeg har dem ikke lenger. Jeg fikk byttet RF-62'ene mot RF-63 hos forhandler.

Leste at du vurderer å sette inn gulvstående i front? Jeg tror det vil gå fint selv om det blir litt trangt hos deg. RF-63 blir nok i største laget, da disse er veldig dype, men RF-62, som du vurderer tror jeg vil passe perfekt.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sjekke med Resonans.

Litt usikker på hva RF62 kan tilføre i forhold til RB81.
    Det er jo 32,11% større membran areal på RF62.....

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Får sjekke med Resonans.

Litt usikker på hva RF62 kan tilføre i forhold til RB81.
    Det er jo 32,11% større membran areal på RF62.....
    Du får kjøpe brukt, så får du teste. I verste fall får du selge 62ene igjen.
    Jeg sier go for it!

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •